Pandaria-försäljningen en besvikelse?

Robot
Pandaria-försäljningen en besvikelse?

Analytiker med miniräknaren i högsta hugg pekar på att nysläppta Mists of Pandaria sålt långt mindre än väntat.

#world-of-warcraft, #world-of-warcraft-mists-of-pandaria, #world-of-warcraft-cataclysm, #diablo-iii, #activision-blizzard


Medlem
Pandaria-försäljningen en besvikelse?

Har MoP men jag ligger på en ett års betald prem men har inte spelat ännu. Dels är det samma spel jag spelat i åtta år och dels är det så galna köer så det är ingen vits att testa iaf inte på ett par veckor

Medlem

Blizzard gör fan bara skit numera. Påväg rakt ner i backen. Shame...

Inaktiv

Nu har jag inte spelat eller läst om WoW på ett par år, men varför drar man in kung fu panda mitt i allt? Verkar ju helmysko.

Utan att veta chansar jag på att man vill glädja alla kidsen med lite gulliga björnar?

Medlem

Blizzard hoppades på att dra in en ny generation av spelare in i WoW, en yngre generation med pandor och pet battles.

Skönt att det bet de i arslet. Att Warcraft/WoW har gått från Orcs and Humans till det här är sorgligt.

Medlem

Fast räknar de inte med den digitala försäljningen har man ju gått miste om mycket siffror, alla i min wow-omkrets som har skaffat MoP, vilket är en hel del personer, har köpt det digitalt. Jag är den enda som har en fysisk kopia av samlarutgåvan (även denna gick att köpa digitalt). Så även om den kanske inte har sålt precis lika mycket, ligger den digitala försäljningen som extrem majoritet.

Medlem

Ingen digital försäljning? Nödvändig nyhet...

Medlem

De hade ju kunnat göra Warcraft 4 eller nåt, men det kanske skulle bli en besvikelse till slut ändå.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Redaktör
Ponny

Bilden! <3


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Aresz:

Nu har jag inte spelat eller läst om WoW på ett par år, men varför drar man in kung fu panda mitt i allt? Verkar ju helmysko.

Utan att veta chansar jag på att man vill glädja alla kidsen med lite gulliga björnar?

Pandarian har funnits med sedan WC3 FT som en custom hero. Så det i sig är inget nytt.

Nä jag är en av dem som hoppade över denna expansionen, det kan bli för mycket av samma spel ibland.

Medlem

Jag är igång med MoP med ett par kompisar, men har även några kompisar som tröttnat definitivt på WoW efter ungefär 10.000 speltimmar under 8 år. Vilket ju inte är nåt konstigt egentligen.

Men annars är min känsla utifrån forum osv att de allra flesta som faktiskt testar MoP gillar det. De flesta som uttalar sig negativt har inte ens provat själva.

Medlem

Digitala kopior räknas inte.
Kineserna har inte speöet ännu.
Brasilien har inte spelet ännu.
Alla har inte råd.. DE köper spelet till jul.

Där har du 1,5-2mil

Pansarknekt

Som Ztreek här ovan sa. Jävla aftonbladsnyhet.
Jag är sugen på MoP faktiskt men då spelet INTE längre är vad det en gång var så blir det inget. Det finns ingen utmaning idet spelet längre. Det är en highfantasy themepark.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av papaz1:

Blizzard hoppades på att dra in en ny generation av spelare in i WoW, en yngre generation med pandor och pet battles.

Skönt att det bet de i arslet. Att Warcraft/WoW har gått från Orcs and Humans till det här är sorgligt.

WoW har väl alltid haft 12 års krav och varumärket slutade väl ta sig själv på blodigt allvar i wc3? Rätta mig om jag har fel.

Pandorna är väl gulliga precis som dobbys från gw2 eller elins i tera osvosvosvosv. He bara å int bry så mycke.

Medlem

Har inte spelar WoW sen Cataclysm kom och förboka inte MoP men efter dragit upp en gubbe till lvl40 i GW2 kände jag att inget av alla MMO jag kört har gett mig så mycket som WoW så fick MoP på release dagen och haft super kul. MoP är faktiskt mycket bättre än både Lich och Cata.

Medlem
Skrivet av haldur:

Blizzard gör fan bara skit numera. Påväg rakt ner i backen. Shame...

Mhm...

Borde göra ett Warcraft RTS igen... med utan massa lattjo-raser och skit.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Youtuber

Som någon skrev tidigare så har pandorna funnits med sedan WC3:FT, dock inte som custom hero, utan som "independent".

Blizzard har varit ett av världens bästa spelföretag, men har börjat tappa, kanske är det för att de är en del av Activision, eller så börjar de bli "gamla".

Jag tror att alla epoker har ett slut, även Google, Valve, Apple m.m. kommer faila inom en obestämd tidsram. Blizzards gulddagar är förbi och det är bara att hoppas att det finns någon eller några därute som kan axla manteln och ta bra spel och spelande vidare.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Eftersom rapporten inte inkluderar digital försäljning kan man inte säga särskilt mycket utifrån denna information

Medlem

De är packat med folk där jag lirar så vad siffermongos hittar på i bakgrunden är ganska ointressant.

Medlem
Skrivet av Frux:

Jag är igång med MoP med ett par kompisar, men har även några kompisar som tröttnat definitivt på WoW efter ungefär 10.000 speltimmar under 8 år. Vilket ju inte är nåt konstigt egentligen.

Men annars är min känsla utifrån forum osv att de allra flesta som faktiskt testar MoP gillar det. De flesta som uttalar sig negativt har inte ens provat själva.

