World of Warcraft: Mists of Pandaria

Robot
World of Warcraft: Mists of Pandaria

Vad som började som ett april-skämt blev World of Warcrafts fjärde expansion. Med talande jättepandor hoppas Blizzard på att vi ska fastna i fällan igen – men erbjuder Mists of Pandaria tillräckligt mycket nytt?

#world-of-warcraft, #world-of-warcraft-cataclysm, #world-of-warcraft-mists-of-pandaria, #rift, #the-secret-world, #guild-wars-2, #blizzard, #kung-fu-panda, #world-of-warcraft-wrath-of-the-lich-king, #world-of-warcraft-the-burning-crusade


Medlem
World of Warcraft: Mists of Pandaria

Känns som ett för högt betyg, men recensioner måste ju vara lite subjektiva i guess...

Medlem

Köpte mig collectors edition idag. Har inte lirat wow sedan BC. Ska bli jävlig roligt!

Medlem

Känns som lite tidigt då varken raids lr pvpn har dragit igång? Men antar att ni kommer åt allt sånnt i förväg

Medlem

Kan hålla med om någorlunda på Phasing men det är även någonting positivt då det låter världen avancera framåt utan att skapa nya zoner.
Sen älskar jag (Ur min personliga synvinkel) de nya companion- och mount-systemen, mer specifikt att de är account-wide så att jag slipper samla ihop dem på alla mina karaktärer

Långt inne i mitt hjärta och min själ hoppas jag att WoW än en gång brinner starkt men det känns som att den önskan ligger bortom horisonten

Overall skulle jag ge Mist of Pandaria 3.5 som expansion i sig självt då det är en bra expansion men som samtidigt saknar lite lägre lvlat content, kanske någon ny lägre lvlade zoner som inte är så stora men samtidigt ger en lite variation i världen. Dock är jag inte speciellt lärd inom Pandaria loren så jag vet inte om de har några fler kontinenter förutom Pandaria och She-Zin Su (Turtle).

Skrivet av necrolock:

Känns som ett för högt betyg, men recensioner måste ju vara lite subjektiva i guess...

Huh, the what now!? En recension kan givetvis inte vara något annat än subjektiv.

En väldigt kort och ofulländad recension

Inaktiv
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

En väldigt kort och ofulländad recension

Jag måste tyvärr hålla med. :/

Medlem
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

En väldigt kort och ofulländad recension

Gnäll gnäll, Bara för att det är blizzard så förväntar sig folk en 4 sidors recension. Spel som är bra mycket mera unika som MoW:Assault sqaud fick bara en sida t.e.x.
2 Sidor för en wow expansion är mer än nog. Alla som har lirat WoW vet redan vad de får. Same shit in different package.

Medlem

Vet inte vad jag ska tycka om denna expansion riktigt, ska ge den en stor applåd för att vara kreativ iallafall

Finns "Pet-battles" i GW2?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av jfsn:

Köpte mig collectors edition idag. Har inte lirat wow sedan BC. Ska bli jävlig roligt!

Innan du aktiverar, glöm inte att ta emot en Scroll of resurection Gratis Cataclysm, en gratis chartransfer till din polares server samt factionbyte om det behövs (om du vill det dvs) samt 7 dagars speltid. Underlättade stort för mig att ta steget över till mina kompisar, från horde på en server till alliance till en annan. Samt att om man köper speltid får polaren någon bonus också.

Blizzard är jävlar på att få tillbaka en.

Edit: Just ja, och de levlar upp en karaktär till 80 åt dig också. Så då slipper man det ensamma grindandet iaf upp till Cata.


signatur

Videomupp

Inaktiv

PM:a om ni vill ha en Scroll of Resurrection!


signatur

War never changes.

Inaktiv

Lite kortfattad recension kan jag tycka. De nya 5-manna grottorna är faktiskt riktigt roliga, och recensenten hade inte satt sin fot i någon av dessa?

