Blizzard hedrar blind WoW-spelare

Robot
Blizzard hedrar blind WoW-spelare

En WoW-spelare förlorade synen i Irakkriget men fortsatte ändå att spela onlinerollspelet, med hjälp av en ledsagande guild-kompis. Nu hedras båda av Blizzard.

#world-of-warcraft, #blizzard


Medlem
Blizzard hedrar blind WoW-spelare

Grym PR för blizzard, det tjänar de säkert en liten hacka på.

Men i vilket fall som helst är det ju trevligt att höra att den blinda snubben har en så bra kompis som hjälper honom och att båda har kul.

Medlem

Stark måste jag säga fastän man är besviken på mäniskligheten och hur dom agerar detta gör en glad och ser att det finns ljus hos mänskligheten trots allt

Inaktiv

Hur ärlig är kompisen då, får verkligen den blinda snubben allt han hittar, hur kan han veta ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Riktigt fint gjort av Blizzard!

Medlem

Haha mycket värde i sakerna dem fick, kostar dem 0 kronor i deras egna spel, och får mycket pr. Bra pris!

Kunde väll skänkt en del pengar istället till forskning som kan hjälpa blinda osv


signatur

The King is Back

Medlem

De gjorde väl något liknande för killen som inte ville annat än att besöka Blizzard's WoW-team ?

Snyggt gjort av Blizzard hur som, vilken anledning de än gjorde det för.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av FortuN:

Haha mycket värde i sakerna dem fick, kostar dem 0 kronor i deras egna spel, och får mycket pr. Bra pris!

Kunde väll skänkt en del pengar istället till forskning som kan hjälpa blinda osv

Det ma inte kosta mycket, men for ett fan av en serie eller ett spel sa finns det, kan jag inte tanka mig, en storre ara en att ha ett item uppkallat efter sig i det.

Medlem
Skrivet av Tummen:

Hur ärlig är kompisen då, får verkligen den blinda snubben allt han hittar, hur kan han veta ?

...för han hjälper ju en blind vän enbart för att blåsa honom. Get real.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Har för mig jag hörde den här storyn för flera år sen?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

detta förklarar en och annan raid...

Medlem

Härligt Blizzard! Värmer i höstmörkret!

Medlem

Det är nästan poesi, värdigt att lyftas fram oavsett av vem som nu än gör det.

Medlem
Skrivet av Preed:

Har för mig jag hörde den här storyn för flera år sen?

Det är inte första gången Blizzard är snäll så du kanske blandar ihop det med någon tidigare liknande händelse?

Medlem
Skrivet av FortuN:

Haha mycket värde i sakerna dem fick, kostar dem 0 kronor i deras egna spel, och får mycket pr. Bra pris!

Kunde väll skänkt en del pengar istället till forskning som kan hjälpa blinda osv

Skulle tro att det är av enormt värde för personerna artikeln pratar om, ja.

Inaktiv
Skrivet av Tummen:

Hur ärlig är kompisen då, får verkligen den blinda snubben allt han hittar, hur kan han veta ?

Haha

Medlem

"A man with a friend is never without vision." Gillar't <3

Medlem

Man kan väl operera för blindhet nuförtiden? Hedra med en sådan istället

Medlem
Skrivet av FortuN:

Haha mycket värde i sakerna dem fick, kostar dem 0 kronor i deras egna spel, och får mycket pr. Bra pris!

Kunde väll skänkt en del pengar istället till forskning som kan hjälpa blinda osv

...och de rullstolsbundna, de med cancer, de med hörselproblem, de utan hem och de halta...the list goes on.

Ge ett finger och de tar hela handen.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av FortuN:

Haha mycket värde i sakerna dem fick, kostar dem 0 kronor i deras egna spel, och får mycket pr. Bra pris!

Kunde väll skänkt en del pengar istället till forskning som kan hjälpa blinda osv

Eller varför inte gett dig pengar till en kurs i svenska?


signatur

IDKFA

Medlem

Att det finns folk som orkar gnälla över nått som bara är väldigt fint gjort från alla inblandade...

