Skräckspelet Anna släppt via Steam

Robot
Skräckspelet Anna släppt via Steam

Stämningsfullt peka-klicka blandat med skräck -- ett recept för succé?

#anna


Medlem
Skräckspelet Anna släppt via Steam

Recension?

Inaktiv

Kunde gärna ha varit en mer nervpirrande musik, istället för den dom hade i trailern. Lär nog kanske testa det men har inga stora hopp.

Om den musiken är med blir det inget köp.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Trailern får det att se mer välgjort ut än vad det är, det här känns mest som att spela en mod.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Om den musiken är med blir det inget köp.

Aa de där är bakgrundsmusiken i spelet, precis som 99 problems var bakgrundsmusiken i bf3... *facepalm*


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag gillar kulter och så. Det kan kanske vara något det här.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Äh, vad tusan! Det blir ett köp, är sugen på mer skräckspel sedan jag spelade Amnesia.

Medlem

58 i Metascore, baserat på hitills 15 professionella recensioner...

http://www.metacritic.com/game/pc/anna/critic-reviews

Medlem

Är spelet så advancerat som utvecklarna vill påstå? Jag kollade när Pewdiepie spelade igenom spelet. Det kändes inte alls som att Anna kände av när spelaren var rädd, utan det kändes mest scriptat osv.

Och storyn....fattade noll xD


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av Javas:

Är spelet så advancerat som utvecklarna vill påstå? Jag kollade när Pewdiepie spelade igenom spelet. Det kändes inte alls som att Anna kände av när spelaren var rädd, utan det kändes mest scriptat osv.

Och storyn....fattade noll xD

Hur skulle ett spel känna av när man blev rädd? Den teknologin har inte kommit in i spel ännu och det lär nog ta ett tag innan det sker, ifall dom påstod det så är det ren lögn.

Inaktiv
Skrivet av Javas:

Är spelet så advancerat som utvecklarna vill påstå? Jag kollade när Pewdiepie spelade igenom spelet. Det kändes inte alls som att Anna kände av när spelaren var rädd, utan det kändes mest scriptat osv.

Och storyn....fattade noll xD

http://www.destructoid.com/review-anna-231679.phtml

Medlem

Oj vilken läskig trailer.. Nu vågar jag inte skaffa spelet. :/

Medlem

Ganska tam launch trailer tycker jag, fick tyvärr inte mig intresserad av spelet.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Javas:

Är spelet så advancerat som utvecklarna vill påstå? Jag kollade när Pewdiepie spelade igenom spelet. Det kändes inte alls som att Anna kände av när spelaren var rädd, utan det kändes mest scriptat osv.

Och storyn....fattade noll xD

Hur skulle ett spel känna av när man blev rädd? Den teknologin har inte kommit in i spel ännu och det lär nog ta ett tag innan det sker, ifall dom påstod det så är det ren lögn.

Teoretiskt sett så skulle de kunna använda PS Move eller Spexbox versionen för att kolla dina ögon. Kommer du ihåg Voight-Kampff från Blade Runner? Just det, dina pupiller förändras av ditt sinnesläge. Blir du rädd så vidgas de och det skulle den kunna känna av.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv
Skrivet av azynkron:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Javas:

Är spelet så advancerat som utvecklarna vill påstå? Jag kollade när Pewdiepie spelade igenom spelet. Det kändes inte alls som att Anna kände av när spelaren var rädd, utan det kändes mest scriptat osv.

Och storyn....fattade noll xD

Hur skulle ett spel känna av när man blev rädd? Den teknologin har inte kommit in i spel ännu och det lär nog ta ett tag innan det sker, ifall dom påstod det så är det ren lögn.

Teoretiskt sett så skulle de kunna använda PS Move eller Spexbox versionen för att kolla dina ögon. Kommer du ihåg Voight-Kampff från Blade Runner? Just det, dina pupiller förändras av ditt sinnesläge. Blir du rädd så vidgas de och det skulle den kunna känna av.

Dock är väl blade runner en film och inte ett spel, bara för att något finns i en film innebär det inte att det finns i verkliga livet tyvärr, jag tvivlar på att spelet skulle kunna känna av att man blir rädd. Då vill jag se det före med mina egna ögon, men tillsvidare kommer jag vara en skeptiker i allra högsta grad.

Medlem

jag spelade i några minuter sen stängde jag ner det för det var et bland de sämsta spelen och väldigt tråkigt .där har ni min syn på spelet

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Ganska tam launch trailer tycker jag, fick tyvärr inte mig intresserad av spelet.

