"Half-Life 3 blir open world-spel"

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Mr_O_Himself:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Mr_O_Himself:
Skrivet av Quelor:

Open world kräver ofta något typ av fast travel system, det ser jag inte platsar i half life världen.
Sen känns det bara fel att gordon som karaktär ska virra runt och göra massa side quests och skit. Han har känts som en målmedveten man (pga de linjära banorna)

Passar fast travel i nåt spel? Det är ju "orealistiskt" så jag förstår inte varför det skulle passa mindre bra i Half Life-världen än i say Skyrim eller Dead Island. Sen det med målmedvetenhet och stängda banor är bara konstigt uttalande anser jag för herr Freeman kan vara minst lika målmedveten med det han gör, nu får man bara större möjligheter att välja själv hur man ska tackla äventyret,antingen köra "hardcore-main quest" eller ta det i lite lugnare tempo med sidouppdrag och resursinsamling m.m. Jag har inte spelat mycket Half Life men jag skulle bli väldigt intresserad om det visar sig att bli ett öppet spel med RPG-inslag.

Nej just det du har inte spelat mycket Half Life.
Dina sista rader skvallrar om att du drömmer om ett annat spel.
"RPG-inslag." knappast något som ska vara i Half Life.
Dina exempel spel som Skyrim och Dead Island är inte spel typ som HL spelen.
Leta vidare nätet är fullt av det du pratar om.

Men varför passar inte det in i Half Life då? Man får inte vara rädd för förändring och de sista raderna förklarar perfekt Valves vision, att få folk som inte spelar Half Life att spela Half Life. Jag som inte har spelat det så mycket tidigare blev genast nyfiken när de utvecklade det lite längre än bara ett linjärt skjuta-pangaspel som det finns så många andra av, de kommer få en mycket större publik genom det här initiativet = more ca$h for Valve. Känns som att alla vinner på det förutom Half Life-puritaner.

Och jag ser att du fortfarande inte fattar vad som är bra i HL.
Med dina önskemål blir det ett fjortis spel i mängden. Så varför ändra på ett vinnande koncept för det är inte ett vanligt linjärt skjuta -pang spel som du kallar det.

Man blir bara så jäla trött när man läser kommentarer utan respekt för saker och åsikter om ett bra spel som du inte vet något om.
Hela nätet är fullt av kräppet du vill spela så varför inte leta upp något som passar dig. Och lämna HL utanför du har ju ändå inte förstått grejen med HL.

Du blir väl inte nöjd innan HL blir ännu ett skit free 2 play spel för kidds. För det tjänar Gabe och valve pengar på.
Vi som vet något om HL spelet vill ha kvalitet och spel känslan som var i tidigare HL.
Det blir inte ett bra spel för att många spelar. Det är kvaliteten på spelarna som gör ett bra spel.
"more ca$h for Valve"
Svårt att ta dig på allvar.

Det handlar inte om att göra det mainstream eller nåt, jag menar bara att som JAG har uppfattat det och som många andra också har uppfattat det (de jag har pratat med, kan ju inte uttala mig om alla de du har pratat med eller vad du själv anser) så är det ett linjärt-panga-skjutaspel, precis som vilket annat som helst. Jag har aldrig påstått att jag vill ha ett "skit free 2 play spel för kidds... "Det blir inte ett bra spel för att många spelar. Det är kvaliteten på spelarna som gör ett bra spel.", hur mäter man kvalitetn på spelarna? Det börjar låta lite rasbilogi här, är "bra kvalitet" på spelare såna som tycker som du? Det finns inga universellt bra spel, det finns bara spel som vissa gillar och andra inte.


signatur

"Ungefär lika användarvänligt som en ihoprullad skallerorm"

Medlem
Skrivet av Mr_O_Himself:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Mr_O_Himself:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Mr_O_Himself:
Skrivet av Quelor:

Open world kräver ofta något typ av fast travel system, det ser jag inte platsar i half life världen.
Sen känns det bara fel att gordon som karaktär ska virra runt och göra massa side quests och skit. Han har känts som en målmedveten man (pga de linjära banorna)

Passar fast travel i nåt spel? Det är ju "orealistiskt" så jag förstår inte varför det skulle passa mindre bra i Half Life-världen än i say Skyrim eller Dead Island. Sen det med målmedvetenhet och stängda banor är bara konstigt uttalande anser jag för herr Freeman kan vara minst lika målmedveten med det han gör, nu får man bara större möjligheter att välja själv hur man ska tackla äventyret,antingen köra "hardcore-main quest" eller ta det i lite lugnare tempo med sidouppdrag och resursinsamling m.m. Jag har inte spelat mycket Half Life men jag skulle bli väldigt intresserad om det visar sig att bli ett öppet spel med RPG-inslag.

