War of the Roses

Robot
War of the Roses

Svenska Fatshark tar oss med till 1400-talets England och War of the Roses, en upplevelse med både ljuv doft och vassa rostörnar.

#unreal-tournament-2004, #war-of-the-roses, #fatshark, #lead-gold-2, #hamiltons-great-adventure


Medlem
War of the Roses

Djup inlärningskurva är ett minus nu för tiden? Hur simpla ska spelen vara egentligen...

Medlem

ser faktiskt framemot att få prova detta=)

Medlem

Djup inlärningskurva som minus? Sen när blev det ett minus? Helt otroligt.

Helst ska det finnas 4 knappar, fint färgkodade naturligtvis, för att ditt konsollskadade huvud ska begripa vad som är fram och bak?

Borde inte djup inlärningskurva snarare vara ett PLUS?

I övrigt bra recension och betyg. Men djup inlärningskurva som minus ... kan inte släppa det. Ge mig spel som förr, där du var tvungen att lära dig spela. Och där manualerna kunde användas som vapen om så behövdes. Pfff. Djup inlärningskurva ... suck.

Medlem

Hur i hela......?

Jag har spelat betan och det var bannemig inte svår inlärningskurva!

Naah, dåligt att ni ger minus för det.

Medlem

War of The Roses är ett riktigt kul spel måste jag säga, jag gillar att det är en " Djup inlärningskurva ". Det ska inte vara för lätt att få ihjäl folk !


signatur

Styrelseledamot i Aesir Online Community Gaming
(Svensk/Norsk Spelförening) besök gärna oss på www.aoc-gaming.se

Vox
Medlem
Skrivet av IceDusT:

Djup inlärningskurva som minus? Sen när blev det ett minus? Helt otroligt.

Helst ska det finnas 4 knappar, fint färgkodade naturligtvis, för att ditt konsollskadade huvud ska begripa vad som är fram och bak?

Borde inte djup inlärningskurva snarare vara ett PLUS?

I övrigt bra recension och betyg. Men djup inlärningskurva som minus ... kan inte släppa det. Ge mig spel som förr, där du var tvungen att lära dig spela. Och där manualerna kunde användas som vapen om så behövdes. Pfff. Djup inlärningskurva ... suck.

Tycker personligen att inlärningströskel kan utgöra ett problem om den är för hög. Numera titulerar jag mig casual gamer och då är det ganska viktigt för mig om jag under mina inledande 10 timmar i spelet( som kan utspela sig under loppet av två veckor) är njutbara eller om de kommer vara frustrerande. Hög tröskel behöver ju inte vara frustrerande, men mitt sammantagna intryck av recensionen är att just här är det lite så. Precis vad jag är ute efter att veta. Så recensionen funkar mig i vart fall.

Medlem
Skrivet av PaperPlane:

Djup inlärningskurva är ett minus nu för tiden? Hur simpla ska spelen vara egentligen...

Det enda minuset jag kan se med hög inlärnings kurva det är när du knappt kan göra nått utan att "veta" väldigt mycket.
jag tycker inte om lätta spel men jag gillar inte spel som kräver för mycket av mig när jag utmanar andra spelare som inte spelar på samma nivå som en skelv.
ett spel behöver inte vara nerdummat bara för att det inte är en hög inlärnings kurva.
men att bevara ett bra djup och myket mekanik utan att skapa en för hög kurva är svårt.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av Vox:
Skrivet av IceDusT:

Djup inlärningskurva som minus? Sen när blev det ett minus? Helt otroligt.

Helst ska det finnas 4 knappar, fint färgkodade naturligtvis, för att ditt konsollskadade huvud ska begripa vad som är fram och bak?

Borde inte djup inlärningskurva snarare vara ett PLUS?

I övrigt bra recension och betyg. Men djup inlärningskurva som minus ... kan inte släppa det. Ge mig spel som förr, där du var tvungen att lära dig spela. Och där manualerna kunde användas som vapen om så behövdes. Pfff. Djup inlärningskurva ... suck.

