Köp Xcom – få Civ 5 på köpet

Robot
Köp Xcom – få Civ 5 på köpet

Om du förhandsbokar Xcom: Enemy Unknown via Steam kan du förvänta dig en del överraskningar, däribland ett ex av Civilization 5.

#nyhetstips, #xcom-enemy-unknown, #sid-meiers-civilization-v, #team-fortress-2


Medlem
Köp Xcom – få Civ 5 på köpet

Alltså, det är nog många som redan köpt Civ5 som kommer köpa Xcom - de borde köra något mer spel eller något annat... typ "Få nästa stora expansion av civ5".


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Alltså, det är nog många som redan köpt Civ5 som kommer köpa Xcom - de borde köra något mer spel eller något annat... typ "Få nästa stora expansion av civ5".

De behövde väl inte skicka med Civ från första början? Det blir ju bara en bonus, man köper väl Xcom för Xcom? Kanske har fel. Iallafall så har inte jag Civ, och ändå vill jag ha Xcom.

Medlem

Om man köper det på något annat ställe så kan man ju alltid köpa till Civ5 och ändå få pengar över än om man köpt det på Steam.

Medlem
Skrivet av Sheep:
Skrivet av Hipshot:

Alltså, det är nog många som redan köpt Civ5 som kommer köpa Xcom - de borde köra något mer spel eller något annat... typ "Få nästa stora expansion av civ5".

De behövde väl inte skicka med Civ från första början? Det blir ju bara en bonus, man köper väl Xcom för Xcom? Kanske har fel. Iallafall så har inte jag Civ, och ändå vill jag ha Xcom.

Hmm, kanske var lite osolidariskt sagt, Civ är så bra att jag antar att det inte gör något om man har flera st av samma.Och X-Com köper man ju för X-Com och då får ju de som inte spelat Civ5 spela ett av de bättre spelen som finns,


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Två bra spel till priset av ett

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Alltså, det är nog många som redan köpt Civ5 som kommer köpa Xcom - de borde köra något mer spel eller något annat... typ "Få nästa stora expansion av civ5".

Har man spelet kan man ge bort det - det är väl endå rätt schysst deal?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Horniak:

Om man köper det på något annat ställe så kan man ju alltid köpa till Civ5 och ändå få pengar över än om man köpt det på Steam.

Mjaa inte om du inte hittar Xcom OCH Civ5 för ca 200kr styck (eller Civ5 för 59kr).

Civ5 GOTY kostar 199kr på Webhallen och 40 Euro (337kr) på steam.
Xcom kostar 399kr på webhallen och 50 Euro (422kr) på steam.
Totalt
Webhallen: 598kr (Xcom plus Civ5 Goty)
Steam: 422kr (endast Xcom)
Steam: ca 760kr (Xcom+Civ5 Goty om du köper dem separat)

Som billigast (enligt prisjakt) så finns Civ5 för ca 140kr.
Sååå man sparar 170kr om man köper xcom via steam ELLER för dem som inte vill köpa Civ5 så får de en bonus som de kan byta till något annat med någon som VILL ha Civ5 men inte Xcom etc etc.

Bra deal, och liiiite sugen på Civ5 är jag (men jag har inte kört något av de tidigare spelen), fast jag vill ha Xcom Special Edition som inte finns via Steam, plus att jag föredrar fortfarande att få en box än enbart digitalt faktiskt :3

Medlem

Jag är rätt säker att spelet släpps den 12e, iaf i Europa, och inte den 11e. Däremot i Nordamerika släpps det den 9e.

Medlem

Om Ni inte är intresserade av Civ 5 så köp XCOM från http://www.greenmangaming.com/

Pris på Steam: €49.99 = 420kr
Pris på GMG; $44.99 = 295kr

Köper man på Green Man Gaming får man fortfarande Elite Soldier Pack och när spelet är på väg att släppas skickar de en kod att skriva in på Steam. Du får koden när XCOM släpps i USA, så det kanske går att spela det någon dag tidigare om man har tur och Steam inte har låst det.

Medlem

Ok, ser att spelet släpps den 11e på steam. Konstigt

Inaktiv

Man kan ju alltid sälja Civ5 eller ge bort det till någon kompis isåfall.

Medlem

Priser från G2Play.net:

Xcom: 287 kr (steamnyckel). Vet inte om man får med Civ5 dock, men den kostar:
Civ 5 GOTY: 169 kr (steamnyckel)

Men dessa erbjudanden räcker inte för alltid, så passa på.

