Resident Evil 6

Medlem

Fyfan vad alla ska klaga på detta spel
Vissa klagade ju förfan att t.ex RE1 - Code Veronica såg likadant ut och att inget hände och sen när de ändrade allt så gnäller ni för det xD
Jaja.. jag kommer i alla fall att njuta imorgon när jag kommer att spela detta efterlängtade spel. Demot var verkligen lovande

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Fan vilket gnäll jämt, själv gillar jag sexan skarpt! En av dom bästa RE spelen i mitt tycke. Visst var dom gamla spelen bra och mer skräckbetonat, men spela roll, viktiga är hur kul man har och jag har riktigt kul med RE6, resten av allt snack om hur RE serien blir sämre och sämre tycker jag är struntprat. Det är exakt som alla töntar som tycker att BF1942 var bättre än BF2, what a load of bullcrap! Spela spel för att det är kul, inte för att ni har tråkiga liv och måste känna er som hjältar i spelens värld, var hjältar på riktigt istället och se spel som nöje. Fan ni tar allt på sånt överdrivet stort allvar, det är pinsamt att se på...

Resident Evil 6: 4 av 5 från mig, av det jag sett hittills.

Om nått är pinsamt så är det folk som inte kan vara kritiska till all skit som släpps. Att sitta och sätta GOTY stämplar på varje nytt spel man köper är däremot jävligt pinsamt och patetiskt.

Att du ger spelet 4 av 5 bekräftar vilken horribel smak du har vilket iofs bekräftats ganska långt tillbaks utifrån att läsa dina kommentarer

Inaktiv

ÄNTLIGEN vaknar recensenterna upp. Har spelat demot, det var ingen trevlig upplevelse

Kommer aldrig röra detta ens med tång...

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Fan vilket gnäll jämt, själv gillar jag sexan skarpt! En av dom bästa RE spelen i mitt tycke. Visst var dom gamla spelen bra och mer skräckbetonat, men spela roll, viktiga är hur kul man har och jag har riktigt kul med RE6, resten av allt snack om hur RE serien blir sämre och sämre tycker jag är struntprat. Det är exakt som alla töntar som tycker att BF1942 var bättre än BF2, what a load of bullcrap! Spela spel för att det är kul, inte för att ni har tråkiga liv och måste känna er som hjältar i spelens värld, var hjältar på riktigt istället och se spel som nöje. Fan ni tar allt på sånt överdrivet stort allvar, det är pinsamt att se på...

Resident Evil 6: 4 av 5 från mig, av det jag sett hittills.

Gnäll? De flesta kommentarer jag läst har antingen innehålt konstruktiv kritik eller helt enkelt bara ogillande på grund av avvikelsen från tidigare spel i serien. Vilket är förståeligt om man tyckte om serien som den var.

Bara för att du tycker spelet är kul betyder ju inte att alla andra måste tycka det och absolut betyder det inte att det är fel av dem att tycka illa om det....

Jaha, så man har tråkigt liv om man är kritisk? I didn't know


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag har inte spelat de äldre Resident Evil och jag tyckte RE5 var jättebra, körde igenom det ihop med en polare på 360 i coop. Jag tror många som dissar RE5 inte gillar förändringarna de har gjort, de har svårt att se hur bra det är för att de förväntar sig ett likadant spel. Men spelen måste ju ändras för att kunna bli bättre eller har jag fel?

Mvh Milky


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Inaktiv
Skrivet av Milky_81:

Jag har inte spelat de äldre Resident Evil och jag tyckte RE5 var jättebra, körde igenom det ihop med en polare på 360 i coop. Jag tror många som dissar RE5 inte gillar förändringarna de har gjort, de har svårt att se hur bra det är för att de förväntar sig ett likadant spel. Men spelen måste ju ändras för att kunna bli bättre eller har jag fel?

Mvh Milky

Jag kan förstå att om man inte har spelat eller gillar dom gamla så kan man säkert tycka att dom nya är helt ok.
Men som ett fan av dom äldre spelen är detta plågsamt att spela.

