Rekordsatsning på Assassin's Creed III

Robot
Rekordsatsning på Assassin's Creed III

Ubisoft har öronmärkt 4 miljoner pund – smått otroliga 42 miljoner kronor – för marknadsföringen av Assassin's Creed III. Det är en rekordsatsning för företaget.

#ubisoft, #assassins-creed-iii


Medlem
Rekordsatsning på Assassin's Creed III

Idioter, ett bra spel säljer sig själv... ännu ett skäl till att spelen är så dyra...

Medlem

Tycker inte spel är speciellt dyra.

Medlem

Den stora frågan för mig är hur mycket FZ lagt på spelet Känns som att det skrivs om det var och varannan dag :S

edit: massa gråtande fanboys som ger mig tummen ner u mad bro?

Bevismaterial

Medlem

Förbered er på att bli bombade med uppmaningar att "gilla" femtielvatusen grejer på facebook och "följa" dom på twittret för att få en liten söt hund till ditt hus.


signatur
Medlem

Marknadsfördes inte battlefield 3 för en sjukt mycket större summa pengar? Eller har jag fått det om bakfoten?

Medlem

Vi får väl se sedan hur spelet ser ut på släpp. det är ju både ubisoft och AC vi pratar om här, inte direkt kända för att va snälla mot PC spelare

Medlem
Skrivet av mavve:

Tycker inte spel är speciellt dyra.

499:- är inte dyrt? (nu menar jag inte AssCreed)

Medlem

Öööh 4 miljoner pund är inte en speciellt stor marknadsföringsbudget? Battlefield 3 hade en marknadsförningsbudget på 60 miljoner pund till exempel.

http://www.thesixthaxis.com/2011/04/07/battlefield-3-marketin...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av mavve:

Tycker inte spel är speciellt dyra.

499:- är inte dyrt? (nu menar jag inte AssCreed)

Nja inte om man tänker på att spel utvecklas i flera år, klart som fan att alla parter ska ha sin del Köper man ett spel nångång så är det inte dyrt så man får ju skylla sig själv ifall man köper femton stycken samma månad och blir bankrutt

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av mavve:

Tycker inte spel är speciellt dyra.

499:- är inte dyrt? (nu menar jag inte AssCreed)

Nä det är inte särskilt dyrt. Det är 25 kronor i timmen om du lägger ner 20 timmar på det.

Super Mario kostade när det kom över 700kr med dagens pengavärde...

Pacman kostade $100k att utveckla vilket är $238k idag. Idag får du inte en AAA-titel under $10 miljoner för utvecklingen.

Medlem
Skrivet av Bannor:

Idioter, ett bra spel säljer sig själv... ännu ett skäl till att spelen är så dyra...

Nä, väldigt lite inom underhållning säljer sig självt. Hade så varit fallet hade Britney Spears och Justin Bieber inte toppat listorna utan det hade varit mindre arister som faktiskt är bra.

Psychonauts, Beyond Good & Evil, MDK (både 1 och 2), System Shock 2, Valkyria Chronicles, Grim Fandango, Shadow of the Colossus - bara för att slänga ut en bunt slumpmässiga titlar som kunde ha sålt så mycket mer.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av mavve:

Tycker inte spel är speciellt dyra.

499:- är inte dyrt? (nu menar jag inte AssCreed)

beror ju på om man köper dem från dyraste affären eller lite mer billiga och om spelet i sig är portning, digital, m.m.

Skrivet av Katana:

Den stora frågan för mig är hur mycket FZ lagt på spelet Känns som att det skrivs om det var och varannan dag :S

]

Kanske för att det är GOTY material?!


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Arghhh väntan är för stor ge mig detta spel nu kan knappt vänta

Medlem
Skrivet av Amilo:

Marknadsfördes inte battlefield 3 för en sjukt mycket större summa pengar? Eller har jag fått det om bakfoten?

Jo, fast BF3 var ju en EA-titel

Sjukt otålig nu och så ska man behöva vänta en hel jävla månad till o_O Special-special-gamestop-freedom-special-limited-super-special-edition bokad ivf

Medlem

Spelindustrin börjar kosta lika mycket som filmindustrin (eller, det har den ju gjort ett tag nu).
Och såklart har vi indie-spelen som kostar att utvecklas lika mycket som b-filmerna, samt de spel som knappt kostar någonting alls som kan jämföras med de flesta youtube-filmerna idag

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av mavve:

Tycker inte spel är speciellt dyra.

