Fristående DayZ innan året är över

Medlem

Skön ide men för "hardcore" för mig. Pallar inte se mig över axeln var femte sekund i rädsla att bli överfallen av nån griefer och få all gear stulen.

Medlem

Hur fan kan detta spel ha blivit så populärt?
Allt som kommer nära ArmA2 är totalt värdelöst, stela animationer och värdelös känsla överhuvud taget ju?

Medlem

De får allt ta och piffa upp det lite. Gillar spelet men kan knappt spela det på grund av tokerierna.

Jadå, man börjar utan nåt och helt ensam. Låt mig då i alla fall plocka upp första bästa plankjävel så jag har nåt att försvara mig med. Men nej, jag springer hellre utan en klubba.

Ser fram emot en release men är det inte mycket mer hottat än dagens alpha eller om det är beta så lär det inte bli ett köp.

Därtill vill jag at tman utveckelar möjligheterna att starta två på samma ställe. Vill man spela med polarna är inte det optimala att lägga så lång tid från början på att ens lokalisera varandra.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Jooh4n:
Skrivet av sgt_lol:

Ska onekligen bli intressant och se hur bra dom kan göra det här med arma 2 motorn

Kör dem inte med arma 3 motorn?

dem dem dem dem..vad trött man blir...

Medlem
Skrivet av ohGr:

Idén bakom Dayz måste vara det största som hänt spelscenen på väldigt länge.
Starta upp ensam på en öde strand utan någonting, och utan att veta vad man ska göra. Gå runt och försök själv lista ut vad det går ut på. Och fortsättningen beror på dina val. Var "vänlig" och teama upp med andra, eller ta ihjäl och sno de andras gear.
En sån enkel idé, men lustigt att ingen tänkt på det tidigare. Tänk dig DayZ med GTA4/5-motor.
STORT! Ser verkligen fram emot att prova det här!

Oj ursäkta mig stavningspolisen lider faktist av dyselexi du kanske ska gå i mina skor och se hur det är?

Det är inte så jag lägger ner 15 sekunder att skriva utan jag verkligen försöker verkligen, sen vart jag jävligt trött med och såg att jag skrev mycket mer illa än annars.

väx upp för fasiken.

Medlem
Skrivet av ohGr:

Idén bakom Dayz måste vara det största som hänt spelscenen på väldigt länge.
Starta upp ensam på en öde strand utan någonting, och utan att veta vad man ska göra. Gå runt och försök själv lista ut vad det går ut på. Och fortsättningen beror på dina val. Var "vänlig" och teama upp med andra, eller ta ihjäl och sno de andras gear.
En sån enkel idé, men lustigt att ingen tänkt på det tidigare. Tänk dig DayZ med GTA4/5-motor.
STORT! Ser verkligen fram emot att prova det här!

Sen som svar till GTA motorn, du är medveten om att gta motorn hade inte direkt varit ett geni drag, då det finns mycket bättre engines att ta skulle jag ta en engine skulle det vara nya unreal engine om modifierad eller ultimata drömma om nu source 2 engine blir riktigt bra att spela på den :).

Att världen är öppen har ingenting med en engine att göra direkt fyi.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av ohGr:

Idén bakom Dayz måste vara det största som hänt spelscenen på väldigt länge.
Starta upp ensam på en öde strand utan någonting, och utan att veta vad man ska göra. Gå runt och försök själv lista ut vad det går ut på. Och fortsättningen beror på dina val. Var "vänlig" och teama upp med andra, eller ta ihjäl och sno de andras gear.
En sån enkel idé, men lustigt att ingen tänkt på det tidigare. Tänk dig DayZ med GTA4/5-motor.
STORT! Ser verkligen fram emot att prova det här!

Oj ursäkta mig stavningspolisen lider faktist av dyselexi du kanske ska gå i mina skor och se hur det är?

Det är inte så jag lägger ner 15 sekunder att skriva utan jag verkligen försöker verkligen, sen vart jag jävligt trött med och såg att jag skrev mycket mer illa än annars.

väx upp för fasiken.