Tycker personligen att inlärningströskel kan utgöra ett problem om den är för hög. Numera titulerar jag mig casual gamer och då är det ganska viktigt för mig om jag under mina inledande 10 timmar i spelet( som kan utspela sig under loppet av två veckor) är njutbara eller om de kommer vara frustrerande. Hög tröskel behöver ju inte vara frustrerande, men mitt sammantagna intryck av recensionen är att just här är det lite så. Precis vad jag är ute efter att veta. Så recensionen funkar mig i vart fall.

Alla spel är inte för alla. Jag köper inte tex Mario Kart och förväntar eller kräver att det ska passa mig. Jag vill ha komplexa spel där jag utsätts för en utmaning. På samma sätt kanske inte just War of the Roses är ett spel för dig som "casual gamer" då.

Det hade gott och väl räckt med att nämna i recensionen att det finns en djup inlärningskurva. Men på vilket sätt är det ett minus?!

Medlem

Djup inlärningskurva? Det ger bonuspoäng för min del.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

FZs recensenter letar verkligen efter fel nu. Hög inlärningskurva är verkligen inte ett minus.

Vad hände? Fick ni inte pengar och mutor för att sätta en 5a på spelet?

Skrivet av Vox:
Skrivet av IceDusT:

Djup inlärningskurva som minus? Sen när blev det ett minus? Helt otroligt.

Helst ska det finnas 4 knappar, fint färgkodade naturligtvis, för att ditt konsollskadade huvud ska begripa vad som är fram och bak?

Borde inte djup inlärningskurva snarare vara ett PLUS?

I övrigt bra recension och betyg. Men djup inlärningskurva som minus ... kan inte släppa det. Ge mig spel som förr, där du var tvungen att lära dig spela. Och där manualerna kunde användas som vapen om så behövdes. Pfff. Djup inlärningskurva ... suck.

Tycker personligen att inlärningströskel kan utgöra ett problem om den är för hög. Numera titulerar jag mig casual gamer och då är det ganska viktigt för mig om jag under mina inledande 10 timmar i spelet( som kan utspela sig under loppet av två veckor) är njutbara eller om de kommer vara frustrerande. Hög tröskel behöver ju inte vara frustrerande, men mitt sammantagna intryck av recensionen är att just här är det lite så. Precis vad jag är ute efter att veta. Så recensionen funkar mig i vart fall.

Så du menar så att alla spel som "du" inte har tid med att lära dig ska få minus för att det är för stor inlärnings kurva? Alla gillar inte casual och det ska inte behöva bli ett minus för att det är svårare att lära sig.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av PaperPlane:

Djup inlärningskurva är ett minus nu för tiden? Hur simpla ska spelen vara egentligen...

Kidsen pallar ju inte trycket nuförtiden.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av IceDusT:

Djup inlärningskurva som minus? Sen när blev det ett minus? Helt otroligt.

Helst ska det finnas 4 knappar, fint färgkodade naturligtvis, för att ditt konsollskadade huvud ska begripa vad som är fram och bak?

Borde inte djup inlärningskurva snarare vara ett PLUS?

I övrigt bra recension och betyg. Men djup inlärningskurva som minus ... kan inte släppa det. Ge mig spel som förr, där du var tvungen att lära dig spela. Och där manualerna kunde användas som vapen om så behövdes. Pfff. Djup inlärningskurva ... suck.

Det kanske är otydligt men det är inte djup inlärningskurva som är problemet i sig utan bristen på feedback, indikationer på när du gör rätt. Det här spelet hade behövt en manual i Ikea-katalogstuk så att du kan nörda ner dig i vapentyper, rustningsdelar och liknande. Jag saknar den typen av hjälp, inte en aimbot.


signatur
Medlem

Hur i hela friden är djup inlärningskurva ett minus? Ska man klaga på gamla spel som Homeworld t.ex. för att de är svåra som sjutton och ha ett minus för att det är för svårt då också. Idioti.

Medlem

Förvisso reagerade jag också på att "djup inlärningskurva" var listat som negativt, men har nog med perspektiv för att kunna förstå hur det skulle kunna upplevas som något negativt.

