Grid 2 – se första gameplay-sladdarna

Robot
Grid 2 – se första gameplay-sladdarna

Följ med på ett tätt varv genom Chicagos trånga gator.

#race-driver-grid, #grid-2, #codemasters


Medlem
Grid 2 – se första gameplay-sladdarna

Ser sämre ut än ettan. Ska Codemasters lyckas med att förstöra ännu en spelserie?

Medlem

Skulle inte de ta bort cockpit-vyn från det här spelet? Jag har en svag aning om att det var just det här spelet. Fan va tråkigt det blir då, jag som gillar GRID.

Medlem

Codemasters, hmm.. Tveksamt nu för tiden...

Medlem

Ett av de två bilspelen jag faktiskt gillar - hoppas tvåan är bra.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ser ut ha betydligt bättre fysik än ettan, ettan med ratt är inget vidare, får testa demot på denna för att se om de fixat forcefeedbacken och sen avgöra om det är värt mina surt förvärvade slantar.

Medlem

Ni glömde " efter Codemasters taggen (#Codemasters).

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Ser ut ha betydligt bättre fysik än ettan, ettan med ratt är inget vidare, får testa demot på denna för att se om de fixat forcefeedbacken och sen avgöra om det är värt mina surt förvärvade slantar.

Menar du att force feedbacken i första spelet är dålig? nu har jag ioförsig inte spelat extremt mycket men jag tycker den är helt ok.

Röken ser rätt sunkig ut enligt mig, gamla 2D-sprites som klipper fult ner i marken, det får de gärna fixa.

Medlem
Skrivet av hunden:
Skrivet av Rurounin:

Ser ut ha betydligt bättre fysik än ettan, ettan med ratt är inget vidare, får testa demot på denna för att se om de fixat forcefeedbacken och sen avgöra om det är värt mina surt förvärvade slantar.

Menar du att force feedbacken i första spelet är dålig? nu har jag ioförsig inte spelat extremt mycket men jag tycker den är helt ok.

Röken ser rätt sunkig ut enligt mig, gamla 2D-sprites som klipper fult ner i marken, det får de gärna fixa.

Det hänger väl mycket samman med fysiken i sig men force feedbacken i t.ex. Dirt 2 och 3 är betydligt bättre än i Grid, likaså i diverse track-racing simulatorer som rFactor och iRacing, men som sagt, det hänger mycket på fysiken hur bra feedback man får genom ratten, om bilen inte beter sig som man förväntar sig utifrån det man känner i ratten så är det helt enkelt dåligt feedback, ett exempel på usel fysik i förhållande till force feedback är NFS:Shift.

Inaktiv

Jag älskar verkligen Fz.se`s lågupplösta pixilerade filmer...
Helt underbart... Känns som man tittar på youtube i 360p upplösning ffs. Skärpning!!!!

Så svårt kan det väll inte vara att gå in på youtube, hitta en film med 1080p och lägga upp den istället.

Är alltid eller 90% lika dant, man ser en ny film på fz på se, går in och tittar och en sekund senare så sitter man med handen tryckt i ansiktet och skakar på huvudet...

360p ... vi möts igen... lol

Ang spelet (efter d jag såg genom fz filmen) Ja spelet ser ut som skit... ser ut som ett ps2 spel..

Efter att ha tittat på youtube i 1080p så ser det bättre ut än 1an imo, fysiken ser också lite bättre ut men mer kan man inte säga än...


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Redaktör
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

Jag älskar verkligen Fz.se`s lågupplösta pixilerade filmer...
Helt underbart... Känns som man tittar på youtube i 360p upplösning ffs. Skärpning!!!!

Så svårt kan det väll inte vara att gå in på youtube, hitta en film med 1080p och lägga upp den istället.

Är alltid eller 90% lika dant, man ser en ny film på fz på se, går in och tittar och en sekund senare så sitter man med handen tryckt i ansiktet och skakar på huvudet...

360p ... vi möts igen... lol

Ang spelet (efter d jag såg genom fz filmen) Ja spelet ser ut som skit... ser ut som ett ps2 spel..

Efter att ha tittat på youtube i 1080p så ser det bättre ut än 1an imo, fysiken ser också lite bättre ut men mer kan man inte säga än...

Om du kör den högsta upplösningen visas filmen i 912x528 pixlar. Fortfarande långt från 1080p, men avsevärt bättre än den lågupplösta. Sen kan det hända att filmerna tappar i kvalitet pga dubbla komprimeringar, det kan bli kantigt trots att vår originalfil är av hyfsad kvalitet. Slutligen: filmspelaren har ett par år på nacken och en ny lösning är på gång inom en inte alltför avlägsen framtid. Håll ut.


signatur
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ser sämre ut än ettan. Ska Codemasters lyckas med att förstöra ännu en spelserie?

Vad har de förstört tidigare?

Medlem

Åh sommaren 2013 kan inte bärga mig tills dess blir väl att spela genom GRiD 1 igen då

Medlem

Ser ingen skillnad alls mot ettan. Iofs ett bra spel att upprepa.

Medlem

alltså.. jag är faktist besviken..

Medlem

https://dl.dropbox.com/u/23896733/wtf/fzvideo.png

Vi tackar för den högkvalitativa videon.

Månne det vara på tiden att ni antingen direktlänkar till youtube eller faktiskt tar er i kragen och uppdaterar er webbplats?

Medlem
Skrivet av martinhjerpe:
Skrivet av Bojkott:

Ser sämre ut än ettan. Ska Codemasters lyckas med att förstöra ännu en spelserie?

