World of Tanks har 40 000 000 reggade spelare

Robot
World of Tanks har 40 000 000 reggade spelare

40 miljoner är mer än fyra elefanter.

#world-of-tanks, #wargaming


Medlem
World of Tanks har 40 000 000 reggade spelare

Antalet aktiva är det intressanta enligt mig.

Inaktiv

Precis vad jag tänkte skriva. Hur många registrerade konton är ju en absolut meningslös siffra.

Medlem

Ganska imponerande... säg ett annat spel med samma siffror !

Medlem

Om de inte är så kommer de bli Störst av alla... när de senare släpper Wowp och än senare Wows..

Medlem

Avdelningen fördommar mot det ryska folket:-)


signatur

Styret upp och däcken ner

Inaktiv
Skrivet av Valpnos:

Antalet aktiva är det intressanta enligt mig.

http://wiki.worldoftanks.com/Servers
Antalet samtidiga spelare på servrarna står ju noterat där i alla fall, även om siffrorna antagligen är lite större nu då ryska servern sprängt 500 000 enligt nyheten. Räknar man med att alla servrar ökat lika mycket som ryska, blir antalet samtidiga spelare cirka 660 000.

Vill du ha något att jämföra med så räknade nån firma ut att SWTOR hade cirka 350 000 samtidiga spelare när det var som störst.

LOL har en siffra från förra året på 1,3 miljoner samtidiga spelare, och 11,5 miljoner aktiva spelare (en siffra som ligger runt WoW, så det är ett bra jämförelsetal).

Medlem

Tank! Tank! Tank!

Eller vänta nu...det var ett annat spel... :3

De vet i alla fall hur de skall fånga intresse på spelmässor:
http://www.youtube.com/results?search_query=gamescom+wargamin...

Medlem

Yes, russian style... vodka v prostitutka...

Medlem

Har kört en del igen sen nya 8.0-patchen anlände med nya fysik implementeringen. Ser bra ut, känns mer realistiskt och man slipper alla lamers som hänger ner över kanterna och skjuter en uppifrån
Sen är ju den upphottade grafiken ett litet plus med vilket vi gärna vill se mer av på alla banorna.

Medlem

Nya patchen fick spelet att kännas riktigt jävla bra igen.. Älskar det

Medlem
Skrivet av Bannor:

Ganska imponerande... säg ett annat spel med samma siffror !

League of Legends?

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Valpnos:

Antalet aktiva är det intressanta enligt mig.

http://wiki.worldoftanks.com/Servers
Antalet samtidiga spelare på servrarna står ju noterat där i alla fall, även om siffrorna antagligen är lite större nu då ryska servern sprängt 500 000 enligt nyheten. Räknar man med att alla servrar ökat lika mycket som ryska, blir antalet samtidiga spelare cirka 660 000.

Vill du ha något att jämföra med så räknade nån firma ut att SWTOR hade cirka 350 000 samtidiga spelare när det var som störst.

LOL har en siffra från förra året på 1,3 miljoner samtidiga spelare, och 11,5 miljoner aktiva spelare (en siffra som ligger runt WoW, så det är ett bra jämförelsetal).

Japp som sagt fran forra aret. Hade varit intressant att se vad den ligger pa nu

Medlem

Gratz till dom
Tycker de vore väldigt kul o se WoWs total reg medlemmar lär bli ett par miljoner de med

Geeks Gaming

mycket dåliga siffror... själv skapa jag säkert 5 konton under betan och har inte spelat sen betan men kontonen är kvar. Så helt meninglös siffra enligt mig.
Dom jag vet som spelar har säkert minst 3 konton var

Medlem

"Tiger, ready to blitz!"

Efter 0.8.0 ptach så vart WOT sjukt nice!

Bara att damma av dem gamla tanksen!

Inaktiv
Skrivet av Jinxswe:

mycket dåliga siffror... själv skapa jag säkert 5 konton under betan och har inte spelat sen betan men kontonen är kvar. Så helt meninglös siffra enligt mig.
Dom jag vet som spelar har säkert minst 3 konton var

Precis...jag vet jag har en 3-4 konto som jag glömt bort inloggningen till, så...irrelevanta siffror. Peak-siffrorna på server status var lite mer intressanta....660,000 spelare. Det är en jääävla skillnad på 40 miljoner...

Medlem

Vad ska en person med 3-4 olika konton till? Räcker det inte med ett?

Medlem

"koka en kopp koffeinfritt rooibos-té "
PFFT! Finkyrkligt trams!

Koka en termos Jeltzin och halsa i all ära åt vitryssarna

Medlem

Asgrymt spel lirat en månad.. lvl 5 tank än sålänge bara nöta på

Inaktiv

Jag brukar väll aldrig se fler än 80 000 inloggade samtidigt på eu servern jag lirar på. Men den siffran är ju rätt stabil över dygnet också.

