Robot
Torchlight II

Vissa väntade på hack 'n' slash-lyckan i tolv år – och blev gruvligt besvikna. Nu är trösten här. Torchlight II har blodmoln, asgulliga husdjur och blir ditt för 130 kronor.

#torchlight, #runic-games, #torchlight-ii


Torchlight II

Kan bara hålla med om 99% av det som sägs i recensionen, underbart spel! <3

Inaktiv

"Lite fler möjligheter att skräddarsy sin karaktär hade inte skadat" Detta känns som ett intressant minus med tanke på att det inte klagades på i D3.

Men jag håller ändå med, jag skulle vilja ha lite större möjligheter i skillsträdet att customiza, men det är verkligen nitpick, spelet är så bra i det stora hela att jag kan förlåta det för denna detalj. Och utseendet på karaktären bryr jag mig inte om, han har equipment på sig ändå så jag ser inte hur han ser ut under :).

Nice


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Inaktiv

Jag klarade en kvart med spelet sen fick jag avinstallera det...att sköta attacker är hemskt...men jag är rädd att jag vant mig för mycket vid anda spelkontroller än vad Torchlight II använder.

Inaktiv

Tack för recensionen!

Trodde att det var Diablo 3 jag skulle spela när kylan kom men det blir visst detta istället!

Medlem

Hade Torchlight gjorts med Path of Exile grafik hade jag köpt spelet 3 gånger om.. det jag saknar är den där härliga känslan bara Diablo 1 än så länge haft, Diablo 2 var nära men inte riktigt där.

ska sätta mig och lyssna på Diablo1 musik nu, hej!

Medlem

inte konstigt att detta är mer likt diablo än diablo 3 när Max Schaefer och Erich Schaefer är med och styr...

Medlem
Skrivet av Segas:

Jag klarade en kvart med spelet sen fick jag avinstallera det...att sköta attacker är hemskt...men jag är rädd att jag vant mig för mycket vid anda spelkontroller än vad Torchlight II använder.

Nu känner jag mig lite elak, men andra spelkontroller? Andra spel kanske? Kan man spela Diablo, Sacred, NWN, Dungeon Seige, så borde man inte ha några inväntningar på speletskontroller?

Nu kanske det bara jag som tycker så...

Medlem

Förbannat roligt spel. Har inte suttit fastklistrad vid ett spel som TL2 sedan Mount & Blade kom ut.

Medlem

Synd att du halkade åt fel håll när du satte betyg.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Segas:

Jag klarade en kvart med spelet sen fick jag avinstallera det...att sköta attacker är hemskt...men jag är rädd att jag vant mig för mycket vid anda spelkontroller än vad Torchlight II använder.

Vant dig vid PS3-kontrollen eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Så bra att jagfått tvingat mig själv till att pausa. Alldeles för beroendeframkallande!

Enda minuset för mig är de obalanserade svårighetsgraderna; veteran är alldeles för enkelt medan fienderna blir alldeles för sega att döda på elite. (Finns risk att jag blandat ihop de två)

Medlem

Recensionen gjorde spelet rättvisa. Spelet är underbart.

Medlem
Skrivet av Brandter:

"Lite fler möjligheter att skräddarsy sin karaktär hade inte skadat" Detta känns som ett intressant minus med tanke på att det inte klagades på i D3.

Men jag håller ändå med, jag skulle vilja ha lite större möjligheter i skillsträdet att customiza, men det är verkligen nitpick, spelet är så bra i det stora hela att jag kan förlåta det för denna detalj. Och utseendet på karaktären bryr jag mig inte om, han har equipment på sig ändå så jag ser inte hur han ser ut under :).

Men nu är det så att det är en recension på Torchlight 2 och inte en jämförelse !

Medlem

lirade igenom demot, rätt kul kanske blir ett köp i veckan


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Brandter:

"Lite fler möjligheter att skräddarsy sin karaktär hade inte skadat" Detta känns som ett intressant minus med tanke på att det inte klagades på i D3.

Men jag håller ändå med, jag skulle vilja ha lite större möjligheter i skillsträdet att customiza, men det är verkligen nitpick, spelet är så bra i det stora hela att jag kan förlåta det för denna detalj. Och utseendet på karaktären bryr jag mig inte om, han har equipment på sig ändå så jag ser inte hur han ser ut under :).

Men nu är det så att det är en recension på Torchlight 2 och inte en jämförelse !