Medlem

Tackar tackar WildThing! Hade jag inte en tanke på Fan va fint

Medlem

Har bara skummat igenom artikeln lite snabbt och tycker nog att ett minus för "Samma gamla vanliga WoW " känns lite missvisande då de gamla "vanilla" zonerna fick sig en remake i Cataclysm, det är alltså > i min mening < inte samma gamla WoW
Tycker allt att det kan vara värt att nämna det i en recension, då de flesta nog har inte malt upp 6-7 olika karaktärer till 85 i Cata

Min högst personliga slutsats hittills är att det känns som man tagit de bättre delarna ur TBC, WotLK och Cata, slängt dem i en hushållsmixer och sedan bakat en kaka av det hela, slut resultatet är en kaka som borde smakas av all som vid nått tillfälle spelat WoW borde smaka


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av jfsn:

Tackar tackar WildThing! Hade jag inte en tanke på Fan va fint

Och har du inga vänner som spelar så kan du självklart få en av mig

*shamelssmode on*


signatur

Videomupp

Medlem

Enligt mig kickar MoP alla andra expansioners ass. Sure, jag hade min roligaste tid under TBC, men det berodde inte direkt på expansionen utan den sociala aspekten jag var del av då.
Och även om TBC hade många väldigt bra raids så hade WotLK den ultimata (Ulduar), och Cata var blöh.
Nu inväntar jag bara raids innan jag verkligen kan säga om MoP är den bästa expansionen men so far so good!

Redaktör
Skrivet av Boosing:

Lite kortfattad recension kan jag tycka. De nya 5-manna grottorna är faktiskt riktigt roliga, och recensenten hade inte satt sin fot i någon av dessa?

Kort vet jag inte, den är snarare rätt lång för att gälla expansion fyra till ett åtta år gammalt spel. Innehållsmässigt är det alltid lurigt att recensera mmo-spel, man måste få ut recensionen innan alltför lång tid gått sedan releasen, och den här gången valde vi att strunta i "första intrycken". Istället planerar vi en uppföljning längre fram, när spelet mognat.


signatur
Medlem

Nja håller inte riktigt med 4,5/5 skulle jag gett det
Nä blev tyvärr indragen i WoW träsket igen med glädje Saknat nått riktigt kul att fastna i och MoP lyckades.
Har Kört efter längre uppehåll från WoW Rift, SWTOR, The secret world och GW2 m.fl. men ingen har lyckats fånga mig riktigt tills nu.
TACK BLIZZARD

Medlem

Alltid skoj när det gällerl wow i forum/kommentarsfält så är det alltid hälften som gillar spelet enormt och den andra hälften hatar det och alla försöker övertyga varandra om att den andra har fel.

Själv spelade jag från start, började tröttna efter naxx i wotlk och körde bara arena och någon ICC med mina kusiner, sen när cata kom tröttnade jag helt.
Men skulle kunna tänka mig att om någon ny person börjar spela nu för första gången så kommer dom nog gilla det rätt mycket.

Medlem

Samma gamla vanliga WoW? wtf? o.O

Konstigt.... typ som att Half-Life blue shift är för likt hl....

Expansioner är till 99.99% likt orginal spelet...

Menmen

Tycker MoP är kul än så länge är 90monk o pressar på 4.5/5 bättre exp än CATA iaf

Medlem

Har alltid hållt mig till att Pandaren inte är några Kung Fu Panda rip-offs eftersom Blizzard nu var "först". Men efter att ha sett den där trailern vet jag inte längre..

Det som är mest intressant för mig med den här expansionen är nog allt att se vart Blizzard är på väg med sin Warcraft-story. Vilka nya styggingar de ska hitta på och så vidare.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv
Skrivet av Parzec:

Har alltid hållt mig till att Pandaren inte är några Kung Fu Panda rip-offs eftersom Blizzard nu var "först". Men efter att ha sett den där trailern vet jag inte längre..

Det som är mest intressant för mig med den här expansionen är nog allt att se vart Blizzard är på väg med sin Warcraft-story. Vilka nya styggingar de ska hitta på och så vidare.

Fast alla pandor ser ju nästan likadana ut. Alla har kopierat den riktiga pandan kan vi säga.

Förövrigt så tycker jag att recensionen var för tam och att 3/5 passar bra in på betyget. Hade blivit 4/5 om man inte hade anpassat hela spelet till 10 åringar.

Allt serveras tyvärr på ett fat om man ska börja lvla på en ny gubbe nu.

Medlem

En idé som jag tycker vore rätt najs (inte för att jag har planer på att återvända till WoW men ändå);

Istället för att "ta bort" flygmöjligheten vid starten av varje expansion, varför inte göra zoner som är mer tillägnade en viss typ. Ex. mark-zoner, undervattens-zoner (Vashj'ir var bland det snyggaste i Cataclysm tyckte jag), och tom "luft" zoner, där mycket av det som sker, händer uppe i luften.