Ingen har något emot att man ändrar på spelen. Men att gå från den ena genren till den andra bara för att action "säljer" är otroligt sorgligt och faktiskt lite patetiskt...

Medlem
Skrivet av Ishow:

Resident evil 6? Trodde serien sluta vid trean? Vad har jag missat?

3 spel


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Ishow:

Resident evil 6? Trodde serien sluta vid trean? Vad har jag missat?

3 spel

Haha jo jag vet, var ironisk. Är bara lite besviken att det blivit ett action spel mer än skräck. Action spel finns det tillräckligt utav men ej bra skräckspel. Gillade fyran dock men där var ändå skräckkänslan kvar.

Medlem

Verkar bli dags att ringa in Shinji Mikami så han kan se över skutan igen.

Inaktiv

RIP Resident evil. Du var en stor del av min barndom, minns dom sena nätter på helgerna, hur livrädd man var för och spela men ändå så kunde man inte låta bli.

Mystiken, atmosfären, väldigt sällan har jag fått uppleva sådan spelglädje.

Du kommer alltid finnas i mitt hjärta.

Vila i frid
Född 1996
Död 2012

Medlem

Visste att hypen var falsk. Tragiskt, jag hade hoppats på ett skräck Resident Evil alá nr 2.


signatur

Nämen!

Medlem

"Finns det något zombieläge i den här shootern?"


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

"Uppstyrd, rörligare kontroll" det var detta som gjorde demot ospelbart, och efter 3-4 genomspelningar av varje karaktär är det fortfarande lika dåligt.

Antar det är exakt samma "Uppstyrd, rörligare kontroll" i demot som i det färdiga spelet, så......Borde ligga under - delen.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Lär väl vara helt ok att co-op igenom.

Medlem

Får en tår i ögat när jag läste denna recension. Hallå! Det är Resident Evil! Va fan har hänt?!?! Var ju den bästa spelserien någonsin....

Lär spela det ändå, men blir till att köpa det billigt och köra igenom vid semestern till jul.

Medlem

Spelet kommer vara sämre än RE5 det är uppenbart från demot.

Spelet är skit, vi har redan spelat igenom det, kort sammandraget.Fyra sammanflätade öden av SKIT!

Till och med 5an är bättre

6an bjuder bara på något av den absolut sämsta styrningen någonsin, till och med ljudet är B

Nej behåll era pengar ni kommer bli så besvikna så det finns inte, och jag kommer inte säga vad som kommer härnäst det får ni upptäcka själva.

Capcom har skjutit sig själva i foten iaf, om folk köper detta så är det lika med att man inte hyser någon respelt för 1an eler 2an, vilka var dem absolut bästa RE någonsin


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Såhär ser ett riktigt Resident evil / Biohazard spel ut:

http://youtu.be/wBQE8eZzbvM

http://youtu.be/-LWB360o5h8

Gör om det där med modern grafik och bättre styrning = succé.

Medlem

Tyckte RE6 blev lite fattigt på innehåll. Femman hade en balanserad action med blandade typer av infekterade monster. Riktigt roliga boss fighter och väldigt varierande miljöer. Det ständiga diamantletandet för att kunna uppgradera sina vapen gjorde allt till ett stort plus, enligt mitt tyckte saknades allt detta i Resident evil 6, och jag blev med handen på hjärtat lite besviken.

Medlem

Efter att ha testat demot så tycker jag det i särklass värsta är den snäva synvinkeln. Det kopplat med de snabbare rörelserna gör mig åksjuk trotts att jag sitter på gott avstånt ifrån teven. Det har aldrig hänt mig i något spel innan.

Medlem

Varvade det igår. Jag hade det för 10 år sen när det var nytt men gav upp i början av Chris äventyr. Tyckte det var störtlöjligt.
Nu var jag inställd på att det är helt galet, så jag tyckte faktiskt det var kul att spela. Det är för mycket av allt, Capcom tog i så dom sket på sig, men ändå ett bra spel.

Ingen i RE-universumet är hårdare än Jake.
Ingen.

12
Skriv svar