Första Mists of Pandaria-raiden tillgänglig

Robot
Första Mists of Pandaria-raiden tillgänglig

Ta dig an Mogu'shan Vaults i grupper om antingen 10 eller 25. Den heroiska varianten dyker upp nästa vecka.

#world-of-warcraft, #world-of-warcraft-mists-of-pandaria


Inaktiv
Första Mists of Pandaria-raiden tillgänglig

Ska göra denna imorgon så får vi se, än så länge är jag glatt överraskad att MOP är så kul.
Har spelat sen vanilla och den här expansionen känns som en av de bättre de släppt. Hoppas det känns likadant efter raiden imorgon då


signatur

äldre än dig!

Medlem
Skrivet av Nightportier:

Ska göra denna imorgon så får vi se, än så länge är jag glatt överraskad att MOP är så kul.
Har spelat sen vanilla och den här expansionen känns som en av de bättre de släppt. Hoppas det känns likadant efter raiden imorgon då

Kul att du gillar MoP, tycker jag. Kan föreställa mig att om man gillar WoW redan så KOMMER det inte bli så mycket olikt och nytt till det, även om det kommer (kommit?) mer content. Så har man fortfarande WoW-bacillen i sig så är det bara att njuta, i min mening.

Själv slutade jag långt innan första expansionen. Men tycker folk kanske grillar MoP lite smått hårt - vid det här laget bör man väl redan veta om man gillar WoW eller inte och därmed kanske inte reagera som att Blizzard slaktar spelet när de basically bara fyller på med art assets till det?

Incoming shitstorm

Medlem

Hittills har jag bara gott att säga om expansionen. Jag gillar konceptet med dailies som ger valor-poäng: Nu sitter inte alla i huvudstaden och ugglar, utan man ser verkligen liv och rörelse "ute i världen", vilket gör att man får smaka på lite world-PvP igen. Kombinera det med vackra miljöer och en massa humor så är detta den absolut skönaste expansionen hittills.

Och så är pet battles så jädra beroendeframkallande med.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Jag kunde inte riktigt bilda mig en uppfattning om hurivida en fluffig panda skulle vara något för mig i WoW, men jag testade det. Än sålänge har jag inte fått upp en karaktär till mer än 87...spelet känns inte så kul som jag hoppades på det skulle vara. :/

Inaktiv
Skrivet av Segas:

Jag kunde inte riktigt bilda mig en uppfattning om hurivida en fluffig panda skulle vara något för mig i WoW, men jag testade det. Än sålänge har jag inte fått upp en karaktär till mer än 87...spelet känns inte så kul som jag hoppades på det skulle vara. :/

Jag förstår dig faktiskt.. tycker inte själva levlandet är så där jättekul heller.

Däremot så är max-level bättre än nånsin förr måste jag säga med massor att sysselsätta sig med om man vill. De har bla lagt till scenarios där man oftast befinner sig "i" en story och man är 3 st som ska hjälpas åt att klara detta. Det är inte svårt men ett ganska skönt avbräck till de vanliga instancerna.
Instancerna i sig är som vanligt inte svåra när du väl gjort dem en gång eller har bra gear, men första ggn du gör den så är det en ganska trevlig utmaning med kul bossfighter.


signatur

äldre än dig!

Medlem

Jag har bara hört dåliga saker om MoP. Jag har slutat att spela. Det känns som att man kommer göra exakt alt man gjorde i cata, Levla 5 lvls från 80 skaffa fullt PvP gear och sen då? Jag kör endast PvP. Tycke MoP borde vara gratis så man kan få testa 1 vecka eller så.

Inaktiv
Skrivet av Nightportier:
Skrivet av Segas:

Jag kunde inte riktigt bilda mig en uppfattning om hurivida en fluffig panda skulle vara något för mig i WoW, men jag testade det. Än sålänge har jag inte fått upp en karaktär till mer än 87...spelet känns inte så kul som jag hoppades på det skulle vara. :/

Jag förstår dig faktiskt.. tycker inte själva levlandet är så där jättekul heller.

Däremot så är max-level bättre än nånsin förr måste jag säga med massor att sysselsätta sig med om man vill. De har bla lagt till scenarios där man oftast befinner sig "i" en story och man är 3 st som ska hjälpas åt att klara detta. Det är inte svårt men ett ganska skönt avbräck till de vanliga instancerna.
Instancerna i sig är som vanligt inte svåra när du väl gjort dem en gång eller har bra gear, men första ggn du gör den så är det en ganska trevlig utmaning med kul bossfighter.

Det fanns massor med saker att göra i början på Cataclysm också, städerna var inte fyllda med iddlande folk i början. Det tog ett par månader sen tröttnade alla på alla förbannade dailies och tråkiga instanser och iddlandet började. Men så har det alltid varit i wow. I vanilla så var vi ute och farmade massor och sprang omkring och PvP:ade och hade kul, när vi hade BWL på farm så stannade allt upp och alla stod i Orgrimmar på banktaket och iddlade.

Inaktiv
Skrivet av Nightportier:
Skrivet av Segas:

Jag kunde inte riktigt bilda mig en uppfattning om hurivida en fluffig panda skulle vara något för mig i WoW, men jag testade det. Än sålänge har jag inte fått upp en karaktär till mer än 87...spelet känns inte så kul som jag hoppades på det skulle vara. :/

Jag förstår dig faktiskt.. tycker inte själva levlandet är så där jättekul heller.

Däremot så är max-level bättre än nånsin förr måste jag säga med massor att sysselsätta sig med om man vill. De har bla lagt till scenarios där man oftast befinner sig "i" en story och man är 3 st som ska hjälpas åt att klara detta. Det är inte svårt men ett ganska skönt avbräck till de vanliga instancerna.
Instancerna i sig är som vanligt inte svåra när du väl gjort dem en gång eller har bra gear, men första ggn du gör den så är det en ganska trevlig utmaning med kul bossfighter.

Jag får se vad tiden utvisar, men det låter lite intressant det du nämner.

Medlem

2/6 - tyckte det var en grym raid!
En legend skriver lite här om första intrycken:

http://www.postmodernahotet.se/?p=512

1
Skriv svar