Ärligt talat tycker jag inte man kan berättiga en onödigt svår inlärningskurva, speciellt inte i form av tid, i dagens läge. Det är inget varken en casual gamer har tid med i och med mindre fritid för spel eller en hardcore gamer då det släpps så pass många bra spel att jag har svårt att lägga speciellt mycket tid på ett enda spel.

Hur det nu är speciellt svårt att lära sig dock, kan jag inte annat än undra över.

Och det här med att låsa upp vapen för att ens ha en grundliggande chans... FAN vad trött jag är på det rent ut sagt.

Vox
Medlem
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Vox:
Skrivet av IceDusT:

Djup inlärningskurva som minus? Sen när blev det ett minus? Helt otroligt.

Helst ska det finnas 4 knappar, fint färgkodade naturligtvis, för att ditt konsollskadade huvud ska begripa vad som är fram och bak?

Borde inte djup inlärningskurva snarare vara ett PLUS?

I övrigt bra recension och betyg. Men djup inlärningskurva som minus ... kan inte släppa det. Ge mig spel som förr, där du var tvungen att lära dig spela. Och där manualerna kunde användas som vapen om så behövdes. Pfff. Djup inlärningskurva ... suck.

Tycker personligen att inlärningströskel kan utgöra ett problem om den är för hög. Numera titulerar jag mig casual gamer och då är det ganska viktigt för mig om jag under mina inledande 10 timmar i spelet( som kan utspela sig under loppet av två veckor) är njutbara eller om de kommer vara frustrerande. Hög tröskel behöver ju inte vara frustrerande, men mitt sammantagna intryck av recensionen är att just här är det lite så. Precis vad jag är ute efter att veta. Så recensionen funkar mig i vart fall.

Alla spel är inte för alla. Jag köper inte tex Mario Kart och förväntar eller kräver att det ska passa mig. Jag vill ha komplexa spel där jag utsätts för en utmaning. På samma sätt kanske inte just War of the Roses är ett spel för dig som "casual gamer" då.

Det hade gott och väl räckt med att nämna i recensionen att det finns en djup inlärningskurva. Men på vilket sätt är det ett minus?!

Som sagt, det verkar vara i kombination med övrigt som leder till frustration och därför blir till ett minus. Som Carl just förklarade, och vilket jag också skrev i mitt inlägg (sammantagna intryck). I övrigt verkar det rent allmänt som att vi båda fick precis vad vi behövde veta av recensionen..

Idono: Nej, det gör jag inte. Och jag tror att om du läser igen och den här gången tolkar mig lite mer hederligt så kommer du nog också läsa ut att jag inte har några större problem med inlärningskurvor. Men frustrerande sådana, jovars, det har jag gott om problem med

Medlem

Djup inlärnigskurva går väl hand i hand med att erfarenhet belönar spelaren, eller?

Medlem

Vänster musknapp = svärdsving
Höger musknapp = block

Svårt att lära sig.

Medlem

Det blir ett köp för min del, gillar spel med lite motstånd involverat. Alldeles för mycket bebisnivå på många av dagens spel.

Medlem

Tror vad recensionen försöker säga är att en utförlig tutorial hade varit trevligt, inte att man ska göra ett one button mashing-spel. Personligen testade jag betan och kom ganska snabbt in i det. Det krävdes dock en del hjälp från en insatt kompis och det hjälpte att jag spelat mount and blade innan.

Medlem

Säger bara en sak.

Chivalry medieval warfare kommer smiska detta, jag äger båda två och jag tror jag kört War of the Roses 5 ggr kanske en knapp timme totalt, chivalry redan 20+ timmar i betan.

Fan vad bra det är och jag kan rekommendera det alla som drömt om att "be in the battle" någon gång.

https://www.youtube.com/watch?v=uIieSwo6jDQ

Medlem

Tycker att detta liknar det där kickstarter projektet Clang som Neal Stephenson verkade ro i hamn: http://www.kickstarter.com/projects/260688528/clang

Medlem

Har verkligen alla FZare pms idag? Ta't lugnt.
OnT: hästar OP jämfört med de som inte har hästar, gameplay blir gammalt ganska snabbt, dessutom är jag ganska säker på att jag kört en gratis MOD som liknat detta spel, fast med mer content.
3/5 förtjänar spelet som man gett här på FZ


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av zauii89:

Säger bara en sak.

