Blizzard berättar hela historien om Warcraft

Avstängd
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av zevile:

Det som i början var ett mörkt fantasy värld har nu blivit en disney värld med kung fu pandor, blev ytterligt besviken av mists of pandaria, är ju ett skämt. vanilla WOW var det bästa. warcraft=döende.
Någon annan som lira första warcraft rts spelen som håller med?

det finns knappt någon som kan säga att vanilla var bättre när de faktiskt får gå tillbaka å testa.. jag körde en vanillaserver för ett halvår sedan, fyfan va dåligt och obalanserat ALLT var, ingenting var roligt, visst du fick gamla raids men bara dem var ju jobbiga, det du kommer ihåg ur vanilla är dina bra minnen, men du kommer nog inte ihåg det minsta av de negativa, 2 min Blessings, Prot paladiner var buffmaskiner, i ett 40man raid så behövde du 20 dedikerade människor medan resten hade autoshot eller autoslag på.

det tog 1 timme å få en grupp till en instance, när du väl fick gruppen sög en person å ni wipade på första trashen, tillbaka till 1 timme letande igen.

Många gånger fanns det inte tillräckligt med quests, så du behövde grinda arslet av dig i nån skog.
pengar existerade knappt, 100%mounts var ovanliga och bara de rikaste som hade tur att få en epic drop från sitt konstanta farmade hade dem.

1-60 innan naxx patchen var ett helvete, det var ett värre grindfest än Everquest II.
Det fanns gånger du behövde lvla 3-4 lvls utan att kunna questa om du inte ville köra gröna eller röda quests.

Förklara, hur gillade du vanilla mer?
Sen att säga att kung fu pandor kom före pandarians är korkat. i Wc3 kom pandan i ett extrauppdrag, kung fu panda kom 1.5 år senare i en film.

Äntligen någon annan än mig som orkar slå tillbaka på The Vanilla-boys. De var de där stollarna som i TBC och WotLK förstörde stämningen på alla servrar med sitt jävla gnäll och översittarattityder.

WoW har blivit allt bättre och bättre. Det är vaniljpojkarna som inte fattar att de tröttnade på spelet redan före TBC eftersom de spelat alldeles för mycket.

Medlem
Skrivet av zevile:

Det som i början var ett mörkt fantasy värld har nu blivit en disney värld med kung fu pandor, blev ytterligt besviken av mists of pandaria, är ju ett skämt. vanilla WOW var det bästa. warcraft=döende.
Någon annan som lira första warcraft rts spelen som håller med?

Vette fan om du ens spelat de första warcraftspelen, extremt färglatt och mycket humor i de spelen redan då. Någon som kommer ihåg när man slängde in warcraft 2 skivan i en cdspelare? (för er som inte minns/vet så var det rapp/pop sånger när diverse humans och orcs sjöng.)

Och vanilla, för de som hade jobb som mig var det omöjligt att lvla upp till 60 och det var så segt att man nästan tröttnade.
Själv gjorde jag misstaget att lvla upp en retripaladin som var helt värdelös och inte bra på någonting. Den var så tråkig att spela eftersom du hade 2 abilitys "seal" "unleash seal". Jippie vad kul det var!


signatur

IDKFA

Medlem

Ge mig en Warcraft film istället!

Medlem

Önskar de kunde våga experimentera litet med nya koncept och varumärken, eller göra lite fler mindre spel bara det blir något nytt.

Att ingen nämnt:

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av zevile:

Det som i början var ett mörkt fantasy värld har nu blivit en disney värld med kung fu pandor, blev ytterligt besviken av mists of pandaria, är ju ett skämt. vanilla WOW var det bästa. warcraft=döende.
Någon annan som lira första warcraft rts spelen som håller med?

det finns knappt någon som kan säga att vanilla var bättre när de faktiskt får gå tillbaka å testa.. jag körde en vanillaserver för ett halvår sedan, fyfan va dåligt och obalanserat ALLT var, ingenting var roligt, visst du fick gamla raids men bara dem var ju jobbiga, det du kommer ihåg ur vanilla är dina bra minnen, men du kommer nog inte ihåg det minsta av de negativa, 2 min Blessings, Prot paladiner var buffmaskiner, i ett 40man raid så behövde du 20 dedikerade människor medan resten hade autoshot eller autoslag på.

det tog 1 timme å få en grupp till en instance, när du väl fick gruppen sög en person å ni wipade på första trashen, tillbaka till 1 timme letande igen.