Nej, inte mig heller. Såg ut som någon jäkla technology demo för någon gammal spelmotor. Knappast upphetsande. Inte för att spelet var så där bra, men de skulle kanske låna Blur till att göra en Dead Island trailer.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Javas:

Är spelet så advancerat som utvecklarna vill påstå? Jag kollade när Pewdiepie spelade igenom spelet. Det kändes inte alls som att Anna kände av när spelaren var rädd, utan det kändes mest scriptat osv.

Och storyn....fattade noll xD

Hur skulle ett spel känna av när man blev rädd? Den teknologin har inte kommit in i spel ännu och det lär nog ta ett tag innan det sker, ifall dom påstod det så är det ren lögn.

Teoretiskt sett så skulle de kunna använda PS Move eller Spexbox versionen för att kolla dina ögon. Kommer du ihåg Voight-Kampff från Blade Runner? Just det, dina pupiller förändras av ditt sinnesläge. Blir du rädd så vidgas de och det skulle den kunna känna av.

Dock är väl blade runner en film och inte ett spel, bara för att något finns i en film innebär det inte att det finns i verkliga livet tyvärr, jag tvivlar på att spelet skulle kunna känna av att man blir rädd. Då vill jag se det före med mina egna ögon, men tillsvidare kommer jag vara en skeptiker i allra högsta grad.

Det är faktiskt ett spel också, men det har inte med saken att göra. Att dina pupiller vidgas när du blir rädd är ett medicinskt faktum. Inte bara i filmer utan i verkligheten också. Jag bara tog Blade Runner som ett exempel på hur det kan gå till att kolla pupiller. Ledsen om det blev för invecklat för dig.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av walter_iego:

Om den musiken är med blir det inget köp.

Aa de där är bakgrundsmusiken i spelet, precis som 99 problems var bakgrundsmusiken i bf3... *facepalm*

En sån kommentar handlar mer om att poängtera det absolut värdelösa musikvalet till trailern snarare än att Walter faktiskt tror att misären letat sig in i spelkoden. (Jag håller med honom.)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Musiken i ett spel är ofta lika viktigt som spelet självt. Bra trailers med dålig betyg skrämmer bort potentiella köpare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av KatOne:

58 i Metascore, baserat på hitills 15 professionella recensioner...

http://www.metacritic.com/game/pc/anna/critic-reviews

>Professionella
Ärligt talat så tror jag att den genomsnittlige FZ-medlemmen hade kunnat göra lika bra ifrån sig i recensionsväg. Efter Mass Effect 3 så kollar jag bara på User Score när det kommer till Metacritic

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Musiken i ett spel är ofta lika viktigt som spelet självt. Bra trailers med dålig betyg skrämmer bort potentiella köpare.

Mycket sant.

Skrivet av DarkZide8:

Professionella
Ärligt talat så tror jag att den genomsnittlige FZ-medlemmen hade kunnat göra lika bra ifrån sig i recensionsväg. Efter Mass Effect 3 så kollar jag bara på User Score när det kommer till Metacritic

Håller med dig 100%. Liknande när det kommer till film. Jag hånler normalt åt "filmvetare"/filmrecensenter och kollar bara imdb. Sen beroende på vad jag faktiskt tycker om genren bedömer jag snittet.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av azynkron:
Skrivet av qun0:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Javas:

Är spelet så advancerat som utvecklarna vill påstå? Jag kollade när Pewdiepie spelade igenom spelet. Det kändes inte alls som att Anna kände av när spelaren var rädd, utan det kändes mest scriptat osv.

Och storyn....fattade noll xD

Hur skulle ett spel känna av när man blev rädd? Den teknologin har inte kommit in i spel ännu och det lär nog ta ett tag innan det sker, ifall dom påstod det så är det ren lögn.

Teoretiskt sett så skulle de kunna använda PS Move eller Spexbox versionen för att kolla dina ögon. Kommer du ihåg Voight-Kampff från Blade Runner? Just det, dina pupiller förändras av ditt sinnesläge. Blir du rädd så vidgas de och det skulle den kunna känna av.

Dock är väl blade runner en film och inte ett spel, bara för att något finns i en film innebär det inte att det finns i verkliga livet tyvärr, jag tvivlar på att spelet skulle kunna känna av att man blir rädd. Då vill jag se det före med mina egna ögon, men tillsvidare kommer jag vara en skeptiker i allra högsta grad.

Det är faktiskt ett spel också, men det har inte med saken att göra. Att dina pupiller vidgas när du blir rädd är ett medicinskt faktum. Inte bara i filmer utan i verkligheten också. Jag bara tog Blade Runner som ett exempel på hur det kan gå till att kolla pupiller. Ledsen om det blev för invecklat för dig.

För invecklat för mig? Sitter du och dumförklarar mig utan någon anledning? Nog vet jag om att puppilerna vidgas men jag syftar på den där teknologin du snackade om, bara för det finns i en film så innebär det inte att det skulle funka i verkliga livet.

1
Skriv svar