World of Warcraft: Mists of Pandaria

Robot
World of Warcraft: Mists of Pandaria

De söta pandorna har fått utstå sur kritik. Har World of Warcraft förvandlats till en färgglad sagovärld för barn? FZ träffar Blizzard som tvärtemot vad många tror att Pandaria är precis vad spelarna behöver.

#world-of-warcraft-mists-of-pandaria, #blizzard, #warcraft-iii-reign-of-chaos, #world-of-warcraft-wrath-of-the-lich-king, #world-of-warcraft-cataclysm


Medlem
World of Warcraft: Mists of Pandaria

Wow håller inte på att dö direkt, proppfullt med folk inne.
Nu är det megaproppfullt dock=) In queue

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Wow håller inte på att dö direkt, proppfullt med folk inne.
Nu är det megaproppfullt dock=) In queue

Inte så konstigt med tanke på att många går tillbaka när de släpps en ny expansion men dom tröttnar rätt snabbt o drar.. Själv väntar jag på deras nya MMO tror de hette Titan eller liknande!

Medlem
Skrivet av Holmann:
Skrivet av m_g_karlsson:

Wow håller inte på att dö direkt, proppfullt med folk inne.
Nu är det megaproppfullt dock=) In queue

Inte så konstigt med tanke på att många går tillbaka när de släpps en ny expansion men dom tröttnar rätt snabbt o drar.. Själv väntar jag på deras nya MMO tror de hette Titan eller liknande!

projektet kallas titan har jag för mig.
hur mycket vet vi om det? typ att dom söker/sköte jobb till ett next-gen mmo för 1-3år sedan? har inte för mig så mycket info har gets mer en detta.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Wow håller inte på att dö direkt, proppfullt med folk inne.
Nu är det megaproppfullt dock=) In queue

svårt att tro att det gäller merparten av alla servrar


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

wow har blivit ett damp spel, förr kunde man göra questar i lugm och ro, man hoppade på en eller flera busar, dödade eller dog,

nu är respawnen så löjligt snabb att man knappt hinner döda nån så är han tillbaks,
och loota en döing då får man vara snabb, han är ofta borta inom ett fåtal sekunder,
det räcker ibland att petten står ivägen och man flyttar sg för att petten ska maka på sig så är det försent.

Vilket är jäkligt synd,
start området i pandoria är hektiskt värre, snabba respawner och busar ofta i grupp på 3 eller flera snubbar, och och många grupper knör gärna på ställen man behöver komma till.
Och det underlättar inte precis att alla spelare mer eller mindre är på samma ställe,
i nuläget är det en bugg där varje gång nån skriver nåt i general chatten så blir det spam på 5 textrader. med samma text,
nån skum bug som lär bli åtgärdad snart hoppas man.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

My eyes, man ser att det är utdaterat.

Medlem

lvl 90 redan skönt men vart lite besviken på mop då jag trodde det skulle ta betydligt längre tid. har spelat sedan kl 01 i natt och vart just lvl 90:) Druid.
Just nu känns det bara tomt och 2/5 i betyg. Får sova lite och återkomma.

glhf all ppl

Inaktiv
Skrivet av papajoe:

lvl 90 redan skönt men vart lite besviken på mop då jag trodde det skulle ta betydligt längre tid. har spelat sedan kl 01 i natt och vart just lvl 90:) Druid.
Just nu känns det bara tomt och 2/5 i betyg. Får sova lite och återkomma.

glhf all ppl

hur kul är det att stressköra till maxlevel ?
ett spel ska avnjutas i lagom doser.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Tummen:
Skrivet av papajoe:

lvl 90 redan skönt men vart lite besviken på mop då jag trodde det skulle ta betydligt längre tid. har spelat sedan kl 01 i natt och vart just lvl 90:) Druid.
Just nu känns det bara tomt och 2/5 i betyg. Får sova lite och återkomma.

glhf all ppl

hur kul är det att stressköra till maxlevel ?
ett spel ska avnjutas i lagom doser.

