Jag kan inte köpa spel på Steam, hjälp!

Medlem
Jag kan inte köpa spel på Steam, hjälp!

Jag tänkte köpa Torchlight 2 med ett vanligt kredit kort, men när jag ska köpa det så står det bara "Purchase failed, please contact support".
Vad ska jag göra?
Jag har försökt flera gånger, jag har ju såklart fyllt i alla uppgifter korrekt också.
Jag har mailat deras support men inte fått något svar än.

Skulle vara tacksam över ett snabbt svar!
Tack på förhand.

Medlem

Skulle nog hjälpa ifall du bidrog med lite mer information, som till exempel vilken bank och vilket kort du använder.

Medlem

Använder själv e-kort och swedbank. Fungerar felfritt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kan vara som så att ditt kort inte är aktiverat för internetköp.

Medlem

Jag har använt kortet flera gånger för köp, det är ett vanligt swedbank kort, testade med mitt egna VISA kort också (mastercard kortet är farsans) det funkade inte heller..

Medlem

Pröva med ett e-kort

Medlem

Som folk säger, prova med ett e-kort. Det kan också vara så att din användare är låst från inköp. Detta hände mig en gång under rean då jag gjorde många köp efter varandra. I det läget är det bara att kontakta support så fixar de det. Steam gör så automatiskt för att undvika att någon köper mängder av grejer på ditt account utan din vetskap.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Vad sägs om att göra som du uppenbarligen läst?
"please contact support"

Steamsupporten är, enligt egen erfarenhet, snabb och bra.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Shimo:

Vad sägs om att göra som du uppenbarligen läst?
"please contact support"

Steamsupporten är, enligt egen erfarenhet, snabb och bra.

Om du hade läst det jag hade skrivit så stod det att jag HAR kontaktat supporten men inte fått något svar än.
Och om det inte var klart för alla så skrev jag en post här för att jag gärna uppenbarligen vill köpa spelet, och eftersom Steams support meddelade att de för tillfället hade fullt upp med många tickets när jag mailade dem så tänkte jag att det inte skulle skada om jag skrev en post här.

Medlem

Har du aktiverat secure by visa ?


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

För mig så har e-kort blivit helt oanvändbart sedan början av året, funkar inte för mig i alla fall hos paypal, amazon och google checkout, det funkade ett tag när man med paypal kunde betala med ett guestacount men den möjligheten är numera borta för oss i Sverige.

Enda jag kan göra är att använd mitt riktiga kort och ta bort det efter betalning, vilken knappast hjälper mot trojaner och higjacking, eller om deras databas skulle hackas. Så synd att swedbank inte kan se till att deras tjänst funkar, för som jag ser det är det det säkraste sättet att betala på.

Troligast ligger problemet att när man betalar med e-kort så låser det sig på en kassa så om dom fört drar ett litet belopp för att göra en kontroll så är kortet förbrukat och när den riktiga betalningen ska dras så funkar inte kortet. Att lägga till så att det skulle funka på två kassor borde inte vara omöjligt tycker man.

jo och man kan köpa Tortchlight direkt från Runic, där är det billigast vad jag vet, men om man får en steam kod vet jag inte.

(edit) Tittade lite snabbt på runic's sida och tydligen så funkar paypal guest där, nåt som testade att använda på humble bundle för några dagar sedan men blev bara hänvisad att göra ett paypal konto. Så det borde funka att betala med e-kort på runic's sida.

Medlem
Skrivet av Tunguska:

För mig så har e-kort blivit helt oanvändbart sedan början av året, funkar inte för mig i alla fall hos paypal, amazon och google checkout, det funkade ett tag när man med paypal kunde betala med ett guestacount men den möjligheten är numera borta för oss i Sverige.

Enda jag kan göra är att använd mitt riktiga kort och ta bort det efter betalning, vilken knappast hjälper mot trojaner och higjacking, eller om deras databas skulle hackas. Så synd att swedbank inte kan se till att deras tjänst funkar, för som jag ser det är det det säkraste sättet att betala på.

Troligast ligger problemet att när man betalar med e-kort så låser det sig på en kassa så om dom fört drar ett litet belopp för att göra en kontroll så är kortet förbrukat och när den riktiga betalningen ska dras så funkar inte kortet. Att lägga till så att det skulle funka på två kassor borde inte vara omöjligt tycker man.

jo och man kan köpa Tortchlight direkt från Runic, där är det billigast vad jag vet, men om man får en steam kod vet jag inte.

(edit) Tittade lite snabbt på runic's sida och tydligen så funkar paypal guest där, nåt som testade att använda på humble bundle för några dagar sedan men blev bara hänvisad att göra ett paypal konto. Så det borde funka att betala med e-kort på runic's sida.

Tack så mycket för hjälpen, ska testa om paypal fungerar på steam för det är det enda jag inte testat hittills. Annars kollar jag in Runics hemsida om det du skrev stämmer. steams support har inte hört av sig än heller..
tack så mycket igen för hjälpen!

1
Skriv svar