Battlelog-utvecklaren uppköpta av EA

Robot
Battlelog-utvecklaren uppköpta av EA

ESN, företaget bakom Battlelog, ägs numera av EA och kommer lägga all sin energi på Dice och Battlefield-serien.

#ea, #dice, #medal-of-honor-warfighter


Medlem
Battlelog-utvecklaren uppköpta av EA

Tycker Battlelog är hur händigt som helst. Istället för att starta upp spelet för att komma åt menyn så har man det i en flik istället och kan surfa under tiden man väntar på att en bana ska laddas färdigt.

Medlem

det ända som är fel med battlelog är EA

Medlem

och tydligen så lyckades jag dubbel posta, jag skäms

Medlem

Var det inte dom som skapade voipen i battlelog som ingen använder?

Medlem

Battlelog är var mer kul än själva spelet BF3.

Medlem
Skrivet av Simmoo:

Var det inte dom som skapade voipen i battlelog som ingen använder?

Se det från den ljusa sidan du slipper höra p12:or skirka på dig ingame.

Inaktiv
Skrivet av PsyX:

Battlelog är var mer kul än själva spelet BF3.

haha aa men eller hur!?

Medlem

Kändes ovant med battlelog i början men nu gillar jag det. Bara att surfa och vips är man inne i spelet utan att behöva glo på tråkiga loadingscreens.

Ljusår bättre än serverbläddraren i BF2 som var ett enda stort skämt.

Skrivet av Simmoo:

Var det inte dom som skapade voipen i battlelog som ingen använder?

Jag och mina kompisar har använt den regelbundet.

Medlem

Då kan de ju sätta igång att arbeta på en battlelog-app till Android då.

Medlem

Har hellre en launcher av samma typ som League of Legends än att joina via nån seg hemsida.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Turtle_droid:
Skrivet av Simmoo:

Var det inte dom som skapade voipen i battlelog som ingen använder?

Se det från den ljusa sidan du slipper höra p12:or skirka på dig ingame.

Finns ju inte lika många P12'or på PC som konsol. Framförallt XBOX.

Det sjuka är att ESN själva föreslog ett alternativt VoIP som skulle fungera bättre, men EA vägrade. Har ingen källa på det, men väldigt många har skrivit att det är så. Och det låter rimligt...

Medlem

Sämsta man kan göra.

Medlem

Mycket positivt om battlelog i kommentarerna.
Så var det inte när det kom precis

Jag själv hade gärna haft utan, det tar sån otrolig tid att starta igång allt för mig och när jag vill byta server vill jag väl inte stänga av spelet för att sen starta upp det igen :/


signatur

Rawr

Inaktiv

Nu när dom sålt sig till ea blir det 16 timmars arbetsdag och ingen semester(om man inte vill få sparken vid nästa nerskärning)

Medlem

Gillar Battlelog, funkar bra tycker jag.

Medlem

EA är som ett stort svart hål.

Medlem

Jag tycker att battlelogen är väldigt smidig och händig. Känt som rackarn att slippa starta spelen och kolla spel mm.
Dock HATAR jag värkligen det att man måste ha 100% internet uppkoplling hela tiden..Förlorar du internet 0.5 sec så flyger du ut från spel och servar mm....BF3 är det iaf så.
Flyger ur från servern och spelet stänger av sig efter 0.2 sec internet brist det är surt som f**.

Medlem
Skrivet av rubbiten:

det ända som är fel med battlelog är EA

Det ENDA som är fel med den kommentaren är din grammatik.

Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av rubbiten:

det ända som är fel med battlelog är EA

Det ENDA som är fel med den kommentaren är din grammatik.

Tao och ge daj nu finns jueh tillräajkligt med grammarnazis galnegunnar h3h3h3


signatur

M'kay?

Medlem

Battlelog är fantastiskt. Ännu bättre när man kan samla alla sina spelprofiler där. Det enda jag saknar är att kunna känna att jag äger spelet än att jag måste ha internet(/origin) för att kunna spela.

En intern server browser hade förstås inte varit helt fel i tillägg till internettjänsten. Det där med ingame servers är något jag alltid kommer sakna i framtida BF-spel.

Kort och gott: Jag ser fram emot att se en framtid med Battlelog, men jag är alltid tveksam till EA. Hoppas det blir bra..


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av rubbiten:

det ända som är fel med battlelog är EA

Eller Origin


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Battlelog är underbar lösning tycker jag, det stora felet är Origin. Tänk om Steam kunde bli webbaserat. Det är nice!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

battlelog var kanske inte så jättebra vid release. men jag kan tänka mig att det fungerar bra nu.

Inaktiv

Håller med folk ovanför!

Battlelog är grymt men Origin är tyvärr ett rent skämt och ska inte behövas!

Geeks Gaming
Skrivet av GeggaSWE:
Skrivet av rubbiten:

det ända som är fel med battlelog är EA

Eller Origin

Inget fler med origin. Mycket bättre än steam om man ser på prestanda och nerladdningsspeed. Drar typ bara en tredjedel av vad steam gör

Hatade Battlelog i början, men sedan vande man sig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av GeggaSWE:
Skrivet av rubbiten:

det ända som är fel med battlelog är EA

Eller Origin

Inget fler med origin. Mycket bättre än steam om man ser på prestanda och nerladdningsspeed. Drar typ bara en tredjedel av vad steam gör

Snälla, origin är långt ifrån vad steam är. Har du så kass dator att steam drar så mycket prestanda? Jag har inget problem alls själv, jag säger inte detta så du ska tro jag är någon fanboy. Men origin är inte bättre än vad steam är, jag skulle välja vilket program som helst före origin.

Pansarknekt

För min del kan dom gärna lägga ner företaget precis efter dom köpt upp det. Battlelog är sjukt osmidigt enligt mig, sitta och vänta på att webbläsaren ska hämta ner data för minsta sak man gör eller trycker på. Samt att jag är rätt säker på att alla buggar och ctd problem detspelet haft sen det kom ut beror på just battlelog och webbläsar/punkbuster interaktionen.
Och även om man faktiskt kan gå o dricka kaffe medan banan laddar så går det alt tabba sätta klienten i fönster osv. Nej även om jag inte gillar det här, så kommer det säkert förbättras med tiden. En reflektion bara.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Tycker att alla serverbrowsers i BF serierna har varit åt det dåliga hållet och att battlelog är en klar förbättring.
Även om det har sina svaga sidor, kör dock. med battlelog+ just nu vilket fungerar sjukt bra


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

12
Skriv svar