Var är mitt IR-öga?

Skägg.
10 Chambers
Var är mitt IR-öga?

Minns du när telefoner hade IR-ögon, det där kommunikationsgränssnittet du aldrig använde för att det var fullkomligt omöjligt att få det att fungera? När blåtand kom dog det också tvärt men jag tycker det är dags för en comeback. Tänk hur smidigt det skulle vara att kunna styra TV:n från din smartphone, bara ladda en fjärrkontrolls-app och köra.

Nu verkar det inte ha varit riktigt samma standard men låt inte sånt tekniskt mumbojumbo hindra våra fantasier. Nokia, Samsung och för all del Apple, de här revolutionerande idén bjuder jag på!

#blogg


signatur
Medlem
Var är mitt IR-öga?

Tillsvidare finns ju Harmony Link, även om det inte är lika smidigt kanske...
http://www.logitech.com/en-us/remotes/universal-remotes/harmo...

Har en universalfjärrkontroll som låter mig djävlas med grannarna på andra sidan gatan. Räcker så för mig.
Och nu, ske de se vad som händer på Cartoon Network.

Muahahahha.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Finns ju även små IR-adaptrar till telefonerna, inte så elegant men betydligt billigare än harmony-link

Till min gamla palm t|x(med ir) så finns det fjärrmjukvara...men den kan ju inte göra nåt annat än att vara pda/fjärr

Skägg.
10 Chambers

Har ett par bättre One For All (the shit innan Logitech ägde dem med Harmony" men av någon anledning har man bättre koll på luren än fjärrarna som ständigt är borta.


signatur
1
Skriv svar