Medlem

Om man tycker det är litet klurigt att target-a ibland så rekommenderar jag verkligen CTRL-knappen. Något jag för övrigt är glad att de återanvänt - den var nästan nödvändig i titan Quest vill jag minnas.

Riktigt kul tidsfördriv i mina ögon Spelar just nu en ice berserker, men själv var jag bara tvungen att välja pantern efter att den rullat runt lite. Det var ett måste

Medlem

Har spelat Torchlight 2. Personligen så tycker jag att Diablo 3 är bättre(om man nu ska jämföra). Tar för lång tid att döda monster, även om du har bra utrustning... Men det kanske är så för att jag inte har byggt min karaktär rätt? Ingen aning. Hur som helst så är det ett snyggt spel. Lätt värt pengarna då det är ett fint tidsfördriv.

Inaktiv
Skrivet av Toomsie:

Har spelat Torchlight 2. Personligen så tycker jag att Diablo 3 är bättre(om man nu ska jämföra). Tar för lång tid att döda monster, även om du har bra utrustning... Men det kanske är så för att jag inte har byggt min karaktär rätt? Ingen aning. Hur som helst så är det ett snyggt spel. Lätt värt pengarna då det är ett fint tidsfördriv.

Hur lång tid det tar beror väl även på svårighetsgrad? Välj en lättare nivå om det är det som drar ned betyget.

Medlem

Själv körde jag en Engineer men efter halvvägs in på act 1 så switchade jag till Berserker. Har inte riktigt förstått klassen än så länge. Hur som helst diggar jag min pet som är en papillon lol.

Inaktiv
Skrivet av janssonn:
Skrivet av Segas:

Jag klarade en kvart med spelet sen fick jag avinstallera det...att sköta attacker är hemskt...men jag är rädd att jag vant mig för mycket vid anda spelkontroller än vad Torchlight II använder.

Nu känner jag mig lite elak, men andra spelkontroller? Andra spel kanske? Kan man spela Diablo, Sacred, NWN, Dungeon Seige, så borde man inte ha några inväntningar på speletskontroller?

Nu kanske det bara jag som tycker så...

Ja, det är precis det jag menar, det känns otroligt stelt...men det är bara min åsikt.

Medlem

Ett stort minus tycker jag är att man inte kan respecca helt och hållet efter level 10. Man kan bara välja bort sina tre sista skills. Borde stå lite mer tydligt. Tack och lov buggades min respec första gången och jag fick välja bort 4 skills.

Medlem

Recensionen här är ok men spelet är inget för mig då jag inte gillar automat vapen och fantasy.

Måste bara kommentera en sak i + och - listan
+ Husdjuren är verkligen asgulliga

Ger man + för detta? .... ja om man är en 12 årig flicka kanske

Nä återgå till Mist of Pandaria nu.... Blizzard vet hur man gör bra spel...

Medlem
Skrivet av zammeman:

Recensionen här är ok men spelet är inget för mig då jag inte gillar automat vapen och fantasy.

Måste bara kommentera en sak i + och - listan
+ Husdjuren är verkligen asgulliga

Ger man + för detta? .... ja om man är en 12 årig flicka kanske

Nä återgå till Mist of Pandaria nu.... Blizzard vet hur man gör bra spel...

Det måste vara en rikitgt psykiskt störd 12-årig flicka i så fall. Spelet är ganska blodigt men jag antar att du inte ens tittat åt spelets håll med tänka på att du nämner automatvapen som även förekommer i Blizzards alla spelvärldar. Hur som helst ha det så roligt i WoW.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av zammeman:

Recensionen här är ok men spelet är inget för mig då jag inte gillar automat vapen och fantasy.

Måste bara kommentera en sak i + och - listan
+ Husdjuren är verkligen asgulliga

Ger man + för detta? .... ja om man är en 12 årig flicka kanske

Nä återgå till Mist of Pandaria nu.... Blizzard vet hur man gör bra spel...