Nån sa nått om en ljusglimt i mänskligheten, men den släcktes snabbt av forummedlemmar :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Väldigt schysst gjort av guildkompisen, men är han coolare än killen som ensam klarar av Ocarina of Time blind?

Medlem
Skrivet av Bard:
Skrivet av Preed:

Har för mig jag hörde den här storyn för flera år sen?

Det är inte första gången Blizzard är snäll så du kanske blandar ihop det med någon tidigare liknande händelse?

http://kotaku.com/5875696/this-man-has-no-eyes-yet-can-play-w...

10 månader sen iallafall.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Tummen:

Hur ärlig är kompisen då, får verkligen den blinda snubben allt han hittar, hur kan han veta ?

Man ska sjunka ganska lågt om man ska ninjaloota från sin blinda kompis.

Kom att tänka på denna http://www.youtube.com/watch?v=XBqNYs9GEpw

KoP
Medlem
Skrivet av Parzec:

De gjorde väl något liknande för killen som inte ville annat än att besöka Blizzard&#039;s WoW-team ?

Snyggt gjort av Blizzard hur som, vilken anledning de än gjorde det för.

Anledning? Jag gissar på godhet. Tro det eller ej.. men man kan faktiskt få för sig att ibland göra saker utan att vänta sig något tillbaks. Allt behöver inte vara så nattsvart och kallt även fast det ibland kan kännas så.

Sen att det där Ben Shaw valde att medverka i ännu ett meningslöst krig, det kan man ta i en annan diskussion.

Medlem

Härligt av Blizzard, dom har gjort liknande saker tidigare om man letar lite så finns det bla. en Gravsten vid havet i Hillsbrad som hedrar en bortgången medarbetare (om jag minns rätt).

Tråkigt att folk kopplar ihop detta med PR som att det bara skulle vara en ren "vi vill sälja mer"-grejj.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Det är OMÖJLIGT för en utvecklare att undvika PR i ett sånt här fall, det bara blir så automatiskt. Det innebär inte att det är dåligt av dom. Påminner mig om när han snubben som skickade in sitt X360 med Halo till Microsoft och förlorade rubbet, då kontaktade Bungee honom och gav honom ett X360 med Halo tema, signaturer och figurer, hela köret.

Är detta PR? Eller är det omtanke? Både och. Det råkar bli PR, men först och främst är det bara att vara omtänksamma. Bara för att de utvecklar spel, och är kända för det, innebär inte att de inte har känslor dom också.

Blizzard hur giriga och vidriga de må vara så har de en finare sida till och från som de visar.

Medlem
Skrivet av KoP:

Anledning? Jag gissar på godhet. Tro det eller ej.. men man kan faktiskt få för sig att ibland göra saker utan att vänta sig något tillbaks. Allt behöver inte vara så nattsvart och kallt även fast det ibland kan kännas så.

Sen att det där Ben Shaw valde att medverka i ännu ett meningslöst krig, det kan man ta i en annan diskussion.

Jo, jag skulle också tro att det är sjysst grejj till ett av deras fan. Menade mest att även om det nu vore bara för PR's skull så är det ändå roligt gjort.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv

Hursomhelst, det kan ändå knappast vara ett nöje att vara blind och spela spel för hur bra hjälpmedel man än har så missar man en väsentlig del,

man har inte en aning om vad som händer för man ser inget.

så för min anser iaf jag det vara ganska onormalt att lira som blind.
Lika onormalt som att en som kan se går ut och blundar hela dagen.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av FortuN:

Haha mycket värde i sakerna dem fick, kostar dem 0 kronor i deras egna spel, och får mycket pr. Bra pris!

Kunde väll skänkt en del pengar istället till forskning som kan hjälpa blinda osv

Eller varför inte gett dig pengar till en kurs i svenska?

Eller gett dig pengarna till terapi som inte klarar av att diskutera något utan försöker hitta felstavningar


signatur

The King is Back

12
Skriv svar