Wii U blir regionslåst

Robot
Wii U blir regionslåst

Nintendo bekräftar att Wii U inte blir regionsfri. Väntat men trist.

#nintendo


Inaktiv
Wii U blir regionslåst

Varför gör utvecklare så här?

Tänker på Persona 4 Arena som fick en jävla massa kritik för det är det "första" regionslåsta PS3 spelet.

Medlem

Detta är ett beslut av Nintendo och inte utvecklarna, själva konsolen har en regionslåsning. Får iaf hoppas Sony fortsätter med regionsfritt även med PS4..

Medlem

Lol Nintendo...Wii U känns verkligen "last gen" på alla tänkbara vis :S

Medlem

Varför hindrar man import av spel som inte säljs på sin egna marknad? De säljer mer spel på det kan man tycka.

Medlem

Citerar jag detta rätt när jag säger "the internet does not have oceans"
?
Främst är det till digitala spel. men i detta fall går det nog också att säga detta, varför får inte sven svensson köpa sina spel I japan om han vill? vi lever alla på samma planet. varför försöker folk inte nå ut till varandra istället, vi är alla människor och vi har alla samma hem.

sen så var ju Wii i sig hur lätt som helst att låsa upp, tror inte det är några proble med Wii u heller.

Medlem

Jag har aldrig fattar varför man region låsa konsoler eller spel för den del.. idioti !

Medlem

Fan vad tråkigt det är när sånt här skit ska sätta käppen i hjulet för oss konsumenter. Nu importerar jag spel väldigt sällan, sist var väl kanske för 2 år sedan, men jag vill ändå ha möjligheten!

Medlem

Hur mycket förlorar nintendo ifall man köper tex wii i japan och inte i sverige?

Medlem
Skrivet av Kharif:

Varför gör utvecklare så här?

Tänker på Persona 4 Arena som fick en jävla massa kritik för det är det "första" regionslåsta PS3 spelet.

Håller med... Jesus christ. Amerikanerna har snart haft det i två månader, medan EU-utgåvan inte ens är inskickad för godkännande än...

Moderator | Testpilot

Om man ser den här länken från fz.se så står det först "blir regionslåst" sedan "inte regionslåst".

FIX!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Aja, då får man väl vänta med att köpa en Wii U tills den har blivit rootad och jailbreakad.

Medlem
Skrivet av Dark_Ganon:

Varför hindrar man import av spel som inte säljs på sin egna marknad? De säljer mer spel på det kan man tycka.

Mjo man tycker det. Trodde dessutom vi levde i en tid med internationell marknad. Att sätta regions-lås på konsollen, betyder att alla spelen kommer ha särskilda regioner också (precis som DVD filmerna). Det är ren idioti tycker jag. Sen kanske man har en samling spel, och väljer att flytta utomlands (till en annan region). Då blir ju allt man köpt tidigare, i praktiken värdelöst.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv
Skrivet av eddie_m:

Lol Nintendo...Wii U känns verkligen "last gen" på alla tänkbara vis :S

Får faktiskt hålla med, men då har Nintendo å andra sidan aldrig varit kända för sin grafik utan istället sjukt underhållande spel!

Medlem
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av eddie_m:

Lol Nintendo...Wii U känns verkligen "last gen" på alla tänkbara vis :S

Får faktiskt hålla med, men då har Nintendo å andra sidan aldrig varit kända för sin grafik utan istället sjukt underhållande spel!

De har de visst varit - fast det var innan många här var födda.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av eddie_m:

Lol Nintendo...Wii U känns verkligen "last gen" på alla tänkbara vis :S

Får faktiskt hålla med, men då har Nintendo å andra sidan aldrig varit kända för sin grafik utan istället sjukt underhållande spel!

De har de visst varit - fast det var innan många här var födda.

Tack och lov för det!

Medlem

Snorungar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Dumheter. Regionslåsning var en korkad idé från första början och än mer så idag. Världen är för liten för att delas in i regioner nuförtiden.

Medlem

Vad spelar det för roll? Jag köper ändå bara konsol spel i svenska spel affärer :S

Medlem
Skrivet av aT1C:

Jag har aldrig fattar varför man region låsa konsoler eller spel för den del.. idioti !

Därför att det finns kommunistiska och islamistiska regimer som vill stoppa västerländska "influenser". Och för att inte helt riskera ett totalförbud av sin maskin i dom länderna så inför man frivillig regionslåsning, så att man kan stoppa valfria spel från att komma ut på dom marknaderna.

När man sen skapar regioner inom västvärlden så är det mest för att se till så inte tyska spel innehåller nazistflaggor tex, osv...

I princip alla länder blir mer och mer orwellianska.

Medlem

That's stupid


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Censur och regionslås = fler pirater. Simple math.

Medlem

Nu inväntar man bara nyheten om att översättningen var fel


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Ja, regionslåsning var ju väldigt framgångsrikt på DVD?

Du köper ju regionsfria dvdspelare original idag från t.ex Sony.

Nötter.

Medlem

Fail.


signatur

Nämen!

Medlem

PC har ingen region lås vad jag vet.

Hm, med tanke på hur usel PAL-Wii var jämfört med NTSC-Wii så satsar jag förmodligen på en amerikansk Wii U redan från start den här gången. Har man möjligheten att importera finns egentligen ingen anledning att inte göra det, eftersom det bl a oftast är billigare och utbudet bättre.

tka
Medlem

Välkommen Nintendo, till 1900-talet.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Hm, med tanke på hur usel PAL-Wii var jämfört med NTSC-Wii så satsar jag förmodligen på en amerikansk Wii U redan från start den här gången. Har man möjligheten att importera finns egentligen ingen anledning att inte göra det, eftersom det bl a oftast är billigare och utbudet bättre.

Vad gjorde en NTSC Wii bättre?

Medlem
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av Sebastian Lind:

Hm, med tanke på hur usel PAL-Wii var jämfört med NTSC-Wii så satsar jag förmodligen på en amerikansk Wii U redan från start den här gången. Har man möjligheten att importera finns egentligen ingen anledning att inte göra det, eftersom det bl a oftast är billigare och utbudet bättre.

Vad gjorde en NTSC Wii bättre?

Scanlines!


signatur

Nämen!

1
Skriv svar