Mjukvaruprogram dyker upp på Steam

Robot
Mjukvaruprogram dyker upp på Steam

Nu innehåller Steam mer än bara spel, meddelar Valve.

#valve


Medlem
Mjukvaruprogram dyker upp på Steam

coolt

Medlem

Sådär ja.. Nu vill vi se Skype i deras lista, med Skype-integrering i steams overlay och friends.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Sådär ja.. Nu vill vi se Skype i deras lista, med Skype-integrering i steams overlay och friends.

Grym idé! Det hade jag gillat

VALVe är det nya "Google", en frisk fläkt i allt de vedertagna.

Det står även att man kan testa "Big Picture Beta". Någon som testat?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Inte än, lär ske under morgondage! Återkommer på det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

..enda som fattas nu är möjligheten att dela upp sitt steam på flera hårddiskar. Mitt steam ligger redan på runt 1tb utan att jag kunnat installera alla. Visst, går att köpa större hd's eller ladda ner efterhand man vill spela istället, men jag vill helst ha sakerna på hdn hela tiden.
Hade varit magnefikt om man kunnat välja ut de man spelar mest och flytta till ssd.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Testpilot
Skrivet av Ankh:

..enda som fattas nu är möjligheten att dela upp sitt steam på flera hårddiskar. Mitt steam ligger redan på runt 1tb utan att jag kunnat installera alla. Visst, går att köpa större hd&#039;s eller ladda ner efterhand man vill spela istället, men jag vill helst ha sakerna på hdn hela tiden.
Hade varit magnefikt om man kunnat välja ut de man spelar mest och flytta till ssd.

Finns möjligheten till att byta kataloger i betastadie på steam klienten , det kommer nog snart i skarp version.

Medlem

Jag hade gärna sett en Live-Stream funktion. Inte som On Live, men mer Twitch.tv eller något sånt. Kanske t.om bara en Record-funktion vore lagom. Vore skönt att kunna göra det rakt från Steam istället för att behöva använda Fraps, eller någon streaming-applikation för att få streama.

Lite som Xfire har det!

ELF
Medlem

Säger bara en sak....
HAHAHAHAHAH......................

http://steamcommunity.com/stats/214850/achievements


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det står även att man kan testa "Big Picture Beta". Någon som testat?

Har testat lite på min dator bara och använt tangentbord och mus. Hade man, som tanken är, kopplat det till en tv och anvnt en handkontroll så hade det nog varit riktigt nice men för de som sitter vid sin PC så blir det inte så intressant.

Medlem
Skrivet av Stag:

Sådär ja.. Nu vill vi se Skype i deras lista, med Skype-integrering i steams overlay och friends.

Det vore ju as-nice!!

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av walter_iego:

Det står även att man kan testa "Big Picture Beta". Någon som testat?

Har testat lite på min dator bara och använt tangentbord och mus. Hade man, som tanken är, kopplat det till en tv och anvnt en handkontroll så hade det nog varit riktigt nice men för de som sitter vid sin PC så blir det inte så intressant.

Ja, jag har prövat också, med handkontroll och det funkar utmärkt. Jag gillar även tangentbordet de har satt upp för handkontrollen när man ska skriva. Det är en ros, så man drar joysticken runt till rätt bubbla och trycker XYAB (då varje knapp motsvarar en bokstav i varje bubbla). Fungerar mycket smidigare än QWERTY eller ABC tangentborden som existerar på konsoller idag.

Medlem
Medlem

Måste älska valve!

Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av walter_iego:

Det står även att man kan testa "Big Picture Beta". Någon som testat?

Har testat lite på min dator bara och använt tangentbord och mus. Hade man, som tanken är, kopplat det till en tv och anvnt en handkontroll så hade det nog varit riktigt nice men för de som sitter vid sin PC så blir det inte så intressant.

I en framtida värld hade det varit underbart om man hade kunnat spela PC-spel via STEAM på TV:n, det var det jag trodde det handlade om.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

VALVe är det nya "Google", en frisk fläkt i allt de vedertagna.

Det står även att man kan testa "Big Picture Beta". Någon som testat?

Steam kraschade när jag tryckte på BIg Picture Gå bara in på Settings och välj att delta i Betan

Medlem
dmn
Medlem
Skrivet av walter_iego:

I en framtida värld hade det varit underbart om man hade kunnat spela PC-spel via STEAM på TV:n, det var det jag trodde det handlade om.

Det har man kunnat lika länge som Steam funnits, men ok.

Skrivet av dmn:
Skrivet av walter_iego:

I en framtida värld hade det varit underbart om man hade kunnat spela PC-spel via STEAM på TV:n, det var det jag trodde det handlade om.

Det har man kunnat lika länge som Steam funnits, men ok.

Jaså, intressant. Vilka spel spelade du på TV som fanns på STEAM i september år 2003?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

dmn
Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av dmn:
Skrivet av walter_iego:

I en framtida värld hade det varit underbart om man hade kunnat spela PC-spel via STEAM på TV:n, det var det jag trodde det handlade om.

Det har man kunnat lika länge som Steam funnits, men ok.

Jaså, intressant. Vilka spel spelade du på TV som fanns på STEAM i september år 2003?

Jag spelade själv inga, men varenda spel som fanns på Steam i september år 2003 gick att spela på ens TV. Möjligheten att koppla TV:n till datorn har funnits längre än Steam.

Skrivet av dmn:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av dmn:
Skrivet av walter_iego:

I en framtida värld hade det varit underbart om man hade kunnat spela PC-spel via STEAM på TV:n, det var det jag trodde det handlade om.

Det har man kunnat lika länge som Steam funnits, men ok.

Jaså, intressant. Vilka spel spelade du på TV som fanns på STEAM i september år 2003?

Jag spelade själv inga, men varenda spel som fanns på Steam i september år 2003 gick att spela på ens TV. Möjligheten att koppla TV:n till datorn har funnits längre än Steam.

OK, jag köper det. Vad är då meningen med deras "Big Picture"-satsning om det har fungerat helat tiden?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

dmn
Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av dmn:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av dmn:
Skrivet av walter_iego:

I en framtida värld hade det varit underbart om man hade kunnat spela PC-spel via STEAM på TV:n, det var det jag trodde det handlade om.

Det har man kunnat lika länge som Steam funnits, men ok.

Jaså, intressant. Vilka spel spelade du på TV som fanns på STEAM i september år 2003?

Jag spelade själv inga, men varenda spel som fanns på Steam i september år 2003 gick att spela på ens TV. Möjligheten att koppla TV:n till datorn har funnits längre än Steam.

OK, jag köper det. Vad är då meningen med deras "Big Picture"-satsning om det har fungerat helat tiden?

Det är helt enkelt en TV-anpassad variant av användargränssnittet, som gör det bekvämare att naviera från soffan än att bara köra datorskärmen rätt ut på TV:n.

1
Skriv svar