Det måste vara en rikitgt psykiskt störd 12-årig flicka i så fall. Spelet är ganska blodigt men jag antar att du inte ens tittat åt spelets håll med tänka på att du nämner automatvapen som även förekommer i Blizzards alla spelvärldar. Hur som helst ha det så roligt i WoW.

Automatvapen i alla Blizzard spelvärldar... ??? Du har då endast spelat WoW hör jag och där är det gevär. Märks du tex inte spelat D3 då i alla fall för där har du inga. SC har såklart men men du vet väl bäst.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Brandter:

"Lite fler möjligheter att skräddarsy sin karaktär hade inte skadat" Detta känns som ett intressant minus med tanke på att det inte klagades på i D3.

Men jag håller ändå med, jag skulle vilja ha lite större möjligheter i skillsträdet att customiza, men det är verkligen nitpick, spelet är så bra i det stora hela att jag kan förlåta det för denna detalj. Och utseendet på karaktären bryr jag mig inte om, han har equipment på sig ändå så jag ser inte hur han ser ut under :).

Men nu är det så att det är en recension på Torchlight 2 och inte en jämförelse !

I Diablo 3 var det bra att man inte kunde skräddarsy sin karaktär mera.

Och varför är det så? Det suger att 99% av alla barbarer är exakt likadana.

Inaktiv

Nu när jag har nått level 60 på min berserker och klarat av kampanjen så inser man hur absurt stort det här spelet är. Det tog mig och en polare ungefär 25h att klara av kampanjen samt att utforska alla områden och dungeon crawla ordentligt. När spelet är avklarat så får du möjligheten till New game plus, vilket är en second playthrough SAMT att du öppnar Map maker. Där du kan köpa kartor som fungerar som challanges, ex. en 2 vånings random nivå där du har 25% lifesteal men alla mobs gör 50% mer skada. Dessa kartor är helt random, de är upp till level 100 samt att folk kommer själv kunna göra kartor i oändliga storlekar med modmaker.

TL2 spöar D3 på alla plan, man behöver inte göra en jämförelse för TL2 vinner på alla plan.
Och kom inte och klaga på grafiken! Ingen bryr sig! Super Mario är också en "spelvärld" men de får 5:or ändå.

Medlem
Skrivet av zammeman:

Recensionen här är ok men spelet är inget för mig då jag inte gillar automat vapen och fantasy.

Måste bara kommentera en sak i + och - listan
+ Husdjuren är verkligen asgulliga

Ger man + för detta? .... ja om man är en 12 årig flicka kanske

Nä återgå till Mist of Pandaria nu.... Blizzard vet hur man gör bra spel...

Klart man ger plus för gulliga djur - såvida man inte är ett själlöst monster såklart.

Medlem

har lirat sen timmen det släpptes, fantastiskt spel!! äger sönder alla andra spel av sin sort enligt mig, men ja, det är ju ett ganska eget lir också. köp.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Brandter:

"Lite fler möjligheter att skräddarsy sin karaktär hade inte skadat" Detta känns som ett intressant minus med tanke på att det inte klagades på i D3.

Men jag håller ändå med, jag skulle vilja ha lite större möjligheter i skillsträdet att customiza, men det är verkligen nitpick, spelet är så bra i det stora hela att jag kan förlåta det för denna detalj. Och utseendet på karaktären bryr jag mig inte om, han har equipment på sig ändå så jag ser inte hur han ser ut under :).

Men nu är det så att det är en recension på Torchlight 2 och inte en jämförelse !

I Diablo 3 var det bra att man inte kunde skräddarsy sin karaktär mera.

Och varför är det så? Det suger att 99% av alla barbarer är exakt likadana.

Jag hade gärnat sett någon form av karaktärs customization på D3 också, värför inte göra det mer så att spelaren känner sig hemma med sin karaktär !

Medlem
Skrivet av zammeman:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av zammeman:

Recensionen här är ok men spelet är inget för mig då jag inte gillar automat vapen och fantasy.

