Massiv Total War-rea på Steam

Robot
Massiv Total War-rea på Steam

Under helgen kan du fynda Napoleon, Rome, Empire och andra Total War-titlar på Steam.

#sega, #empire-total-war, #napoleon-total-war, #team-fortress-2, #spiral-knights, #total-war-rome-ii


Medlem
Massiv Total War-rea på Steam

Är det bara jag som inte gillar denna genre av spel?

Medlem
Skrivet av starbuckxks:

Är det bara jag som inte gillar denna genre av spel?

Du är inte ensam

Medlem

Total War spelen reas ofta ut, själv köpte jag det stora flertalet av dem för två år sedan för ungefär samma pris. Det är för övrigt bedrövligt att Shogun 2 ensamt bara kostar 4 euro mindre än alla tillsammans. Det enda jag saknar är Fall of the Samurai och det var det ju inte heller något höjdarpris på...

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Total War spelen reas ofta ut, själv köpte jag det stora flertalet av dem för två år sedan för ungefär samma pris. Det är för övrigt bedrövligt att Shogun 2 ensamt bara kostar 4 euro mindre än alla tillsammans. Det enda jag saknar är Fall of the Samurai och det var det ju inte heller något höjdarpris på...

Fall of the samurai kostar 100kr på greenmangaming

Medlem
Skrivet av wastaah:
Skrivet av fanboyen:

Total War spelen reas ofta ut, själv köpte jag det stora flertalet av dem för två år sedan för ungefär samma pris. Det är för övrigt bedrövligt att Shogun 2 ensamt bara kostar 4 euro mindre än alla tillsammans. Det enda jag saknar är Fall of the Samurai och det var det ju inte heller något höjdarpris på...

Fall of the samurai kostar 100kr på greenmangaming

Tack för tipset, det lät inte så dumt.

Sagt och gjort: nu har jag allihopa!

Medlem

Ni är tyvärr två dagar för sena med denna nyhet.

I torsdags köpte jag Total War: Rome för 10:-


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Fan bästa serien nuförtiden när BF e skit. Ett par tusen timmar lär man nog ha, snart 400 i Empire

Medlem
Skrivet av starbuckxks:

Är det bara jag som inte gillar denna genre av spel?

Föredrar denna mot 4X.
Ganska mycket faktiskt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Fan bästa serien nuförtiden när BF e skit. Ett par tusen timmar lär man nog ha, snart 400 i Empire

Empire är otroligt underskattat, i mina ögon är det ett av de bättre spelen i serien. Det beror väl i grund och botten mest på vilken tidsperiod man föredrar men kanoner öppnar upp helt nya möjligheter både till sjöss och på land!

Medlem

Köpte nyss empire förr €4.99

Medlem

för mig står det att det kostar 14 =(

Jag köpte fysiska kopior för en billig peng. Kul att spela ibland när man är trött på FPS.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av tooasten:

för mig står det att det kostar 14 =(

Kan du förtydliga vad det är du menar?

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Fan bästa serien nuförtiden när BF e skit. Ett par tusen timmar lär man nog ha, snart 400 i Empire

Du bör gå vidare till det logiska nästa steget, Grand Strategy genren

Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Comstedt:

Fan bästa serien nuförtiden när BF e skit. Ett par tusen timmar lär man nog ha, snart 400 i Empire

Empire är otroligt underskattat, i mina ögon är det ett av de bättre spelen i serien. Det beror väl i grund och botten mest på vilken tidsperiod man föredrar men kanoner öppnar upp helt nya möjligheter både till sjöss och på land!

Japp, jag håller med.
Min lista är:
1. Rome: Total War
2. Empire: Total War
3. Medieval 2: Total War
4. Shogun 2: Total War
5. Napoleon: Total War

Inaktiv
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Comstedt:

Fan bästa serien nuförtiden när BF e skit. Ett par tusen timmar lär man nog ha, snart 400 i Empire

Empire är otroligt underskattat, i mina ögon är det ett av de bättre spelen i serien. Det beror väl i grund och botten mest på vilken tidsperiod man föredrar men kanoner öppnar upp helt nya möjligheter både till sjöss och på land!

