Black Mesa Soundtrack - End Credits

Medlem
Black Mesa Soundtrack - End Credits

Då var resan över, för den här gången. Har varit sjuk i två dagar, och ägnat dessa dagar åt att återuppleva Black Mesa i dess nya, fina tolkning. Förvånansvärt välljudande också, då Joel Nielsen lagt rejält krut på nya rocktoner som präglar spelaren genom äventyret. Det var fantastiskt att komma tillbaka, och bli påmind varför man spelar FPS överhuvudtaget. Half-Life tog mig och många andra med storm när det kom ut, och uppenbarligen är det lika roligt som förr.

Min favoritlåt från soundtracket är "End Credits", komponerat av Joel Nielsen, och låter ganska likt en demo jag gjorde för länge sedan. Du kan även köpa soundtracket och stödja Joel Nielsen. Detta gör du här.

Har du spelat/provat Black Mesa: Source?

Underbart sceneri från modden.

#blogg

Black Mesa Soundtrack - End Credits

Japp, Black Mesa var good stuff; hoppas på att de blir färdiga med resten inom rimlig tid.

Krya på dig sjuklingen om du inte är helt återställd


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tack tack

Förhoppningsvis inom två år, den som lever får se!

Medlem

Riktigt välgjord den där end credits-låten. Gillas


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Har inte kunnat ta mig igenom hela spelet för det kraschar så himla "ofta" för mig, och det gör mig irriterad och trött på spelet.
Bra mycket fler än 10 gånger innan Surface Tension.

Visst, det är inte långt kvar, men varje gång spelet kraschar så måste jag stänga av hela datorn. Blir som att få BSOD (fast jag får inte BSOD) utan att få en förklaring till varför.
Det står inget i EV heller om varför datorn slutar svara.

Nu har jag flera andra spel som tar upp tiden så kanske efter "hela" modden har släppts så kan jag fortsätta mitt äventyr.

Jag kanske är lite cynisk, men efter 8+ års utveckling så förväntade jag mig inte direkt så mycket buggar (stött på andra förutom kraschar).
F.Ö. så köpte jag soundtracket när det blev tillgängligt strax innan releasen av BM... tyckte det iaf var värt 10 dollar.

Medlem

Trist Fuidama! Är det blåskärmar du får, så är det inte så roligt. Behöver dock inte vara just Black Mesa som är roten till problemet, men katalysatorn.

För mig har spelet funkat bra, lite mindre krascher och några få buggar in-game, men annars är jag toknöjd. Kom ihåg att även om det är 8 års utveckling, så är det bara en handfull "amatörer" som har jobbat på detta, och inte en avdelning på ex. Blizzard.

Kul att du köpte Soundtracket!

Jag hade inga problem alls. Allt bara flöt på precis som det skulle.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Trist Fuidama! Är det blåskärmar du får, så är det inte så roligt. Behöver dock inte vara just Black Mesa som är roten till problemet, men katalysatorn.

Nej nej inte blåskärmar i sig, men det är lika irriterande som en BSOD ^^ självklart är inte BM roten till problemet, men jag får inte ens veta om det är gfx drivrutinerna som kraschar eller liknande. Fick jag veta att det var just GFX drivers som sluta fungera så skulle jag acceptera det och testa andra drivers i hopp om att det fungerar, (nu testade jag bara ett par olika versioner för de flesta spelen behöver nyaste drivrutinerna för mig), men bara ovissheten gör spelet jobbigare än de "stora" spelen som även de kraschar.

Om Diablo 3 inte gav ett endaste error msg eller ens windows för den delen, och spelet krävde varje gång att man startade om datorn... Blizzard skulle inte funnits kvar för de skulle fått stämningar från höger och vänster (iaf i USA) innan de ens hunnit lyfta på luren och förklarat vad felen faktiskt var.
Men nu FICK man ett error meddelande och fick veta VARFÖR spelet kraschade. De fick skit för problemen, men man fick en förklaring.
Och det är lite det som är saken. Att bara blint acceptera att en sak händer utan att få veta varför gör man bara inte.

Skrivet av 73mpl4R:

För mig har spelet funkat bra, lite mindre krascher och några få buggar in-game, men annars är jag toknöjd. Kom ihåg att även om det är 8 års utveckling, så är det bara en handfull "amatörer" som har jobbat på detta, och inte en avdelning på ex. Blizzard.

Fast man skulle i princip kunna jämföra dem med en indie dev i och med att de gjort om alla texturer, modeller, ljud etc. De "enda" saker de i princip sparat utan ändringar från originalet är ju storyn och banorna.
Och som helhet är spelet väldigt bra.

Det är bara irriterande saker som händer som jag inte förstår att de inte kollat upp innan de släppt spelet.
Vid flera tillfällen så har jag stött på såna här textur problem:

Det kan väl inte ta för lång tid att öppna upp banan i Valve hammer och "refit"a texturen?
Nu (just nu) när jag tänker på det så kan dessa små missar vara anledningen till att spelet kraschar för mig. Mitt gfx kort kanske har någon defekt minneskrets och får nån memory overflow eller något (fast BF3 äter upp hela mitt gfx minne utan buggar).

Helhetsintrycket är ändå gott, men jag får inte direkt suget att hoppa in och köra klart den sista biten. Som sagt kommer jag nog köra klart det när nästa del väl är släppt.

Medlem

Jag förstår

Några texturproblem hade jag aldrig, utan det var mer AI som inte gick dit de skulle, och lite mindre fysikbuggar här och var, trist att din upplevelse inte var lika bra.

Visst, Indiedevs skulle man kunna kalla dom, även om jag på ett tekniskt plan inte kan säga exakt vad de inte har ändrat på som Valve gjorde från början, förutom texturer, grafik och ljud.

1
Skriv svar