Många gånger fanns det inte tillräckligt med quests, så du behövde grinda arslet av dig i nån skog.
pengar existerade knappt, 100%mounts var ovanliga och bara de rikaste som hade tur att få en epic drop från sitt konstanta farmade hade dem.

1-60 innan naxx patchen var ett helvete, det var ett värre grindfest än Everquest II.
Det fanns gånger du behövde lvla 3-4 lvls utan att kunna questa om du inte ville köra gröna eller röda quests.

Förklara, hur gillade du vanilla mer?
Sen att säga att kung fu pandor kom före pandarians är korkat. i Wc3 kom pandan i ett extrauppdrag, kung fu panda kom 1.5 år senare i en film.

Jag har kört sen första betan i vanilla. Och även om jag kan hålla med om att det råder ett visst rosa skimmer över den gamla goda tiden så är det ju inte riktigt sant att det inte fanns quests för att levla o det där andra dravlet. Det kanske inte var uppenbart men jag levlade upp flera gubbar och hade aldrig några probelm med det.
Raidade rätt hårt vanilla tiden, var helt ok. Lite grind för pots. Men i vidare expansioner var man ju tvingen att grinda reputation för att få enchants etc så det är ju samma sak med annan smak.

Inaktiv

Jag ser framemot en ny expansion, men känner inte för att spela spelet. :cry:

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av zevile:

Det som i början var ett mörkt fantasy värld har nu blivit en disney värld med kung fu pandor, blev ytterligt besviken av mists of pandaria, är ju ett skämt. vanilla WOW var det bästa. warcraft=döende.
Någon annan som lira första warcraft rts spelen som håller med?

Håller med fullständigt. Warcraft brukade vara tufft och brutalt, något som min mamma kunde bli orolig över. Nu är det så snuttifierat att ingen höjer ögonbrynen för WoW (förutom Norge)

Kan ju också vara så att du blivt dubbelt så gammal de senaste 7-8 åren, och att din mamma inte är orolig längre, samt att du inte heller tycker det är lika läskigt

Medlem
Skrivet av Itchy1:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Itchy1:

Vill fortfarande see Warcraft 4 och inte nått äckligt MMO-rpg spel från blizzard ge mig Warcraft 4

Hur kan ni nedklicka att han vill se ett warcraft 4? : P

För att han använder ett språkbruk passande en 6-åring. Jag får bilden av ett litet barn som ligger på golvet och sparkar omkring och skriker "äckligt!, äckligt!, vill inte! NEEEEEJ!".

Thats why.

Varför jag skriver äckligt är för att jag är bara så trött på att företag ska göra sina spel till MMO-Rpg spel som te.x. dom som gör eleder of scroll spelen bara gör sitt nya spel till MMO-Rpg varför liksom

Fattar inte varför dom inte lyssnade på dig efter 3 spel och 2 expansioner som RTS utan istället besträmde sig för att förnya WC universumet i ett MMORPG. Antalet spelare under de senaste 8 åren visar ju helt klart att dom gjorde en jättemiss där.

Vet du, ibland måste man inte klanka ner på allt man INTE gillar, utan bara gå vidare och fokusera på sådant man tycker om.

Medlem
Skrivet av Skjuludde1:

Vet inte vilka pandor Disney lekt med, men Dreamworks gjorde iaf Kung Fu Panda. återigen pandorna i 3an var ett easteregg, men Blizzard har retconnat så mycket tidigare så varför inte.
Meh WC2 och 3 är bland mina absoluta favoritspel. 3an dock mest för custom games ^^,
Vill ha ett WC4 som komplett ignorerar WoWs händelser, för om jag måste vara ärlig så avskyr jag WoWs händelser. Antar det är där det brister :/

Hmm, tror det skulle kännas fel med ett WC4 som ignorerar senaste årens händelser i den världen, men om man spinner vidare lite på WC4 så skulle jag personligen se ett som fortsätter där 3'an slutade, och som har med allt som hänt i WoW sen release fast i den traditionella RTS-genren
Herregud så lång SP-kampanjen skulle bli, men tänka att se alla raidinstance från ett RTS perspektiv...kanske du tex inte får bygga mer än 40 gubbar för att köra igenom Molten Core osv. Jo, jag skulle nog gärna se det

Inaktiv
Skrivet av Mindrax:

Hade gärna sett ett Warcraft 4 faktiskt, nu blir jag väl med ogillad av vissa individer

