Resident Evil 6

Robot
Resident Evil 6

Resident Evil är inte vad Resident Evil en gång var. Capcom möter kritikerna med mer av allt, och del sex blir för mycket av vad Resident Evil en gång var.

#resident-evil-5, #resident-evil-4, #capcom, #resident-evil-2, #kane-lynch-2-2


Medlem
Resident Evil 6

Bra recension, men tror inte detta är ett spel för mig

Medlem

Resident Evil är alltid ett köp oavsett format och betyg. Kan inte få nog av den utflippade storyn och dom ofrivilligt komiska replikerna.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Har inte lirat RE sen PsOne tiden och det verkar inte bli så i framtiden heller.

Medlem

Här tog det stop för mig. Har köpt varenda Resident Evil spel i mitt liv. Nu får det vara nog.

Medlem

Re 5 var okej även fast det var "actionbetonat" varit taggad på re 6 fram tills man provade demot och fick ett bläähh, va fan är detta?!. Skit, skit och mera skit, skulle klassa re 6 som racoon city. Kommer nog köpa det ändå, när det ligger på rea för 100kr. :/

Medlem

Spelar just nu igenom Leons kampanj, sen blir det Chris och sist Jake (och sen Ada efter man kört dessa tre).

Jag gillar det hitills. Men kameran är lite för nära och svårt att se sig riktigt omkring. Ganska desorienterande.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag har spelat alla numrerade RE och jag kommer spela detta också. Spelen må ha blivit mycket mer action betonade, men det är något jag själv gillar starkt.

Nu får det bli tisdag så jag kan sätta mig framför TVn och skjuta lite uber zombies

Medlem

Säkert folk som kommer gilla det, dock anser jag att Resident Evil spelen för länge sedan slutade vara Resident Evil och blev nått annat.


signatur

R.I.P The_maxx

Jag visste inte att någon ansåg att RE5 var en fullträff?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av DAoG:

Här tog det stop för mig. Har köpt varenda Resident Evil spel i mitt liv. Nu får det vara nog.

Alltid sugen på RE, men känns som 6an inte är värt 5-600kr. Får vänta tills man kan hitta det billigare om det blir köp.

Medlem

Hade sparat pengarna och AC3

Medlem

Texten får det att låta som att spelet är mer värt 2/5.
Blir att köpa när det finns på rea.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

RE serien har blivit en patetisk parodi av moderna spel där de har överdrivit med QTE's, skriptade händelser och "cinematiska scener".

Medlem

jag kommer iaf köpa spelet då jag älskade demot samt 4:an och 5:an

Medlem

Förlättningar är vad som skrämmer bort mig från detta.

Nä jag håller mig till 4:an och neråt


signatur

Everybody needs help.

Medlem

De två första spelen var bra, sedan gick det utför..

Medlem

4an var det perfekta spelet. Mer actionbetonat än de föregående spelen men även jävligt läskigt. Kommer ihåg början när man blir stormad av arga infekterade bybor i ett nedgånget hus. Det var riktigt jävla läbbigt. De skulle hållt sig på den nivån i 5an, nu blev jag jävligt missnöjd med det och kommer således inte köpa 6an vilket verkar vara ett bra beslut baserat på den här recensionen.

Inaktiv
Skrivet av voicu:

Jag har spelat alla numrerade RE och jag kommer spela detta också. Spelen må ha blivit mycket mer action betonade, men det är något jag själv gillar starkt.

Nu får det bli tisdag så jag kan sätta mig framför TVn och skjuta lite uber zombies

Jag tycker också att spelen har blivit bättre med åren (till skillnad från dem med Amigan).

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag visste inte att någon ansåg att RE5 var en fullträff?

Jag tyckte faktiskt att det var helt fantastiskt Som coopspel var det ett av de roligaste spelupplevelserna jag hade det året tillsammans med min polare. Måste ha klarat ut det spelet 4-5 gånger.

Fick dock inte alls samma känslor för RE6 demon. Det är förbokat, ölen är på kylning och Xboxen ska dras hem till polaren, men risken finns att det är en mer mixad upplevelse än innan.


signatur

Videomupp

Medlem

Gamespot gav det 4,5/10. Shit alltså.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skrivet av WildThing:
Skrivet av walter_iego:

Jag visste inte att någon ansåg att RE5 var en fullträff?

Jag tyckte faktiskt att det var helt fantastiskt Som coopspel var det ett av de roligaste spelupplevelserna jag hade det året tillsammans med min polare. Måste ha klarat ut det spelet 4-5 gånger.

Fick dock inte alls samma känslor för RE6 demon. Det är förbokat, ölen är på kylning och Xboxen ska dras hem till polaren, men risken finns att det är en mer mixad upplevelse än innan.