Empire var ju så satans buggigt och opolerat när det kom så ångrar att jag köpte det, eller har dom fixat pathfindingen för AIn än eller struntade dom i det? Skönt med svenska trupper men det var väl allt

Skrivet av Aresz:
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Comstedt:

Fan bästa serien nuförtiden när BF e skit. Ett par tusen timmar lär man nog ha, snart 400 i Empire

Empire är otroligt underskattat, i mina ögon är det ett av de bättre spelen i serien. Det beror väl i grund och botten mest på vilken tidsperiod man föredrar men kanoner öppnar upp helt nya möjligheter både till sjöss och på land!

Empire var ju så satans buggigt och opolerat när det kom så ångrar att jag köpte det, eller har dom fixat pathfindingen för AIn än eller struntade dom i det? Skönt med svenska trupper men det var väl allt

Funkar bra hos mig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Comstedt:

Fan bästa serien nuförtiden när BF e skit. Ett par tusen timmar lär man nog ha, snart 400 i Empire

Empire är otroligt underskattat, i mina ögon är det ett av de bättre spelen i serien. Det beror väl i grund och botten mest på vilken tidsperiod man föredrar men kanoner öppnar upp helt nya möjligheter både till sjöss och på land!

Empire var ju så satans buggigt och opolerat när det kom så ångrar att jag köpte det, eller har dom fixat pathfindingen för AIn än eller struntade dom i det? Skönt med svenska trupper men det var väl allt

Funkar bra hos mig.

Bara för att förtydliga så gäller det när man ska storma ett fort, minns att det var nästan omöjligt att få gubbarna att gå dit man ville, antingen gick dom inte alls eller åt andra hållet.

Detta är nu löst i Empire? (Fanns aldrig i Shogun2 såvitt jag vet), för isåfall kanske det är dags att installera igen..

Medlem

oooops köpte Total War Battles: Shogun.. Trodde det var multiplayer, då hade det nog varit ett roligt spel!

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Comstedt:

Fan bästa serien nuförtiden när BF e skit. Ett par tusen timmar lär man nog ha, snart 400 i Empire

Empire är otroligt underskattat, i mina ögon är det ett av de bättre spelen i serien. Det beror väl i grund och botten mest på vilken tidsperiod man föredrar men kanoner öppnar upp helt nya möjligheter både till sjöss och på land!

Absolut, otroligt kul spel :). Rome är dock favoriten, följt av Empire sedan Shogun. Så är riktigt taggad inför Rome 2! Fram tills dess har man ju Empire + Darthmod : )

Medlem
Skrivet av xxhellridexx:

Köpte nyss empire förr €4.99

Vill bara passa på att säga att om det är första gången du spelar empire så ladda ner och installera darthmod 8.0. Det är den populäraste modden till Empire som lyckas göra ai lite bättre samt lägger till otroligt fina rök effekter. Och framförallt så lägger den till att du nu kan spela med 40 units i din arme istället för 20. Det blir en jävla massa folk på skärmen

sedan finns det mer eller mindre otroliga mods till alla total war spelen, tex sagan om ringen modden som är väldigt populär till medieval 2 total war. Plus att nu i dagarna släppte CA bättre modvertyg till shogun, så förhoppningsvis kommer det komma en stor mängd bra moddar till det med.

Förresten om det är någon som vill prova köra lite shogun 2 i co-op och är över 20 bast så kan ni bara pm mig

Inaktiv

Finns en Zulu War mod till Napoleon som är rätt mäktig.

Medlem

De är ju så fantastiska dessa spel.
Samtidigt som jag älskar att zooma in o se de grymma modellerna, så på något vis känns det ibland som att Medieval 2 är en perfekt blanding av detaljrikedom och överblickbarhet!
Men vet inte.. nya Rome 2 ska bli skojj, tror det är min favoritperiod även om jag är en samurai fanboy.
Hur svårt som helst att välja vilken period som är roligast!

1
Skriv svar