Hösten - ett vinnande koncept

Medlem
Hösten - ett vinnande koncept

Idag är det en sådan där underbart skön höstdag. Trots att blåsten är något kylig så värmer solen. Man vill bara sätta sig utomhus på en parkbänk och njuta av de sista varma solstrålarna för i år. För varje dag som går snurrar vi närmare och närmare vintern... jag längtar inte!

Istället njuter jag fullt av sådant här

Nikon D7000 + Nikkor 14-24

Nikon D7000 + Nikkor 85/1.8 G

Sådana dagar gör det inget att man ska gå upp tidigt. Jag strosar mer än gärna runt i Pildammsparken med både hund och barn. Jag ser fram mot nästa park att lära känna. Efter flytten blir det inte längre några promenader i Pildammarna utan då lär det vara Bulltofta rekreationsområde som står på schemat.

Jag har inte riktigt koll på hur lång tid det tar att gå dit hemifrån men hoppas att det inte ska ta mer än 10-15 minuter. Det är ett ännu större område med grönområde och löparrundor

Ta hand om er där ute och se till att njuta lite av höstvädret ni med!

#blogg

Medlem
Hösten - ett vinnande koncept

Härliga bilder än en gång!


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Härliga bilder än en gång!

Tack, än en gång
Så länge ni inte tröttnar på mina bilder så tröttnar jag aldrig på era trevliga kommentarer!

Medlem

d7000? skrotat din Canon?

Medlem

Ja jäklar vilken kamera, och vilka bilder.

Medlem
Skrivet av DraxXus:

d7000? skrotat din Canon?

Inte skrotad men väl förpassad till det förgångna. Den såldes tillsammans med rubbet av mina Canonprylar. Har istället Nikon D800E samt denna D7000.

Medlem

Ibland ser man inte skogen på grund av alla träd.

Du borde ju bli naturfotograf helt och hållet, speciellt med tanke på ditt efternamn: "EK"

Bra bilder, själv är jag sugen att köpa 5D Mark III, men jag tror att D800E är ett strå vassare, men är man Canon-nörd, så är man.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tack walter_iego! Naturfoto hade jag mer än gärna livnärt mig på om det fanns möjlighet. Det kanske kommer lite senare i livet bara

5Dmk3 är inte fy skam. Jag saknar lite av hastigheten från den i min D800E, men annars är ju den extra upplösningen rääääätt så nice!

Jag är både Canon och Nikon-nörd. Tycker de kompletterar varandra rätt mycket, samtidigt som många saker naturligtvis överlappar dem emellan. Jag skulle vilja ha ett kamerahus som tog både Canon och Nikon-optik för att kunna välja ut de guttigaste gluggarna från dem båda. Tror mitt kit hade sett ut ungefär så här.

Nikon D800E
Canon 1DX

Nikon 14-24/2.8
Canon 24-70/2.8 II
Nikon 70-200/2.8 II
Canon 17 TS-E
Canon 100/2.8 Macro IS

Tja nåt sånt ungefär. Plus om jag hade obegränsat med pengar en valfri tele över 400mm

Medlem
Skrivet av manuelek:
Skrivet av DraxXus:

d7000? skrotat din Canon?

Inte skrotad men väl förpassad till det förgångna. Den såldes tillsammans med rubbet av mina Canonprylar. Har istället Nikon D800E samt denna D7000.

Ah ja, förnya sig bör man ju göra förr eller senare, D7000 har jag själv varit spekulant på, Men känns lite samma sak som min gamla D700 om jag inte är helt ute och cyklar.

Medlem
Skrivet av DraxXus:
Skrivet av manuelek:
Skrivet av DraxXus:

d7000? skrotat din Canon?

Inte skrotad men väl förpassad till det förgångna. Den såldes tillsammans med rubbet av mina Canonprylar. Har istället Nikon D800E samt denna D7000.

Ah ja, förnya sig bör man ju göra förr eller senare, D7000 har jag själv varit spekulant på, Men känns lite samma sak som min gamla D700 om jag inte är helt ute och cyklar.