Men gillad av fler!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av MadHatter:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av zevile:

Det som i början var ett mörkt fantasy värld har nu blivit en disney värld med kung fu pandor, blev ytterligt besviken av mists of pandaria, är ju ett skämt. vanilla WOW var det bästa. warcraft=döende.
Någon annan som lira första warcraft rts spelen som håller med?

det finns knappt någon som kan säga att vanilla var bättre när de faktiskt får gå tillbaka å testa.. jag körde en vanillaserver för ett halvår sedan, fyfan va dåligt och obalanserat ALLT var, ingenting var roligt, visst du fick gamla raids men bara dem var ju jobbiga, det du kommer ihåg ur vanilla är dina bra minnen, men du kommer nog inte ihåg det minsta av de negativa, 2 min Blessings, Prot paladiner var buffmaskiner, i ett 40man raid så behövde du 20 dedikerade människor medan resten hade autoshot eller autoslag på.

det tog 1 timme å få en grupp till en instance, när du väl fick gruppen sög en person å ni wipade på första trashen, tillbaka till 1 timme letande igen.

Många gånger fanns det inte tillräckligt med quests, så du behövde grinda arslet av dig i nån skog.
pengar existerade knappt, 100%mounts var ovanliga och bara de rikaste som hade tur att få en epic drop från sitt konstanta farmade hade dem.

1-60 innan naxx patchen var ett helvete, det var ett värre grindfest än Everquest II.
Det fanns gånger du behövde lvla 3-4 lvls utan att kunna questa om du inte ville köra gröna eller röda quests.

Förklara, hur gillade du vanilla mer?
Sen att säga att kung fu pandor kom före pandarians är korkat. i Wc3 kom pandan i ett extrauppdrag, kung fu panda kom 1.5 år senare i en film.

Jag har kört sen första betan i vanilla. Och även om jag kan hålla med om att det råder ett visst rosa skimmer över den gamla goda tiden så är det ju inte riktigt sant att det inte fanns quests för att levla o det där andra dravlet. Det kanske inte var uppenbart men jag levlade upp flera gubbar och hade aldrig några probelm med det.
Raidade rätt hårt vanilla tiden, var helt ok. Lite grind för pots. Men i vidare expansioner var man ju tvingen att grinda reputation för att få enchants etc så det är ju samma sak med annan smak.

Jo kan hålla med om att det kanske fanns quest att göra, men jag som många andra orkade inte med allt spring som dessa oftast innebar, del 1 i winterspring för att sedan bli skickad till Un'goro i del 2 och sen kanske tillbaka igen.
Så tycker ni båda har rätt egentligen.

Angående raids så kan jag inte hålla med dig om att det var likadant fast på annat sätt i tbc, raidade 4 dagar i veckan under större delen av vanilla, och med detta tillkom extremt mycket farming för diverse pots, rots och fan vet allt, om jag la 15-20 timmar på raiding i veckan så kan man säkert dubbla det i mats utanför raidtid, bara en sån sak som när vi höll på med viscidus, brände säkert 150-200 nature pots på den jäveln, dom va sjukt roligt att samla mats till utanför kargath....

nej för min del var TBC supercasual kontra Vanilla om man raidade på hög nivå, vilket jag skall tillägga var jävligt skönt och jag skulle aldrig vilja gå tillbaka till den sortens megagrind, och måste säga att spelet har utvecklats perfekt enligt mina levnadsvanor, nu för tiden får man mycket mer gjort på kort tid vilket för min egen del är jävligt nice då jag nu är gift och har lite mer förpliktelser än jag hade när jag var 18-19 i vanilla betan

Jag gillar WoW och är supertaggad inför MoP imorgon och angående temat så har det ju varit ett otroligt tryck från fansen sen vanilla på just pandarens, jag ställer mig själv likgiltig till detta då jag inte kommer spela en primärt.

Medlem

Mjo ett Warcraft 4 skulle inte vara fel! Spelade aldrig WC1, men lirade Wc2 och 3, bra spel ju

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av zevile:

Det som i början var ett mörkt fantasy värld har nu blivit en disney värld med kung fu pandor, blev ytterligt besviken av mists of pandaria, är ju ett skämt. vanilla WOW var det bästa. warcraft=döende.
Någon annan som lira första warcraft rts spelen som håller med?

