Datorköp! Hjälp :)

Medlem
Datorköp! Hjälp :)

Tja gott folk! Ska inhandla en dator så snabbt som möjligt men jag vette fan vad jag ska köpa. Har halkat efter i att hålla mig uppdaterat om hårdvara och spel de senaste året. Jag tänkte punga ut 5000-6000:-. Får man förmodligen ingen värsting för kanske. Har sneglat lite på komplett.se, deras pc i delar låter vra men vad säger ni? Peace!

Edit: gick lite väl snabbt det där, sitter och postar på gymmet tänkte mig en speldator såklart, helst kunna lita battlefield 3 på high med 40-60fps! Är jag för snÅl då eller går det att fixa? All kringutrustning har jag redan.

Testpilot

Vad innebär all kringutrustning ? , komplett maskin inkl låda , hårddiskar cd osv ?

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Vad innebär all kringutrustning ? , komplett maskin inkl låda , hårddiskar cd osv ?

Ah, jag menar att jag har monitor och allt sånt, det jag behöver är självs grunden, moderkort, grafik, nätagg, hdd, ram och så. seg i skallen idag

Medlem
Testpilot

Skitsvårt o bygga nåt bra för de pengarna , blir alltid nåt som blir lidande.
Det man ska tänka på är:

Bra processor: Intel i5
Grafikkort: Så bra det går - eftersom du skulle lira BF3 är det nog Geforce som gäller 650-560-660-660TI-670 i den ordningen , satsa på 660 tycker jag.
Men allt där handlar om cash så hittar man bra pris på ett Radeon kort i samma klass så kör på det.
Hårddisk: SSD om du har råd

Edit:
Byggde nåt i den stilen , bara drog till med låda o nätagg som var billiga o satsade på att processor och grafikkort var bra + SSD
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2356399/2012-09-28

1
Skriv svar