Tre års Torchlight II-utveckling visualiserad

Robot
Tre års Torchlight II-utveckling visualiserad

Utvecklarna släpper ett filmklipp som innehåller ALLT som krävdes för att skapa det färdiga spelet, samt mängder av saker som i slutändan klipptes bort.

#torchlight-ii, #runic-games


Medlem
Tre års Torchlight II-utveckling visualiserad

Heatmaps?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

va är det där jag just tittade på fatta inget mer än .. nä jag fatta inte hur man ska förstå något av det jag såg. såg ut som något slags mulitplayer spel där alla kunde dra och släpa runt på den där grejen och när alla gjorde det sammtigit så fick den spassmer sådär som den gör och det titta jag på i 4 min

Medlem
Skrivet av Natrium:

va är det där jag just tittade på fatta inget mer än .. nä jag fatta inte hur man ska förstå något av det jag såg. såg ut som något slags mulitplayer spel där alla kunde dra och släpa runt på den där grejen och när alla gjorde det sammtigit så fick den spassmer sådär som den gör och det titta jag på i 4 min

Saxat från videons description;

Skrivet av Runic Games:

A gource (http://code.google.com/p/gource/) visualization of nearly three years of development on Runic Games' Torchlight II. The visualization is based on activity in our source control system. Every piece of art, sound, or code that helped shape the game is represented somewhere in the frenzy.

Extra trivia;

Skrivet av Runic Games:

The music is a recently unearthed archaeological selection from the long-distant schoolboy days of a certain Runic Games employee who shall remain nameless to spare he and his cohorts the embarrassment. We welcome your speculation and evidence in the comments.

Medlem

Vackert!
Github fuck YEAH

Medlem

Ok... det första tecknet att man börja bli GAMMAL.. WTF!

Jag hajjar ingenting av vad jag nyss såg Men fint var det.

blesss

Medlem

Jag tolkade ena klustret av "blommor" till att vara NASen där spelet befann sig och dem mindre vara utvecklarna som skickar och hämtar från. De plötsliga utväxten ser jag som färdigkompilerade filer.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Alla gröna strek är folk som hoppar mellan olika projekt. Varje gren är ett projekt.

De gröna stora "blommorna som ofta ploppar upp och sedan försvinner tror jag är olika ideér/koncept och deras förväntade storlek/tidskonsumption, en person testar och sen tas det bort, läggs till, till resten av projektet.

Cool idé även om det vart tråkigt efter 1minut

Medlem

Ser lite ut som en cell som har fått spuck...

1
Skriv svar