McPixel blev första Greenlight-spelet att nå Steam

Robot
McPixel blev första Greenlight-spelet att nå Steam

100 nivåer som tar runt 20 sekunder stycket. Snabba dig att rädda världen!


Medlem
McPixel blev första Greenlight-spelet att nå Steam

What is this I don't even

Medlem

Episkt spel, episk video!

Medlem

McPixel!

Fenomenalt spel.. om man var ute och piratadesig herrom veckan gjorde han reklam på en känd piratsida.. där man fick ta det gratis

Medlem

No no no no!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Tänkte först sitta här och sura men sen följde jag en av länkarna i nyheten och såg att Routine har fått Greenlight ändå :D. Nu är jag väldigt glad

Mina känslor om McPixel = Kolla bilden

Jag har inte så mycket emot plattform-spel men jag är lite trött på indie-plattformarna som det finns väldigt många av och som alltid ska vara ironiska och självmedvetna och... ja, jag är lite trött på det

Medlem

McPixel är ju inget plattformsspel, lär jag ju nämna. Det är ett spel i WarioWare-stuk.

Jag älskar för övrigt McPixel, det är roligt på helt rätt sätt

Medlem
Skrivet av mrburner:

McPixel är ju inget plattformsspel, lär jag ju nämna. Det är ett spel i WarioWare-stuk.

Jag älskar för övrigt McPixel, det är roligt på helt rätt sätt

Det låter däremot ganska awesome, men ändå, namnet... McPixel. Låter så tråkigt avtändande

Medlem

Är det bara jag som tycker det känns som en sämre version av scribblenauts?

Medlem

ser ut att vara störd spel!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Grimmy-:

Är det bara jag som tycker det känns som en sämre version av scribblenauts?

... på vilket sätt är det som scribblenauts?

Medlem

Herk: Enkla, korta, banor där man ska använda något redskap för att lösa ett enkelt problem. T.ex. ta på ketchup och senap på en korv. Med den stora skillnaden att man inte behöver klura ut exakt vilket redskap som behövs själv, och därav "sämre"

Man kan ju också likna det vid Wario-Ware så klart och det kanske är mer rättvist.

Medlem

Mcpixel är awesome!

Jesse Cox <3

Medlem
Skrivet av Grimmy-:

Är det bara jag som tycker det känns som en sämre version av scribblenauts?

What? Ja, det är bara du. Och hur det ens är du vet jag inte...
Det är inget som Scribblenauts.

Medlem

Musiken, humorn, tempot och pusslen är ju tamefan spot on! Orka bry sig att det sen ser ut som ett C64 spel, fortfarande mer passion och glädje bakom ett sådan här spel än dem flesta "AAA"-titlar.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Musiken, humorn, tempot och pusslen är ju tamefan spot on! Orka bry sig att det sen ser ut som ett C64 spel, fortfarande mer passion och glädje bakom ett sådan här spel än dem flesta "AAA"-titlar.

Möjligt men 2012 nöjer jag mig inte med spel som detta. Liknar något man gjorde på en eftermiddag när man lärde sig koda så no no.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Sapiens:

Musiken, humorn, tempot och pusslen är ju tamefan spot on! Orka bry sig att det sen ser ut som ett C64 spel, fortfarande mer passion och glädje bakom ett sådan här spel än dem flesta "AAA"-titlar.

Möjligt men 2012 nöjer jag mig inte med spel som detta. Liknar något man gjorde på en eftermiddag när man lärde sig koda så no no.

Okej, men köp spelet 2013 då istället, problemet löst! Duh! Tss, vissa människor alltså...

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Sapiens:

Musiken, humorn, tempot och pusslen är ju tamefan spot on! Orka bry sig att det sen ser ut som ett C64 spel, fortfarande mer passion och glädje bakom ett sådan här spel än dem flesta "AAA"-titlar.

Möjligt men 2012 nöjer jag mig inte med spel som detta. Liknar något man gjorde på en eftermiddag när man lärde sig koda så no no.

Okej, men köp spelet 2013 då istället, problemet löst! Duh! Tss, vissa människor alltså...

Missade du att pixel grafiken inte tilltalar mig så vare sig minecraft eller detta blir aldrig något köp.
Vill ha mer ögongodis när jag spelar. Och började 1986 så har sett det mesta. Smak sak antar jag.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

1
Skriv svar