OK, där ser man. Jag hade oerhört svårt för de gräsliga kontrollerna, och det var rejält buggigt på Xboxen, för att inte tala om de märkliga sparpunkterna. Jag fullföljde dock spelet, men hade inte klarat av det om jag inte kunnat gå tillbaka till tidigare kapitel och bunkra upp med ammunition.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av walter_iego:

Jag visste inte att någon ansåg att RE5 var en fullträff?

Jag tyckte faktiskt att det var helt fantastiskt Som coopspel var det ett av de roligaste spelupplevelserna jag hade det året tillsammans med min polare. Måste ha klarat ut det spelet 4-5 gånger.

Fick dock inte alls samma känslor för RE6 demon. Det är förbokat, ölen är på kylning och Xboxen ska dras hem till polaren, men risken finns att det är en mer mixad upplevelse än innan.

Håller med, kändes som alla hoppade på klaqgomålsvagnen bara för att det inte visade sig vara lika "läskigt som ettan". Har följt serien sen start och anser att 2:an och 4:an utan diskussion är överlägsna MEN det hindrar inte 5:an från att vara jäkligt underhållande.

Tycvker hela "inte läskigt" debatten är överspelad då det är ganska tydligt att utvecklarna önskan är att gå ifrån s-horror konceptet. Don't like it, don't buy it.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av walter_iego:

Jag visste inte att någon ansåg att RE5 var en fullträff?

Jag tyckte faktiskt att det var helt fantastiskt Som coopspel var det ett av de roligaste spelupplevelserna jag hade det året tillsammans med min polare. Måste ha klarat ut det spelet 4-5 gånger.

Fick dock inte alls samma känslor för RE6 demon. Det är förbokat, ölen är på kylning och Xboxen ska dras hem till polaren, men risken finns att det är en mer mixad upplevelse än innan.

OK, där ser man. Jag hade oerhört svårt för de gräsliga kontrollerna, och det var rejält buggigt på Xboxen, för att inte tala om de märkliga sparpunkterna. Jag fullföljde dock spelet, men hade inte klarat av det om jag inte kunnat gå tillbaka till tidigare kapitel och bunkra upp med ammunition.

Lirade också på boxen, men märkte inte av så mycket buggar. Kanskei nte minns dom bara. När det gällde kontrollerna så gillade jag dom på ett konstigt sätt. Att man inte kunde gå och skjuta gjorde att det blev nervigt och spännande, men jag förstår att inte alla ser det så direkt.

Men spelet skulle verkligen inte liras ensamt. Hade förmodligen lagt ner jäkligt kort efter starten om det jag hört om AI-Sheva stämmer.


signatur

Videomupp

Medlem

Om spelet är lika värdelös är till och med 3 av 5 för generöst. Är dock lycklig att se att ni inte käkade upp skiten helt och hållet och gav det 4 eller 5 poäng

Medlem
Skrivet av pakr:

Tycvker hela "inte läskigt" debatten är överspelad då det är ganska tydligt att utvecklarna önskan är att gå ifrån s-horror konceptet. Don't like it, don't buy it.

Även om jag håller med dig så måste jag verkligen hålla med "Icke läskigt" personerna också, kluvet nog. RE4 och 5 är sjukt bra spel, men de når inte upp till de gamla spelen heller

De var riktigt magiska på sina egna sätt, och det är väldigt svårt att få den spelupplevelsen numera, medans actionupplevelsen finns lite överallt. Skulle älska ett riktigt bra skräckspel likt Resident Evil 2, men det verkar svårfunnet.

Så kort sagt, det är kluvet!


signatur

Videomupp

Medlem

Tycker det verkar om nåt sämre än RE5, inte för att det var ett dåligt spel bara lite för mycket action och för lite skräck.. är väl samma här.. hade gärna sett en ordentlig story som i RE2 där man väljer mellan 2 olika karaktärer i början istället för 4 mindre lägen...

Nästa del borde dom göra en total reboot och göra fan en remake som det ryktas på tvåan eller whatever.

Jag kommer spela RE6, men köper det också på någon REA.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Spelet kommer vara sämre än RE5 det är uppenbart från demot.

Vart fan gick allt så fel!? Kolla på RE4 det var helt perfekt! Inventory systemet var skit bra, ingen dålig coop design på banorna, utmärkt atmosfär, bra tempo.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Fan vilket gnäll jämt, själv gillar jag sexan skarpt! En av dom bästa RE spelen i mitt tycke. Visst var dom gamla spelen bra och mer skräckbetonat, men spela roll, viktiga är hur kul man har och jag har riktigt kul med RE6, resten av allt snack om hur RE serien blir sämre och sämre tycker jag är struntprat. Det är exakt som alla töntar som tycker att BF1942 var bättre än BF2, what a load of bullcrap! Spela spel för att det är kul, inte för att ni har tråkiga liv och måste känna er som hjältar i spelens värld, var hjältar på riktigt istället och se spel som nöje. Fan ni tar allt på sånt överdrivet stort allvar, det är pinsamt att se på...

Resident Evil 6: 4 av 5 från mig, av det jag sett hittills.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

12
Skriv svar