Black Ops 2 – pc-fuskare ska stoppas

Robot
Black Ops 2 – pc-fuskare ska stoppas

Dedikerade servrar som sköts enbart av utvecklarna medicin mot onlinefusket.

#call-of-duty-black-ops-2-2, #valve, #call-of-duty


Medlem
Black Ops 2 – pc-fuskare ska stoppas

Positiv kommentar!

Medlem
Medlem

" vi lägger upp en fullmatad Black Ops 2-recension dagarna innan premiären. "

ps3,xbox.PC, recension? alla 3?

Geeks Gaming

Hur gör dom det svårare genom att inte ge oss server kontroll???? de är de jag inte fattar... dom bjuder ju in alla fuskare med de nya systemet

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Hur gör dom det svårare genom att inte ge oss server kontroll???? de är de jag inte fattar... dom bjuder ju in alla fuskare med de nya systemet

Antar att de gör det rättvisare åtminstone. Med ett team som ska gå igenom och se till så att rätt personer blir bannade.. (för övrigt ett jobb jag kunde tänkt mig!)

Falska fusk-anklagelser som resulterar i ban från diverse servrar är nästan lika illa som aimbot/wallhack.

Redaktör
Skrivet av Ztreek:

" vi lägger upp en fullmatad Black Ops 2-recension dagarna innan premiären. "

ps3,xbox.PC, recension? alla 3?

Det är inte spikat än, men om Activision gör likadant som de senaste åren får vi testa Xbox- eller PS3-versionen. Jag tvivlar starkt på att att de ordnar testsessioner för pc innan release.


signatur
Geeks Gaming
Skrivet av enboomer:
Skrivet av Jinxswe:

Hur gör dom det svårare genom att inte ge oss server kontroll???? de är de jag inte fattar... dom bjuder ju in alla fuskare med de nya systemet

Antar att de gör det rättvisare åtminstone. Med ett team som ska gå igenom och se till så att rätt personer blir bannade.. (för övrigt ett jobb jag kunde tänkt mig!)

Falska fusk-anklagelser som resulterar i ban från diverse servrar är nästan lika illa som aimbot/wallhack.

Dom sa exakt samma ska om MW2... ooo vi har ett dedikerat team som letar fuskare... jo visst.
Hade dom givit oss riktiga servrar med serverkontroll så hade man kunnat slänga ut dom direkt tillsammans med alla trollare och statspadders

Medlem

Så länge som det nya anitfusksystemet inte förstör för oss som spelar lagligt så får de fan lägga in vad de vill. Problemet med såna där system är att antigen funkar de inte eller så bråkar det också med oss som inte fuskar.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av enboomer:
Skrivet av Jinxswe:

Hur gör dom det svårare genom att inte ge oss server kontroll???? de är de jag inte fattar... dom bjuder ju in alla fuskare med de nya systemet

Antar att de gör det rättvisare åtminstone. Med ett team som ska gå igenom och se till så att rätt personer blir bannade.. (för övrigt ett jobb jag kunde tänkt mig!)

Falska fusk-anklagelser som resulterar i ban från diverse servrar är nästan lika illa som aimbot/wallhack.

Privata servers är alltid bättre när det kommer till att hålla fuskare borta. Ett företag kommer aldrig lägga ner de resurser som krävs för att göra detta effektivt.

Sedan att ta bort privata servers kommer att minska deras försäljning på PC sidan.

Medlem

Är det bara jag som tycker att Activision/IW/treyarch är extremt dåliga på att visa gameplay innan release?

Vartenda CoD nu dom sista åren har man ju knappt hört någonting om spelet, innan det kommer ut,
Det som jag vill se är mer gameplay istället för editerade trailers

Medlem

Låter väl bra men de flesta som spelat spel ett tag vet att det mest är stora ord.

Alla återuppfinner hjulet och har "stunning new" av allt. Duskare ska tas om hand om och den här gången har de minsann lyssnat på... zzz

Låter bra. Hur det blir får vi se men ord här är inget värt förrän ord övergått i handling.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Inte möjlighet att hyra servrar? Måste vara fel.


signatur

| i7 i3770 3.5GHz | Corsair 8GB CL7 | Asus P8P77-V Pro | GTX 670 2GB | Corsair Vertex 4 SSD | Samsung 275T+ 27" 5ms | G19 | G3 | PC-360 |

Medlem

BF3 borde ta lärdom...

Medlem
Skrivet av totte1015:

Är det bara jag som tycker att Activision/IW/treyarch är extremt dåliga på att visa gameplay innan release?

