Bota Nikotinberoende

Avstängd
Bota Nikotinberoende

Jag har försökt att lista ut en idé om hur man kan bota nikotinberoende utan att det blir smärtsamt och det är i det här blogginlägget som jag ska skriva den här idén som jag har.

Först så ska man sluta att röka och snusa. Senare så ska man ha ganska mycket persilja i munnen och svälja persiljan ibland. Om inte persiljan man har i munnen hjälper mot nikotinabstinensen så ska man blanda persiljan i munnen med ganska mycket Wasa knäckebröd med smak av kanel. Man ska fortsätta med allt det här tills dess att ens nikotinberoende har försvunnit.

#blogg


signatur

Neuropsyk i Bollnäs AB

Medlem
Bota Nikotinberoende

Persilja och knäckebröd? Varför?

Medlem

Tja en titt på sina kontoutdrag borde väl iaf minska begäret till att köpa cigaretter.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Tja en titt på sina kontoutdrag borde väl iaf minska begäret till att köpa cigaretter.

Tro mig, det hjälper inte. Standardkommentaren brukar då vara "Ahmen, det kunde varit godis eller vad som helst".

Medlem

Det lär väl motivera till en viss del iaf.
Godis kostar inte närmare 100 kr per paket.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Det lär väl motivera till en viss del iaf.
Godis kostar inte närmare 100 kr per paket.

Absolut!
Beror på vilket godis, och hur stort paket

Medlem
Skrivet av Fargo:

Det lär väl motivera till en viss del iaf.
Godis kostar inte närmare 100 kr per paket.

Jag har däremot dragit ned på snus täckt i bladguld och smaksatt med saffran. Så det blir bara 40 spänn och inte 100kr för mig. Vore det 100bjucks så skulle jag nog sluta illa kvickt däremot.

Men det sitter ju sällan i pengarna som sagt, jag har slutat förr och inte haft mer pengar över för det. Rökning har jag däremot aldrig haft något problem med, har aldrig förstått tjusningen med tjära i lungorna.

Men jag kanske ska prova den här metoden då med knäckebröd och persilja. Funkar dill också?

Medlem

Många kör med belöningssystem. För varje vecka man inte rökt belönar man sig själv med godsaker. (Choklad, glass, godis). Betydligt bättre ovana än tobak.

En bekant köpte en armbandsklocka för 3000 kr när han "firade" ett år som tobaksfri.

1
Skriv svar