Jag är sådan som person. Kan sitta hela nätter och bara smälta in i ett spel. Men MOP eller wow är mer inriktat till barn nu mera,men spelar iof enbart för pvp/arena/bg, Pvp är det ultimata då man aldrig kan förutse motståndarens drag;) pve kul i vanilla men samma hela tiden och efter ett tag kan man taktiken i sömnen. zzzz.

måste käka och sussa nu blir arena i natt.

Inaktiv

Jag älskar pandor och monsterliknande varelser, kinesisk kultur, så nog är den här expansionen uppskattad och ett roligt tillägg till en annars strålande kollektion! :heart:

Medlem

Hade själv tänkt ge fan i den här expansionen. Men man vet att man ljuger endast för sig själv när man säger så. :/

Hittills har det varit helt ok iaf.

Första questen som allierad var helt oförståelig dock. Uhm, ur den synpunkten att de borde veta om att det blir grötigt så inåt helsike att man slänger inte in ett uppdrag där man ska t ex flyga och bomba mobs/annat.
100 pers kan inte sitta och skjuta efter samma mobs på ett skepp för att ta sig vidare.

Medlem

Stormscale var totalt förstörd i 13-14 timmar, helt ospelbart, och nu sitter vi med 2500 pers i kö

men det lilla jag fått spela så tycker jag det är riktigt sköj

Medlem

Tror jag avstår den här expansionen... WoW känns så själlöst nuförtiden.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Inaktiv

andas ut... efter det stressiga och intensiva startområdet så hamnar man ute i skogen och får lite utrymme att röra sig på,

så nu känns det riktigt bra, det lär ta ett tag tills man blir lvl 90 eftersom man kör mest solo, så nu lär man ha att göra några månader framåt,
det bästa med wow är ju att plånboken blir ju lite fetare eftersom man knappt köper nåt annat i spelväg medans man är insnöad i spelet.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Samma som innan. Questa 5 levels tar en dag ungefär. Inget nytt här inte.

Trist egentligen.. kommer köra det ett tag men det är ingen vidare expansion tycker jag.


signatur

Wake me up for entertainment

Inaktiv
Skrivet av firefly:

Samma som innan. Questa 5 levels tar en dag ungefär. Inget nytt här inte.

Trist egentligen.. kommer köra det ett tag men det är ingen vidare expansion tycker jag.

Är väl bättre att det tar 24 timmar att dinga 5 lvlvar än at behöva grinda i veckor/månader som i många andra spel.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av firefly:

Samma som innan. Questa 5 levels tar en dag ungefär. Inget nytt här inte.

Trist egentligen.. kommer köra det ett tag men det är ingen vidare expansion tycker jag.

Är väl bättre att det tar 24 timmar att dinga 5 lvlvar än at behöva grinda i veckor/månader som i många andra spel.

Tiden det tar mellan 85 och 90 är ju för de flesta ren färdsträcka då de vill åt raids, bgs osv. i end game

Jag gillar att questa och jag tycker det är ganska lagom med "fem skutt" mellan expansionerna, 60-70 och 70-80 kan kännas riktigt segt när man ska ha upp en alt eller två


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Wow känns inte ett dugg "levande" längre, tycker grafiken och rörelserna känns stelt.. Jämför man med guild wars 2 så ser mists of pandaria värdelöst ut enligt mig. Men smaken är ju som baken


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av firefly:

Samma som innan. Questa 5 levels tar en dag ungefär. Inget nytt här inte.

Trist egentligen.. kommer köra det ett tag men det är ingen vidare expansion tycker jag.

Är väl bättre att det tar 24 timmar att dinga 5 lvlvar än at behöva grinda i veckor/månader som i många andra spel.

Tiden det tar mellan 85 och 90 är ju för de flesta ren färdsträcka då de vill åt raids, bgs osv. i end game

Jag gillar att questa och jag tycker det är ganska lagom med "fem skutt" mellan expansionerna, 60-70 och 70-80 kan kännas riktigt segt när man ska ha upp en alt eller två

Jag själv spelar mest bara för "questandet/levlandets" skull... upptäckandet och utvecklandet. När man har nått maxlevel så är spelet "dött" för mig.