.

Förstår inte varför folk ska gnälla på hur andra stavar. Det har ju inget med ens åsikt att göra. Kanske om man felstavat i en diskussion där man är pro rättstavning.

Medlem

War Z kanske ser bra ut men DayZ är bra!

Medlem

Det där lät ju inte alls bra. Låter som om det kommer bli stressat eller extremt basic. Fast ja, det ska ju utvecklas eftersom så tids nog blir det nog bra i alla fall. Tills dess finns ju alltid ARMA2 modden.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Var så skeptiskt mot DayZ och vägrade skaffa det. Men nu har jag DayZ och måste säga gillar verkligen utmaningen i spelet o ganska roligt. Så jag ser fram emot DayZ standalone och framförallt WarZ

Medlem
Skrivet av Smest:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av ohGr:

Idén bakom Dayz måste vara det största som hänt spelscenen på väldigt länge.
Starta upp ensam på en öde strand utan någonting, och utan att veta vad man ska göra. Gå runt och försök själv lista ut vad det går ut på. Och fortsättningen beror på dina val. Var "vänlig" och teama upp med andra, eller ta ihjäl och sno de andras gear.
En sån enkel idé, men lustigt att ingen tänkt på det tidigare. Tänk dig DayZ med GTA4/5-motor.
STORT! Ser verkligen fram emot att prova det här!

Oj ursäkta mig stavningspolisen lider faktist av dyselexi du kanske ska gå i mina skor och se hur det är?

Det är inte så jag lägger ner 15 sekunder att skriva utan jag verkligen försöker verkligen, sen vart jag jävligt trött med och såg att jag skrev mycket mer illa än annars.

väx upp för fasiken.

.

Förstår inte varför folk ska gnälla på hur andra stavar. Det har ju inget med ens åsikt att göra. Kanske om man felstavat i en diskussion där man är pro rättstavning.

Äh är van vid det bryr mig ej gissar på dom ej kan läsa det annars eller måste hävda sig att dom är duktiga på något sätt jag vet inte.

Jag kan iaf läsa och klura ut vad folk skriver som skriver riktigt illa iaf tar kanske lite tid men konstigt nog kan inte dessa som är så duktiga på grammatik osv läsa vad dessa skriver, vilket är konstigt då jag är dålig på det och klarar det utmärkt

Inaktiv

Blir nog att vänta på detta, fick problem att installera dayz till arma 2. Allt började strula och ville inte fungera, så blir arma 2 för sina strider istället så man slipper känna att man kasta pengar i onödan och dayz blir att vänta på.

Medlem

Jag hoppas verkligen på detta spel :D!
DayZ var något helt nytt som är /var riktigt kul,
men det saknas något i spelet och det finns för många
fuskare.

Har läst lite om de nya sakerna som kommer hända i nya DayZ och det låter episkt. Förhoppningsvis så finns det lite mindre fuskare då också

Medlem
Skrivet av adfi:

Jag hoppas verkligen på detta spel :D!
DayZ var något helt nytt som är /var riktigt kul,
men det saknas något i spelet och det finns för många
fuskare.

Har läst lite om de nya sakerna som kommer hända i nya DayZ och det låter episkt. Förhoppningsvis så finns det lite mindre fuskare då också

Håller med spelar på min klan server vi har haft X antal fuskare och jag hoppas att dem satsar på ett bättre anitcheat client så man slipper oroa sig att man inte stöter på en fuskare.

Medlem
Skrivet av Smest:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Remus:

Jag älskar zombies! Mera zombies! Mera zombies! Zombies kan man aldrig få nog av!

Och snart Walking Dead tillbaka! Woohoo!

Jag är helt på samma våglinje som dig här!

Skrivet av Ankh:
Skrivet av Remus:

Jag älskar zombies! Mera zombies! Mera zombies! Zombies kan man aldrig få nog av!

Och snart Walking Dead tillbaka! Woohoo!

Jag är helt på samma våglinje som dig här!

