Assassin's Creed III

Robot
Assassin's Creed III

Med den amerikanska revolutionen som kuliss vill Ubisoft revolutionera Assassin's Creed. Och efter att ha bestigit berg, sprängt fort i luften och dansat bland trädtopparna tror FZ att de kan lyckas.

#ubisoft, #assassins-creed-brotherhood, #assassins-creed-iii


Assassin's Creed III

Jag har "Brotherhood" och "Revelations" i bokhyllan, så snart jag blir färdig med dem är det nog dags för AssCreed III. Ser bra ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

I orginalspelet så valde inte Altaïr sida i kampen mellan korsriddarna och saracenerna, men här tar alltså man automatiskt amerikanarnas parti mot britterna eller?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Måste köra igenom Revelations.... Gaaaaah!

Får ta och slita bort plasten nu.. Lär hinna innan detta spelet släpps iallafall.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Redaktör
Ponny
Skrivet av SID 6.7:

I orginalspelet så valde inte Altaïr sida i kampen mellan korsriddarna och saracenerna, men här tar alltså man automatiskt amerikanarnas parti mot britterna eller?

Tempelriddarna finns på båda sidor, alltså både hos britterna och jänkarna. Så Connor väljer ingen specifik sida. Påstår Ubisoft i alla fall.

Kolla här (ganska långt ner på sidan, "Criticisms"): http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Assassin%27s_Creed_III


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

I orginalspelet så valde inte Altaïr sida i kampen mellan korsriddarna och saracenerna, men här tar alltså man automatiskt amerikanarnas parti mot britterna eller?

Jag undrar också det. I de tidigare spelen har man haft ett personligt mål som gjort att man inte behövt välja sida på samma sätt som det verkar vara här. Jag hoppas verkligen att spelet inte visar sig vara enbart ett pro-amerika spel, utan att det finns onda och goda personer på båda sidorna.

Medlem

Vet forfarande inte om man ska lägga pengar på spelet. Ser riktigt snyggt ut men ungefär samma sak som innan.. Hmm vet inte. Multiplayer-delen har ju inte varit så bra på pc i alla fall på dem förra spelen, hoppas att dem förbättrar det på den här.

Medlem

Kan knappt vänta kommer att bli ett perfekt höstlov detta i denna kyla

Inaktiv

Så taggad på detta spel
Har lirat ut alla tidigare assassins spel <3

Medlem

Så här står det på ACwiki:

"Five years later, the American Revolutionary War erupted, and Connor found himself siding with the leaders of the American revolution, namely George Washington and Benjamin Franklin, partially due to his belief in the ideals that they represented."

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Connor_Kenway

Medlem

Tycker som många andra att det är synd att det verkar bli ett "and god bless the united states of america"spel... Ser rätt så mysigt ut annars.

Medlem
Skrivet av Tobs:

Så här står det på ACwiki:

"Five years later, the American Revolutionary War erupted, and Connor found himself siding with the leaders of the American revolution, namely George Washington and Benjamin Franklin, partially due to his belief in the ideals that they represented."

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Connor_Kenway

Skrivet av tirim4:

Tycker som många andra att det är synd att det verkar bli ett "and god bless the united states of america"spel... Ser rätt så mysigt ut annars.

USA är en av de största marknaderna(om inte DEN största), och att porträttera deras grundare som något annat än hjältar skulle vara katastrofalt för försäljningen. I efterhand kan vi dessutom säga att i just det här kriget hade de rätt, och på grund av det existerar modern demokrati, så inte nog med att det skulle vara katastrofalt, det skulle vara så nära "fel" man kan komma att göra det.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Tobs:

Så här står det på ACwiki:

"Five years later, the American Revolutionary War erupted, and Connor found himself siding with the leaders of the American revolution, namely George Washington and Benjamin Franklin, partially due to his belief in the ideals that they represented."