I Diablo 3 var det bra att man inte kunde skräddarsy sin karaktär mera.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Litet typo på antal husdjur kanske. Jag ser då 8st att välja bland. Kan vara värt att nämna att dessa även har skins. För övrigt ett grymt bra spel.

Medlem

Låter intressant. En fråga bara.... Dom skriver att man kan få det för 130kr .... Vardå?


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem
Skrivet av drsnap:

Låter intressant. En fråga bara.... Dom skriver att man kan få det för 130kr .... Vardå?

Vet att steam säljer för 19€ Vilket är ca 160kr, för 130 har jag ingen aning dock

Medlem
Skrivet av drsnap:

Låter intressant. En fråga bara.... Dom skriver att man kan få det för 130kr .... Vardå?

undrar det också, om det nu inte är typo.

Medlem
Skrivet av Robbyh:
Skrivet av drsnap:

Låter intressant. En fråga bara.... Dom skriver att man kan få det för 130kr .... Vardå?

undrar det också, om det nu inte är typo.

http://www.g2play.net/store/Torchlight-II-Steam-Key.html

Close enough?

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Robbyh:
Skrivet av drsnap:

Låter intressant. En fråga bara.... Dom skriver att man kan få det för 130kr .... Vardå?

undrar det också, om det nu inte är typo.

http://www.g2play.net/store/Torchlight-II-Steam-Key.html

Close enough?

release 10 october? Skulle hellre pröjsat 20kr extra och få det direkt, Men det är väl en smaksak. Själv förhandsbokade jag på steam direkt när det blev möjligt

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Brandter:

"Lite fler möjligheter att skräddarsy sin karaktär hade inte skadat" Detta känns som ett intressant minus med tanke på att det inte klagades på i D3.

Men jag håller ändå med, jag skulle vilja ha lite större möjligheter i skillsträdet att customiza, men det är verkligen nitpick, spelet är så bra i det stora hela att jag kan förlåta det för denna detalj. Och utseendet på karaktären bryr jag mig inte om, han har equipment på sig ändå så jag ser inte hur han ser ut under :).

Men nu är det så att det är en recension på Torchlight 2 och inte en jämförelse !

Det här. Jag sket medvetet i att hålla på och jämföra med Diablo eftersom jag tyckte det kunde vara uppfriskande att döma ett spel på sina egna meriter.

Skrivet av tomajp:

Litet typo på antal husdjur kanske. Jag ser då 8st att välja bland. Kan vara värt att nämna att dessa även har skins. För övrigt ett grymt bra spel.

Jag skyller på Freud...

Medlem
Skrivet av Robbyh:
Skrivet av drsnap:

Låter intressant. En fråga bara.... Dom skriver att man kan få det för 130kr .... Vardå?

undrar det också, om det nu inte är typo.

http://www.torchlight2game.com/

Inaktiv

Bra skriven recension! Själv var jag tvungen att avinstallera spelet och återgå till Diablo 3. Det skall bli intressant att se hur spelarbasen ser ut om någon månad sedan jämföra den med just D3. Alla verkar lyriska angående detta spel och hata D3, men jag tror att siffrorna kommer visa annorlunda. Just nu spelar jag inte D3 så mycket för nöjes skull dock, jag hittar saker och säljer guld för riktiga pengar, något som fungerar förvånansvärt bra.

Målet är att ersätta en riktig inkomst.

Skrivet av drsnap:

Låter intressant. En fråga bara.... Dom skriver att man kan få det för 130kr .... Vardå?

http://www.impulsedriven.com/products/ESD-IMP-W3332

Inaktiv
Skrivet av Boosing:

Det skall bli intressant att se hur spelarbasen ser ut om någon månad sedan jämföra den med just D3. Alla verkar lyriska angående detta spel och hata D3, men jag tror att siffrorna kommer visa annorlunda.

Ingen förväntar sig att TL2 ska sälja lika mycket som D3 eller ha lika stor spelarbas. Många blev dock trötta på att Blizzard hypade och utvecklade D3 hur länge som helst, och när de sen levererade så levde det inte upp till förväntningarna (för vissa).

En sak är säker dock, Torchlight II slår sin föregångare med hästlängder.

Skribent

Tycker det verkar grymt och kommer helt klart köpa det när det är billigt på steam under någon rea (julrean kanske?). Det enda jag är skeptisk till är grafiken, man vänjer sig väl men hade gärna sett en annan stil.

Nej nu tillbaka till Borderlands 2, där har vi en riktigt jävla bra och passande grafik i alla fall

12
Skriv svar