Medlem

Jag bytte bort Civ V som jag fick med förbokningen, problemet löst för min del.

Jag säger inte nej till ett "gratis" spel även om jag hade det tidigare eller inte har något intresse av det, man kan alltid ge eller byta bort det.

Medlem
Skrivet av Tobs:

Priser från G2Play.net:

Xcom: 287 kr (steamnyckel). Vet inte om man får med Civ5 dock, men den kostar:
Civ 5 GOTY: 169 kr (steamnyckel)

Men dessa erbjudanden räcker inte för alltid, så passa på.

Jag köpte Xcom där precis...hade glömt jag hade ett konto där så jag fick den för 277:-.
Men även om det står preorder gifts included så är jag också tveksam på om man får civ5...men och andra sidan sett har jag redan alla civ


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

I dessa tider så är greenmangaming bästa stället om man vill ha det på steam. Dollarn är så låg, så låg.

CIV 5 var ju trevligt, men:

"The Crafty Hair . If you're ever planning on fighting aliens, this is the hair to have..."

- är ju lite tramsigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Om någon undrar så innefattar INTE g2Play.net's steamnyckel de bonuserbjudanden man får om man förbokar på steam.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av RuneClaw:

Om Ni inte är intresserade av Civ 5 så köp XCOM från http://www.greenmangaming.com/

Pris på Steam: €49.99 = 420kr
Pris på GMG; $44.99 = 295kr

Jag betalade $36 för mitt på GMG, blir under 240SEK, använde denna GMG20-27J4Z-8NXHO voucher som jag såg i tråden på Neogaf.

Har redan Civ V + Expansion sen tidigare.

Medlem

Ni som använder greenmangaming.com... Hur funkar det? är det helt legit? tycker g2play.net ser lite fishy ut och har ingen koll på vad CMG är för något. Man är ju alltid glad om man lyckas spara en slant

Edit: derp CMG är ju obviously greenmangaming bara att jag skrev C istället för G xD

Medlem

Green Man Gaming är 100% legit och seriösa! De är officiella återförsäljare av digitala spel åt flera utgivare. Det är bara det att om spelen kräver Steam så får man helt enkelt en nyckel när spelet kommer ut.
Fördelen med GMG är att de använder dollarn till alla priser, så för oss i EU blir spelen mycket billigare.
De är även lite unika i att de erbjuder möjlighet att sälja tillbaka spel till dom för rabatt på snra spelköp. Detta fungerar dock inte på Steam spel, med de flesta andra.

G2Play är ganska seriös. När de var nya hade de en liten skandal där nycklarna till något spel visade sig komma från en stulen leverans, men det är antagligen deras (ex) leverantör som är mest skyldig till det.
Numera ska det inte vara några problem. Jag har köpt fem eller sex spel ifrån dom. G2Play kan vara billiga genom att de köper nycklar från länder där spelen är billigare och kanske även direkt från importörer och fabriker.
Själv köper jag endast deras EU eller US nycklar och undviker de ryska. De ryska spelen kräver ofta att man måste använda en VPN server för att aktivera spelet första gången. Det står ganska tydligt vad som krävs, men för att göra det enkelt och säkert rekommenderar jag som sagt att man bara köper EU och US nycklar.

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av Horniak:

Om man köper det på något annat ställe så kan man ju alltid köpa till Civ5 och ändå få pengar över än om man köpt det på Steam.

Mjaa inte om du inte hittar Xcom OCH Civ5 för ca 200kr styck (eller Civ5 för 59kr).

Civ5 GOTY kostar 199kr på Webhallen och 40 Euro (337kr) på steam.
Xcom kostar 399kr på webhallen och 50 Euro (422kr) på steam.
Totalt
Webhallen: 598kr (Xcom plus Civ5 Goty)
Steam: 422kr (endast Xcom)
Steam: ca 760kr (Xcom+Civ5 Goty om du köper dem separat)

Som billigast (enligt prisjakt) så finns Civ5 för ca 140kr.
Sååå man sparar 170kr om man köper xcom via steam ELLER för dem som inte vill köpa Civ5 så får de en bonus som de kan byta till något annat med någon som VILL ha Civ5 men inte Xcom etc etc.