Har provat "endgame" i alla versionerna av spelet... men blev så trött på allt jobbigt folk som inte ser spelet som just ett spel.

Medlem
Skrivet av Tummen:

wow har blivit ett damp spel, förr kunde man göra questar i lugm och ro, man hoppade på en eller flera busar, dödade eller dog,

nu är respawnen så löjligt snabb att man knappt hinner döda nån så är han tillbaks,
och loota en döing då får man vara snabb, han är ofta borta inom ett fåtal sekunder,
det räcker ibland att petten står ivägen och man flyttar sg för att petten ska maka på sig så är det försent.

Vilket är jäkligt synd,
start området i pandoria är hektiskt värre, snabba respawner och busar ofta i grupp på 3 eller flera snubbar, och och många grupper knör gärna på ställen man behöver komma till.
Och det underlättar inte precis att alla spelare mer eller mindre är på samma ställe,
i nuläget är det en bugg där varje gång nån skriver nåt i general chatten så blir det spam på 5 textrader. med samma text,
nån skum bug som lär bli åtgärdad snart hoppas man.

Vad är bäst? Att gubbarna spawnar snabbt eller att flera hundra spelare ska utrota hela området och sedan får alla spelare slåss om nästa fiende?

Jag har inte köpt MOP än men jag har spelat många MMORPG där man måste vänta läääänge på att fiender ska spawna för att det är för många spelare, Det är inte roligt!

Medlem

Efter ett års uppehåll från wow då jag tyckte sista raiden var så fruktansvärt dålig måste jag säga att jag är positivt överaskad hur MoP är.

Ska bli extremt intressant att se hur svåra raiderna är, sen att man har challenge mode i instanser kan bli ett litet kul moment med.

Medlem

3 quests sen insåg jag att det är bara är mer av samma gammla tråkiga jag spelat varje dag i åratal, ska subba Eve Online.

Medlem

"Har World of Warcraft förvandlats till en färgglad sagovärld för barn?"

Vaddå "förvandlats"? Det har väl alltid varit ett barnspel? Mina barn har spelat det med stor förtjusning hur länge som helst.

Själv spelar jag det inte av samma anledning som jag inte sitter och tittar på barn-TV.
Helt enkelt ointressant.

Medlem
Skrivet av Securion:

"Har World of Warcraft förvandlats till en färgglad sagovärld för barn?"

Vaddå "förvandlats"? Det har väl alltid varit ett barnspel? Mina barn har spelat det med stor förtjusning hur länge som helst.

Själv spelar jag det inte av samma anledning som jag inte sitter och tittar på barn-TV.
Helt enkelt ointressant.

Det splashar blod när man slår och man mördar humanoider knappast för barn men du kanske tänker på Sonys Free Realms.

Inaktiv

Bilderna ser ut att komma ifrån en Disney-film.
Kung fu panda meets WoW?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

@Exxo
Om spelet är dött efter max lvl känns det inte bittert då att betala för att få spela då du gjort alla quests? (Har inte spelat wow sen TLK)

phi
Medlem

World of Warcraft var helt magiskt och ett underbart spel innan The Burning Crusade. Efter att det släpptes så slutade jag inkl alla jag känner att spela det.

Det finns uppriktigt ingenting som skulle få mig att börja spela igen, inte ens om jag fick betalt för att spela det.

Någon som har lust att förklara vad som gör att ni fortfarande spelar det? Visst, raider och att kompisar spelar det men utöver det?

Medlem

MoP är precis vad WoW behövde, har alltid varit mörkt och sådant i tidigare expansioner, att kunna besöka en ny värld där allt är färgglatt och en trevlig ny ras är riktigt nice.

Medlem

Sen måste man ju inte ta WoW så gravallvarligt som många gör. Är ju bara spela så länge man tycker det är kul helt enkelt, precis som alla andra spel.

12
Skriv svar