Sony: Därför sänker vi inte priset på gamla PS3-modeller

Robot
Sony: Därför sänker vi inte priset på gamla PS3-modeller

Konsumenterna föredrar content, blir förvirrade av för många prissänkningar.

#sony


Medlem
Sony: Därför sänker vi inte priset på gamla PS3-modeller

Riktigt förvirrande med prissänkningar! .. Tur som fan att man inte gått och köpt en konsol.

Medlem

När den nya Playstation 3-modellen presenterades förutsatte MÅNGA att Sony skulle sänka priset på tidigare modeller för att sälja slut på lagren.

"Sluta med de här konstiga priserbjudandena. Vad vi verkligen vill ha är material och spel och valuta för pengarna",

seems legit.....

Medlem

A juste .... load of horse shit. skulle jag säga. Vem fasen klagar på rabatt för att köpa konsol eller ta vilken produkt som helst i detta fallet.

.....

Medlem

Som någon som inom snar framtid ska köpa PS3, hade jag gärna föredragit prissänkningen...

Medlem

Ja, det är väldigt jobbigt för mig, jag klarar inte av att gå på reor osv för jag blir oerhört förvirrad.
Får gå hos en psykolog efter Expert rean nu.

Förvirrande med reor? Vafan?

Medlem
Medlem

Lite krystad förklaring men iofs har han ju rätt. Några hundralappar mer eller mindre för konsolen spelar ingen större roll för beslutet att skaffa PS3, det är ju spelen man är ute efter. Påhittade priser:

- 2600 kr, nääää jag köper hellre pizza...
- 2300 kr OMG SHIT JAG VILL KÖPA PS3 NUUUU!!!!!

Inte så troligt...

Medlem
Skrivet av Frux:

Lite krystad förklaring men iofs har han ju rätt. Några hundralappar mer eller mindre för konsolen spelar ingen större roll för beslutet att skaffa PS3, det är ju spelen man är ute efter. Påhittade priser:

- 2600 kr, nääää jag köper hellre pizza...
- 2300 kr OMG SHIT JAG VILL KÖPA PS3 NUUUU!!!!!

Inte så troligt...

Ändå är alla så prismedvetna och hänger på prisjakt dygnet runt osv. Priset spelar roll.

Medlem

Åhh detta ska jag köpa... va...vänta... har dom sänkt priset? Var är jag? Vad är klockan? Vem är jag?

Medlem
Skrivet av Håkan:
Skrivet av Frux:

Lite krystad förklaring men iofs har han ju rätt. Några hundralappar mer eller mindre för konsolen spelar ingen större roll för beslutet att skaffa PS3, det är ju spelen man är ute efter. Påhittade priser:

- 2600 kr, nääää jag köper hellre pizza...
- 2300 kr OMG SHIT JAG VILL KÖPA PS3 NUUUU!!!!!

Inte så troligt...

Ändå är alla så prismedvetna och hänger på prisjakt dygnet runt osv. Priset spelar roll.

Jo visst är det så, men har man tänkt att köpa tex ps3, så kikar man efter den billigaste. det spelar ingen roll om den billigaste kostar 2.3k eller 2.6k, man köper den ändå.

Jag tycker det är förvirrande att de släpper en plastlåda som ska topmatas och därtill kostar mycket mer?

Visst, produkten är mindre, men man har samtidigt gått från den tidigare estetiken. Delar denna nya PS3:a något utseende med kommande PS4:a?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Såg Kirbys Epic Yarn på Hemmakväll (Videobutik) för 150 spänn. Tanke på att Nintendo väldigt sällan sänker sina priser så drastiskt och att Hemmakväll alltid säljer sina spel för hutlösa priser blev jag seriöst förvirrad


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Det måste vara den mest krystade förklaring jag hört på länge.

Skrivet av Fairfax:

Det måste vara den mest krystade förklaring jag hört på länge.

Ja, verkligen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nej, kunder gillar inte reor. Spel säljer t.ex. inte på Steamreor osv... eller hur var det nu?

Medlem

Lågt att använda konsumenterna som ursäkt att inte vilja sänka priset.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Haha ja man slutar inte förvånas.
Kan han inte bara erkänna.
Vi är giriga som vill suga ut varenda slant


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag köpte min ps3 för 6000kr, fattar ingenting när jag går i butikerna idag, vadå 2000? Vad är det för leksak dom säljer?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

En enhetlig prissättning från leverantören (tillverkaren) ger återförsäljarna större valfrihet inför hur de gör sig av med eventuella överlager. Bara för att Sony inte direkt medger att de sanktionerar en prissänkning till slutkonsumenterna så innebär inte det att återförsäljarna har prisskydd eller får kickback på gamla PS3-enheter. Eller får kickback eller andra förmåner på andra sony-produkter.

Personligen föredrar jag att Sony sparar in några extra hundralappar på varje gammal enhet som säljs nu. Så att de kan fortsätta pumpa min gamla tjock-.PS3 full med "gratis" spel på PSN (SEN) Plus.

Medlem

Vart är logiken? Köper inte fler om man sänker pris? Haha hur tänkte dom här O_O?

Medlem

Var nog den sämsta ursäkten på länge

Medlem

Jag är förvirrad.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Håkan:
Skrivet av Frux:

Lite krystad förklaring men iofs har han ju rätt. Några hundralappar mer eller mindre för konsolen spelar ingen större roll för beslutet att skaffa PS3, det är ju spelen man är ute efter. Påhittade priser:

- 2600 kr, nääää jag köper hellre pizza...
- 2300 kr OMG SHIT JAG VILL KÖPA PS3 NUUUU!!!!!

Inte så troligt...

Ändå är alla så prismedvetna och hänger på prisjakt dygnet runt osv. Priset spelar roll.

Absolut. För mig skulle ovanstående exempel se ut som:

- 2600 kr, hmm, vad tar dom på tex Webhallen?
-1890 kr, nice, då kan jag köpa pizza resten av veckan också.

Klart som fan att folk är prismedvetna. Hade skillnade vart run 20 spänn skulle jag skita i vilket, även om 300 kr bara var ett exempel.
Skrattretande uttalande förresten..."folk vill inte ha reor"...jag BLEV förvirrad om inte annat.

Medlem

Den sämsta bortförklaringen jag hört i mitt liv, Sony


signatur

Game long and prosper

Medlem

Sony är en enda stor och erfaren pr-apparat... "Vi gör inte prissänkningar för våra kunder är för dumma för att förstå vad det betyder".

Medlem

Jag undrar mest varför dom kommer med en 3e modell på samma konsoll..

Medlem

Hur tänkte han där?

Medlem

Om jag går förbi en affär där det står REA.. Då svimmar jag rätt utanför affären, Jag brukar även se en massa människor som måste åka därifrån med ambulans för att dom har fått hjärnskador utav allt tänkande. Det är helt förfärligt vad farligt det kan vara med Reor...

12
Skriv svar