Vartenda CoD nu dom sista åren har man ju knappt hört någonting om spelet, innan det kommer ut,
Det som jag vill se är mer gameplay istället för editerade trailers

Förra året fanns det väl en sisådär 20 timmar gameplay eller så minst, som streamades från den där XP-galan de hade i los angeles?

I like, trevligt om man kan få bort sågspånen från CoD som nukar allt och alla.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

I like, trevligt om man kan få bort sågspånen från CoD som nukar allt och alla.

Så du tycker alltså att det är bra att du kommer att få högre ping tider, flera fuskare som inte kommer att bli kickade från servern. Det kanske blir bannade inom några månader eller så men de kommer ändå att förstöra din spel upplevelese.

Till skillnad från en riktig dedikerad privat server som har admins tillängliga mer eller mindre dyngnet runt, sedan kan använda diverse scripts som communityn utvcklar för att automatiskt styra servern?

Samt att den riktig dedikerad server kan förläggas i landet där du bor och därav får du bättre ping och en bättre upplevelse av spelet.

Skrivet av Gandir:
Skrivet av walter_iego:

I like, trevligt om man kan få bort sågspånen från CoD som nukar allt och alla.

Så du tycker alltså att det är bra att du kommer att få högre ping tider, flera fuskare som inte kommer att bli kickade från servern. Det kanske blir bannade inom några månader eller så men de kommer ändå att förstöra din spel upplevelese.

Till skillnad från en riktig dedikerad privat server som har admins tillängliga mer eller mindre dyngnet runt, sedan kan använda diverse scripts som communityn utvcklar för att automatiskt styra servern?

Samt att den riktig dedikerad server kan förläggas i landet där du bor och därav får du bättre ping och en bättre upplevelse av spelet.

Jag är inte säker på vad du implicerar, men som MW3 är nu, är det en katastrof. Det är fuskare i varje spel, "host-migration", stup i kvarten och lagg så det stänker om det. Om BO2 fixar detta blir jag glad.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tycker det här låter bra, har nog aldrig riktigt tyckt om dedikerade servrar så mycket och jag är en inbiten pc spelare!
Jag som älskar world at war hittar nästan aldrig någon server för en som bara vill spela spelet som det är tänkt, antingen så måste man krypa, huka sig, när man springer omkring eller så får man inte använda det ena efter det andra. Men förstår samtidigt spelare som gillar sådant också så tycker den här lösningen är bra måste jag säga.

Medlem

Jag skulle vilja veta hur "erfarna" de är med fuskare.
En polare till mig har blivit bannad från en massa servrar i Black Ops, på grund av att admins inte kan se skillnad på fuskare och riktiga spelare.
Jag hoppas att Treyarchs anställda tänker efter lite innan de slår med ban-hammaren.

Jag blev bannad från en World at War-server för att jag sköt genom smoke en gång. Jag siktade på en bombplats och gissade att någon nog skulle planta (varför slänger man annars fram en smoke grenade?).
Jag fick en kill och ban direkt efter.

Skrivet av comkri:

Tycker det här låter bra, har nog aldrig riktigt tyckt om dedikerade servrar så mycket och jag är en inbiten pc spelare!
Jag som älskar world at war hittar nästan aldrig någon server för en som bara vill spela spelet som det är tänkt, antingen så måste man krypa, huka sig, när man springer omkring eller så får man inte använda det ena efter det andra. Men förstår samtidigt spelare som gillar sådant också så tycker den här lösningen är bra måste jag säga.

Jo, en negativ sak med att låta spelare ha servrar är att många lägger till en hel del regler som du själv inte gillar.
Dock finns det alltid någon som passar just dig.

Utan dedikerade servrar blir det tyvärr oftast väldigt dålig latency och många host migrations.

Ursäkta att jag slänger in så många engelska ord. Det har blivit någon slags skada efter alla mina speltimmar.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av walter_iego:

I like, trevligt om man kan få bort sågspånen från CoD som nukar allt och alla.

Så du tycker alltså att det är bra att du kommer att få högre ping tider, flera fuskare som inte kommer att bli kickade från servern. Det kanske blir bannade inom några månader eller så men de kommer ändå att förstöra din spel upplevelese.

Till skillnad från en riktig dedikerad privat server som har admins tillängliga mer eller mindre dyngnet runt, sedan kan använda diverse scripts som communityn utvcklar för att automatiskt styra servern?

