Jag har blivit kändis.

Medlem
Jag har blivit kändis.

Mina vänner! Män och kvinnor!
Jag kan nu stolt meddela att jag är rikskänd.
Först vill jag tacka min familj och mina vänner för det enorma stöd jag fått, och sist måste jag meddela att jag är en "vänsterfjant". Ja, det är sant.

Jag fick ikväll en tweet från självaste sverigedemokraten Kent Ekeroth som var riktad till mig. (Har suddat ut mitt namn från tweeten men kan intyga att den skickas direkt till mig).

Hur ska jag fira min nyvunna "vänsterfjantighet" och kändisskap tycker ni?

Om du läser det här Kent så vill jag tacka dig för din fina komplimang och epitetet "vänsterfjant" på antagligen twitters mest högerriktade personlighet.

Det här bekräftar väl hur banal bild Ekeroth har av verkligheten.

#blogg

Medlem
Jag har blivit kändis.

Jaha och vad var syftet med detta inlägget då?

Medlem

Syfte? Nu förstår jag inte vad du menar. Jag är känd och du ska avguda mig. Så de så.

(Om du inte förstår när jag tramsar och bara driver så kanske du ska sluta läsa mina inlägg nu).
Det här är en blogg. Jag skriver om vad jag vill.
Oavsett hur banalt, tråkigt, meningslöst och egotrippat det må vara.

Medlem

Vad svarade han på? Eller hade Kent bara lite tråkigt hemma och kände sig manad att skicka en tweet din väg?


signatur

Burn in the light.

Medlem

Jag och en annan diskuterade samt kritiserade det påstående att SD skulle ha "bäst kriminalpolitik" och att man är de enda som har "riktig kriminalpolitik" (som Ekeroth själv hade påstått). Känns lagom ödmjukt från hans sida.
Ska tilläggas att jag även pratade om att Sverige behöver mycket hårdare straff inom sexual- och våldsbrott.

På något sett fick han det till att jag var en vänsterfjant.
Mycket intressant faktiskt.

Jag tror Ekeroth hade rökt massa morötter.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Det här är en blogg. Jag skriver om vad jag vill.
Oavsett hur banalt, tråkigt, meningslöst och egotrippat det må vara.

Oh teh noes ! Det låter som något bara en vänsterfjant skulle göra !

Lite mer åt det seriösa hållet så tycker jag dock att det är sandlådenivå att använda orden fjant och trams på det viset. Han kanske vill bli politiker när han blir stor ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Han låter seriös.

Medlem

Vill bli? Kent Ekeroth sitter ju i riksdagen. Så dessvärre är han redan politiker.

Medlem

Jag gillar hur någon systematiskt röstar ner alla mina inlägg oavsett vad jag skriver.

Medlem

Det är nedröstningsspöket, har hört att hen härjar bland alla som sympatiserar med de partier som spöket inte gillar.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Jag gillar hur någon systematiskt röstar ner alla mina inlägg oavsett vad jag skriver.

Är det någon som fortfarande bryr sig om de dära tummarna ? De fyller i princip ingen funktion (förutom att visa tre stycken inlägg högst upp i en tråd vilket bara är irriterande) och åtminstonde jag har ingen aning om vad målet med dem eller vad deras tilltänkta funktion är. Ingen aning om ifall de som bossar över FZ tycker något av målen/funktionerna är uppnådda eller inte heller. Just nu känns de mest som en anonym latmask-funktion för de som inte håller med om åsikter och troll. Jag har slutat att ens kolla på dem för länge sedan.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Fargo:

Jag gillar hur någon systematiskt röstar ner alla mina inlägg oavsett vad jag skriver.

Herregud, det fattar du väl att det är Kent.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av Fargo:

Jag gillar hur någon systematiskt röstar ner alla mina inlägg oavsett vad jag skriver.

Herregud, det fattar du väl att det är Kent.

Den jäveln!

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av redruM:
Skrivet av Fargo:

Jag gillar hur någon systematiskt röstar ner alla mina inlägg oavsett vad jag skriver.

Herregud, det fattar du väl att det är Kent.

Den jäveln!

Din korkade vänsterfjant


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av redruM:
Skrivet av Fargo:

Jag gillar hur någon systematiskt röstar ner alla mina inlägg oavsett vad jag skriver.

Herregud, det fattar du väl att det är Kent.

Den jäveln!

Din korkade vänsterfjant

Borgarsvin! Kapitalist! Kvinnohatare!

Vad du än gör, eller hur du än bemöter den där individen som har annan ståndpunkt, var en gentleman


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

+1 på Walter!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

+1 på Walter!

Tumme upp funktionen finns för att slippa +1 inlägg om jag inte minns fel.

Medlem

Får man fråga vad ni tycker? båda två dvs.. just om kriminalvården, för fixas behövs det göra.

