Stor uppdatering till World of Tanks

Robot
Stor uppdatering till World of Tanks

Ny fysik, flådigare grafik och såklart nya plåtburkar att köra och skjuta sönder i version 8.

#world-of-tanks


Medlem
Stor uppdatering till World of Tanks

Synd bara att det går segt som fan att ladda ner patchen.

Medlem

Synd man inte kan ryska ju, eller om det nu e vitryska :/

Inaktiv
Skrivet av Epoxlol:

Synd man inte kan ryska ju, eller om det nu e vitryska :/

Kurser.se!

Allt går att lära sig!

Medlem

Jag sköt en snabbt färdandes stridsvagn i bandet när den var på en bro, detta ledde till att han gjorde en kraftig sväng åt sidan och flög ner från bron och dog.

Medlem
Skrivet av Quicken:

Jag sköt en snabbt färdandes stridsvagn i bandet när den var på en bro, detta ledde till att han gjorde en kraftig sväng åt sidan och flög ner från bron och dog.

Låter skoj! Det går framåt. Hoppas att de så småningom fixar total demolering av broar också, åtminstone om man fick in en fullträff med exempelvis en 210 mm HE-salva (gärna med några campers på bron samtidigt som får finna sig i att flyga all världens väg).

Nu måste jag ta och testa nya versionen.

Medlem

Roll Out! (fast på 99%...)

Medlem

Och igen så har Wargaming klantat sig.
Visst r det väl kul med bättre grafik och physics men det är bara opium för den dumma massan.
Var är förbättringarna i själva spelet? Var är förbättringarna som gör Random och CW mer intressant?
Sen, att man kan ta en 200 tons tank, glida ner för en bergsluttning utan att ta skada? Bra förbättring...


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem
Skrivet av RedEyeJoe:

Och igen så har Wargaming klantat sig.
Visst r det väl kul med bättre grafik och physics men det är bara opium för den dumma massan.
Var är förbättringarna i själva spelet? Var är förbättringarna som gör Random och CW mer intressant?
Sen, att man kan ta en 200 tons tank, glida ner för en bergsluttning utan att ta skada? Bra förbättring...

Jag är mycket nöjd med uppdateringen. Det känns som att world of tanks tar ett steg mot en mer avancerad titel. Att se spelet nu och att det är gratis är ju rätt fantastiskt.

Så antagligen tillhör jag den dumma massan. Är det mycket buggar som proffsen vill ha fixade? annars tycker jag physics kan duga gott för att göra random och cw mer intressant. Det har väl kommit nya spelsätt på vissa kartor också? Jag har i alla fall kört några nu som jag inte sett tidigare.

Det skulle vara skönt om det fanns lite mer valmöjligheter utöver random, för nu tycker jag att det är en del kartor och spelsätt som inte funkar så bra ihop. Samtidigt skulle det vara kul att veta ifall man ska rulla omkring i en stad eller på en slätt så man kan välja tank därefter.

Medlem
Skrivet av Mhorix:
Skrivet av RedEyeJoe:

Och igen så har Wargaming klantat sig.
Visst r det väl kul med bättre grafik och physics men det är bara opium för den dumma massan.
Var är förbättringarna i själva spelet? Var är förbättringarna som gör Random och CW mer intressant?
Sen, att man kan ta en 200 tons tank, glida ner för en bergsluttning utan att ta skada? Bra förbättring...

Jag är mycket nöjd med uppdateringen. Det känns som att world of tanks tar ett steg mot en mer avancerad titel. Att se spelet nu och att det är gratis är ju rätt fantastiskt.

Så antagligen tillhör jag den dumma massan. Är det mycket buggar som proffsen vill ha fixade? annars tycker jag physics kan duga gott för att göra random och cw mer intressant. Det har väl kommit nya spelsätt på vissa kartor också? Jag har i alla fall kört några nu som jag inte sett tidigare.

Det skulle vara skönt om det fanns lite mer valmöjligheter utöver random, för nu tycker jag att det är en del kartor och spelsätt som inte funkar så bra ihop. Samtidigt skulle det vara kul att veta ifall man ska rulla omkring i en stad eller på en slätt så man kan välja tank därefter.

Spelet är för linjärt. Nya spelsätt visst men man kan göra så mycket mer, t.ex varför exkludera 98% av alla tanks i CW?
Var är historical battles? Var är justeringarna i MM så vi slipper arty parties? Är inte det lite mer intressant än fysik eller nya tanks?