Det är klart, man ska inte ha bara flyga omkring i luften från plats till plats, så varför inte införa... Mounted Combat. LOTRO införde/inför det med Rohan expansionen, så det är ju fullt möjligt. Dessutom skulle det gynna World PVP, eftersom varje stad har sina "luft vakter".


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Tompa ?
"Istället planerar vi en uppföljning längre fram, när spelet mognat."

Inte utan att man undrar när ett 8 år gammalt spel mognar?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Jag vad ska jag säga, kan verkligen inte hålla med om 3/5, men smaken är väll som baken......

Medlem

Jag tycker denna är för tidig! Utan att ens sett pvp aspekten bättre eller raids-.-

Medlem

Måste säga det, vilken tom recension. Du skriver att det är svårt att recensera ett så gammalt spel, för du vill fokusera på vad som är nytt. Då lägger du en halv sida på att snacka om phasingen?

Du har helt missat, dungeons (som du nämner komma tillbaka efteråt),scenarios, challenge mode, pvp, raids, daily-contenten, farmen, gear-progression, talentsystemet, rare-jakten, proffession förändringarna. Ja du har i princip missat hela expansionen och bara lekt med Questing och Pet Battles.

Om ni inte hade "tid" så ni skippade ett första intryck tycker jag låter hel skumt. Då denna recension känns mer än väl som ett första intryck, inte en fullständig recension. Tycker det hade varit bättre att ni väntat med att göra en recension så som ni gjort tidigare med vissa spel. Det här känns bara, tja, oproffsigt.


signatur

Nämen!

Medlem

Jag såg fram emot recensionen från FZ men det är ofta jag får på piskan för mitt dåliga tålamod.
Detta är en förtidig och ofulländad recension, bra skriven men den ger ingen bra blick på vad Pandaria egentligen är fullt ut.

Jag var det största kritikern till Pandaria när jag fick höra det, jag sluta spela under Cataclysm och såg ingen ide att återvända tillbaka, iallafall inte till ett par pundade Pandor.

Sen vill flickvännen spela Pandaria, och whips så köpte man Pandaria med henne och efter en vecka nu så är man 90 och ör med en svensk guild som man nu inväntar att börja tokraida med.

Petter Mårtensson; Tycker du är för kritisk för phasing, visst finns den här och där nu än förut, men den var mer oslipad under Cataclysm, det sista jag som spelare vill ha är 100 pers som står runt ett avklarat quest område när jag kommer och ska påbörja det, istället så försvinner dom i en phasing när jag kommer fram, och jag välkomnar det.

Efter nu ha "klarat" levelandet i spelet så skulle jag kunna ge en stor positiv bemärkning och en negativ.

Den negativa är områdena, jag känner verkligen lite intresse för dom, kan va för att jag inte har accepterat riktigt pandaren, Loren är "sound" men känner inget intresse att vilja lära känna dom. Dread Wastes är det största ***hålet som någonsin existerat , det kommer gråtas blod och svett mellan 89-90 utan flyingmount, så mentalt förered dig!

Positiva är att nu är det fan KRIG!
Även om kameran är fokuserad på Pandaren så gömmer sig det stor skaliga kriget mellan Alliance och Horde i bakgrunden, och där är mitt guldkorn. Ingen super skurk, nu är det äntligen krig mellan dom två faktionerna så som det ska vara.
Theramore kommer rasa snart, Christie Goldens bok Tides of War ger en känsla av "Empire Strike Back" med den mörka atmosfären och ger en gåshud för vad som är att komma.

Flera viktiga personer har redan dött i Tides of War, hur många kommer dö nu i spelet framför? Mohahaha!

Namnet Mists of Pandaria får en att rynka lite på ögonbrynet av ointresse, men om dom hade valt att kalla spelet efter dess fokusering och kalla det "Alliance vs. Horde" t.ex så tror jag spelet skulle åka snabbare från butikshyllorna. För mig som spelare så handlar allt om hur kriget kommer eskalera, jag bryr mig fortfarande inte pandorna. Det var min flickvän och Chris Metzen som förklarar hur kriget kommer få floderna att bli röda och fulla med kroppar som fick mitt intresse igen.

Spelet får en 4/5 av mig.

Hoppas du ger en ny del av recensionen Mårtensson, känner att Pandaria är värd det.

123
Skriv svar