Capcom kan tänka sig en Resident Evil 2-remake

Robot
Capcom kan tänka sig en Resident Evil 2-remake

"Om fansen verkligen ber om det, då är det något som Capcom skulle överväga," säger en Capcom-producent.

#capcom, #resident-evil-2, #resident-evil-6


Medlem
Capcom kan tänka sig en Resident Evil 2-remake

Om fansen ber om det? Har inte vi gjort det i flera år redan?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

HOLY FUCKING YES! hoppas fan på det

Medlem

Varför skulle de ens överväga att INTE göra en eller flera remakes det? Resident Evil-varumärket är så starkt att de går plus på allt crap de gör i den serien, som Operation Racoon City t.ex. och de skulle tjäna extra bra på att göra ett RE som fansen vill ha.

Inaktiv

Vill ha om det är en riktig remake. Och inte samma spel med hd-grafik

Medlem

Hur gör vi för att visa att vi vill ha re-maken? e-mail? SMS? Telefon? Spamma Capcoms forum?

Kickstarter?

Det sista alternativet borde vara mest motiverande eftersom det är ett företag som drivs av pengar, så borde "donationer" upp till en nivå vara tillräckligt för att visa att vi vill ha en re-make.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Detta har fansen bett om ganska länge men kul om det blev av.

phi
Medlem

Tänk om capcom kunde tänka sig att göra något nytt i stället?

Medlem

Slå ihop RE2 och RE3 till ett enda stort spel och lägg till nya områden och så.

Precis som Resident Evil Remaken (REmake)! Gör det och jag blir eran lilla slav för all oändlighet, Capcom!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

ELF
Medlem

Klart man vill ha. Minns hur jag köttade zombier på N64
Skulle vilja ha en remake på varje spel fram till RE4 till PC. Självklart ska det spelas med handkontroll. Har en xbox360 kontroll som väntar på att få plockas fram ur lådan.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Gärna!! Helt klart bästa spelet i serien.

Medlem

Hade varit kul med samma grafik som i REmake och nya monster och nya områden, det vore nice

Medlem
Skrivet av phi:

Tänk om capcom kunde tänka sig att göra något nytt i stället?

Spela du remaken till Resident Evil 1? Det var ju nästan som ett helt nytt spel!

Medlem

Hoppas det inte blir som det är med den nyare Resident Evil spelen, det skulle jag hata stort.

Gillar hur det var i 2an, fast kamera och hur man sköt.
Dem måste bevara det bästa med 2an.

Undra hur många tummen ner man får nu.

Medlem

Är väl bara starta en petition eller nåt så får dom väl ett antal miljoner som vill ha på en vecka säkert

Medlem

Oh....my....GOOOOOOOOOOOOD! Håller tummarna!!

Medlem

Ja det är väll mer än vad *host* square skulle göra om final fantasy 7 ^^. Men man kan ju önska :).

Medlem

Hellre 2an än det jävla crap som 6an skall försöka likna, mer knapptryckning och passa tider för att få karaktären att gå, slå eller skjuta vidare.

Helst 1an, där kunde man gå omkring, känna sig frustrerad att man saknade ammunition eller rätt vapen, men man kunde alltid gå tillbaka.

6an är en ren besvikelse, påminner mkt om 5an, fast jag tycker det senare är sämre, bättre grafik javist, 3 olika typer av uppdrag och upplägg, man kan säga att man får tre spel i ett, och massa skit man kan samla på sig, inkl "CHEATS" precis som i 5an . . . Alltså ingen utmaning, jag tippar att en hardcore varvar på 4-5 timmar, och casual runt 10 kanske 15.

Själv har jag inte speciellt långt kvar, två huvuduppdrag avslutade.

Nej capcom har sjunkit LÅGT!, tror inte att en remake av en 2a skulle ändra det!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Jag har bett om detta i ungefär 802 år nu tror jag. Pratade med mina polare igår om hur glad jag skulle bli om en remake av tvåan och trean kom ut


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

De borde inte bara göra 2:an utan 1-3
Hade varit helt otroligt!!!!