Bra deal, och liiiite sugen på Civ5 är jag (men jag har inte kört något av de tidigare spelen), fast jag vill ha Xcom Special Edition som inte finns via Steam, plus att jag föredrar fortfarande att få en box än enbart digitalt faktiskt :3

Www.greenmangaming.com

Och använd även deras 20% kod som finnes under deals. Så jo det går att få bra mkt billigare. Blir ca 240kr för xcom. vill man köpa civ 5 där så kan man det för ca 150kr. Spelen aktiveras sedan på steam

Sen är det ju inte GOTY verren av Civ 5 som ingår i steams paket. Oups. tänk vad tid du sparat om du frågat istället.

Edit: Och måste du nu ha retail förpackning: 299kr inkl. frakt. http://www.wowhd.se/games/xcom-enemy-unknown-pc/dp/30385953/5...

Medlem
Skrivet av RuneClaw:

Green Man Gaming är 100% legit och seriösa! De är officiella återförsäljare av digitala spel åt flera utgivare. Det är bara det att om spelen kräver Steam så får man helt enkelt en nyckel när spelet kommer ut.
Fördelen med GMG är att de använder dollarn till alla priser, så för oss i EU blir spelen mycket billigare.
De är även lite unika i att de erbjuder möjlighet att sälja tillbaka spel till dom för rabatt på snra spelköp. Detta fungerar dock inte på Steam spel, med de flesta andra.

G2Play är ganska seriös. När de var nya hade de en liten skandal där nycklarna till något spel visade sig komma från en stulen leverans, men det är antagligen deras (ex) leverantör som är mest skyldig till det.
Numera ska det inte vara några problem. Jag har köpt fem eller sex spel ifrån dom. G2Play kan vara billiga genom att de köper nycklar från länder där spelen är billigare och kanske även direkt från importörer och fabriker.
Själv köper jag endast deras EU eller US nycklar och undviker de ryska. De ryska spelen kräver ofta att man måste använda en VPN server för att aktivera spelet första gången. Det står ganska tydligt vad som krävs, men för att göra det enkelt och säkert rekommenderar jag som sagt att man bara köper EU och US nycklar.

Tack för denna information! En annan fråga är om man får preorder bonusar som är på steam om man köper genom GMG och G2? Som tex xcom har ju lite "dlcs" och sen civ 5, får man "dlcs" då men inte civ 5 eftersom civ 5 är steam only erbjudande?

Inaktiv
Skrivet av koleny:

Tack för denna information! En annan fråga är om man får preorder bonusar som är på steam om man köper genom GMG och G2? Som tex xcom har ju lite "dlcs" och sen civ 5, får man "dlcs" då men inte civ 5 eftersom civ 5 är steam only erbjudande?

Man får det ibland, men då står det med i informationen när man köper. Jag fick pre-order bonusen för Darksiders II när jag köpte på GMG t.ex.

Jag föredrar att handla på GMG, de är baserade i London och seriösa där det finns info på de som står bakom företaget. Ibland kan de ha deals som gör att man får köpa spel i dollarkurs vilket ger bra pris.

G2play är ett hongkongbaserat företag utan några presenterade personer bakom företaget, jag kunde i alla fall inte hitta några. De har ofta billiga priser för att de köper in koder från boxar i affärer från billiga länder i öst som de sen säljer vidare. Några har sagt på nätet att det är ett asiatiskt MMO-guldsäljarföretag bakom G2play, men det är inget jag kunna bekräfta själv.

Medlem
Skrivet av koleny:

Tack för denna information! En annan fråga är om man får preorder bonusar som är på steam om man köper genom GMG och G2? Som tex xcom har ju lite "dlcs" och sen civ 5, får man "dlcs" då men inte civ 5 eftersom civ 5 är steam only erbjudande?

Köper du XCOM: Enemy Unknown från Green Man Gaming får du Elite Soldier Pack som ger dig unika skinns till dina soldater. Du får dock inte de unika hattarna i Team Fortress 2 eller Civilization V.

Med G2Play tror jag inte du får något extra alls, tror deras koder kommer från fysiska kopior och är därmed inte förhandsbokningar. Ibland säljer de dock även DLC löst, men då kan det vara värt att se om det inte är billigare att köpa allt som ett paket från Steam eller GMG.

Medlem
Skrivet av Horniak:

Www.greenmangaming.com

Och använd även deras 20% kod som finnes under deals. Så jo det går att få bra mkt billigare. Blir ca 240kr för xcom. vill man köpa civ 5 där så kan man det för ca 150kr. Spelen aktiveras sedan på steam

Sen är det ju inte GOTY verren av Civ 5 som ingår i steams paket. Oups. tänk vad tid du sparat om du frågat istället.