Håller med fullständigt. Warcraft brukade vara tufft och brutalt, något som min mamma kunde bli orolig över. Nu är det så snuttifierat att ingen höjer ögonbrynen för WoW (förutom Norge)

Kan ju också vara så att du blivt dubbelt så gammal de senaste 7-8 åren, och att din mamma inte är orolig längre, samt att du inte heller tycker det är lika läskigt

Visst är jag äldre och så men inte dubbelt så mycket (I see what you did there). Men det är bara att bläddra i manualen till Warcraft 2 så hittar man bl.a. en orch som slickar i sig blod-droppar från ett nytt färskt avhugget huvud och i mellansekvenserna till spelet är det nästan bara elände. Det VAR mörkare förut. De har alltid haft "cartoony" grafik, men det är ändå olika stilar även där. I del 2 är det mer taget från typiska 90-tals-serier som var väldigt våldsamma och i WoW är det gladare och ljusare.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Itchy1:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Itchy1:

Vill fortfarande see Warcraft 4 och inte nått äckligt MMO-rpg spel från blizzard ge mig Warcraft 4

Hur kan ni nedklicka att han vill se ett warcraft 4? : P

För att han använder ett språkbruk passande en 6-åring. Jag får bilden av ett litet barn som ligger på golvet och sparkar omkring och skriker "äckligt!, äckligt!, vill inte! NEEEEEJ!".

Thats why.

Varför jag skriver äckligt är för att jag är bara så trött på att företag ska göra sina spel till MMO-Rpg spel som te.x. dom som gör eleder of scroll spelen bara gör sitt nya spel till MMO-Rpg varför liksom

Fattar inte varför dom inte lyssnade på dig efter 3 spel och 2 expansioner som RTS utan istället besträmde sig för att förnya WC universumet i ett MMORPG. Antalet spelare under de senaste 8 åren visar ju helt klart att dom gjorde en jättemiss där.

Vet du, ibland måste man inte klanka ner på allt man INTE gillar, utan bara gå vidare och fokusera på sådant man tycker om.

Men jag ville se Warcraft 4 älskade dom andra spelen inte nån MMO-rpg

Medlem

Pandorna kom i WC3 som ett skämt, var ingen seriös ras ens och känns fortfarande inte seriöst enligt mig, jag kan loren... det enda jag sa att jag saknar det mörka och mer seriösa världen warcraft serien hade. Självklart åldras WOW, och det är nog minnena av vanilla som lockar en mest att återvända men känns ändå som det gick bara utför med alla expansionerna och hur blizzard gjorde allting lättare och lättare!
Du som säger att warcraft serien inte har någonting med WOW och göra, vad menar du? det är samma lore? jag uttrycker bara min åsikt, så behövs inte sågas =P jag började lira i WOW vanilla betan och har lirat hela warcraft serien så nej, jag började inte i WOTLK.

Medlem

Arthas var verkligen speciell. Åh jävlar vilken fight alltså, episkt så det räcker till att duga.

Deathwing hade aldrig den närvaron. Att ta kål på honom handlade inte så mycket om en riktigt episkt slut på en episk historia som att figurera ut hur man skulle kunna stå ut med tio minuters uttråkning så att man kan låsa upp heroic modes eller ha en chans till ett vapen. Och Jag spelade aldrig ens Warcraft 1, 2 eller 3.

Medlem

Spelat WoW sedan våren 2005 och älskat det. Men efterhand som expansionerna avlöste varandra med lite nytt och mycket av samma så slutade jag helt enkelt ha sug för spelet. Som rollspelare är lore och historia väldigt viktigt och Cataclysm var inte precis en höjdare på den fronten, i alla fall inte mot endgame. Remaken av de gamla zonerna var underbar men hela historien med Thall, Deathwing och de andra drakarna var rent ut sagt dålig. Sedan finns det ingen expansion jag varit så lite taggad för som MoP. Det märks att även WoW kan bli gammalt.

Nu sitter jag på Guild Wars 2 så länge det kommer att hålla och har till skillnad från andra MMO jag testat inte tittat tillbaka. Om det beror på GW2:s fullkomlighet eller WoW:s ofullkomlighet vet jag inte.

När man sedan tänker på Blizzards senaste släpp och jämför med de gamla kan man inte hindra sig från att fråga sig och Blizzard blivit lata? De sitter på expansioner till WoW och SC2 som inte tillför aldeles för mycket och Diablo 3 var i mina ögon inte i närheten av det spel det borde varit. Titan har man fortfarande inte sett röken av och inga nya spel är tillkännagivna.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Woffen:
Skrivet av fanboyen:

Det jag brukar fundera på är hur Warcraft-universumet hade utvecklats om man istället för att ha gjort WoW fortsatt med Warcraft 4 eller liknande med en mer fokuserad och snäv story.