Måste bara kommentera en sak i + och - listan
+ Husdjuren är verkligen asgulliga

Ger man + för detta? .... ja om man är en 12 årig flicka kanske

Nä återgå till Mist of Pandaria nu.... Blizzard vet hur man gör bra spel...

Det måste vara en rikitgt psykiskt störd 12-årig flicka i så fall. Spelet är ganska blodigt men jag antar att du inte ens tittat åt spelets håll med tänka på att du nämner automatvapen som även förekommer i Blizzards alla spelvärldar. Hur som helst ha det så roligt i WoW.

Automatvapen i alla Blizzard spelvärldar... ??? Du har då endast spelat WoW hör jag och där är det gevär. Märks du tex inte spelat D3 då i alla fall för där har du inga. SC har såklart men men du vet väl bäst.

I Lich King-expansionen har du helikoptrar, robotar och tanks som skjuter med automatvapen och missiler. Det är mer än vad hela act 2 har i TL2. D3 har Rapid Fire som går enligt mig under automatvapen-kategorin. För att fortsätta på min kommentar "Alla Blizzards spelvärldar" så har även Lost Vikings granatkastare och lasergevär.

Medlem

Håller mig till Diablo 3. Lirade TL2 Elite. Bra spel men kan bara konstatera att TL2 är till D3 vad CnC är till Starcraft. Visst, D3 är tradigt som fan att levla men Inferno mode äger fullständigt. D3 är även överlägset vad gäller UI, gameplay,taktik och strategi. Är lite besviken på Runic faktiskt. Gillade TL1 mer. Men men.

En annan grej som gör att man inte kan släppa Diablo 3 är ju det faktum att vi alla vet att Blizzard kommer stödja,tweaka och fixa spelet regelbundet och ofta. Se bara pa kommande patch 1.0.5. Ser ju hur bra ut som helst!


signatur

Taskigt.

Inaktiv
Skrivet av Cple:

Håller mig till Diablo 3. Lirade TL2 Elite. Bra spel men kan bara konstatera att TL2 är till D3 vad CnC är till Starcraft. Visst, D3 är tradigt som fan att levla men Inferno mode äger fullständigt. D3 är även överlägset vad gäller UI, gameplay,taktik och strategi. Är lite besviken på Runic faktiskt. Gillade TL1 mer. Men men.

En annan grej som gör att man inte kan släppa Diablo 3 är ju det faktum att vi alla vet att Blizzard kommer stödja,tweaka och fixa spelet regelbundet och ofta. Se bara pa kommande patch 1.0.5. Ser ju hur bra ut som helst!

Ja för Runic kommer ju inte uppdatera spelet och fixa saker, Nej då det skulle de aldrig göra.

Inferno mode är helt värdelöst jämfört med att göra new game plus på elite, alla saker som idag gör D3 ens ett uns intressant skulle ha släppts vid release. De försöker laga en bil med silvertejp. TL2 har vissa problem, men det är överlägset D3.

Medlem

Jag har hittills klockat 50 timmar i Torchlight 2 sen det kom ut (och det var ju inte så länge sen) kan faktiskt ärligt talat inte minnas sist jag satt med något spel så här intensivt, GW2 fick en hel del timmar men inte så här pass.

Riktigt mysigt och kul spel.

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Cple:

Håller mig till Diablo 3. Lirade TL2 Elite. Bra spel men kan bara konstatera att TL2 är till D3 vad CnC är till Starcraft. Visst, D3 är tradigt som fan att levla men Inferno mode äger fullständigt. D3 är även överlägset vad gäller UI, gameplay,taktik och strategi. Är lite besviken på Runic faktiskt. Gillade TL1 mer. Men men.

En annan grej som gör att man inte kan släppa Diablo 3 är ju det faktum att vi alla vet att Blizzard kommer stödja,tweaka och fixa spelet regelbundet och ofta. Se bara pa kommande patch 1.0.5. Ser ju hur bra ut som helst!