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Connor_Kenway

Skrivet av tirim4:

Tycker som många andra att det är synd att det verkar bli ett "and god bless the united states of america"spel... Ser rätt så mysigt ut annars.

USA är en av de största marknaderna(om inte DEN största), och att porträttera deras grundare som något annat än hjältar skulle vara katastrofalt för försäljningen. I efterhand kan vi dessutom säga att i just det här kriget hade de rätt, och på grund av det existerar modern demokrati, så inte nog med att det skulle vara katastrofalt, det skulle vara så nära "fel" man kan komma att göra det.

Självklart så har den amerikanska revolutionen tillsammans med den franska haft en otroligt stor betydelse för dagens samhälle. Självklart förstår jag också att USA är en en orm marknad och en marknad där de flesta konsumenter är rätt så patriotiska. Tycker dock att det är tråkigt med en sådan USA-fixering inom spelvärlden. Om ett spel inbegriper verkliga länder är det oftast det stora goda USA som ska bekämpa det stora onda landet i mellanöstern eller Ryssland. Vore kul med ltie andra perspektiv ibland.

I slutendan hoppas jag bara att de tar upp i alla fall vissa av de stora problem som USA hade (och såklart de flesta andra västländer på dne tiden, bland annat Storbritannien) med behandlingen av ursprungsbefolkningen och slaveriet. Det finns sällan bara en ond och en god sida, speciellt när det gäller USA.

Medlem
Skrivet av tirim4:

Tycker som många andra att det är synd att det verkar bli ett "and god bless the united states of america"spel... Ser rätt så mysigt ut annars.

Palla bry sig liksom spela spelet bara finns många spel som är såna som te.x. CoD spelen

Medlem

Kunde du inte bara ha sagt att det verkar skittråkigt så jag slapp köpa det....hinner inte med alla bra spel ju

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr

Vad gäller det här med att bara rödrockar dödas i spelets trailers så stämmer det bara nästan.
http://www.youtube.com/watch?v=GR0qAOF35V8
2:27 in i den trailern dödas några "frihetskämpar".

Medlem

Grymt bra förhandstitt. Tack Fredrik:)
Detta ska bokas idag

Medlem
Skrivet av Itchy1:
Skrivet av tirim4:

Tycker som många andra att det är synd att det verkar bli ett "and god bless the united states of america"spel... Ser rätt så mysigt ut annars.

Palla bry sig liksom spela spelet bara finns många spel som är såna som te.x. CoD spelen

Det var lite det jag menade, börjar bli tröttsamt.

För att avsluta diskussionen dock så tror jag säkert att detta blir ett jättebra spel och ska väll försöka spela igenom det nån gång jag med.

Medlem

Är det linjärt eller öppet? Tyckte att brotherhood blev mer o mer linjär ju mer man spelade det.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Thunde:

Är det linjärt eller öppet? Tyckte att brotherhood blev mer o mer linjär ju mer man spelade det.

Handlingen är relativt linjär, gameplayet öppet. Kalla det en kvalificerad gissning.

Medlem

Var det pc eller konsoll versionen?

Medlem

Det där var PS3-versionen. PC-versionen lär se mycket fräsigare ut!

Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Det där var PS3-versionen. PC-versionen lär se mycket fräsigare ut!

kanske det men jag föredrar ändå ps3 tycker det är skönare att spela med handkontroll, plus så klarar nog min dator inte av spelet :/

Medlem

Samma här bokade spelet och vita vers för några månader sedan på psn Jag är så slö så jag föredrar att ha en del spel nerladdat så man slipper byta hela tiden.

Medlem

Jag känner på mig att stora delar av spelets story kommer fokusera på Connors identitetskris. Han är varken hel-indian eller hel-britt. Sen vet ju Ubisoft att AC-serien är populär i hela världen, och därför funkar inte en 100% pro-amerikansk approach lika bra som i exempelvis senaste Medal of Honor, som ju rktar sig till amerikaner.


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

1
Skriv svar