Medlem
Internet problem

Hej! mitt problem är kass nedladdnings hastighet. Programmet som följde med det mobila bredbandet visar ca. 4 mbp/s download speed, men sedan i steam får jag bara 100 kbp/s

Testpilot

Byt land i Steam till Finland eller nåt annat.

Medlem

Är det den praktiskta nedladdningshastigheten eller är det bara den där "upp till"-gränsen som allt som oftast är teoretisk? Om det står 4 Mb/s så är det sällan det egentligen.

Vad har du för hastigheter i andra program, t ex om du laddar ned en fil? Via webbläsaren eller torrents?

Se till att du valt rätt land osv också, som Harakiri var inne på, det kan kanske hjälpa.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

jag bor i Finland så ja tror det är rätt land iaf. Den teoretiska toppfarten är 21 Mbp/s. Via torrents är jag glad om jag får 100 kbp/s, men te.x MP3 filer kan jag ibland få 1-3 Mbp/s.

Medlem
Skrivet av TontteJooi:

jag bor i Finland så ja tror det är rätt land iaf. Den teoretiska toppfarten är 21 Mbp/s. Via torrents är jag glad om jag får 100 kbp/s, men te.x MP3 filer kan jag ibland få 1-3 Mbp/s.

Ditt bredband kan bara s k throttlat (throttled). Det innebär att ex .torrent-trafik får sämre bandbredd än HTTP. I princip alla ISPer prioiterar HTTP-trafiken eftersom det är den som de annonserar på.
Kör du en normal TP-test så är det också denna som mäts. Inte .torrents. Detta kan vara anledningen.

Googla på TP-test och kör den. Får du ungefär vad de lovade då, så har du svaret ovan.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

fick max 1,2 MB download, och 0,45 upp

Medlem
Skrivet av TontteJooi:

fick max 1,2 MB download, och 0,45 upp

Ta ett screenshot och kontakta deras kundtjänst.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Byt server till Berlin eller Hamburg. Där brukar jag få ut bra hastighet (8-10 MB/s) medan på den svenska server så får jag bara ut runt 2 MB/s. Får en känsla att den svenska server har strypt hastighet för att inte bli överbelastad.

1
Skriv svar