Nej just det du har inte spelat mycket Half Life.
Dina sista rader skvallrar om att du drömmer om ett annat spel.
"RPG-inslag." knappast något som ska vara i Half Life.
Dina exempel spel som Skyrim och Dead Island är inte spel typ som HL spelen.
Leta vidare nätet är fullt av det du pratar om.

Men varför passar inte det in i Half Life då? Man får inte vara rädd för förändring och de sista raderna förklarar perfekt Valves vision, att få folk som inte spelar Half Life att spela Half Life. Jag som inte har spelat det så mycket tidigare blev genast nyfiken när de utvecklade det lite längre än bara ett linjärt skjuta-pangaspel som det finns så många andra av, de kommer få en mycket större publik genom det här initiativet = more ca$h for Valve. Känns som att alla vinner på det förutom Half Life-puritaner.

Och jag ser att du fortfarande inte fattar vad som är bra i HL.
Med dina önskemål blir det ett fjortis spel i mängden. Så varför ändra på ett vinnande koncept för det är inte ett vanligt linjärt skjuta -pang spel som du kallar det.

Man blir bara så jäla trött när man läser kommentarer utan respekt för saker och åsikter om ett bra spel som du inte vet något om.
Hela nätet är fullt av kräppet du vill spela så varför inte leta upp något som passar dig. Och lämna HL utanför du har ju ändå inte förstått grejen med HL.

Du blir väl inte nöjd innan HL blir ännu ett skit free 2 play spel för kidds. För det tjänar Gabe och valve pengar på.
Vi som vet något om HL spelet vill ha kvalitet och spel känslan som var i tidigare HL.
Det blir inte ett bra spel för att många spelar. Det är kvaliteten på spelarna som gör ett bra spel.
"more ca$h for Valve"
Svårt att ta dig på allvar.

Det handlar inte om att göra det mainstream eller nåt, jag menar bara att som JAG har uppfattat det och som många andra också har uppfattat det (de jag har pratat med, kan ju inte uttala mig om alla de du har pratat med eller vad du själv anser) så är det ett linjärt-panga-skjutaspel, precis som vilket annat som helst. Jag har aldrig påstått att jag vill ha ett "skit free 2 play spel för kidds... "Det blir inte ett bra spel för att många spelar. Det är kvaliteten på spelarna som gör ett bra spel.", hur mäter man kvalitetn på spelarna? Det börjar låta lite rasbilogi här, är "bra kvalitet" på spelare såna som tycker som du? Det finns inga universellt bra spel, det finns bara spel som vissa gillar och andra inte.

Uppenbart att du inte förstår vad som gör ett bra spel med spelarnas hjälp. Men har insett att fattar du inte av inläggen här så fattar du nog aldrig nåja ditt bekymmer . Du är inte värd mer av min tid då enkla rader som : Det är kvaliteten på spelarna som gör ett bra spel. du förstår inte innebörden men det måste du inte, spela ditt o hoppa över de stora klassiska spelen det är nog inget för dig vi andra som fattar vill ha kvar det som var bra...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Mr_O_Himself:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Mr_O_Himself:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Mr_O_Himself:
Skrivet av Quelor:

Open world kräver ofta något typ av fast travel system, det ser jag inte platsar i half life världen.
Sen känns det bara fel att gordon som karaktär ska virra runt och göra massa side quests och skit. Han har känts som en målmedveten man (pga de linjära banorna)

Passar fast travel i nåt spel? Det är ju "orealistiskt" så jag förstår inte varför det skulle passa mindre bra i Half Life-världen än i say Skyrim eller Dead Island. Sen det med målmedvetenhet och stängda banor är bara konstigt uttalande anser jag för herr Freeman kan vara minst lika målmedveten med det han gör, nu får man bara större möjligheter att välja själv hur man ska tackla äventyret,antingen köra "hardcore-main quest" eller ta det i lite lugnare tempo med sidouppdrag och resursinsamling m.m. Jag har inte spelat mycket Half Life men jag skulle bli väldigt intresserad om det visar sig att bli ett öppet spel med RPG-inslag.