Oups. Tänk vad tid du skulle sparat om du läst hela mitt inlägg och tänkt på vad jag skrev (sista meningen för att vara exakt)
Men jag tar det igen:

Jag har beställt Special edition (som för övrigt kostar 699kr, men säljs inte digitalt) från webhallen för att jag föredrar fysiska boxarna än enbart digitalt.
Hade de sålt en version med en liten Skyranger i plast för 1499kr så skulle jag köpt det då priset inte har direkt betydelse för mig mer än spelet i sig.

Om du skulle skrivit svar till någon så skulle det varit till den person JAG ursprungligen citerade. Men men

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av Horniak:

Www.greenmangaming.com

Och använd även deras 20% kod som finnes under deals. Så jo det går att få bra mkt billigare. Blir ca 240kr för xcom. vill man köpa civ 5 där så kan man det för ca 150kr. Spelen aktiveras sedan på steam

Sen är det ju inte GOTY verren av Civ 5 som ingår i steams paket. Oups. tänk vad tid du sparat om du frågat istället.

Oups. Tänk vad tid du skulle sparat om du läst hela mitt inlägg och tänkt på vad jag skrev (sista meningen för att vara exakt)
Men jag tar det igen:

Jag har beställt Special edition (som för övrigt kostar 699kr, men säljs inte digitalt) från webhallen för att jag föredrar fysiska boxarna än enbart digitalt.
Hade de sålt en version med en liten Skyranger i plast för 1499kr så skulle jag köpt det då priset inte har direkt betydelse för mig mer än spelet i sig.

Om du skulle skrivit svar till någon så skulle det varit till den person JAG ursprungligen citerade. Men men

Haha, du är för rolig, du kanske skulle läsa allt från början.

1. Jag skriver att det inte är ett bra erbjudande då det går att få tag i billigare ändå.

2. Du svarar med research på priser osv, och påstår att det är ett bra erbjudande. Och att man sparar 170kr.

3. Jag svarar dig igen, och påpekar att: Om du hade frågat om jag hade något som backade upp mitt påstående så hade du inte behövt lägga ner all research med priser osv. Utan jag hade kunnat svara dig direkt. Hade inget att göra med just ditt ex, utan mer gällande din research och uträkningar. Dvs, jag motbevisar dina uträkningar med prisexempel på både xcom och civ5.

Så hur hade jag sparat tid genom att läsa ditt inlägg IGEN? När jag inte bryr mig om vilken version just DU ska köpa. Detta handlade om steamerbjudandet, inget annat.

Medlem

1. Jo, visst, 30kr billigare via GMG. (Xcom + Civ5) Vilket inte är "bra mkt billigare" enligt mig men om du tycker det så får du göra det ^^
2. Ja mot Webhallen, som är en butik folk ofta köper ifrån om inte Steam.

Xcom och Civ5 kostar 45 resp. 30 dollar på GMG vilket blir 294 resp 196kr
Med 20% rabatten så blir priset 392kr, så visst, man sparar 30kr på att köpa spelen via GMG istället för steam. Visserligen går man miste om steam exklusiva dlc'erna då också, och för dem som det berör så kanske man inte får pre-loada spelet. Om det nu är värt 30kr är ju upp till var och en.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

1. Jo, visst, 30kr billigare via GMG. (Xcom + Civ5) Vilket inte är "bra mkt billigare" enligt mig men om du tycker det så får du göra det ^^
2. Ja mot Webhallen, som är en butik folk ofta köper ifrån om inte Steam.

Xcom och Civ5 kostar 45 resp. 30 dollar på GMG vilket blir 294 resp 196kr
Med 20% rabatten så blir priset 392kr, så visst, man sparar 30kr på att köpa spelen via GMG istället för steam. Visserligen går man miste om steam exklusiva dlc&#039;erna då också, och för dem som det berör så kanske man inte får pre-loada spelet. Om det nu är värt 30kr är ju upp till var och en.

De flesta spel på GMG kan du regga på steam (iaf dessa 2), dvs du kommer åt alla exklusiva dlc's. Preloadingen får vi helt enkelt se, beror helt på när man får sin steamkey. Visst sparar man inte så mycket om man även köper Civ på just GMG mot steams erbjudande. Tog upp det för att visa att Steams erbjudande inte är så "jättebra" som det vid första anblick ser ut. Steam borde iaf haft GOTY versionen av Civ 5 i erbjudandet.

Medlem

Jag förbokade enbart för att få hattar i TF2! (Även för att X-Com demot gav mersmak och att jag inte har Civ 5) ^^


signatur

Welcome to the Manglerdome

12
Skriv svar