Ja håller med totalt, spelet är gammalt, som alla spel sinar det sakta ut, hur bra/dåligt det än är.
Är level 90 nu och måste säga att det är den roligaste expansionen sen tbc enligt mig, jag är helt såld, från och vart totalt utbränd på cataclysm.

Förstår inte vad folk menar att det har blivit så lätt?
Fighter som Ragnaros HC har ju många sagt vart den svåraste i spelets historia?
Skillnaden är väl att det nu finns alternativ för dom som inte är skickliga nog eller har tid att raida hardcore?

Medlem

WoW är som en TV-serie som visats i åtta säsonger.
Förr eller senare så börjar man tröttna på de återanvändna skämten, dialogerna och karaktärerna, även om de introducerar en ny karaktär (pandor) och flyttar serien till nya miljöer (pandaria).
WoW för mig är som att se på repriser från Seinfield för tjugonde gången *gäsp*

Medlem

Alltså helt värdelös nyhet som vissa redan sagt då den liksom dessa försäljningslistor som kom upp här ibland förr inte visar den digitala försäljningen vilket gör den helt meningslös.

Har en 10 vänner jag spelar med i ett guild och inte en ända av dom har ens tanken på att köpa ett fysik exemplar. och det blir mer och mer vanligt att man köper digitalt även för dom gamla rävarna som förut absolut ville ha en box

Inaktiv

Så går det när man utvecklar spel utan glädje och passion. Spelvärldens motsvarighet till McDonalds. Jag trodde på fullt allvar att det var nästa del i Kung Fu panda när jag såg reklamen första gången. Jämför man med Warcraft 1 och 2 som var helt otroligt bra spel kan man inte annat än att tycka synd om dagens unga som missade så många otroligt bra spel. För det var bättre förr, när allt inte handlade om pengar och förtjänst utan om passion och glädje.

Inaktiv

Wow är inte wow längre, i pandaria så är ju flera av föjld questarna en railshooter och vissa av dom är frustrerande,

mycket i spelet är förenklat,
när man var hunter förr då var man tvungen att köpa pilar till pilbågen, och det fanns flera sorters olika pilar,
petten behövde matas med jämna mellanrum, medmera, nu behöver man inte bry sig om sånt längre.

Med den här utvecklingen med typ railquests så dröjer det väl inte länge tills wow blir kinect styrt känns det som.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Med dom pengarna dom tjänar , skulle dom nog kunna göra något mer exklusivt.

Medlem
Skrivet av papaz1:

Blizzard hoppades på att dra in en ny generation av spelare in i WoW, en yngre generation med pandor och pet battles.

Skönt att det bet de i arslet. Att Warcraft/WoW har gått från Orcs and Humans till det här är sorgligt.

Då är du ej medveten om att pandor ingår i warcraft historien...
Var väldigt kritisk i början, men fan nu när man lirar så äger pandor nam nam nam nam ^^)

Medlem

Folk gnäller så mycket, men utan digital försäljning är siffrorna värdelösa.. tror att många köper det digitalt pga. att det är snabbare och enklare..
Även dom med sämre uppkoppling eftersom man kan börja spela på en gång via deras nya "streaming launcher"

och seriöst, kan ni haters inte gnälla på nått annat än att dom har tryckt in pandor för att glädja "kidzeN"..? att ni orkar!

Har aldrig gillat asiatiska miljöer eller saker (läs ninjor och andra mesar) men MoPs miljöer är riktigt trevliga.. spelet ser riktigt bra ut (för att vara wow) och det finns mycket humor i det, höll på att vrida mig av skratt här om dagen när jag fick en quest att döda "Cronan the Barley Barbarian".


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Första expansionen jag inte stått i kö för/förköpt digitalt. Jag har verkligen inget emot asien-temat, tvärtom, det känns fräsht och som en utökning av världen istället för fortsättning med samma gamla kändisar. Båda kan vara nice men endå.

Min anledning är nog främst att jag spelat sen betan och att spel som gw2 känns så fantastiskt mkt mer aktuellt idag.

Angående siffrorna så är det en indikation, men de fulla siffrorna ska bli väldigt intressant att få se.

Angående siffror: Blizzards aktiva-spelare-siffror är, om jag förstått det rätt, väldigt skruvade då det inkluderar länder med andra betalningsmetoder och där kontot är gratis och tid betalas i timmar. Antalet aktiva prenumeranter i EU och Nordamerika skulle känns så mkt mer relevat, istället för siffror som blandar Legaue of Legends-siffror med pay2play

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av papaz1:

Blizzard hoppades på att dra in en ny generation av spelare in i WoW, en yngre generation med pandor och pet battles.

Skönt att det bet de i arslet. Att Warcraft/WoW har gått från Orcs and Humans till det här är sorgligt.

Dom ingår i storyn men jag tycker att dom ändrat lite för mycket, en pandaren skulle aldrig få för sig att välja sida i en konflikt om det inte var för att skydda sig själva och dom skulle antagligen inte slåss mot varandra i annat syfte än träning, har dock inte kört WoW på ett bra tag och därför inte kört igenom panda start zonen dom kan nog ha en bra förklaring till varför det blir som det blir där.
Då är du ej medveten om att pandor ingår i warcraft historien...
Var väldigt kritisk i början, men fan nu när man lirar så äger pandor nam nam nam nam ^^)

Medlem
Skrivet av haldur:

Blizzard gör fan bara skit numera. Påväg rakt ner i backen. Shame...

Klaga inte på Blizzard... de gör vad fansen vill ha.

123
Skriv svar