Nej just det du har inte spelat mycket Half Life.
Dina sista rader skvallrar om att du drömmer om ett annat spel.
"RPG-inslag." knappast något som ska vara i Half Life.
Dina exempel spel som Skyrim och Dead Island är inte spel typ som HL spelen.
Leta vidare nätet är fullt av det du pratar om.

Men varför passar inte det in i Half Life då? Man får inte vara rädd för förändring och de sista raderna förklarar perfekt Valves vision, att få folk som inte spelar Half Life att spela Half Life. Jag som inte har spelat det så mycket tidigare blev genast nyfiken när de utvecklade det lite längre än bara ett linjärt skjuta-pangaspel som det finns så många andra av, de kommer få en mycket större publik genom det här initiativet = more ca$h for Valve. Känns som att alla vinner på det förutom Half Life-puritaner.

Och jag ser att du fortfarande inte fattar vad som är bra i HL.
Med dina önskemål blir det ett fjortis spel i mängden. Så varför ändra på ett vinnande koncept för det är inte ett vanligt linjärt skjuta -pang spel som du kallar det.

Man blir bara så jäla trött när man läser kommentarer utan respekt för saker och åsikter om ett bra spel som du inte vet något om.
Hela nätet är fullt av kräppet du vill spela så varför inte leta upp något som passar dig. Och lämna HL utanför du har ju ändå inte förstått grejen med HL.

Du blir väl inte nöjd innan HL blir ännu ett skit free 2 play spel för kidds. För det tjänar Gabe och valve pengar på.
Vi som vet något om HL spelet vill ha kvalitet och spel känslan som var i tidigare HL.
Det blir inte ett bra spel för att många spelar. Det är kvaliteten på spelarna som gör ett bra spel.
"more ca$h for Valve"
Svårt att ta dig på allvar.

Det handlar inte om att göra det mainstream eller nåt, jag menar bara att som JAG har uppfattat det och som många andra också har uppfattat det (de jag har pratat med, kan ju inte uttala mig om alla de du har pratat med eller vad du själv anser) så är det ett linjärt-panga-skjutaspel, precis som vilket annat som helst. Jag har aldrig påstått att jag vill ha ett "skit free 2 play spel för kidds... "Det blir inte ett bra spel för att många spelar. Det är kvaliteten på spelarna som gör ett bra spel.", hur mäter man kvalitetn på spelarna? Det börjar låta lite rasbilogi här, är "bra kvalitet" på spelare såna som tycker som du? Det finns inga universellt bra spel, det finns bara spel som vissa gillar och andra inte.

Uppenbart att du inte förstår vad som gör ett bra spel med spelarnas hjälp. Men har insett att fattar du inte av inläggen här så fattar du nog aldrig nåja ditt bekymmer . Du är inte värd mer av min tid då enkla rader som : Det är kvaliteten på spelarna som gör ett bra spel. du förstår inte innebörden men det måste du inte, spela ditt o hoppa över de stora klassiska spelen det är nog inget för dig vi andra som fattar vill ha kvar det som var bra...

Way to go att krossa nåns egna åsikter, way to go god lad. Allt ska vara som det alltid ha varit, förändring=avföring, right get it, ska bli så jag med då.


signatur

"Ungefär lika användarvänligt som en ihoprullad skallerorm"

Medlem
Skrivet av Mr_O_Himself:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Mr_O_Himself:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Mr_O_Himself:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Mr_O_Himself:
Skrivet av Quelor:

Open world kräver ofta något typ av fast travel system, det ser jag inte platsar i half life världen.
Sen känns det bara fel att gordon som karaktär ska virra runt och göra massa side quests och skit. Han har känts som en målmedveten man (pga de linjära banorna)

Passar fast travel i nåt spel? Det är ju "orealistiskt" så jag förstår inte varför det skulle passa mindre bra i Half Life-världen än i say Skyrim eller Dead Island. Sen det med målmedvetenhet och stängda banor är bara konstigt uttalande anser jag för herr Freeman kan vara minst lika målmedveten med det han gör, nu får man bara större möjligheter att välja själv hur man ska tackla äventyret,antingen köra "hardcore-main quest" eller ta det i lite lugnare tempo med sidouppdrag och resursinsamling m.m. Jag har inte spelat mycket Half Life men jag skulle bli väldigt intresserad om det visar sig att bli ett öppet spel med RPG-inslag.