Njae.. FX och DX-format ju. Småbild jämfört med crop-sensor. Blir inte riktigt samma ändå. D7000 har ju dessutom riktigt grym videoprestanda plus att den är något nyare i tekniken i övrigt också.

Medlem
Skrivet av manuelek:
Skrivet av DraxXus:
Skrivet av manuelek:
Skrivet av DraxXus:

d7000? skrotat din Canon?

Inte skrotad men väl förpassad till det förgångna. Den såldes tillsammans med rubbet av mina Canonprylar. Har istället Nikon D800E samt denna D7000.

Ah ja, förnya sig bör man ju göra förr eller senare, D7000 har jag själv varit spekulant på, Men känns lite samma sak som min gamla D700 om jag inte är helt ute och cyklar.

Njae.. FX och DX-format ju. Småbild jämfört med crop-sensor. Blir inte riktigt samma ändå. D7000 har ju dessutom riktigt grym videoprestanda plus att den är något nyare i tekniken i övrigt också.

Justja! det var ju DX på d7000. Hört att den ska vara bra ja. Får väl se i framtiden, kanske kniper uppföljaren till D7000

Medlem

Ja kläm och känn på den, den kommer inte göra dig besviken. Men som sagt, man behöver nog ha lite dx-vidvinkel-optik om man tänker att man ska plåta landskap och så vidare. En 24mm på DX-hus blir ju inte så värst vidvinkligt.
Min 14mm blev ju rätt bra även på DX, men är helt outstanding på FX. Bildbevis från dagens fotopromenad på lunchen kommer senare i kväll. Då får du se på riiiktigt vidvinkliga bilder.

Skrivet av manuelek:

Tack walter_iego! Naturfoto hade jag mer än gärna livnärt mig på om det fanns möjlighet. Det kanske kommer lite senare i livet bara

5Dmk3 är inte fy skam. Jag saknar lite av hastigheten från den i min D800E, men annars är ju den extra upplösningen rääääätt så nice!

Jag är både Canon och Nikon-nörd. Tycker de kompletterar varandra rätt mycket, samtidigt som många saker naturligtvis överlappar dem emellan. Jag skulle vilja ha ett kamerahus som tog både Canon och Nikon-optik för att kunna välja ut de guttigaste gluggarna från dem båda. Tror mitt kit hade sett ut ungefär så här.

Nikon D800E
Canon 1DX

Nikon 14-24/2.8
Canon 24-70/2.8 II
Nikon 70-200/2.8 II
Canon 17 TS-E
Canon 100/2.8 Macro IS

Tja nåt sånt ungefär. Plus om jag hade obegränsat med pengar en valfri tele över 400mm

5D Mark III har ju haft lite barnproblem, hoppas dessa är lösta nu.

Har du testat Canons EF 70-200/4,0 L USM?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av manuelek:

Tack walter_iego! Naturfoto hade jag mer än gärna livnärt mig på om det fanns möjlighet. Det kanske kommer lite senare i livet bara

5Dmk3 är inte fy skam. Jag saknar lite av hastigheten från den i min D800E, men annars är ju den extra upplösningen rääääätt så nice!

Jag är både Canon och Nikon-nörd. Tycker de kompletterar varandra rätt mycket, samtidigt som många saker naturligtvis överlappar dem emellan. Jag skulle vilja ha ett kamerahus som tog både Canon och Nikon-optik för att kunna välja ut de guttigaste gluggarna från dem båda. Tror mitt kit hade sett ut ungefär så här.

Nikon D800E
Canon 1DX

Nikon 14-24/2.8
Canon 24-70/2.8 II
Nikon 70-200/2.8 II
Canon 17 TS-E
Canon 100/2.8 Macro IS

Tja nåt sånt ungefär. Plus om jag hade obegränsat med pengar en valfri tele över 400mm

5D Mark III har ju haft lite barnproblem, hoppas dessa är lösta nu.

Har du testat Canons EF 70-200/4,0 L USM?

Nej deras f4 har jag inte kört. Men bara läst goda recensioner om den. Ska ju vara till och med snäppet vassare än gamla 70-200/2.8

1
Skriv svar