Färglägg Battlefield 3 - bli bannad

Robot
Färglägg Battlefield 3 - bli bannad

Battlefield 3-designer varnar för modifikation som gör actionspelet mer färgglatt.

#diablo-iii, #battlefield-3, #dice


ro
Medlem
Färglägg Battlefield 3 - bli bannad

Personligen så gillar jag de urvattnade färgerna som orginal battlefield har, men varför möjligheten att välja inte finns är bortom mig. Sen är det tydligen så att många av de här färgkorrigeringsprogrammen tillåter användare att göra andra saker än att bara ändra nyansen i spelet. Läs fuska.

Medlem

"Kunden har alltid rätt" gäller inte längre idag verkar det som. Om en stor del av spelarna anser att spelet ser grått och tråkigt ut.. så kanske de har en poäng?

Insnöade utvecklare, ni borde hålla ögonen på SOE och se hur de gör i PS2-betan, och lära er av dom..

Medlem

Jag antar att detta är för att man kan se andra spelare (läs: motståndare) osv bättre om man använder denna modden än om man inte gör det. Vilket onekligen låter lite fuskigt, don't you think?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag antar att DICE helt enkelt inte vill att man ska skruva i maskineriet alldeles för mycket. Men jag tycker samtidigt att de har gått lite för långt när det gäller just den nuvarande färgpaletten. På vissa ställen ser det ju rent förjävligt ut i färgerna och i kontrasten.

Jag tycker DICE borde få tillbaka ett långt finger för dessa typer av begränsningar.

Själv tycker jag att det skall vara en standard att man ska få ändra färg, kontrast och gamma i spel. I alla fall i ett rimligt spectra.

Medlem

Jag drar bara en djup suck när jag ser hur banorna EGENTLIGEN ska se ut, och inte den där gråblåaktiga blaskiga hinnan som de smetar ut på bilden som default.

Jag jobbar professionellt med grafisk design och har absolut inget emot color grading rent principiellt, men i BF3 har de helt enkelt klantat sig. Gör om, gör rätt, så behöver folk inte tvingas till mer eller mindre suspekta färghacks.

Medlem

Jag förstår att dice reagerar, som sagt om det ger någon nån slags fördel över andra spelare så är det inte rätt att få använda det. Men däremot tycker jag om det filmen visade, jag gillar original BF3´s utseende, det ser mer realistiskt ut, men däremot såg det snyggare ut med varmare färger, plus så får jag nostalgi trip, för det påminner mer om BF2, antagligen därför dom hade musiken från BF2 i filmen? Men som sagt, förstår om vissa inte gillar detta, men också förstår dom som vill modda sina spel...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Modden såg ju till och med bättre ut än original? Så varför får man inte använda den för då? För att DICE blir arga för att moddare är bättre än DICE själva eller?

Medlem

Det stora problemet med färg modden är att man i samma filer/metoder kan ändra skademodellen och rekylen, man kan även tabort röken som skymmer sikten på vissa banor och solen så att den inte stör. Det betyder att man kan få bättre sikt och vapen som skadar mer men inte har någon rekyl alls, och det är såklart en sak man vill komma åt.

Medlem

Fuska ska man inte men ändra till finare färger borde vara tillåtet...

Medlem
Medlem

Det såg betydligt bättre ut än original färgerna.

Medlem

Varför tar inte DICE denna "hack" går igenom den och implementerar den i sin egna kod som en Setting i Video Options. De får en gratis "funktion" som många vill ha, det är så man gör sina fans nöjda?


signatur

Nämen!

Medlem

Jag tycker Dice ska ta hela idén och lägga in det i spelet så man kan välja färg scheman.. Vill man spela i grått så får man föra det, Vill man ha en mer färgglad omgivning så kan man använda en sådan..

När man ser det här så kan man ju inte direkt förstå varför Dice inte skulle vilja förbättra sitt spel på alla sätt.. Många vill ju ha den här modden verkar det som så varför tar inte Dice över och gör det verkligt?

Om dom lägger in det här i spelet så kan ju inte heller folk fuska med att ändra filer

Medlem

Borde inte ett mod som bara fixar till det där med färgen vara tillåtet åtminstone? Blev så sugen på att skaffa det efter att jag såg videon, allt ser så underbart ut.

Får en känsla av BF1942 med den färgen, men såklart tänker jag inte skaffa programmet då det även ingår fusk som folk nämner.

Medlem
Skrivet av Cakefirst:

Borde inte ett mod som bara fixar till det där med färgen vara tillåtet åtminstone? Blev så sugen på att skaffa det efter att jag såg videon, allt ser så underbart ut.

Får en känsla av BF1942 med den färgen, men såklart tänker jag inte skaffa programmet då det även ingår fusk som folk nämner.

Det är ingen mod, du måste in och ändra i filerna för att det ska bli färgglatt.

Inaktiv

Original färgerna i BF3 har åt helvete för hög kontrast och lens flaren är fruktansvärd. En "vanlig" strand är inte vit, det såg bra mycket bättre ut i modden de hade gjort.

Medlem
Skrivet av Frux:

Jag drar bara en djup suck när jag ser hur banorna EGENTLIGEN ska se ut, och inte den där gråblåaktiga blaskiga hinnan som de smetar ut på bilden som default.

