World of Warcraft: Mists of Pandaria

Medlem
Skrivet av adrii:
Skrivet av Intuiz:

Fyfan va fult spelet fortfarande är om man jämför med gw2..

gw2 är bland de fulaste mmo:s som släpps och det släpptes 2012? höll i mindre än 2 veckor. Om man vill snacka grafik så är nog TERA. gw2 ser ju ut som eq 1.

Löjligt vinklad recension, man märker verkligen att du inte gillar wow mer (det är ju ok). Men som resecent är det din uppgift att ta med allt nytt inte bara det du hakar upp dig på...

Sämsta läsninge på väldigt länge, gör om gör rätt! 4/5 utan tvekan. Om nu raidsen är riktigt bra också kan det bli en 5/5.

Hur kan du posta denna recension och vara nöjd? Hylla Gw2 som höll i 2 veckor och sen knacka ner på en fjärde expansion till ett spel som hållt över 8 år?

Pinsamt

"Let's put out this fire w/ napalm boys!"


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av adrii:

gw2 är bland de fulaste mmo:s som släpps och det släpptes 2012? höll i mindre än 2 veckor. Om man vill snacka grafik så är nog TERA. gw2 ser ju ut som eq 1.
....saxat.....
Pinsamt

Ditt inlägg blir lite pinsamt och fanboy-aktigt när du måste ta i så du spricker i ditt försök att kasta skit på GW2 bara för att någon annan klant gjorde ett flamebait-inlägg. Om du inte gillar GW2 så är det ok, men hitta inte på en massa saker bara för att skriva ner det.

Jag har spelat WoW många år och gillade det skarpt, men spelar inte längre. Spelet är inte snyggt tekniskt, men håller fortfarande artistiskt bra. Ska bli kul att se vad de kan göra med Titan. Hoppas bara de vågar sig på lite nya ideer och inte bara fastnar i gamla spår.

Har spelat GW2 sen start och tycker det är underbart. För mig är det som en mix mellan MMO och ARPG, vilket jag verkligen gillar. Visst det har inte instanserade raids, holy trinity eller stats-gear-hunt som många andra MMO, men tycker det håller riktigt bra ändå, om det nu inte är just de sakerna man är ute efter.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av adrii:

gw2 är bland de fulaste mmo:s som släpps och det släpptes 2012? höll i mindre än 2 veckor. Om man vill snacka grafik så är nog TERA. gw2 ser ju ut som eq 1.
....saxat.....
Pinsamt

Ditt inlägg blir lite pinsamt och fanboy-aktigt när du måste ta i så du spricker i ditt försök att kasta skit på GW2 bara för att någon annan klant gjorde ett flamebait-inlägg. Om du inte gillar GW2 så är det ok, men hitta inte på en massa saker bara för att skriva ner det.

Jag har spelat WoW många år och gillade det skarpt, men spelar inte längre. Spelet är inte snyggt tekniskt, men håller fortfarande artistiskt bra. Ska bli kul att se vad de kan göra med Titan. Hoppas bara de vågar sig på lite nya ideer och inte bara fastnar i gamla spår.

Har spelat GW2 sen start och tycker det är underbart. För mig är det som en mix mellan MMO och ARPG, vilket jag verkligen gillar. Visst det har inte instanserade raids, holy trinity eller stats-gear-hunt som många andra MMO, men tycker det håller riktigt bra ändå, om det nu inte är just de sakerna man är ute efter.

Äntligen folk med lite vettiga inlägg, jag är själv lite insnöad på den klassiska pve aspekten av mmo-spelen och hade därför svårt att ta till mig GW2 efter jag levlat till 80, men spelet är fortfarande bra och ett bra kompliment till mer klassiska MMO, förstår inte riktigt hur man ska kunna jämföra dessa 2 spel då dom satsar på olika saker?

Varför måste alltid en sak utesluta något annat här på FZ? (och på resten av alla gamingcommunity också för den delen).

Inaktiv
Skrivet av Lepr:

jag är själv lite insnöad på den klassiska pve aspekten av mmo-spelen och hade därför svårt att ta till mig GW2 efter jag levlat till 80, men spelet är fortfarande bra och ett bra kompliment till mer klassiska MMO, förstår inte riktigt hur man ska kunna jämföra dessa 2 spel då dom satsar på olika saker?

