Killzone HD – ett arkeologiskt arbete

Robot
Killzone HD – ett arkeologiskt arbete

Guerilla fick gräva djupt i arkiven och anställdas källare för att kunna ta 2004-titeln in i 2010-talet.

#killzone, #guerilla-games, #killzone-trilogy


Medlem
Killzone HD – ett arkeologiskt arbete

Killzone var grymt om man bortser från alla de tekniska problem spelet drogs med. KZ 2 var knappast dåligt men något jag iaf störde mig på var hur de tagit efter CoD 4 för att försöka "simulera" förstärkning, jag gillade det inte det spelet och jag tyckte inte att de borde varit med i KZ 2. Det finns bättre sätt att göra ett spel svårare på än att använda sig av den sortens "fusk".

Hur som helst så tycker jag nog överlag bättre om första spelet, tilltalade mig mer än Halo.

Litet stavfel i texten: "kräva":

"...Jag blev tillfrågad att kräva upp source-koden."

Jag gillade KillZone-spelen, har inte spelat 1:an.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nu blev jag nyfiken.
Skattgömmor i källaren..?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av PcGamer:

hur de tagit efter CoD 4 för att försöka "simulera" förstärkning

Vad får det att tro att de gjorde det? För att det respawn tills man nått en viss punkt? Som om det inte gjorts massvis och långt innan CoD4.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

spelen är knappt spelbara på någon av konsolerna de gjorts för ... ettan ger 10 fps med lite tur, 2an tycks döda en PS3, 3an klarar biffen lite bättre men inte helt 100 ... mycket underligt att ett spel särskilt skapat och optimerat för en konsol ändå lyckas droppa ner till härliga 10fps i vissa actionscener. Behagligt gameplay är det sista spelen bjuder på, särskilt om man är van vid fps på PC:

MFZ
Medlem

heter det inte källkoden på svenska?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Skrivet av modusoperandi:

heter det inte källkoden på svenska?

Jo


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av PcGamer:

hur de tagit efter CoD 4 för att försöka "simulera" förstärkning

Vad får det att tro att de gjorde det? För att det respawn tills man nått en viss punkt? Som om det inte gjorts massvis och långt innan CoD4.

Ja det har gjorts förr men jag kan sätta en poäng på att anledningen till att de använde sig av detta beror på framgångarna med CoD : MW. Första Killzone har inget sånt trams (inte vad jag kan minnas iaf).

Själv anser jag att det är ett dåligt sätt att försvåra ett spel på, hade mycket hellre sett att de använde sig av ett begränsat antal. Samma sak med vapen, fienden har aldrig begränsad ammo, det förstör inlevelsen iaf för mig.

1
Skriv svar