Medlem

Jag tycker att SD borde sluta trolla och försökte bli mer seriösa. Vad hände egentligen med Invandringsfrågorna?

Medlem

Vänstern demonstrerar med skyltar och våld och högern skriver nedlåtande inlägg på twitter?

Medlem
Skrivet av Heya:
Skrivet av Stag:

+1 på Walter!

Tumme upp funktionen finns för att slippa +1 inlägg om jag inte minns fel.

Möjligt, men jag kände att jag ville kommentera, lagom när jag började bli klar insåg jag att Walter hade skrivit samma sak som jag tänkt skriva.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Haha, ingen kan ju påstå att titeln vänsterfjant riktigt hör hemma hos dig

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Vad du än gör, eller hur du än bemöter den där individen som har annan ståndpunkt, var en gentleman

Jag tyckte jag bemötte honom relativt bra ändå. Förklarade snällt och vänligt att jag inte alls är ett "vänstertroll" samt att jag står till höger om det folkhemshyllande socialdemokratiska vänsterpartiet SD.

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

Får man fråga vad ni tycker? båda två dvs.. just om kriminalvården, för fixas behövs det göra.

Det är en av många politiska frågor jag är väldigt intresserad av.
Hade det varit upp till mig hade straffen höjts rejält för vålds och sexualbrott. Samtidigt som jag gärna vill se till att man sänker standarden på våra fängelsen kraftigt.

Ska man höja straffen måste man samtidigt försöka dra in pengar på något. Så är det.
Då kommer det sedvanliga argumentet att längre straff inte minskar antalet brott.
Nej, det är sant, men det spelar ingen som helst roll.
Straffen ska vara rättvisa och hårda.

Jag vill att man sätter brottsoffret i fokus.
Inte hur synd det är om gärningsmannen.

Skrivet av Fargo:
Skrivet av walter_iego:

Vad du än gör, eller hur du än bemöter den där individen som har annan ståndpunkt, var en gentleman

Jag tyckte jag bemötte honom relativt bra ändå. Förklarade snällt och vänligt att jag inte alls är ett "vänstertroll" samt att jag står till höger om det folkhemshyllande socialdemokratiska vänsterpartiet SD.

Det låter bra


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Fargo:
Skrivet av walter_iego:

Vad du än gör, eller hur du än bemöter den där individen som har annan ståndpunkt, var en gentleman

Jag tyckte jag bemötte honom relativt bra ändå. Förklarade snällt och vänligt att jag inte alls är ett "vänstertroll" samt att jag står till höger om det folkhemshyllande socialdemokratiska vänsterpartiet SD.

Det låter bra


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Tomtefar:

Får man fråga vad ni tycker? båda två dvs.. just om kriminalvården, för fixas behövs det göra.

Det är en av många politiska frågor jag är väldigt intresserad av.
Hade det varit upp till mig hade straffen höjts rejält för vålds och sexualbrott. Samtidigt som jag gärna vill se till att man sänker standarden på våra fängelsen kraftigt.

Ska man höja straffen måste man samtidigt försöka dra in pengar på något. Så är det.
Då kommer det sedvanliga argumentet att längre straff inte minskar antalet brott.
Nej, det är sant, men det spelar ingen som helst roll.
Straffen ska vara rättvisa och hårda.

Jag vill att man sätter brottsoffret i fokus.
Inte hur synd det är om gärningsmannen.

Men det här med ensam arbetet då? för det är ju något, dock är det ju en sak i sig, speciellt det du nämner (som för övrigt är bra) drar man ner på standard till en viss punkt, så finns det pengar till att anställa folk som behövs, då man inte får jobba själv.

Medlem

Det är en intressant fråga, tror dock det handlar om rutiner. Det är extremt ovanligt med vakter som dött på ett fängelse. Men visst, man bör absolut diskutera om vakter verkligen bör få arbete ensamma i alla lägen.
Jag vet faktiskt inte hur de rutinerna går till på ett fängelse i Sverige.

Medlem

Jag tycker att ensamarbete helt borde avskaffas när det kommer till arbete där man interagerar med fångar, för en bättre arbetsmiljö för ordningsvakterna. Då ser jag hellre en försämrad standard för själva fångarna i fängelset, givetvis ska de inte lida rent fysiskt eller understimuleras då jag inte tror att det kommer förbättra läget när de kommer ut senare, utan snarare öka "vi mot dom" känslan gällande kriminella mot resten av samhället, men dra ned på standarden så mycket det går skulle jag gärna se att man gör.

EDIT:

Kan tillägga att jag har släktingar som arbetat på häkten och kriminalvårdsanstalter, utslagna tänder var ingen ovanlighet för dessa personer, och jag tror inte att det har förbättrats särskilt sen de gick i pension.

12
Skriv svar