Geeks Gaming

Spelet va jätte kul i början men när jag uppdatera datorn så gilla spelet inte alls mig så jag strunta i de... har jag gjort med typ alla free 2 play spel

Medlem

World of Tanks, eller w.o.t. som det kallas. Spelet de "stora" skrattade åt och nu sneglar avundsjukt på när succén är ett faktum.

W.o.t. är riktigt skoj. Det blev ett lite annorlunda spel med nya motorn som släpptes för ett par dagar sedan men det är bara förbättringar i positiv mening tycker jag (ok, "techtree" såg bättre ut innan men det kan jag leva med).

Det finns egentligen bara två nackdelar och det första är att man inte kan välja banor själv utan det slumpas fram.

Sluta läsa nu om du är "politiskt korrekt" och inte klarar av att någon skriver sanningen, du har blivit varnad:

Det andra är alla polacker och tjecker som är hopplöst dåliga på spelet och inte har den blekaste aning om konceptet "teamplay".

När ryssarna fick sina egna servrar så försvann mycket av dumheterna med blint framrusande stridsvagnar ( = utslagna = laget förlorade) och chattande med kyrilliska bokstäver.

Tyvärr så har polacker och tjecker tagit över efter sina östeuropeiska "fränder" och chatten översvämmas med oförståeligt babbel.
De har noll förståelse för att chattspråket i onlinespel är engelska. Det har gått så långt att deras språk numera kallas för "klingon" av alla andra (startrek-skämt).
De flesta är rörande överens om att laget förlorat innan matchen ens börjat om det skrivs - Siema! i chatten.

Tragiskt nog så stämmer detta, jag tror inte att jag någonsin vunnit en match då det chattats på "klingon".

Allt som allt ett riktigt bra spel, inte minst med tanke på att det är gratis (om man inte vill betala för lite mer exp. med en premiumprenumeration förstås, vilket inte är nödvändigt).

Dock kommer det nog bli nödvändigt att ge polacker och tjecker egna servrar precis som det blev nödvändigt med ryska sådana. Det finns definitivt nog med spelare för att det skall vara ekonomiskt genomförbart.

Har ni inte spelat W.o.t. så tycker jag absolut att ni skall testa. Ge spelet en ärlig chans, ta er upp till minst en level 3 eller 4 vagn innan ni beslutar er för vad ni tycker om spelet.
Det är där någonstans som de riktiga stridsvagnarna börjar dyka upp. En level 3 vagn borde vem som helst kunna fixa ihop till på nån timme.

See you on the battlefield, in the sights of my JagdPanzer, mohahahahahaaa.

Medlem

Håller med ovanstående, bra skrivet.
Spelet är i sina bästa stunder underbart. Lysande renut utav.

Men jag har å andra sidan aldrig mött så mycket otrevliga människor. Med tonvikten från österled
Det skrivs "noob" , "fcuk" osv osv osv i chatten, följt av diverse valfria österländska språk.
Istället för att hjälpa och tipsa ovana eller osäkra spelare så är de oftast otrevliga direkt.

Men ibland så glimmar det till och man får ett fantastiskt teamplay


signatur

Jäh!

Medlem

Ha ha, bra undertitel


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Ganska ointressant hur många som är reggade om bara några spelar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

japp 8.0 var ett stort posetivt lyft av spelet! bra jobbat


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Runt 40 000-80 000 spelare är aktiva i spelet varje dag. Det är en väldigt liten summa om man ska jämföra med sina 40miljoner. Så ej intressant med hur många registrerade det finns, kul att veta, men det viktigaste är ju hur många som är online aktivt.

Medlem

För en del av oss är det "World of Artillery" istället och vi dammar inte av några tanks. Vi dammar på dem...

Det nya systemet med att kalla på arty har gjort korkade tankers än mer obetänksamma och korkade. Mängden "skjut här "spammas in och inte minst i städerna där tanks står och kramar husväggar. på trånga gator. Bra där Patton.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

För en del av oss är det "World of Artillery" istället och vi dammar inte av några tanks. Vi dammar på dem...

Det nya systemet med att kalla på arty har gjort korkade tankers än mer obetänksamma och korkade. Mängden "skjut här "spammas in och inte minst i städerna där tanks står och kramar husväggar. på trånga gator. Bra där Patton.

Jag förstår inte det där... Visst, vi alla hatar artilleriet (det är t.o.m. döden att spela dem) men att dra det så långt som att ge upp ett bra spel p.g.a. dem
Sen kanske jag har lite annan relation till dem som scout. Jag vill juh ha artilleri med då de ger min roll mer syfte...


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

12
Skriv svar