Ja, många vill ha klassiska dungeons och raids, där rollerna är mer klart definerade. WoW och sen SWTOR är väl de bästa på just de PvE-delarna än så länge.

GW2 är rätt så kaotiskt på många sätt i PvE och det tilltalar inte alla. En grej som inte jag gillar i GW2 är att många större dynamiska boss-events blir zergfester på highpop servrar, där det i stort sett är omöjligt att misslyckas.

-----

Rätt kortfattad recension var det. Vet inte om jag kommer skaffa MoP-expansionen, kanske får ett ryck och kör lite casual nån gång i alla fall.

Medlem

GW2 hade varit bättre än MoP om spelet faktiskt var buggfixat, balanserat klasserna samt lagt till riktig end game PvE sedan få bort allt latency lag >.<

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av adrii:
Skrivet av Intuiz:

Fyfan va fult spelet fortfarande är om man jämför med gw2..

gw2 är bland de fulaste mmo:s som släpps och det släpptes 2012? höll i mindre än 2 veckor. Om man vill snacka grafik så är nog TERA. gw2 ser ju ut som eq 1.

Löjligt vinklad recension, man märker verkligen att du inte gillar wow mer (det är ju ok). Men som resecent är det din uppgift att ta med allt nytt inte bara det du hakar upp dig på...

Sämsta läsninge på väldigt länge, gör om gör rätt! 4/5 utan tvekan. Om nu raidsen är riktigt bra också kan det bli en 5/5.

Hur kan du posta denna recension och vara nöjd? Hylla Gw2 som höll i 2 veckor och sen knacka ner på en fjärde expansion till ett spel som hållt över 8 år?

Pinsamt

gå in på trolino om du ska hålla på att trolla.

Jag trollar inte, har aldrig sagt att Gw2 är ett dåligt spel. Jag har inte spelat det själv. Däremot ser man på streams osv och hemsidor som visar aktivitet att spelet dog efter 2 veckor. Ni kan ju inbilla er annat (det är ju ni som fanboysar). Jag har dock aldrig skrivt att spelet är dåligt. Jag skrev bara att han gav 5/5 och en oerhört bra skriver recension till ett spel som höll så lite allround (bara för att några på fz spelar betyder det inte att spelet lever). Pvpn i det spelet sägs äga wow och det tror jag på för jag pvpar aldrig i wow. Enda jag bryr mig om är pve vilket tyvärr gw2 inte hade i stil med wow. Läs igen vad jag skrev och säg inte att jag trollar.

Påstå inte att Gw2 är ett supergrafiskt snyggt spel, däremot kan jag tro på att det som Wow är artistiskt snyggt. Tera var sinnessjukt både och.

Gw2 hade aldrig en chans att "ta" wow, det är bara blizzard själva som kan göra det med Titan eventuellt.

Kolla hur länge diablo 3 levde? och det är inte ett dåligt spel, det behöver bara tid att växa.

Det är svårt för spel idag, alla tror att det ska vara finslipat ala wow som har funnits i 8 år. Aoeloot efter 8 år är ju pinsamt...men nu finns det där och alla andra spel som inte har det kommer hamna i skuggan osv.

2012 Gw2:s grafik var inte snygg bara inse. Kolla vad blizzard gjort med texturer på en 8 år gammal motor i Mop sen pratar vi. Var bara det jag svarade på.

Jag skrev att grafiken i gw2 inte alls var bra som någon påstod och 4 pers börjar flippa. Vilka är det som tar i så ni spricker?

Medlem
Skrivet av adrii:

Jag trollar inte, har aldrig sagt att Gw2 är ett dåligt spel. Jag har inte spelat det själv. Däremot ser man på streams osv och hemsidor som visar aktivitet att spelet dog efter 2 veckor.

Dött? Jag hamnar fortfarande i overflow 23:00 på en tisdag när jag loggar på. Det lever och frodas.

Skrivet av adrii:

Påstå inte att Gw2 är ett supergrafiskt snyggt spel, däremot kan jag tro på att det som Wow är artistiskt snyggt. Tera var sinnessjukt både och.

