Left 4 Dead 2 skulle fått skräckfilms-dlc

Robot
Left 4 Dead 2 skulle fått skräckfilms-dlc

Det fanns planer på att Left 4 Dead 2 skulle fått dlc baserad på skräckfilmen The Cabin in the Woods, avslöjar filmregissören.

#left-4-dead-2


Medlem
Left 4 Dead 2 skulle fått skräckfilms-dlc

skräckfilmen ? dom som gjort den borde fan skämmas, hade nog varit bättre o lagt den budgeten på att försöka stoppa svält i världen.. för antar att folk som gjorde filmen ändå ville ha betalt så helt gratis kan den inte ha varit.


signatur
Medlem
Skrivet av Snöppen:

skräckfilmen ? dom som gjort den borde fan skämmas, hade nog varit bättre o lagt den budgeten på att försöka stoppa svält i världen.. för antar att folk som gjorde filmen ändå ville ha betalt så helt gratis kan den inte ha varit.

Tyckte den var ganska bra. Var väl kanske inte riktigt en skräckfilm, lite mer av en parodi på skräckfilmer och skräckmonster.

Ont: Banan hade nog varit ganska cool

Medlem
Skrivet av Snöppen:

skräckfilmen ? dom som gjort den borde fan skämmas, hade nog varit bättre o lagt den budgeten på att försöka stoppa svält i världen.. för antar att folk som gjorde filmen ändå ville ha betalt så helt gratis kan den inte ha varit.

Det är IMHO den mest originella big budget-skräckfilmen som har gjorts de senaste åren. Antar att du nöjer dig med The Hills have eyes 1500 och Halloween : Halloween edition 3DDDD eller andra hjärndöda uppföljare. Filmen tar verkligen isär hela skräck-genren och testar att ta gamla koncept på nya vägar.
FYI så är det Joss Whedon som gjorde filmen, känd för bland annat skräckklassikern Buffy The Vampire Slayer, samt scifi-kultklassikerna Firefly och Serenity. Pengar är nog inget problem för honom, och jag tror att det är just därför han fick så fria tyglar med denna filmen.

Inaktiv
Skrivet av Snöppen:

skräckfilmen ? dom som gjort den borde fan skämmas, hade nog varit bättre o lagt den budgeten på att försöka stoppa svält i världen.. för antar att folk som gjorde filmen ändå ville ha betalt så helt gratis kan den inte ha varit.

Instämmer, såg den i fredagsnatt med flickvännen och två andra. Ingen av oss blev road av filmen, förutom i början då, då var det lite komiskt sedan ballade allt bara ut och den blev totalt värdelös. Den var varken läskig eller bra.

Medlem

Filmen var väl lite småkul och skräck av typen "scream", dvs., halvparodi. I vilket fall hade det faktiskt passat väldigt bra som spel

FM-guru
F.d. Sisyr

Jävligt skön film, om inte annat.

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av Snöppen:

skräckfilmen ? dom som gjort den borde fan skämmas, hade nog varit bättre o lagt den budgeten på att försöka stoppa svält i världen.. för antar att folk som gjorde filmen ändå ville ha betalt så helt gratis kan den inte ha varit.

Det är IMHO den mest originella big budget-skräckfilmen som har gjorts de senaste åren. Antar att du nöjer dig med The Hills have eyes 1500 och Halloween : Halloween edition 3DDDD eller andra hjärndöda uppföljare. Filmen tar verkligen isär hela skräck-genren och testar att ta gamla koncept på nya vägar.
FYI så är det Joss Whedon som gjorde filmen, känd för bland annat skräckklassikern Buffy The Vampire Slayer, samt scifi-kultklassikerna Firefly och Serenity. Pengar är nog inget problem för honom, och jag tror att det är just därför han fick så fria tyglar med denna filmen.

Nja, Joss Whedon skrev manuset till filmen.

Fast den är bra, älskar enhörningen - enhörningar är läskiga.

Medlem

Tur att de inte gjorde de då , den filmen sög ju ...

Medlem

Låter som ett bra alternativ det här till att stressa ut ett ofärdigt spel. Kan väl såklart vara svårt att hitta spel som passar men.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av Snöppen:

skräckfilmen ? dom som gjort den borde fan skämmas, hade nog varit bättre o lagt den budgeten på att försöka stoppa svält i världen.. för antar att folk som gjorde filmen ändå ville ha betalt så helt gratis kan den inte ha varit.

Det är IMHO den mest originella big budget-skräckfilmen som har gjorts de senaste åren. Antar att du nöjer dig med The Hills have eyes 1500 och Halloween : Halloween edition 3DDDD eller andra hjärndöda uppföljare. Filmen tar verkligen isär hela skräck-genren och testar att ta gamla koncept på nya vägar.
FYI så är det Joss Whedon som gjorde filmen, känd för bland annat skräckklassikern Buffy The Vampire Slayer, samt scifi-kultklassikerna Firefly och Serenity. Pengar är nog inget problem för honom, och jag tror att det är just därför han fick så fria tyglar med denna filmen.

Glöm inte att han även regisserade the avengers och kommer göra uppföljaren med.

