En morgon varje helg

Medlem
En morgon varje helg

När man har smått så är det inte alltid man får den dygnsvila man kanske önskar. Då blir det extra viktigt att se till att avlasta varandra så man åtminstone får en sovmorgon varje helg. Den dagen man ska upp och mata lilltjejen blir man också hundansvarig och då passar det alldeles utmärkt att ta med dem båda på en liten fotopromenad.

Oftast blir det till Pildammsparken det bär av och hösten vill jag påstå är den absolut vackraste årstiden i parken. Träden har kvar sina löv, men börjar skifta i färg. Blommorna står kvar i Margaretapaviljongen. Solen värmer skönt när den tittar fram.

Har man tur får man också se lite annat än de vanliga gässen och änderna... nämligen en Häger.

Den stod på 8-10 meters avstånd och gjorde sig inte besvär av alla de människor som var ute på morgonpromenad eller löpning. Det är något av det fina med Pildammsparken att man kommer djurlivet så nära. De är på gott och ont vana vid att ha människor nära omkring sig. När man har med sig lilltjejen känns det extra kul för hon tittar förundrat och skrattar när fåglarna rör sig nära vagnen.

Vidare efter hägern så gick vi in mot Margaretapaviljongen med alla sina vackra blommor. Det är nog bara någon vecka kvar innan de plockar bort alla och gör i ordning för vintersäsongen.

Alla bilderna är tagna med Nikon D7000 + Nikkor 70-200/2.8 VR

Skulle man nu bli lite trött på sin promenad genom parken finns där gott om platser att vila. En vacker bänk med utsikt över dammen är väl ett underbart ställe att sätta sig på när benen är trötta.

#blogg

En morgon varje helg

Åh, riktigt vackra höstbilder!
Kanske är antibiotikan som talar men skulle man kunna få göra en request?
Bilden på valvet, Hur skulle det se ut om du stod centrerat under valvet och tittade rakt upp? ta ett foto rakt upp från nytt perspektiv. Vill se


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tack så mycket! Det värmer

Vad gäller valvet kan jag absolut göra det! Ska bara få hem min D800E först så att min vidvinkel gör någon nytta. På D7000-huset så är den inte lika extremt vidvinklig och jag tror att om det ska bli en spännande bild så ska vi nog tänja på gränserna en aning.

14mm på småbildshus kan göra susen! Men du får ge det någon vecka eller i värsta fall två till innan huset är hemma igen från service.

Medlem

Riiiiiikgt fina bilder som sagt!
När går du upp på helgerna? Idag gick jag upp 11.00... sjukt tidigt i mina ögon:)


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

vilka Fina bilder du tar!

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Riiiiiikgt fina bilder som sagt!
När går du upp på helgerna? Idag gick jag upp 11.00... sjukt tidigt i mina ögon:)

När man har en liten på snart 1 år så får man vara glad om man kan sova till 08. Idag var jag väl uppe 07.10 ca.

Medlem
Skrivet av Ibelin:

vilka Fina bilder du tar!

Man tackar!!

Medlem

Jag har nog kommenterat förut, men måste säga det igen.
Fantastiska bilder du tar, jag hoppas att du jobbar med det här

Medlem
Skrivet av Svanberg:

Jag har nog kommenterat förut, men måste säga det igen.
Fantastiska bilder du tar, jag hoppas att du jobbar med det här

WOW! Stort tack för de fina orden.
Jag jobbar ju inte heltid men visst, jag har en liten enskild firma med mitt fotograferande. Sen ska man inte lura sig själv och tro att det är sådana här bilder som man tjänar några pengar på, det är mycket svårt. Men bröllopsfoto är det jag drar in lite pengar på emellanåt.

Återigen, tack. När man inte tjänar några kronor på sina bilder så är kommentarer som din betalning nog!

1
Skriv svar