Senaste.... WOOOOOWWWW!!! Känslan för spel ni hade?

Medlem

Fast det där låter mer som beskrivning av litterära verk. Ex på episkt verk är väl Oddysén (sp?)?


signatur

I drank what?

Medlem

Jo typ. Men en epik kan också vara en berättelse. Nog med OT nu.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

"The Hidden" mod till Half Life 2.

Grymt nervigt spel, Men fantastiskt roligt att spela.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Traveller in time:

"The Hidden" mod till Half Life 2.

Grymt nervigt spel, Men fantastiskt roligt att spela.

Verkar kul


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

ArmA och dess mod DayZ. Längtar till ArmaA 3

Testpilot

Jag fick mitt senaste WOW då jag körde Deus Ex: Human revolution , körde igenom det 2ggr i snabb följd - det är inte många spel man vill köra en andra gång bara för man gillade det så mycket!

Den mäktigaste WOW man nånsin fått är dock Halflife 1 - vilket jag snart skall återuppleva då jag får tummen ur och drar hem Black Mesa!

Skrivet av Harakiri:

Jag fick mitt senaste WOW då jag körde Deus Ex: Human revolution , körde igenom det 2ggr i snabb följd - det är inte många spel man vill köra en andra gång bara för man gillade det så mycket!

Den mäktigaste WOW man nånsin fått är dock Halflife 1 - vilket jag snart skall återuppleva då jag får tummen ur och drar hem Black Mesa!

Du kommer inte bli besviken på Black Mesa, gänget har gjort ett toppenjobb.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fick en liten "wow-känsla" av Faster Than Light.
Senaste riktigt stora "wow-känslan" måste ha varit DayZ. Första gången jag och polarna drog ut i vildmarken var riktigt härligt.

Häftigaste "wow-känslor" någonsin är antagligen Baldur's Gate-serien kombinerat med Morrowind. Största känslomässiga impact hade Dreamfall 2.


signatur

Have a good time!

Inaktiv

Får faktiskt säga Skyrim, speciellt när jag hade så låga förväntningar och inte gillar fantasy med tomtar o troll, men nu när jag lirat ett antal timmar är jag helt fast. Så välpolerat och asgrymt helt enkelt.

Senast ermagherd moment innan dess får vara Batman Arkham City, också välgjort och ett suveränt spel på alla sätt. Mer DLC tack! Likaså Deus Ex Human revolution, ett extra plus för musiken och alla trailers till spelet, får gåshud och tårar i ögonen. Får hoppas på mer DLC här med men verkar ju dött :/

Edit: Black Mesa också såklart, att göra en uppgradering av ett så klassiskt spel och lyckas är en bedrift och visar hur väl hl1 står sig även idag.

Medlem

Ugh, har ingen aning när jag hade mitt senaste "wow" moment..
Men det bästa "wow" momentet måste ändå ha varit den julen när familjen fick ett xbox och Halo 1 + Midtown madness.
Jag var (5!) år och blev lite väl sur när jag var tvungen att slita mig ifrån Halo för första gången. Den känslan av något episkt kommer jag nog aldrig få igen, det var helt sjukt.

Halo serien har man nötat mycket och aldrig tröttnat på.

Ett annat spel som man får episka inslag i gång på gång är Darkfall: Online. Adrenalinet och hjärtat går på högvarv vid varje jävla fight man får.. Sjukt jobbigt men samtidigt så är känslan så härlig.. hehe.


signatur

Wai

Medlem

Musiken i Mass effect 1 var otroligt cool. Men jag blev lika blown away av Mass effect 2-trailern med sin hollywoodgrej!

Medlem

Många fina som redan sagts.
Men när man återvänder till shadow moses i mgs4, inte ett öga torrt.

Medlem

Kommande Dishonored....


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv
Skrivet av Yaarr!:

Många fina som redan sagts.
Men när man återvänder till shadow moses i mgs4, inte ett öga torrt.

Håller med men, för att komma till det ögonblicket kräver att man kör igenom några småtråkiga delar innan. Såvida man inte hoppar dit ifrån en save.

Helheten i MGS3 slår helheten av MGS4, speciellt när det kommer till andra och tredje genomgången, i mitt tycke.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Den rena, oförfalskade charmen och spelglädjen i #Recettear: An Item Shop's Tale är nog den senaste riktigt stora wow-känslan för min del. Några andra exempel på spelögonblick som givit mig den sköna wow-känslan är utforskandet i mystiska #Super Metroid, narrativet i tankeväckande #Kana: Little Sister och första gången man stegar ut på Hyrule Field i Zelda: Ocarina of Time och inser att hela världen bokstavligen ligger för ens fötter. Ja, det finns gott om sådana riktiga wow-ögonblick man varit med om, spel är ett kraftfullt medium.

Medlem

Första gången man spelade igenom Halo 3 ODST, hela det spelet ger en WOW känsla.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Botanicula, helt klart. Magiskt spel.


signatur

Bloggar/recenserar indiespel, litteratur och lite annat på Chogoling

12
Skriv svar