Jodå. Jag kan t o m ta i så jag spricker utan att överdriva. GW2 är det artistiskt mest genomarbetade och snygga MMO jag nånsin spelat. Därom råder det inga tvivel. Man säger ju att smaken är som baken, men jag undrar verkligen hur man lyckas få det så långt som att GW2 vore like EQ1, eller rent av det fulaste nånsin. Det är galet snyggt. Den mest genomarbetade estetik jag nånsin sett i ett spel av den här storleken, där de dessutom lyckats väva in sin vackra concept art rakt in i koden.

Skrivet av adrii:

Gw2 hade aldrig en chans att "ta" wow, det är bara blizzard själva som kan göra det med Titan eventuellt.

Nej, men vem hävdade nånsin det? Och varför skulle det enbart kunna vara Blizzard som lyckas överträffa WoWs glanstid? Det är troligt men knappast ett faktum.

Skrivet av adrii:

Kolla hur länge diablo 3 levde? och det är inte ett dåligt spel, det behöver bara tid att växa.

Diablo3 ÄR ett dåligt spel. Vivendi snor ett etablerat IP från dess kreatörer och sätter det i händerna på ett helt annat gäng som fullständigt stampar det sönder och samman. Okay, jag erkänner, det här är min personliga åsikt. Inte ett faktum.

Skrivet av adrii:

2012 Gw2:s grafik var inte snygg bara inse. Kolla vad blizzard gjort med texturer på en 8 år gammal motor i Mop sen pratar vi. Var bara det jag svarade på.

Varför skulle jag inse det? GW2s grafik är fantastisk, magnifik rent av. Blizzard naiva, banala, simplistiska men stilrena grafik håller precis som vilken serietidning som helst gör. Så fort man frångår eftersträvan att uppnå realism så blir det så. Både GW2 och WoW har utseenden som fungerar länge.

Skrivet av adrii:

Jag skrev att grafiken i gw2 inte alls var bra som någon påstod och 4 pers börjar flippa. Vilka är det som tar i så ni spricker?

Du har inte ens spelat det och tar i från tårna. Klart att folk reagerar då. Testa vettja!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av adrii:

Jag trollar inte, har aldrig sagt att Gw2 är ett dåligt spel. Jag har inte spelat det själv. Däremot ser man på streams osv och hemsidor som visar aktivitet att spelet dog efter 2 veckor.

Dött? Jag hamnar fortfarande i overflow 23:00 på en tisdag när jag loggar på. Det lever och frodas.

Skrivet av adrii:

Påstå inte att Gw2 är ett supergrafiskt snyggt spel, däremot kan jag tro på att det som Wow är artistiskt snyggt. Tera var sinnessjukt både och.

Jodå. Jag kan t o m ta i så jag spricker utan att överdriva. GW2 är det artistiskt mest genomarbetade och snygga MMO jag nånsin spelat. Därom råder det inga tvivel. Man säger ju att smaken är som baken, men jag undrar verkligen hur man lyckas få det så långt som att GW2 vore like EQ1, eller rent av det fulaste nånsin. Det är galet snyggt. Den mest genomarbetade estetik jag nånsin sett i ett spel av den här storleken, där de dessutom lyckats väva in sin vackra concept art rakt in i koden.

Skrivet av adrii:

Gw2 hade aldrig en chans att "ta" wow, det är bara blizzard själva som kan göra det med Titan eventuellt.

Nej, men vem hävdade nånsin det? Och varför skulle det enbart kunna vara Blizzard som lyckas överträffa WoWs glanstid? Det är troligt men knappast ett faktum.

Skrivet av adrii:

Kolla hur länge diablo 3 levde? och det är inte ett dåligt spel, det behöver bara tid att växa.

Diablo3 ÄR ett dåligt spel. Vivendi snor ett etablerat IP från dess kreatörer och sätter det i händerna på ett helt annat gäng som fullständigt stampar det sönder och samman. Okay, jag erkänner, det här är min personliga åsikt. Inte ett faktum.

Skrivet av adrii:

2012 Gw2:s grafik var inte snygg bara inse. Kolla vad blizzard gjort med texturer på en 8 år gammal motor i Mop sen pratar vi. Var bara det jag svarade på.

Varför skulle jag inse det? GW2s grafik är fantastisk, magnifik rent av. Blizzard naiva, banala, simplistiska men stilrena grafik håller precis som vilken serietidning som helst gör. Så fort man frångår eftersträvan att uppnå realism så blir det så. Både GW2 och WoW har utseenden som fungerar länge.