Nej just det du har inte spelat mycket Half Life.
Dina sista rader skvallrar om att du drömmer om ett annat spel.
"RPG-inslag." knappast något som ska vara i Half Life.
Dina exempel spel som Skyrim och Dead Island är inte spel typ som HL spelen.
Leta vidare nätet är fullt av det du pratar om.

Men varför passar inte det in i Half Life då? Man får inte vara rädd för förändring och de sista raderna förklarar perfekt Valves vision, att få folk som inte spelar Half Life att spela Half Life. Jag som inte har spelat det så mycket tidigare blev genast nyfiken när de utvecklade det lite längre än bara ett linjärt skjuta-pangaspel som det finns så många andra av, de kommer få en mycket större publik genom det här initiativet = more ca$h for Valve. Känns som att alla vinner på det förutom Half Life-puritaner.

Och jag ser att du fortfarande inte fattar vad som är bra i HL.
Med dina önskemål blir det ett fjortis spel i mängden. Så varför ändra på ett vinnande koncept för det är inte ett vanligt linjärt skjuta -pang spel som du kallar det.

Man blir bara så jäla trött när man läser kommentarer utan respekt för saker och åsikter om ett bra spel som du inte vet något om.
Hela nätet är fullt av kräppet du vill spela så varför inte leta upp något som passar dig. Och lämna HL utanför du har ju ändå inte förstått grejen med HL.

Du blir väl inte nöjd innan HL blir ännu ett skit free 2 play spel för kidds. För det tjänar Gabe och valve pengar på.
Vi som vet något om HL spelet vill ha kvalitet och spel känslan som var i tidigare HL.
Det blir inte ett bra spel för att många spelar. Det är kvaliteten på spelarna som gör ett bra spel.
"more ca$h for Valve"
Svårt att ta dig på allvar.

Det handlar inte om att göra det mainstream eller nåt, jag menar bara att som JAG har uppfattat det och som många andra också har uppfattat det (de jag har pratat med, kan ju inte uttala mig om alla de du har pratat med eller vad du själv anser) så är det ett linjärt-panga-skjutaspel, precis som vilket annat som helst. Jag har aldrig påstått att jag vill ha ett "skit free 2 play spel för kidds... "Det blir inte ett bra spel för att många spelar. Det är kvaliteten på spelarna som gör ett bra spel.", hur mäter man kvalitetn på spelarna? Det börjar låta lite rasbilogi här, är "bra kvalitet" på spelare såna som tycker som du? Det finns inga universellt bra spel, det finns bara spel som vissa gillar och andra inte.

Uppenbart att du inte förstår vad som gör ett bra spel med spelarnas hjälp. Men har insett att fattar du inte av inläggen här så fattar du nog aldrig nåja ditt bekymmer . Du är inte värd mer av min tid då enkla rader som : Det är kvaliteten på spelarna som gör ett bra spel. du förstår inte innebörden men det måste du inte, spela ditt o hoppa över de stora klassiska spelen det är nog inget för dig vi andra som fattar vill ha kvar det som var bra...

Way to go att krossa nåns egna åsikter, way to go god lad. Allt ska vara som det alltid ha varit, förändring=avföring, right get it, ska bli så jag med då.

Varför laga något som är bra och funkar? Utveckla visst ok men på ett sätt som spelarna vill.
Inte något som räkne nissarna tror ska ge pengar.
Ska det vara så svårt att fråga spelarna vad /hur de vill ha nästa spel i serien? DE är ju ändå de presumtiva kunderna. Nekar inget nytt men inom rimliga gränser. OK


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Tänker inte citera längre, blir lite onödigt långt inlägg >< Jag tycker inte att de lagar Half Life, det är ett jäkligt kompetent spel, men allt kan förbättras och jag tycker bara att det skulle vara intressant för dem att testa. Jag stöder inte att spelutvecklare bara tänker på pengautveckling om jag kanske har låtit så men nu gör vi ett tankeexperiment: Valve gör ett "proof-of-concept", gör ett Half Life som är ett open world, ser hur det tas emot av spelarvärlden och om det är populärt kan de ju fortsätta med det, men om folk bara spyr galla över det så kan de ju gå tillbaka till det vinnande konceptet och bara förbättra det.


signatur

"Ungefär lika användarvänligt som en ihoprullad skallerorm"

Skriv svar