"Splinter Cell: Blacklist kommer tilltala hardcore-fansen"

Robot
"Splinter Cell: Blacklist kommer tilltala hardcore-fansen"

Kritiken mot nya Splinter Cell har inte varit nådig. Men en av männen bakom spelet menar att Sam Fishers sjunde äventyr har fler sidor än de explosiva och blodiga.

#tom-clancys-splinter-cell-blacklist


Medlem
"Splinter Cell: Blacklist kommer tilltala hardcore-fansen"

Ja, för jag vill verkligen spela ett spel där allting görs i stort sett automatiskt... "Press X to win"!!

Medlem

"– Om det får dig att känna obehag, kanske det var poängen. Jag visste att vi var på väg att skapa någonting gripande och intressant när reaktionerna blev sådana här. Men sanningen är att det här verkligen händer. Det är sanningen. Vi vet alla att sådana här saker händer över hela världen."

Undrar vad som menas med dedär? Tror han att han skapar något kontroversiellt? Vadå obehag? Vad jag sett så är SC Blacklist ett ganska vanligt "ta dig från punkt a till b, och döda lite terrorister emellan"-spel, inget obehagligt eller nytt där inte. Jag är faktiskt nyfiken, för härifrån luktar det lite storhetsvansinne


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

FM-guru
F.d. Sisyr

"– Om det får dig att känna obehag, kanske det var poängen. Jag visste att vi var på väg att skapa någonting gripande och intressant när reaktionerna blev sådana här. Men sanningen är att det här verkligen händer. Det är sanningen. Vi vet alla att sådana här saker händer över hela världen."

Vad fan pratar han om?

Medlem

Go back to basic, kör som det var i Chaos Theory som var i princip det sista splintercell spelet som var bra.

Medlem

Tror på det när jag ser det.

Inaktiv

Ungefär så jag reagerade, om Blacklist ska tilltala hardcore fansen som varit med sen ettan måste dom göra någon radikal förändring innan release.


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

Att fråga en säljare om varan som säljs är bra.
Kan man bara förvänta sig ett svar!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

Kommer fortfarande ihåg när jag lirade Splinter Cell: Pandora Tomorrow på första xboxen. Fyfan vad svårt det var och man fick verkligen ligga i. Klarade heller aldrig ut spelet!

Antar att dom vill göra det enkelt så man kan sälja till kidsen.

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:

"– Om det får dig att känna obehag, kanske det var poängen. Jag visste att vi var på väg att skapa någonting gripande och intressant när reaktionerna blev sådana här. Men sanningen är att det här verkligen händer. Det är sanningen. Vi vet alla att sådana här saker händer över hela världen."

Vad fan pratar han om?

Men det förstår du väl? Att en ensam amerikansk soldat/specops/agent/steven seagal räddar världen, har du inte sett på tv? Det händer ju varje dag ^^

Men visst, vad fan pratar han om?

Medlem

Har första Splinter Cell, har inte inte köpt ett enda spel efter det. jag tyckte första var ett mästerverk för sin tid.

Medlem

Jag tycker SC nådde sin "peak" med Splinter Cell Chaos Theory, men smaken är som baken.

Iallafall, jag föredrar SC som ett stealth-spel med action-element, inte tvärtom.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Jag tycker SC nådde sin "peak" med Splinter Cell Chaos Theory, men smaken är som baken.

Iallafall, jag föredrar SC som ett stealth-spel med action-element, inte tvärtom.

Måste hålla med, efter Chaos Theory så har det bara blivit sämre. Det gör inte saken bättre heller då inte Michael Ironside gör Sams röst längre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tror det kommer vara ett bra spel men jag är osäker om det kommer vara likt de andra spelen i serien. Men när jag såg E3 demonstrationen med stealth så hade man mycket valmöjligtheter. Sen tror jag att många banor utspelar sig på natten. Det ändå som är lite fuskigt är tag and shoot eller vad det nu heter och det är jävligt dåligt att Ironside inte har rösten till Fisher.
Så även fast spelet inte är "Splinter Cell" direkt tror jag att det kan bli ett bra spel fast det kan vara mycket mjölkning. Men det är blir så precis med varje stor spelserie i princip, så det får vi vänja oss med...

Edit: Jag kan förstå att de riktiga hardcore fansen är kritiska men jag försöker vara objektiv i det här sammanhanget. Själv har jag bara kört första spelet och lite av conviction och Chaos theory.

Medlem

"– Om det får dig att känna obehag, kanske det var poängen. Jag visste att vi var på väg att skapa någonting gripande och intressant när reaktionerna blev sådana här. Men sanningen är att det här verkligen händer. Det är sanningen. Vi vet alla att sådana här saker händer över hela världen."

Såg jag samma klipp han snackar om?


signatur

Ostfarfar von Honorngreven

Medlem
Skrivet av Sisyr:

"– Om det får dig att känna obehag, kanske det var poängen. Jag visste att vi var på väg att skapa någonting gripande och intressant när reaktionerna blev sådana här. Men sanningen är att det här verkligen händer. Det är sanningen. Vi vet alla att sådana här saker händer över hela världen."

Vad fan pratar han om?

Att när man skjuter en el-pil i en vattenpöl så dör alla som är nära den. De bara dör.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jahopp, jag gillar SC med både smyg och skjuta delar ! Men det får gärna innehålla gripande smygande.

Får väl hoppas att herr Fotman har rätt då !

Medlem

Jag tycker inte att Conviction var ett dåligt spel, det var ett ganska tps spel. Dock var det inte ett Splinter cell spel. Jag skulle gärna se att de bytte namn på dessa nya spel, för det är verkligen inte splinter cell spel.

Medlem

Men om de vill vinna Hardcore fansen, varför tog de bort Ironside som röstskådis!?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Jag tycker SC nådde sin "peak" med Splinter Cell Chaos Theory, men smaken är som baken.

Iallafall, jag föredrar SC som ett stealth-spel med action-element, inte tvärtom.

Tänk att det börjar blir länge sedan det där spelet.
Och inget får man så att man kan stilla hungern.

CT var guld. Allt har väl sin tid antar jag...gäller många andra serier/franchiser också.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Det han menar med att "skapa obehag" antar jag var delen i demot där man som spelare torterar en npc för att få information.
När jag såg den delen blev jag direkt osugen på spelet, sen kryddades det osuget med att det överlag verkar bli ett ganska meningslöst actionspel.

Medlem

Jag hoppas at SC fortsätter utvecklas. Jag vill inte ha samma spel om och om igen, jag vill att det ska tillföra nya dimensioner samtidigt som de behåller grundstommen.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Börjar vara dåligt på riktiga stealth spel nuförtiden, vilket är synd.

Medlem

Nej


signatur

My gun's bigger than yours.

Medlem

det tror jag när jag ser det

Medlem

In med rätt röstskådespelare så e vi på rätt väg iallafall.

Skrivet av MacNille:

Men om de vill vinna Hardcore fansen, varför tog de bort Ironside som röstskådis!?

Vem vet, det kanske var Ironside själv som inte ville spela Fisher ännu en gång.

Själv kanske jag tycker att man skulle göra en nystart, ta bort fisher och ha en ny karaktär, Sam fisher kanske kan bli en mentor(eller din chef då han är ledaren över sixth echelon)

Upp till bevis, men jag tvivlar på att de vet vad "hard-core" är.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av MacNille:

Men om de vill vinna Hardcore fansen, varför tog de bort Ironside som röstskådis!?

Vem vet, det kanske var Ironside själv som inte ville spela Fisher ännu en gång.


signatur

My gun's bigger than yours.

12
Skriv svar