Skrivet av adrii:

Jag skrev att grafiken i gw2 inte alls var bra som någon påstod och 4 pers börjar flippa. Vilka är det som tar i så ni spricker?

Du har inte ens spelat det och tar i från tårna. Klart att folk reagerar då. Testa vettja!

Jag riktade min ilska mest mot den riktigt felvinklade och kassa recensionen. Som jag skrev läs det jag skrev igen så förstod du nog. Bara en del av mitt inlägg handlade om gw2 grafik som är ruskigt ur tid.

Du som påstår att det är så fantastiskt snyggt ge mig ett screenshot för att motbevisa? av det jag sett av spelet
så som följt stream + innan spelet släpptes och även loggat in och spelat fram till lvl 3 (därav mina ord om att jag inte spelat det, lvl 3 är inte spela det).

Jag har inget emot att bli motbevisad men bara dina ord räcker tyvärr inte, håller inte alls med det du skriver.

Sen så jämförde jag inte gw2 grafik med wows, jag sa bara att det blizzard gjort med TEXTURERNA i mop är sjukt med tanke på grafikmotorns ålder.

2012 grafik är detta

http://i.imgur.com/HWQ6u.jpg

TERA dessvärre höll inte spelet på andra fronter, men grafiken ägde allt.

gw2 screenshot från officiella sidan

https://d2vn94glaxzkz3.cloudfront.net/wp-content/uploads/2012...

ni måste skämta om grafiken va? seriöst kolla texturerna?

Medlem

Jag förstår vad du menar. Bilden från Tera var fin, men grafik är så mycket mer än ett screenshot kan visa prov på. Hela känslan av världen när man rör sig i den. Stå på en topp över Lion's Arch och se korallreven under vattenytan nedanför. Den genomarbetade estetiken är det som fullständigt golvar mig.

Det där screenshottet du hittat på några Sylvari ser riktigt risigt ut, t o m sämre än när spelet rullar live på min gamla laptop faktiskt. Nog om detta.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Jag förstår vad du menar. Bilden från Tera var fin, men grafik är så mycket mer än ett screenshot kan visa prov på. Hela känslan av världen när man rör sig i den. Stå på en topp över Lion&#039;s Arch och se korallreven under vattenytan nedanför. Den genomarbetade estetiken är det som fullständigt golvar mig.

Det där screenshottet du hittat på några Sylvari ser riktigt risigt ut, t o m sämre än när spelet rullar live på min gamla laptop faktiskt. Nog om detta.

okej förstår mer vad du menar svårt att förstår utifrån när man inte spelat det.

Medlem

Jag har ingen kommentar till recensionen i sig men vill ändå lämna mitt intryck av expansionen.

Spelat en munk upp till 85 och som sades i recensionen kändes det väldigt tråkigt att springa runt i "gamla wow" igen efter sisådär level 12.

Jag fascineras av asiatisk kultur och denna expansionen träffad mig mitt i prick, som ett åsknedslag.

Framförallt är det rasen Pandaren och "Drunken Master" approachen till munken.

Tidigare expansioner har varit häftiga på flera sätt men för en gång skull tycker jag de hittat något som ger en underbar stämning som jag kan relatera till.

Miljöerna är slagkraftigt designade och vackra. Musiken är magisk och jag har skrattat högt flera gånger åt humorn de blandar in. Jag tar god tid på mig att läsa quests och knalla omkring och insupa stämmningen. Jag är för tillfället inte ett dugg intresserad av att "farma till level 90".

Jag är inget fan av stora företag men deras anställda har lagt sitt hjärta i detta, det är jag övertygad om.

Jag har spelat det mesta i World of warcraft och dess expansioner men det här är en masterpiece i mitt tycke.

Medlem
Skrivet av adrii:

Du som påstår att det är så fantastiskt snyggt ge mig ett screenshot för att motbevisa? av det jag sett av spelet
så som följt stream + innan spelet släpptes och även loggat in och spelat fram till lvl 3 (därav mina ord om att jag inte spelat det, lvl 3 är inte spela det).

Jag har inget emot att bli motbevisad men bara dina ord räcker tyvärr inte, håller inte alls med det du skriver.