På senare tid (efter TBC & WotLK) känns det som att man hittar på lite vad som helst för att kunna toppa Illidan och Arthas vilket jag anser vara nästintill omöjligt.

Slutade spela i slutet av wotlk, men.. Arthas och Illidan är fjantar jämfört med deathwing. Har man läst på lite så är det inga problem att inse det

Jag tror att de flesta WoW-spelare uppskattade att puckla på dem mer än Deathwing i vilket fall som helst. Storyn fortsätter ju på WC3 (som till stor del bidrog till att Warcraft har blivit så populärt).

Deathwing och Cataclysm var inte en självklar fortsättning på WoW medan jag upplever att TBC och WotLK behövdes för att avsluta vad som påbörjades i RTS-spelen. Även om Arthas och Illidan är "fjantar" så är de mer välkända och har tagit upp en större plats i spelares medvetanden. Det är det viktiga, inte vem som på papperet är mäktigast (Sargeras eller titaner?)

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Ender:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av zevile:

Det som i början var ett mörkt fantasy värld har nu blivit en disney värld med kung fu pandor, blev ytterligt besviken av mists of pandaria, är ju ett skämt. vanilla WOW var det bästa. warcraft=döende.
Någon annan som lira första warcraft rts spelen som håller med?

Håller med fullständigt. Warcraft brukade vara tufft och brutalt, något som min mamma kunde bli orolig över. Nu är det så snuttifierat att ingen höjer ögonbrynen för WoW (förutom Norge)

Kan ju också vara så att du blivt dubbelt så gammal de senaste 7-8 åren, och att din mamma inte är orolig längre, samt att du inte heller tycker det är lika läskigt

Visst är jag äldre och så men inte dubbelt så mycket (I see what you did there). Men det är bara att bläddra i manualen till Warcraft 2 så hittar man bl.a. en orch som slickar i sig blod-droppar från ett nytt färskt avhugget huvud och i mellansekvenserna till spelet är det nästan bara elände. Det VAR mörkare förut. De har alltid haft "cartoony" grafik, men det är ändå olika stilar även där. I del 2 är det mer taget från typiska 90-tals-serier som var väldigt våldsamma och i WoW är det gladare och ljusare.

Hehe, sorry, men jag var för svag för att motstå Tror inte heller att du var riktigt så ung när du började spela WC, men jag är inte riktigt benägen att hålla med dig ändå. Warcraft universumet har alltid haft en cartoonish stil samt en stor portion humor, och de två detaljerna ihop omöjliggör "läskighet" anser jag. Någonstans misstänker jag att folk mest tröttnat på alltihop.
När WoW släpptes var det något nytt och spännande...och bra! Klart att spelglädjen var som störst de första 1-2 åren. Lika logiskt är det också att nyhetens behag sakta avtar, och till slut hjälper det inte hur mycket man än försöker förnya innehållet med patchar/expansioner, folk går vidare. Det är nästan lite synd att det fortfarande är över 9 miljoner som spelar, eftersom vi då inte kommer få se WoW 2 på ett tag till.
Med det sagt har jag alltid tyckt att WoW har varit lite för ljust. Skulle gett mycket för en likadan värld där natten verkligen är mörk, och man typ måste springa runt med en fackla för att ens se något. Tänk ett Ogrimmar som bara punktvis lyses upp med det fladdrande ljuset från brinnande facklor, där en rogue på allvar skulle kunna glida runt mellan skuggorna utan nån jäkla "vanish".

När jag tänker efter så skulle jag nog hellre se ett World of Diablo mer än WoW2, där atmosfären är mer åt det hållet jag beskrev ovan. En öppen spelvärld med en riktig natt och dag (eller flera på ett dygn) där man faktiskt skulle kunna känna ett stygn av obehag när man springer runt och questar. Det skulle kännas mer som när man var liten och hittade the Butcher i Diablo 1 första gången

Medlem
Skrivet av Skjuludde1:

Vet inte vilka pandor Disney lekt med, men Dreamworks gjorde iaf Kung Fu Panda. återigen pandorna i 3an var ett easteregg, men Blizzard har retconnat så mycket tidigare så varför inte.
Meh WC2 och 3 är bland mina absoluta favoritspel. 3an dock mest för custom games ^^,
Vill ha ett WC4 som komplett ignorerar WoWs händelser, för om jag måste vara ärlig så avskyr jag WoWs händelser. Antar det är där det brister :/

Jag håller starkt med om det där. Jag är inget jättefan av MMORPGs i överhuvud taget och har alltså inte spelat WoW speciellt mycket.
En direkt fortsättning på Warcraft 3 hade ju varit guld!