499:- är inte dyrt? (nu menar jag inte AssCreed)

Som en kväll på krogen. Inte ens taxi inräknad...

Ja, annars hade man ju inte vetat om att det skulle släppas

Tycker det är väl mycket pengar, men CoD: MW2 gick väl loss på 100.000.000 miljoner? Så, det är aningen bättre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd
Skrivet av Bannor:

Idioter, ett bra spel säljer sig själv... ännu ett skäl till att spelen är så dyra...

¨

Jag hoppas att du skämtar! Du inser att exempelvis McDonalds lägger flera miljarder dollar på reklam, fast de redan är stora.
Det är extremt tydligt att reklam leder till större försäljning om man tittar på siffror, även för ett storspel som detta.
DICE lade ännu mer på Battlefield 3 exempelvis...

Medlem

Ska bli intressant att läsa lite recensioner och se hur väl det säljer, försökte ta mig igenom Brotherhood för ett tag sedan men efter att ha spelat Arkham City kändes det som att det var sjukt dåligt flyt i fightingen.

Medlem
Skrivet av Bannor:

Idioter, ett bra spel säljer sig själv... ännu ett skäl till att spelen är så dyra...

Ja fan vi lägger 50-100 miljoner dollar på ett spel utan marknadsföring och tror det kommer gå runt! Och om man inte tror det så är man en idiot!

Dessutom att dom lägger 4 miljoner pund på marknadsföring är ingenting jämförelsevis. Som sagt ligger budgeten på spelet i trakten kring 40 miljoner pund. I filmbranchen är det common practice att lägga lika mycket på marknadsföring som på produktion. Så hade det varit en film hade budgeten legat på 40 miljoner pund antagligen.

Less på folk som snackar som varken har vett eller siffror. Bara skiter ur munnen.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Blir betydligt fler brudar att välja på om man är blind. Kan intala sig att dom är snygga gothbrudar också

Medlem
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Bannor:

Idioter, ett bra spel säljer sig själv... ännu ett skäl till att spelen är så dyra...

Nä, väldigt lite inom underhållning säljer sig självt. Hade så varit fallet hade Britney Spears och Justin Bieber inte toppat listorna utan det hade varit mindre arister som faktiskt är bra.

Psychonauts, Beyond Good & Evil, MDK (både 1 och 2), System Shock 2, Valkyria Chronicles, Grim Fandango, Shadow of the Colossus - bara för att slänga ut en bunt slumpmässiga titlar som kunde ha sålt så mycket mer.

Personliga åsikter är inte fakta....

Medlem

Tack Fredrik för att du skrev ut hela namnet "Assassin's Creed III". Det var väl inte så svårt?

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av mavve:

Tycker inte spel är speciellt dyra.

499:- är inte dyrt? (nu menar jag inte AssCreed)

- Tycker faktiskt inte det är speciellt dyrt med spel överlag, kan tänka mig betala betydligt mer för ett bra spel. Men alla är vi olika.

Medlem
Skrivet av Preed:

Öööh 4 miljoner pund är inte en speciellt stor marknadsföringsbudget? Battlefield 3 hade en marknadsförningsbudget på 60 miljoner pund till exempel.

http://www.thesixthaxis.com/2011/04/07/battlefield-3-marketin...

Huvudsaken är att det skrivs om det. Det är inte så noga om det stämmer eller framställs på ett balanserat sätt. Jag tycker det är som när det skrivs how capcom turned public opinion around angående DMC. Det är bara nåt pressen hittat på. Förmodligen på Capcoms begäran. Jag kan inte se någon annan förklaring.

Skrivet av Inpieces:

Tack Fredrik för att du skrev ut hela namnet "Assassin's Creed III". Det var väl inte så svårt?

Jag vet inte vad det stod men om det var förkortat AC så tycker jag det är Armored Core serien som har mest rätt till den förkortningen. Den var först.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

oan
Medlem

Anatgligen kommer det regna "Kom och köp"-lappar över hela världen inom ett par veckor, och alla intressenter kommer missa dem eftersom de bara sitter inne och spelar.

1
Skriv svar