Sen så jämförde jag inte gw2 grafik med wows, jag sa bara att det blizzard gjort med TEXTURERNA i mop är sjukt med tanke på grafikmotorns ålder.

2012 grafik är detta

http://i.imgur.com/HWQ6u.jpg

TERA dessvärre höll inte spelet på andra fronter, men grafiken ägde allt.

gw2 screenshot från officiella sidan

https://d2vn94glaxzkz3.cloudfront.net/wp-content/uploads/2012...

ni måste skämta om grafiken va? seriöst kolla texturerna?

http://img839.imageshack.us/img839/1381/gw22012100310032235.j...

Allt handlar inte om hur höga texturerna är, det handlar också till stor del vilken art design spelet har och om spelet har en intressant grafik modell

Objektivt, GW2 är ett av de mest tekniskt avancerad spel ute just nu grafikmässigt. Finns inget MMO spel på marknaden som använder sig av en sådan högt utvecklad motor som dem gör. Det finns spel från 2011 och 2012 som är SP eller co-op som använder sig av en äldre och mindre avancerad grafikmotor.

Medlem

Motivet kommer inte från penseln - Det kommer inifrån.

För att vara lite ontopic så säger jag att Mists of Pandaria "ser ruskigt bra ut" för att det är av estetisk kvalité, inte teknologisk.

PaZ
Medlem

Jäklar vad det gnälls på att en recension som publiceras en vecka efter release inte täcker samtliga aspekter av ett MMO. Speciellt som en uppföljning utlovas senare. Jag tyckte att recensionen var intressant, och blir lite intresserad av att spana in pandornas startområde åtminstone. Det vore orimligt att rikta en sådan här recension mot de som spelar wow varje dag...

Medlem

Det är ju endå världens mest populära MMO vi snackar om!
Och vi vet ju vad majoriteten av alla spelare gillar med just WoW.. raiding och PvP!

Man kan ju förstå att man vill ha ut en recension fort på större släpp. Men jag har aldrig fattat varför man ska betygsätta direkt, när man ska göra en uppföljare "när spelet mognat"..
Skriv då allt detta, men sätt inte betyg förns allt är testat, gäller givetvis alla såna här MMO.. allt innan maxlvl är bara en resa till end game.. folk bryr sig ju knappt längre, tycker det är träligt att levla.. för alla spel börjar ju igentligen i "slutet"

Nu har jag fått gnällt av mig, tack för mig


signatur

Quake 1,2,3 - CS - UT - B&W 1,2 - Dungeon Keeper - Starcraft 1,2 - Diablo 1,2,(3) - WoW

six
Medlem

Blev förvånad över att läsa så mycket negativt om phasing då jag själv inte alls lidit av det. Framför all cross realm grejerna har jag blivit väldigt imponerad av, göra dailys ute i vanliga världen med vänner på andra servrar funkade klockrent!
Har inte ännu provat på raids eller mer fokuserad pvp som är det jag spelat för i alla dessa år men när det gäller casual delen av spelet så har jag faktiskt haft kul för första gången sen tbc.

Medlem

tyckte faktist att MoP var coolt med Pandaren och monk klasserna men det nya Spec/Talent systemet gör mig helt galen, känns som Blizzard har förstört hela spelet med att ta bort det vanliga talent trädet. Man önskar att detta spel var mer som förr.. Före Cata, men det är ju bara jag


signatur

"Det var bättre förr!"

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Objektivt, GW2 är ett av de mest tekniskt avancerad spel ute just nu grafikmässigt. Finns inget MMO spel på marknaden som använder sig av en sådan högt utvecklad motor som dem gör. Det finns spel från 2011 och 2012 som är SP eller co-op som använder sig av en äldre och mindre avancerad grafikmotor.

Får utgå ifrån att du inte set The Secret World då. FunComs motor har fler funktioner än GW2s. Vilken som är bäst kodad däremot låter jag vara osagt.

k3m
Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av necrolock:

Känns som ett för högt betyg, men recensioner måste ju vara lite subjektiva i guess...

Huh, the what now!? En recension kan givetvis inte vara något annat än subjektiv.

Fel! En recension täcker många områden, bl.a. grafik som inte är subjektivt. Visst, en recension är en personlig presentation men även kvaliten i jämförelse med andra liknande produkter. En recensent som struntar i objektiviteten är en dålig recensent.

123
Skriv svar