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem
Skrivet av RedEyeJoe:

Spelet är för linjärt. Nya spelsätt visst men man kan göra så mycket mer, t.ex varför exkludera 98% av alla tanks i CW?
Var är historical battles? Var är justeringarna i MM så vi slipper arty parties? Är inte det lite mer intressant än fysik eller nya tanks?

Uhm, vet du ens hur utveckling utav spel(et) sker? Om nu alla de anställda för Wargaming skulle vända blad varenda gång communityn skriker efter helt annat så hade det i slutändan gjort att ingenting blir gjort.

Fysik har dom säkert tuggat om cirka 1 år och det har dragits med förseningar så att det släpps nu är bara på tiden.

Balansering pågår nog konstant, sen när dom nu väl släpper dom är väl en annan sak. Topp tier spel är vad det är just nu men spelet är gratis och man kan komma och gå hur man vill utan att hamna efter om man nu sitter på de högre tier tanksen.
WG lider nog också en hel del från växtvärk skulle jag tro. In time så lär vi nog få se många av de lovade punkterna implementeras.

Medlem
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av RedEyeJoe:

Spelet är för linjärt. Nya spelsätt visst men man kan göra så mycket mer, t.ex varför exkludera 98% av alla tanks i CW?
Var är historical battles? Var är justeringarna i MM så vi slipper arty parties? Är inte det lite mer intressant än fysik eller nya tanks?

Uhm, vet du ens hur utveckling utav spel(et) sker? Om nu alla de anställda för Wargaming skulle vända blad varenda gång communityn skriker efter helt annat så hade det i slutändan gjort att ingenting blir gjort.

Fysik har dom säkert tuggat om cirka 1 år och det har dragits med förseningar så att det släpps nu är bara på tiden.

Balansering pågår nog konstant, sen när dom nu väl släpper dom är väl en annan sak. Topp tier spel är vad det är just nu men spelet är gratis och man kan komma och gå hur man vill utan att hamna efter om man nu sitter på de högre tier tanksen.
WG lider nog också en hel del från växtvärk skulle jag tro. In time så lär vi nog få se många av de lovade punkterna implementeras.

Jag säger inte något nytt som inte sagts sen 6.7...
Sen dess, vad har gjorts? Nya tanks, mer tanks och slutligen mera tanks. Sprinklat med lite fysik, grafik och kartor...
Och WG gör samma misstag som många andra MMO utvecklare:
Dumpa mer crap i spelen utan att fixa det crap som funnits från början. Roliga är att communityn sväljer det och ber om mer...


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem
Skrivet av RedEyeJoe:
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av RedEyeJoe:

Spelet är för linjärt. Nya spelsätt visst men man kan göra så mycket mer, t.ex varför exkludera 98% av alla tanks i CW?
Var är historical battles? Var är justeringarna i MM så vi slipper arty parties? Är inte det lite mer intressant än fysik eller nya tanks?

Uhm, vet du ens hur utveckling utav spel(et) sker? Om nu alla de anställda för Wargaming skulle vända blad varenda gång communityn skriker efter helt annat så hade det i slutändan gjort att ingenting blir gjort.

Fysik har dom säkert tuggat om cirka 1 år och det har dragits med förseningar så att det släpps nu är bara på tiden.

Balansering pågår nog konstant, sen när dom nu väl släpper dom är väl en annan sak. Topp tier spel är vad det är just nu men spelet är gratis och man kan komma och gå hur man vill utan att hamna efter om man nu sitter på de högre tier tanksen.
WG lider nog också en hel del från växtvärk skulle jag tro. In time så lär vi nog få se många av de lovade punkterna implementeras.

Jag säger inte något nytt som inte sagts sen 6.7...
Sen dess, vad har gjorts? Nya tanks, mer tanks och slutligen mera tanks. Sprinklat med lite fysik, grafik och kartor...
Och WG gör samma misstag som många andra MMO utvecklare:
Dumpa mer crap i spelen utan att fixa det crap som funnits från början. Roliga är att communityn sväljer det och ber om mer...

Vet inte riktigt hur du kan tro att hela communityn står i samma lastzon. Hade det varit så hade den överhängande delen var riktigt bra i spelet, istället för som nu uhm, sisådär bra.

Ett sånt här spel behöver expanderas med fler kartor och tanks för att synas osv. De livnär sig också på att folk köper guld för att konvertera från sin tanks för att ta lätta vägen ut och handla "de" nya.