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Ender:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av zevile:

Det som i början var ett mörkt fantasy värld har nu blivit en disney värld med kung fu pandor, blev ytterligt besviken av mists of pandaria, är ju ett skämt. vanilla WOW var det bästa. warcraft=döende.
Någon annan som lira första warcraft rts spelen som håller med?

Håller med fullständigt. Warcraft brukade vara tufft och brutalt, något som min mamma kunde bli orolig över. Nu är det så snuttifierat att ingen höjer ögonbrynen för WoW (förutom Norge)

Kan ju också vara så att du blivt dubbelt så gammal de senaste 7-8 åren, och att din mamma inte är orolig längre, samt att du inte heller tycker det är lika läskigt

Visst är jag äldre och så men inte dubbelt så mycket (I see what you did there). Men det är bara att bläddra i manualen till Warcraft 2 så hittar man bl.a. en orch som slickar i sig blod-droppar från ett nytt färskt avhugget huvud och i mellansekvenserna till spelet är det nästan bara elände. Det VAR mörkare förut. De har alltid haft "cartoony" grafik, men det är ändå olika stilar även där. I del 2 är det mer taget från typiska 90-tals-serier som var väldigt våldsamma och i WoW är det gladare och ljusare.

Hehe, sorry, men jag var för svag för att motstå Tror inte heller att du var riktigt så ung när du började spela WC, men jag är inte riktigt benägen att hålla med dig ändå. Warcraft universumet har alltid haft en cartoonish stil samt en stor portion humor, och de två detaljerna ihop omöjliggör "läskighet" anser jag. Någonstans misstänker jag att folk mest tröttnat på alltihop.
När WoW släpptes var det något nytt och spännande...och bra! Klart att spelglädjen var som störst de första 1-2 åren. Lika logiskt är det också att nyhetens behag sakta avtar, och till slut hjälper det inte hur mycket man än försöker förnya innehållet med patchar/expansioner, folk går vidare. Det är nästan lite synd att det fortfarande är över 9 miljoner som spelar, eftersom vi då inte kommer få se WoW 2 på ett tag till.
Med det sagt har jag alltid tyckt att WoW har varit lite för ljust. Skulle gett mycket för en likadan värld där natten verkligen är mörk, och man typ måste springa runt med en fackla för att ens se något. Tänk ett Ogrimmar som bara punktvis lyses upp med det fladdrande ljuset från brinnande facklor, där en rogue på allvar skulle kunna glida runt mellan skuggorna utan nån jäkla "vanish".

När jag tänker efter så skulle jag nog hellre se ett World of Diablo mer än WoW2, där atmosfären är mer åt det hållet jag beskrev ovan. En öppen spelvärld med en riktig natt och dag (eller flera på ett dygn) där man faktiskt skulle kunna känna ett stygn av obehag när man springer runt och questar. Det skulle kännas mer som när man var liten och hittade the Butcher i Diablo 1 första gången

Jag har aldrig använt ordet läskigt, jag har sagt brutalt, våldsamt och mörkare. WC2 var en väldigt mörk fantasy-värld innan Warcraft 3 kom och ändra det och sen kom WoW som blev ännu ljusare än även vad War3 var. Ja, de har alltid haft en cartoonish stil, men du missa att det är två olika sorters stilar. Den i WC2 är mer "realistisk" medans den i WoW har mer en surrealistisk stil, med breda axlar och andra överdrivna attribut.

Detta är samma "problem" som har hänt med alla Blizzards spelserier de har blivit snuttifierade och förlorat en hel del av sin grimdark charm. WoW har enligt mig inte mycket med original-spelen att göra med (det var nån här som skrev att de hittar på ungefär vad som helst och det stämmer, vilket leder till att WoW blir mer som D&D, en fantasy-värld som tvunget ska ha plats med allting), jag tror inte jag hade gillat ett Warcraft 4 baserat på WoWs historia, hellre en parallell värld isf.

12
Skriv svar