Beneath a Steel Sky 2 blir verklighet!

Robot
Beneath a Steel Sky 2 blir verklighet!

Revolution Software kommer att göra Beneath a Steel Sky 2, detta trots att de inte nådde det högt uppsatta bonusmålet på Broken Sword-kickstartern.

#revolution-software, #broken-sword-5-4, #beneath-a-steel-sky-2, #beneath-a-steel-sky


Medlem
Beneath a Steel Sky 2 blir verklighet!

FY FAN VAD BRA!!!!!!


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

kul att höra! gillade det när d kom, humor o äventyr e en bra kombination
kom inte så långt då för hade en tendens att krångla på Amiga 500, fast det var ju inte på original disketterna direkt så kan ju vara d ^^

Medlem
Medlem

Jag älskar verkligen detta spel! Skulle vilja se pixlad grafik på uppföljaren oxå..

Medlem

Gillade det första spelet, kommer bli ett köp utan tvekan. Kan inte vänta tills alla dessa projekt är klara, kommer bli som julafton flera gånger om=).

Medlem

Tramsinlägg raderade.


signatur

Have a good time!

Medlem

Tjoho! Härliga nyheter, körde igenom ettan i scummvm för inte så länge sen. De närmsta åren blir härliga med alla trevliga releaser (om de går i mål vilket man hoppas^^)

Medlem

Väldigt trevliga nyheter

Medlem

Herrejävlar så underbart! Mina pengar är era Revolution!

Medlem

Revolution... shut up and take my money!!!


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem

*Throwing money at the screen*

Medlem

Det kommer till android också. Ftw! Konstigt att ni verkar missa det hela tiden..

phi
Medlem

Det har sagts tidigare fler gånger men det är värt att säga det igen; kickstarter är det bästa som har hänt spelbranschen på väldigt länge. Grymt av Revolution att ändå göra Beneath a Steel Sky 2 trots att målet inte nåddes.

Man skulle kunna säga att kickstarter har sparkat liv i en tidigare död genre och själv har jag backat samtliga lovande äventyrsspel.

Medlem
Medlem

Ettan var ett helt underbart spel som jag fortfarande har installerat på min Amiga 1200.
Verkligen en god nyhet, fram med kontokortet!

Medlem

Ojojoj! Man får hoppas på det bästa! Ettan är verkligen magisk nostalgi!

Medlem
Skrivet av phi:

Det har sagts tidigare fler gånger men det är värt att säga det igen; kickstarter är det bästa som har hänt spelbranschen på väldigt länge. Grymt av Revolution att ändå göra Beneath a Steel Sky 2 trots att målet inte nåddes.

Man skulle kunna säga att kickstarter har sparkat liv i en tidigare död genre och själv har jag backat samtliga lovande äventyrsspel.

Det som verkligen kommer att ändras är att de stora spelhusen inte har total kontroll på vad som släpps.
Som man kan se på Greenlight så kommer det mycket skit med också men det är ju en del av tjusningen.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Underbart!!!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Själv tyckte jag BaSS var mediokert, faktiskt. Har aldrig förstått mig på hajpen kring spelet, men uppföljaren kan kanske vara värd att spana in ändå.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Själv tyckte jag BaSS var mediokert, faktiskt. Har aldrig förstått mig på hajpen kring spelet, men uppföljaren kan kanske vara värd att spana in ändå.

Du var väl runt sex år gammal när det släpptes? Om du spelade det då så missade du nog mycket av nyanserna i spelet. Jag var själv då i mitten av tonåren och gillade Dave Gibbons stenhårt. Sånt bidrar till helhetsbilden.

Om du istället spelade det i tonåren så hade nog spelet för många år på nacken för att man ska kunna uppskatta det på det sätt som vi gjorde när spelet faktiskt var "hett". D v s som våra nostalgiska minnen naivt försöker lura oss att vi skulle göra om vi plockade upp det för en ny genomkörning idag.

Även om jag fortfarande älskar adventure-genren så hade man mer tålamod på den tiden.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skrivet av jonis:
Skrivet av Sebastian Lind:

Själv tyckte jag BaSS var mediokert, faktiskt. Har aldrig förstått mig på hajpen kring spelet, men uppföljaren kan kanske vara värd att spana in ändå.

Du var väl runt sex år gammal när det släpptes? Om du spelade det då så missade du nog mycket av nyanserna i spelet. Jag var själv då i mitten av tonåren och gillade Dave Gibbons stenhårt. Sånt bidrar till helhetsbilden.

Om du istället spelade det i tonåren så hade nog spelet för många år på nacken för att man ska kunna uppskatta det på det sätt som vi gjorde när spelet faktiskt var "hett". D v s som våra nostalgiska minnen naivt försöker lura oss att vi skulle göra om vi plockade upp det för en ny genomkörning idag.

Även om jag fortfarande älskar adventure-genren så hade man mer tålamod på den tiden.

Haha, ja, hade jag spelat det som sexåring hade jag nog inte kommit långt.

Jag spelade igenom det för ~3 år sedan om jag inte missminner mig. Visst är det absolut så att vissa spel inte åldras lika bra som andra. Men i normala fall om jag spelar ett spel från 80-talet eller mitten av 90-talet för första gången i mer modern tid så brukar jag ändå kunna uppskatta det för vad det är, och kunna se varför det också varit viktigt och hur det påverkat senare spel. Min "toleransnivå" vad gäller äldre spel tycks vara betydligt högre än för många andra. Det händer ofta att jag spelar gamla titlar till NES, Super NES, Mega Drive mm och har förbaskat kul med dem, fastän jag inte har någon nostalgisk koppling till spelen.

BaSS klickade bara inte riktigt av någon anledning, men så är det ibland. Man kan inte falla för allt!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

BaSS klickade bara inte riktigt av någon anledning, men så är det ibland. Man kan inte falla för allt!

Jag förstår vad du menar, visst är det så!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Ettan var ett helt underbart spel som jag fortfarande har installerat på min Amiga 1200.
Verkligen en god nyhet, fram med kontokortet!

Vilken pärlhöna tummar ner mitt inlägg?!
Nivån på vissa individer här är katastrofalt låg helt ärligt.

hade detta på svenska från pc gamer


signatur

New life, New hope

Medlem

Ser verkligen fram emot det.

1
Skriv svar