Ja för Runic kommer ju inte uppdatera spelet och fixa saker, Nej då det skulle de aldrig göra.

Inferno mode är helt värdelöst jämfört med att göra new game plus på elite, alla saker som idag gör D3 ens ett uns intressant skulle ha släppts vid release. De försöker laga en bil med silvertejp. TL2 har vissa problem, men det är överlägset D3.

Som sagt vissa gillar TL2 och andra gillar D3. Vill man ha en massa lull lull som fiske runt själva kärnan av ett Arpg så kör på TL2. Men Runic har tyvärr misslyckats med det viktigaste vilket är combat gameplay.
Bara en sån sak som att man inte ens kan targeta specifika objects-monster när det är mycket på skärmen är ju bara skrattretande. Ni vet vad jag talar om. Det är ju förhoppningsvis något Runic kommer fixa eller hur.
När jag snackar om tweaks och fix då snackar jag ordentliga grejor som infernal machine, PL8 etc. Nästa patch kommer ju bli hur grym som helst.
Din kommentar visar också att det finns saker som gör D3 intressant för dig "idag". Men du fortsätter hata för det fanns inte vid release? Ja det är din förlust då..

Men bli inte för upprörd nu. Jag sitter faktiskt och lirar TL2 precis nu och det är kul. Men D3 är bättre.


signatur

Taskigt.

Medlem

Hur mycket missar man om man lirar Torchlight 2 utan att spela Torchlight 1 före?

I Diablo missar man ju mycket att hoppa över en del... gäller detta även för Torchlight?

Medlem
Skrivet av KloN:

Hur mycket missar man om man lirar Torchlight 2 utan att spela Torchlight 1 före?

I Diablo missar man ju mycket att hoppa över en del... gäller detta även för Torchlight?

Inte så mycket, storyn knyter löst ihop med storyn från ettan men det går utmärkt att köra 2an direkt.

Medlem
Skrivet av Cple:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Cple:

Håller mig till Diablo 3. Lirade TL2 Elite. Bra spel men kan bara konstatera att TL2 är till D3 vad CnC är till Starcraft. Visst, D3 är tradigt som fan att levla men Inferno mode äger fullständigt. D3 är även överlägset vad gäller UI, gameplay,taktik och strategi. Är lite besviken på Runic faktiskt. Gillade TL1 mer. Men men.

En annan grej som gör att man inte kan släppa Diablo 3 är ju det faktum att vi alla vet att Blizzard kommer stödja,tweaka och fixa spelet regelbundet och ofta. Se bara pa kommande patch 1.0.5. Ser ju hur bra ut som helst!

Ja för Runic kommer ju inte uppdatera spelet och fixa saker, Nej då det skulle de aldrig göra.

Inferno mode är helt värdelöst jämfört med att göra new game plus på elite, alla saker som idag gör D3 ens ett uns intressant skulle ha släppts vid release. De försöker laga en bil med silvertejp. TL2 har vissa problem, men det är överlägset D3.

Som sagt vissa gillar TL2 och andra gillar D3. Vill man ha en massa lull lull som fiske runt själva kärnan av ett Arpg så kör på TL2. Men Runic har tyvärr misslyckats med det viktigaste vilket är combat gameplay.
Bara en sån sak som att man inte ens kan targeta specifika objects-monster när det är mycket på skärmen är ju bara skrattretande. Ni vet vad jag talar om. Det är ju förhoppningsvis något Runic kommer fixa eller hur.
När jag snackar om tweaks och fix då snackar jag ordentliga grejor som infernal machine, PL8 etc. Nästa patch kommer ju bli hur grym som helst.
Din kommentar visar också att det finns saker som gör D3 intressant för dig "idag". Men du fortsätter hata för det fanns inte vid release? Ja det är din förlust då..

Men bli inte för upprörd nu. Jag sitter faktiskt och lirar TL2 precis nu och det är kul. Men D3 är bättre.

Du är djupt nere i skiten med andra ord.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

12
Skriv svar