Gillade personligenCabin, men har hört att många tycker den var helt värdelös så är väl en sån där film man antingen hatar eller älskar/tycker är helt okej.

KoP
Medlem

Ett dlc baserat på Evil Dead istället och jag är där!

Medlem

Jag verkligen älska Cabin in the Woods. När den kommer på DVD blir det ett givet köp.

Cabin In The Woods och Left4Dead vet jag inte om de passar, men det fanns referenser till L4D i filmen

Medlem

NOOOOOO! Varför ens berätta det här när det inte kommer hända!? Det var verkligen elakt.

Medlem

För övrigt så kan ni läsa mer om vad goddard sa om detta på AMA:n han gjorde på reddit igår. http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/109ik5/hi_im_drew_godda...

Medlem

Håller med DAoG, skräck aktig var den, men kanske mer en "slasher" än skräckfilm, men gillade den skarpt! Bästa jag sett på ett tag i den genren iaf nu sitter jag och väntar på 7500 (har av någon anledning alltid gillat filmer med flygplans eller terminal tema) xD

MFZ
Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av Snöppen:

skräckfilmen ? dom som gjort den borde fan skämmas, hade nog varit bättre o lagt den budgeten på att försöka stoppa svält i världen.. för antar att folk som gjorde filmen ändå ville ha betalt så helt gratis kan den inte ha varit.

Det är IMHO den mest originella big budget-skräckfilmen som har gjorts de senaste åren. Antar att du nöjer dig med The Hills have eyes 1500 och Halloween : Halloween edition 3DDDD eller andra hjärndöda uppföljare. Filmen tar verkligen isär hela skräck-genren och testar att ta gamla koncept på nya vägar.
FYI så är det Joss Whedon som gjorde filmen, känd för bland annat skräckklassikern Buffy The Vampire Slayer, samt scifi-kultklassikerna Firefly och Serenity. Pengar är nog inget problem för honom, och jag tror att det är just därför han fick så fria tyglar med denna filmen.

skräckklassikern Buffy? haha, är inte det nån random tvserie för tonåringar eller yngre?

tack för varningen.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Förstår inte varför filmen blivit så hyllad. Den var ju precis som alla andra hej-vi-är-tonåringar-som-åker-ut-i-skogen-för-att-röka-på-och-ha-sex-skräckfilmer, fast med några gubbar i ett labb och en twist i slutet? Varken roligt eller läskigt. Även om man målar en potatis rosa är det fortfarande en potatis...

Medlem

Jag älskade filmen. Även om jag inte har sett så många skräckfilmer så uppskattade jag alla referenser till diverse klassiker och att man tar det traditionella och ganska ostiga konceptet med ett gäng tonåringar som alla har sin givna roll och beger sig ut till ett random ställe och bli anfallna av lite allt möjligt och gör det till något unikt och ger hela skräckgenren ett syfte på något sätt (jag vill inte spoila för mycket för dom som inte har sett filmen).

en L4D2-bana i stugan/labbet hade inte alls varit helt fel, skulle vara riktigt roligt att se hur dom hade handskats med fienderna, om det ahde varit de gamla vanliga specialinfekterade, eller om dom hade kastat in en familj av redneck zombies eller en merman.

Medlem

Detta är min åsikt, så det behövs inte tummar i varken uppåt eller nedåtgående vertikal riktning. Men för mig var "Cabin in the Woods" 1h 30m förlorat liv som jag kommer ångra på min dödsbädd att jag inte gjorde något bättre utav. Kanske är jag fel målgrupp/generation, men den där filmen kändes som många nämnt som en parodi på skräck, men helt utan humorn som i t.ex. "Drag me to hell" m.fl. OOT: Kjesarens nya kläder är en bra saga förresten.

Medlem
Skrivet av modusoperandi:

skräckklassikern Buffy? haha, är inte det nån random tvserie för tonåringar eller yngre?

tack för varningen.

Buffy är absolut en serie för tonåringar, men det är absolut ingen random serie.
Visst, du som är vuxen kanske föredrar Twilight Zone, Twin Peaks, The Walking dead, etc (det gör jag också). Men Buffy försökte aldrig vara en sådan serie. Buffy är, som du säger, en serie för tonåringar, så det är inte den typen av skräck man som vuxen förväntar sig.
Och random vet jag inte riktigt om man kan kalla serien för. Den har vunnit en Hugo, varit nominerad för Nebula flera gånger och vunnit IHG International Horror Guild) för bästa skräck-serie, den gick sju säsonger och många i ensemblen fick en kickstart i karriären med hjälp av serien(Seth Green som spelar Joker i Mass Effect, Alyson Hannigan som spelar Lily i HIMYM etc).

Jag skyddar inte seriens integritet på något sätt, jag säger bara att den inte är så "random" som du påstår, då serien uppenbarligen har kult-status och uppskattas av dess målgrupp.

Vad jag vill komma fram till är att bara för att något inte är gjort med dig som målgrupp betyder det inte att produkten i sig är "random".

Inaktiv

Hade varit intressant att se Cabin i L4D.

Filmen var helt ok i mitt tycke. Whedon är en av mina favoriter inom branschen. Han lyckas alltid med grymt bra dialog och karaktärer.