Chivalry medieval warfare kommer smiska detta, jag äger båda två och jag tror jag kört War of the Roses 5 ggr kanske en knapp timme totalt, chivalry redan 20+ timmar i betan.

Fan vad bra det är och jag kan rekommendera det alla som drömt om att "be in the battle" någon gång.

https://www.youtube.com/watch?v=uIieSwo6jDQ

Jag har varit brutalt sugen på det där ett bra tag nu, kommer det ut på steam måntro?

Edit:

Inte för att det skulle göra mig mindre sugen om det inte fanns.. Bara att det är bekvämt att få hem det direkt.

Medlem

"Djup inlärningskurva "

Hur är detta negativt?

Ett spel med stort djup är ett bra spel.. spel ska man inte bemästra på en timme, det ska ta 1-2 år innan man ska kalla sig själv duktig.

Medlem

Kan bara hålla med om att det är tämligen konstigt att ge ett minus för inlärningskurvan.

Dark Souls är för övrigt också ett spel med hög inlärningskurva där man inte får hjälp med någonting och måste själv antingen googla alla problem man stöter på eller köra trial and error tills man fattar hur saker fungerar, det blev dock inget minus för det när det recenserades. Det anses nog istället vara ett av spelets största styrkor, med all rätt!

Spelets tagline sammanfattar det rätt bra: "Skill is not an unlock!"

Fler utmanande spel åt folket!

Medlem
Skrivet av Morganrone93:
Skrivet av zauii89:

Säger bara en sak.

Chivalry medieval warfare kommer smiska detta, jag äger båda två och jag tror jag kört War of the Roses 5 ggr kanske en knapp timme totalt, chivalry redan 20+ timmar i betan.

Fan vad bra det är och jag kan rekommendera det alla som drömt om att "be in the battle" någon gång.

https://www.youtube.com/watch?v=uIieSwo6jDQ

Jag har varit brutalt sugen på det där ett bra tag nu, kommer det ut på steam måntro?

Edit: Kollade nyss på deras hemsida och där stod steam loggan med så antar det =D

http://www.chivalrythegame.com/

Inte för att det skulle göra mig mindre sugen om det inte fanns.. Bara att det är bekvämt att få hem det direkt.

Jag tycker det låter härligt med ett spel som är lite egensinnigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag förhandsbokade på steam, spelade betan ett tag och insåg att det var ganska platt... Känslan fanns inte riktigt där och det kändes bara konstigt så jag tog tillbaka pengarna istället då det kändes inte som att det var pga beta utan att spelet kändes långt långt ifrån färdigt. Execute och bandage systemet kändes väldigt märkligt också, i betan kunde en execution bli avbruten när du på din skärm fått en kniv i ögat

Medlem
Skrivet av Bensinspade:
Skrivet av Morganrone93:
Skrivet av zauii89:

Säger bara en sak.

Chivalry medieval warfare kommer smiska detta, jag äger båda två och jag tror jag kört War of the Roses 5 ggr kanske en knapp timme totalt, chivalry redan 20+ timmar i betan.

Fan vad bra det är och jag kan rekommendera det alla som drömt om att "be in the battle" någon gång.

https://www.youtube.com/watch?v=uIieSwo6jDQ

Jag har varit brutalt sugen på det där ett bra tag nu, kommer det ut på steam måntro?

Edit: Kollade nyss på deras hemsida och där stod steam loggan med så antar det =D

http://www.chivalrythegame.com/

Inte för att det skulle göra mig mindre sugen om det inte fanns.. Bara att det är bekvämt att få hem det direkt.

Manipulering av citat

Nej men vad skönt, väldigt bekvämt med Steam, har försökt ge Origin en chans, men det känns "plastigt".. Kanske för att man känner sig "hemma" i Steam..

123
Skriv svar