Vad har de förstört tidigare?

Dirt...

Medlem

Ser superarkadigt ut.. Billjudet stämmer inte alls och låter väääldigt tråkigt och generiskt.. Känns inte alls något vidare.

Medlem
Skrivet av martinhjerpe:
Skrivet av Bojkott:

Ser sämre ut än ettan. Ska Codemasters lyckas med att förstöra ännu en spelserie?

Vad har de förstört tidigare?

Operation Flashpoint-serien med OFP 2, F1-serien med F1 2012, Dirt-serien med Dirt Showdown.

Medlem

Halloo boys, det här är typ alpha stadiet spelet verkar ligga på, med tanke på att det släpps nästa sommar, så det är nästan ett år kvar på utvecklingstiden? Så gnäll inte så mycket, för det är så jävla mycket gnäll här på fz??? Ja codemasters har klantat sig senaste tiden med det mesta dom släppt(speciellt med tanke på F1 2012), men tvivlar starkt på att GRID2 blir dåligt, men blir det dåligt så blir jag besviken, men inte fan bestämmer jag mig för nåt än!?!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Ser sämre ut än ettan. Ska Codemasters lyckas med att förstöra ännu en spelserie?

Först förstör de Colin McRae och snart Grid.. men F1 2012 har de lyckats med!

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Halloo boys, det här är typ alpha stadiet spelet verkar ligga på, med tanke på att det släpps nästa sommar, så det är nästan ett år kvar på utvecklingstiden? Så gnäll inte så mycket, för det är så jävla mycket gnäll här på fz??? Ja codemasters har klantat sig senaste tiden med det mesta dom släppt(speciellt med tanke på F1 2012), men tvivlar starkt på att GRID2 blir dåligt, men blir det dåligt så blir jag besviken, men inte fan bestämmer jag mig för nåt än!?!

Du får ju även tänka på att denna trailer har ett syfte... Att bygga ett sug/hype för titeln... Vilket den tyvärr misslyckas med, därav kritiken..

Medlem
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Bojkott:

Ser sämre ut än ettan. Ska Codemasters lyckas med att förstöra ännu en spelserie?

Först förstör de Colin McRae och snart Grid.. men F1 2012 har de lyckats med!

2012 är ett misslyckande i mina ögon. Att man tar bort innehåll i en uppföljare för mig ganska så ologiskt. När dom ändå höll på och banta ner spelet så tycker jag att dom kunde ha bantat ner på buggarna i stället för game modes. Jag vet inte vad dom var ute efter, nå en ny målgrupp kanske? Men jag personligen drar hellre igång 2011 i stället.

Redaktör
Skrivet av Allexz:

https://dl.dropbox.com/u/23896733/wtf/fzvideo.png

Vi tackar för den högkvalitativa videon.

Månne det vara på tiden att ni antingen direktlänkar till youtube eller faktiskt tar er i kragen och uppdaterar er webbplats?

Den där bilden är uppdragen ungefär 70 procent mot filmen, och därmed ganska oanvändbar för att visa hur våra filmer ser ut (i originalstorlek).

Som jag sa ovan: vi kommer göra om filmspelaren. Men det är mer komplicerat än att bara sätta sig ner och koda ihop det på en eftermiddag. Det ska göras bra, och då tar det lite tid. Håll ut, som sagt.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Bojkott:

Ser sämre ut än ettan. Ska Codemasters lyckas med att förstöra ännu en spelserie?

Först förstör de Colin McRae och snart Grid.. men F1 2012 har de lyckats med!

2012 är ett misslyckande i mina ögon. Att man tar bort innehåll i en uppföljare för mig ganska så ologiskt. När dom ändå höll på och banta ner spelet så tycker jag att dom kunde ha bantat ner på buggarna i stället för game modes. Jag vet inte vad dom var ute efter, nå en ny målgrupp kanske? Men jag personligen drar hellre igång 2011 i stället.

Vad mer behöver du än att köra P, Q1, Q2, Q3 och ett race eller varför inte testköra en bana i split-screen med en kompis/ ensam?

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av martinhjerpe:
Skrivet av Bojkott:

Ser sämre ut än ettan. Ska Codemasters lyckas med att förstöra ännu en spelserie?

Vad har de förstört tidigare?

Operation Flashpoint-serien med OFP 2, F1-serien med F1 2012, Dirt-serien med Dirt Showdown.

Dirt serien kommer forsätta med Dirt 4, de gjorde bara en liten avstickare med showdown som faila lite, men de har ju inte förstört serien.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Bojkott:

Ser sämre ut än ettan. Ska Codemasters lyckas med att förstöra ännu en spelserie?

Först förstör de Colin McRae och snart Grid.. men F1 2012 har de lyckats med!

2012 är ett misslyckande i mina ögon. Att man tar bort innehåll i en uppföljare för mig ganska så ologiskt. När dom ändå höll på och banta ner spelet så tycker jag att dom kunde ha bantat ner på buggarna i stället för game modes. Jag vet inte vad dom var ute efter, nå en ny målgrupp kanske? Men jag personligen drar hellre igång 2011 i stället.

Samma här, 2011 är mycket bättre. Går ju knappt spela 2012 utan ratt, jag lirar oftast med handkontroll, och det är verkligen inte bra kontroll på bilen med HK i 2012.

Är inte ens säker det är mycket roligare med ratt? Jag bara antog det.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

1
Skriv svar