Medlem

Capcom har förlorat min respekt totalt sedan de gick ut och sade att de vill anpassa spel till massan och att skräcken är historia. (Ja de sa det officielt, inte med de exakta orden men you get the point)

Om de skulle göra en remake är jag rädd att det blir alldeles för "Japansk"-influerat samt att det förmodligen blir väldigt lite skräck, precis på samma sätt är jag rädd att Konami kommer göra en kass MGS 1 remake en dag. (Mgs4 är så äckligt japanskt , överdrivet medan 1an var kanon och precis lagom "trolig")

gnu
Medlem

OMG detta skulle vara det näst bästa efter en FF7 remake. DO IT!

Medlem
Skrivet av zauii89:

Capcom har förlorat min respekt totalt sedan de gick ut och sade att de vill anpassa spel till massan och att skräcken är historia. (Ja de sa det officielt, inte med de exakta orden men you get the point)

Om de skulle göra en remake är jag rädd att det blir alldeles för "Japansk"-influerat samt att det förmodligen blir väldigt lite skräck, precis på samma sätt är jag rädd att Konami kommer göra en kass MGS 1 remake en dag. (Mgs4 är så äckligt japanskt , överdrivet medan 1an var kanon och precis lagom "trolig")

Det finns redan en MGS1 remake, The twin snakes till Gamecube. Det är faktiskt lite för mycket "AWESOME WOOO!" ibland. Värd en genomspelning dock.

Resident Evil 1 remaken är ett awesome exempel på hur en Remake ska göras. Sjukt bra titel som är bättre än originalet på nästan alla punker, med lite nytt innehåll och ändringar men i grunden samma spel.


signatur

Videomupp

Medlem

Do it! Just Do it!


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av tobiasslimy:

De borde inte bara göra 2:an utan 1-3
Hade varit helt otroligt!!!!

RE 1 har väl två remakes redan. Ett till GC och ett till Wii.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Om Capcom tänker göra en fullskalig remake i samma klass som gamecube remaken på orginalet så säger jag bara: DO IT!!!

RE2 är ett av tidernas skönaste spel


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av zauii89:

Capcom har förlorat min respekt totalt sedan de gick ut och sade att de vill anpassa spel till massan och att skräcken är historia. (Ja de sa det officielt, inte med de exakta orden men you get the point)

Om de skulle göra en remake är jag rädd att det blir alldeles för "Japansk"-influerat samt att det förmodligen blir väldigt lite skräck, precis på samma sätt är jag rädd att Konami kommer göra en kass MGS 1 remake en dag. (Mgs4 är så äckligt japanskt , överdrivet medan 1an var kanon och precis lagom "trolig")

Om Konami gör en remake så låter de definitivt västerländska spelutvecklare göra den åt dem. Västerländska spelutvecklare gör allting åt dem nuförtiden (förutom kanske nya MGS-spelet)

Medlem

Ja tack
Mins jag beställde hem tvåan från USA. Bra spel!

Geeks Gaming
Medlem

Varför gjorde dom inte bara rätt med resident evil 5-6 i stället så hade dom sluppit remakes.
Dom skulle gjort dom nya spelen lite som Slender, Man är skraj som fan och vill inte möta någon elaking i skogen.. Likadant ska det vara med ett bra zombie spel! Blir man omringad så ska pulsen öka för man känner sig obekväm och vill springa bort så man överlever..
Dom nya RE är så dåliga för man har hur mycket vapen och ammo som helst.. Jag tycker dom ska kopiera lite spel som folk verkligen blir skrämda utav till RE7 om dom skapar ett till spel..
Finns hur mycket som helst att välja mellan.. Det är bara att kopiera dom där filmerna på youtube där någon kommer fram och skriker som en besatt jävel och sätta in det i spelet på något random ställe så har man gjort ett bättre spel än RE5-6.. Spelskaparna är ganska tråkiga nu för tiden

12
Skriv svar