Samt att den riktig dedikerad server kan förläggas i landet där du bor och därav får du bättre ping och en bättre upplevelse av spelet.

Jag är inte säker på vad du implicerar, men som MW3 är nu, är det en katastrof. Det är fuskare i varje spel, "host-migration", stup i kvarten och lagg så det stänker om det. Om BO2 fixar detta blir jag glad.

Problemet med fusk i MW3 ligger mera i att det inte spelas via dedikerade servers som standard utan att man spelar via spelar hosts. Där kan inte någon gå in och göra ändringar i servern , och man kan inte banna och hantera användare som man vill. Detta skulle lösas av att bara använda dedikerader servers och inte har deras match makeing med player host modellen alls.

Det bästa är sedan att låta communityn sköta sina egna servers, då blir det snabbt ordning och reda.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Är det bara jag som tycker att Activision/IW/treyarch är extremt dåliga på att visa gameplay innan release?
Vartenda CoD nu dom sista åren har man ju knappt hört någonting om spelet, innan det kommer ut,

I år har de visat väldigt mycket gameplay från multiplayer, bland annat hade de tre dagar med livestreaming ifrån Gamescom i Tyskland förra månaden, något som FZ inte skrev ett knyst om.

Om du i fortsättningen ska hålla koll på detaljer kring Black Ops 2 så är FZ nog inte rätt ställe för sånt, håll koll på andra spelsidor istället. Eller ännu hellre, följ @callofduty på Twitter.

Vill du kolla streamingen i efterhand så har de lagt upp det på Youtube, sök och du skall finna.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skrivet av totte1015:

Är det bara jag som tycker att Activision/IW/treyarch är extremt dåliga på att visa gameplay innan release?

Vartenda CoD nu dom sista åren har man ju knappt hört någonting om spelet, innan det kommer ut,
Det som jag vill se är mer gameplay istället för editerade trailers

http://bit.ly/PRAHut


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Treyarchs lögner är så patetiska att det blir komiskt.
Inga dedikerade för at tundvika levelhackers och inte modtools pga licenseringsfrågor och löpande engine updates.
Right.

MrX
Medlem

Som min clan ledare sade

Citat:

To play matches in leagues and ladders like ATi and EDOM you need to run a Listen Server aka Peer to Peer, that fucking sucks cos that's back to MW2 days...

So to recap NO MATCH PLAY in BO2 and a lobby system that once the party is playing (9 players) no one else can join...

Congratulations David Vonderhaar you're a cunt

Medlem
Medlem
Skrivet av MrX:

Som min clan ledare sade

Citat:

To play matches in leagues and ladders like ATi and EDOM you need to run a Listen Server aka Peer to Peer, that fucking sucks cos that's back to MW2 days...

So to recap NO MATCH PLAY in BO2 and a lobby system that once the party is playing (9 players) no one else can join...

Congratulations David Vonderhaar you're a cunt

Nej det är fel. Nyheten handlar om PC-versionen och där är det ingen listen server, det är dedikerade servrar. Konsollerna däremot är en annan femma...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Såg fram emot Black Ops 2, så förstör de åter igen klanspelandet totalt. Förstår det inte.. Inget köp för mig eller någon av mina vänner, fy fan.

Medlem
Skrivet av Adex:

Såg fram emot Black Ops 2, så förstör de åter igen klanspelandet totalt. Förstår det inte.. Inget köp för mig eller någon av mina vänner, fy fan.

På vilket sätt, om jag får fråga? Custom och private match finns ju, där kan man ställa in exakt vilka regler man vill.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Adex:

Såg fram emot Black Ops 2, så förstör de åter igen klanspelandet totalt. Förstår det inte.. Inget köp för mig eller någon av mina vänner, fy fan.

På vilket sätt, om jag får fråga? Custom och private match finns ju, där kan man ställa in exakt vilka regler man vill.

Klanspel förstördes efter cod4, den som tycker mw2,mw3,bo1,bo2 etc erbjuder några som helst "seriösa" möjligheter till klanspel har då fan inte upplevt riktigt klanspel.

Fan vad man saknar den goa tiden med esport i Mohaa,cod1,2,bf1942,cs etc skillbaserade spel, modmöjligheter, dedis, etc. Utvecklarna förstör bara mer och mer, den enda jag finner intressant med bo är att ha lite "casual fun" med några polare i zombies.. thats it.

https://www.youtube.com/watch?v=yReiUXBU5ec#t=1m20s

12
Skriv svar