F1 2012 - Problem med Logitech G27

Medlem
F1 2012 - Problem med Logitech G27

Hej!

Köpte F1 2012 i veckan till PC och har problem med ratten, då den är helt slapp i styrningen, inget motstånd alls när jag vrider som det är på F1 2010.
Menar verkligen 0%, ratten går bara runt.
Ratten är en logitech G27.

Någon som vet vad som kan vara fel?

Medlem

Har du testat att skapa en profil för F1 2012 i mjukvaran som följer med ratten? Och har du kontrollerat så att Force Feedback är aktiverat i inställningarna i spelet?

Medlem

Hmm... när jag satte på feedbacken så känner jag greppet i ratten(som jag ville ha), men på F1 2010 så kunde man stänga av feedbacken men ändå ha greppet kvar i ratten, dvs slippa skakningarna i ratten?
Vill ha de sega i ratten kvar men slippa skakningar alltså, går detta att göra på f1 2012 ??

Medlem

Det du kan testa att göra är att gå in i Logitech Profile och kryssa i "Use centering spring"

Sen stänger du bara av force feedback i spelet. Då får du segheten, dock inte i förhållande till spelet. Eller så kan du testa med att ändra styrkan på force feedback, environment och wheel weight inne i spelet. Environment påverkar skakningar en hel del.

Medlem

Det fungerar delvis!

Ratten gör inte motstånd förens vid 45 grader åt båda hållen, jag vill ha den mer åt 5-10 grader, hur gör jag då?
Ber om ursäkt för dumma frågor, inte van vid "bil" termer i inställningar o vad jag än testar så verkar inget fungera

Medlem

Om du ändrar strykan på centering spring så tror jag att det löser problemet. Så testa att dra upp den på max å se vart motståndsgränsen hamnar då.

1
Skriv svar