Medlem

Tycker att ni som säger att filmen sög med andledningen att den inte var läskig borde börja använda sin hjärna, filmen är grym, som film,men inte som skräckfilm.
Exakt samma sak som Prometheus, filmen är en "skräck"-film, filmen är bra, men den är knappast läskig!

Medlem
Skrivet av Snöppen:

skräckfilmen ? dom som gjort den borde fan skämmas, hade nog varit bättre o lagt den budgeten på att försöka stoppa svält i världen.. för antar att folk som gjorde filmen ändå ville ha betalt så helt gratis kan den inte ha varit.

Sällan har ett nick varit så passande...

Medlem

Cabin in the Woods var bra fram till sista halvtimman, då ballade det ur och ingenting i hela filmen var direkt läskigt, så ja det var väl tur att de inte gjorde DLC på detta.

Vad gällande film så vill jag bli så skrämd att jag skiter i byxan! Samma sak gäller skräckspel.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av modusoperandi:
Skrivet av Famest:
Skrivet av Snöppen:

skräckfilmen ? dom som gjort den borde fan skämmas, hade nog varit bättre o lagt den budgeten på att försöka stoppa svält i världen.. för antar att folk som gjorde filmen ändå ville ha betalt så helt gratis kan den inte ha varit.

Det är IMHO den mest originella big budget-skräckfilmen som har gjorts de senaste åren. Antar att du nöjer dig med The Hills have eyes 1500 och Halloween : Halloween edition 3DDDD eller andra hjärndöda uppföljare. Filmen tar verkligen isär hela skräck-genren och testar att ta gamla koncept på nya vägar.
FYI så är det Joss Whedon som gjorde filmen, känd för bland annat skräckklassikern Buffy The Vampire Slayer, samt scifi-kultklassikerna Firefly och Serenity. Pengar är nog inget problem för honom, och jag tror att det är just därför han fick så fria tyglar med denna filmen.

skräckklassikern Buffy? haha, är inte det nån random tvserie för tonåringar eller yngre?

tack för varningen.

Buffy är förvånansvärt roande än idag, fastän man är äldre och så. Givetvis är den ologisk och otroligt fånig, men de som gjorde serien visste om det själva och behandla det med glimten i ögat.

Medlem
Skrivet av Susurrous:

Förstår inte varför filmen blivit så hyllad. Den var ju precis som alla andra hej-vi-är-tonåringar-som-åker-ut-i-skogen-för-att-röka-på-och-ha-sex-skräckfilmer, fast med några gubbar i ett labb och en twist i slutet? Varken roligt eller läskigt. Även om man målar en potatis rosa är det fortfarande en potatis...

*Wooosh* Du missa hela poängen med filmen... Var ju menat som en tribute till andra skräckfilmer med, vilket du får redan från titeln av filmen, sen följer den mönstret som nästan alla filmer följer de nämner de flera gånger oxså, när de räknar upp att de behöver (a slut, an athlete, a scholar, a fool, and a virgin). Sen kan man dra liknelser med att monstret i slutet ska vara publiken som tycker om att se på *sånt* och att varje skräckfilm har haft en sån layout men man har aldrig fått se kontroll rummet osv och vanligtvis dör alla förutom en i skräckfilmer så då är "monstret nöjt". Roligt genomtänk film som man måste fundera lite på, för att uppskatta

Medlem

'Cabin in the Woods' är ingen skräckfilm.
Det är en komedi..

Medlem
Skrivet av KoP:

Ett dlc baserat på Evil Dead istället och jag är där!

Och då MÅSTE Bruce Campbell vara röstskådisen nr1

Medlem
Skrivet av DarknesS:
Skrivet av Susurrous:

Förstår inte varför filmen blivit så hyllad. Den var ju precis som alla andra hej-vi-är-tonåringar-som-åker-ut-i-skogen-för-att-röka-på-och-ha-sex-skräckfilmer, fast med några gubbar i ett labb och en twist i slutet? Varken roligt eller läskigt. Även om man målar en potatis rosa är det fortfarande en potatis...

*Wooosh* Du missa hela poängen med filmen... Var ju menat som en tribute till andra skräckfilmer med, vilket du får redan från titeln av filmen, sen följer den mönstret som nästan alla filmer följer de nämner de flera gånger oxså, när de räknar upp att de behöver (a slut, an athlete, a scholar, a fool, and a virgin). Sen kan man dra liknelser med att monstret i slutet ska vara publiken som tycker om att se på *sånt* och att varje skräckfilm har haft en sån layout men man har aldrig fått se kontroll rummet osv och vanligtvis dör alla förutom en i skräckfilmer så då är "monstret nöjt". Roligt genomtänk film som man måste fundera lite på, för att uppskatta

Jag förstår mycket väl vad filmen vill. - "sen följer den mönstret som nästan alla filmer" - Det här är vad jag inte kan se som något bra. Att se filmen är som att se om ett miljontals andra (dåliga) skräckfilmer och den blir inte bättre bara för att det finns lite ironi med i bilden. Hence the potato.

12
Skriv svar