Jag jobbar professionellt med grafisk design och har absolut inget emot color grading rent principiellt, men i BF3 har de helt enkelt klantat sig. Gör om, gör rätt, så behöver folk inte tvingas till mer eller mindre suspekta färghacks.

Ja de grafiker som arbetat med texturer lär ju vara lagom griniga när de gjort om allt de gjort till gråskala...

Medlem

wow, jag gillar verkligen modden, så mycket mer levande färger än den trista gråskalan som används i orginalet.
Dice borde verkligen ta till sig den här modden och patcha in den asap imho så man kan välja om man vill ha den eller inte

Medlem
Skrivet av Thane:

Det är ingen mod, du måste in och ändra i filerna för att det ska bli färgglatt.

No offence, men det räknas som att du moddat ditt spel om du ändrar ursprungsfilerna

Medlem

Ser fan så mycket bättre ut än det som är nu!

Medlem
Skrivet av Brandter:

Original färgerna i BF3 har åt helvete för hög kontrast och lens flaren är fruktansvärd. En "vanlig" strand är inte vit, det såg bra mycket bättre ut i modden de hade gjort.

Jag ser att du inte varit på en strand i tex karibien.


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Brandter:

Original färgerna i BF3 har åt helvete för hög kontrast och lens flaren är fruktansvärd. En "vanlig" strand är inte vit, det såg bra mycket bättre ut i modden de hade gjort.

Jag ser att du inte varit på en strand i tex karibien.

Därför jag skriver "VANLIG" strand. Du kan knappast förneka att kontrasten i spelet är hemsk.

Medlem

Det är otroligt vad mycket snyggare spelet är utan det blåa lagret. Spelet ser ju faktiskt riktigt snyggt ut när det ser ut som det borde.
Nu gäller det bara att få fram till Dice att många vill ha så här!

Medlem

Körde med FXAA injection ett tag eller vad det nu heter. Det lyfte upp färgerna och natur såg ut som natur med lummig grönska och schyssta färger.

Senast jag tittade ut genom fönstret så är, tro det eller ej, träden utanför helt gröna.
BF3 känns som om man går runt i ett konstant disigt och grått väder, även inomhus. Tycker de filtrena dem lagt på inte gör BF3s grafik rättvisa alls.

Som någon sa, det borde finnas som val i ens inställningar om man vill ha mer färg eller inte.


signatur

Just an honest man in a leather mask

phi
Medlem

Frågan är ju om man verkligen ser modellerna bättre med den färgpaletten eller inte. Gör man inte det så är det skitsamma och då är det bara fånigt att DICE hotar med ban.

Men gör man det så är det ju bara att implementera skiten i nästa patch (yeah right...) och låta spelarna själva välja.

Ska det vara så jäkla svårt?

Medlem

Färgvalet var nog det första jag riktigt retade mig på. "Grådaskigt" var ordet som gällde.

Sen började jag fundera på om det inte låg lite i Dice tankegångar att hålla färgerna nere eftersom en debatt om "krig som nöje" alltid följer på såna här spel och ett "World of Warcraft Mists of Pandaria-glättigt" BF3 hade nog fått mer stryk.

Har svårt att se nån annan vettig anledning faktiskt såvida man inte vill erkänna den faktiska anledningen till att de skiter i byxorna över kluriga moddar: Det är ett potentiellt hot mot BF3-monopolet på att göra och sälja DLC.

Jag förstår att de reagerar. Kluriga moddar hotar deras DLC och DLC finns det pengar i...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Förlåt oss DICE, spelare vill ha bättre färger i spel?

sen har ju faktiskt de flesta en gaming mode på sina skärmar där man ställer in så man får högre kontraster osv

Medlem
Skrivet av Frux:

Jag drar bara en djup suck när jag ser hur banorna EGENTLIGEN ska se ut, och inte den där gråblåaktiga blaskiga hinnan som de smetar ut på bilden som default.

Jag jobbar professionellt med grafisk design och har absolut inget emot color grading rent principiellt, men i BF3 har de helt enkelt klantat sig. Gör om, gör rätt, så behöver folk inte tvingas till mer eller mindre suspekta färghacks.

Dom kan ha/göra så att färgerna är normal igen, men med BF3 ville dom ha "filmstuk" färger, att det ska kännas som en film sa dom i en intervju minns jag

Medlem
Skrivet av phi:

Frågan är ju om man verkligen ser modellerna bättre med den färgpaletten eller inte. Gör man inte det så är det skitsamma och då är det bara fånigt att DICE hotar med ban.

Men gör man det så är det ju bara att implementera skiten i nästa patch (yeah right...) och låta spelarna själva välja.

Ska det vara så jäkla svårt?

Nej det är inte alls skitsamma.

Om alla modifierar samma filer som fuskarna modifierar fast bara för att ändra färg så blir det omöjligt att hitta fuskarna utan att manuellt gå igenom vilka ändringar folk gjort i filerna.

Det låter väl inte helt optimalt va?

Personligen tycker jag orginalspelet ser fan så mycket bättre ut... Men det beror kanske på att jag inte spelat det 10h per dag det senaste året och hunnit tröttna

Skriv svar