Om du nu har missat helt med och läsa på vad de har gjort i och med 7.0 och fram till idag så är det inte någon annans problem än ditt eget. http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/forum/106-updates-pat...
Sen finns det en bunt ändringar som inte är listade.

Dom har fifflat en hel del med skademodeller med olika antal lager utav armor och HE skada. Replays, SPG tracers, UI/interfacet har mognat till sig mer och mer, nya SKILLS, att MM endast stoppar in en bland tanks med +/-2 tiers etc.
Sen ett xxx antal ändringar för att balansera tanks.

Vissa myter är nog säkerligen sanna som t ex med att de medvetet skapar hyper som typ med jänkarnas tankar för tillfället, eller senast då jag spelade aktivt. När folk "rerollar" till en annan nation så tjänar säkerligen WG en slant från fler än en.
Men samtidigt så vet man att de flesta är egoistiska och vill bara få sitt eget skit buffat till en orimlig nivå.

Topp tier är lite små lyx, det är finalen i spelet. Sista fyrkantiga pixeln i träden är lite mer som en trofé än nånting riktigt super bra över allt annat. Topp tier är nånting man inte direkt går plus på om man nu kör en hel kväll. Om man nu inte har flytet med sig.
Ah, var tänkt som ett svar till varför det just nu är fubar med för många artys där uppe, hellre att det stackas (vilket det gör) där än i lägre tiers. MM är ganska trasigt där hur som helst.
Har då inte upplevt så himla mycket arty under tier 10, lirar en hel t7 arty annars samt t8-9 meds/heavies.
Upp till 3 arty är acceptabelt per sida, men det är ändå ganska jobbigt. 2 är det bästa. 1 är alldelens för lite i högre tier men det ger helt klart mest action för dom som lirar vanliga tanks.

När MM stackar för många TD's på vardera lagen eller på ena sidan, är än mer jobbigt än arty IMO. Det tar kål på hela matchen om nu nånting helt otroligt händer.

Det verkar som att i det stora hela ändå att dom kollar väldigt mycket på statistik. Dom körde precis en special weekend med alla skrot TD's (T25/2, franska osv) typ som även jag själv kör, antagligen för att samla in mer fakta. Hm, bara för att dom inte är så attraktiva.

Medlem
Skrivet av Quicken:

Jag sköt en snabbt färdandes stridsvagn i bandet när den var på en bro, detta ledde till att han gjorde en kraftig sväng åt sidan och flög ner från bron och dog.

Var nära på att göra nåt likadant, sköt med min T34 (fick den som premium tank reward då jag hade den i mitt garage när den gick premium) på en Leopard som var på väg att hoppa ut över kanten. Sköt honom mitt i hoppet vilket stannade upp rörelsen och tanken damp rakt ner i backen istället. Synd att han inte dog... Borde ha gjort det..

Lite mer tillägg här istället för att dubbelposta.

Vissa saker tror jag de inte kommer fixa med och fixa till på fordon förrän alla nationer de vill ha representerade får ordentliga tech-trees implementerade. Blir nog enklare att tweaka med balans och annat sådant, som penetration, bounce, angling och annat fordon för fordon ska mixas med.

Den nya fysikmotorn är faktiskt bra, det är inte tank-ramming herp derp, utan snarare att man kan ta sig ner för slänter och upp för branter som man inte kunde tidigare och i vissa fall flankera eller till och med totalt överrumpla gamla terräng-rävar.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Inaktiv

kan man griefa och putta ner folk från klippor osv på ens egna lag ? eller ser spelet vem som gjorde det?

Medlem
Skrivet av riktigninja:

kan man griefa och putta ner folk från klippor osv på ens egna lag ? eller ser spelet vem som gjorde det?

Jag tror inte spelet känner vems fel det var, om man blir puttad ner i vatten eller ett stup, och ännu mindre om man blir puttad ut bland fienden. Har hänt mig en gång. Vet inte om det är ett problem, hoppas det inte blir det.

Inaktiv
Skrivet av Mhorix:
Skrivet av riktigninja:

kan man griefa och putta ner folk från klippor osv på ens egna lag ? eller ser spelet vem som gjorde det?

Jag tror inte spelet känner vems fel det var, om man blir puttad ner i vatten eller ett stup, och ännu mindre om man blir puttad ut bland fienden. Har hänt mig en gång. Vet inte om det är ett problem, hoppas det inte blir det.

det kommer bli ett stort problem

1
Skriv svar