Skrivet av Ankh:
Skrivet av Remus:

Jag älskar zombies! Mera zombies! Mera zombies! Zombies kan man aldrig få nog av!

Och snart Walking Dead tillbaka! Woohoo!

Jag är helt på samma våglinje som dig här!

Jag tillhör också den där skaran som inte kan få nog av hjärnmumsare!

MMMMMMM HJÄRNMUMSARE

LOVE IT!

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av ohGr:

Idén bakom Dayz måste vara det största som hänt spelscenen på väldigt länge.
Starta upp ensam på en öde strand utan någonting, och utan att veta vad man ska göra. Gå runt och försök själv lista ut vad det går ut på. Och fortsättningen beror på dina val. Var "vänlig" och teama upp med andra, eller ta ihjäl och sno de andras gear.
En sån enkel idé, men lustigt att ingen tänkt på det tidigare. Tänk dig DayZ med GTA4/5-motor.
STORT! Ser verkligen fram emot att prova det här!

Oj ursäkta mig stavningspolisen lider faktist av dyselexi du kanske ska gå i mina skor och se hur det är?

Det är inte så jag lägger ner 15 sekunder att skriva utan jag verkligen försöker verkligen, sen vart jag jävligt trött med och såg att jag skrev mycket mer illa än annars.

väx upp för fasiken.

Vem klagar på stavning i det där inlägget? Är det jag som missar nåt?

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av ohGr:

Idén bakom Dayz måste vara det största som hänt spelscenen på väldigt länge.
Starta upp ensam på en öde strand utan någonting, och utan att veta vad man ska göra. Gå runt och försök själv lista ut vad det går ut på. Och fortsättningen beror på dina val. Var "vänlig" och teama upp med andra, eller ta ihjäl och sno de andras gear.
En sån enkel idé, men lustigt att ingen tänkt på det tidigare. Tänk dig DayZ med GTA4/5-motor.
STORT! Ser verkligen fram emot att prova det här!

Oj ursäkta mig stavningspolisen lider faktist av dyselexi du kanske ska gå i mina skor och se hur det är?

Det är inte så jag lägger ner 15 sekunder att skriva utan jag verkligen försöker verkligen, sen vart jag jävligt trött med och såg att jag skrev mycket mer illa än annars.

väx upp för fasiken.

Vem klagar på stavning i det där inlägget? Är det jag som missar nåt?

jag citerade faktist fel, läs hans post ovanför samma person bara fel citat.

Medlem
Skrivet av qun0:

Blir nog att vänta på detta, fick problem att installera dayz till arma 2. Allt började strula och ville inte fungera, så blir arma 2 för sina strider istället så man slipper känna att man kasta pengar i onödan och dayz blir att vänta på.

Använde du rycket updater eller vad det nu heter?

Medlem
Skrivet av Wreta:
Skrivet av Jooh4n:
Skrivet av sgt_lol:

Ska onekligen bli intressant och se hur bra dom kan göra det här med arma 2 motorn

Kör dem inte med arma 3 motorn?

dem dem dem dem..vad trött man blir...

Ja visst blir man. Nu kanske det är helt ok sätt att skriva (Jag har faktiskt ingen aning) men själv askyr jag det. Jag föredrar de/dom. Men och andra sidan sett är jag ingen Svensklärare


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag gillar sånt här mycket var nära idag att köpa arma2 bara för att kunna spela dayz men valde att vänta tills det kommer ut. Det kan hända att det här spelet får mej att spela på pcn igen

Medlem
Skrivet av dafuq:

Om dom använder sig av arma 2 motorn kommer detta nog inte att se så bra ut. The warz ser just nu mycket bättre ut än dayz

Det som avtänder mig för WarZ är att de inte har samma koncept med att spelarna skapar egna situationer. Syftar på det här med en neutral zon och ett alternativ till att välja bort permadeath. Motorn är helt klart bättre lämpad. Risken är stor att DayZ kommer vara buggigt som få när de släpper den fristående versionen med.

12
Skriv svar