Färglägg Battlefield 3 - bli bannad

Medlem

Jag gillar att det är lite urtvättade färger i BF3. Det känns som att det är smutsigt och lite smådystert krigande.

Men sen är ju smaken som stjärthalvor.

Medlem

Kanske är dags att ta ställning till om man skall få tweaka och hur mycket som är OK. Personligen tycker jag att är dags att DICE tar ansvar och sätter en gräns snarast, ge sen tweakers en chans att återställa sina filer och sen banna resten.
Ett spel som är gjort för att ha kul skall inte få förstöras av det finns fuskare, skall man spela ihop skall det vara på likvärdiga vilkor. Jag saknar till och med high ping skyddet på servrarna.

Medlem

Ser mycket bättre ut en det manodepresiva originalet. Däremot satt jag mest och nostalgi drömde när jag hörde musiken från bf2.

Medlem

Gud vad snyggt det blev.. Kontrasten och hur mycket solen bländar en är helt sjukt överdrivet just nu, mina ögon vill ta självmord efter en runda..

Tråkigt att de ska förhindra det, men jag förstår varför om det stämmer att man även kan ändra saker som förstör balansen..

Hoppas att de inför ett legit sätt att få det här? Fast det skulle man säkert få betala för...

Medlem

Detta ser ju mycket bättre ut - se och lär.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

2012: året då jag lärde mig att dice och blizzard kan dra åt helvete.

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av Frux:

Jag drar bara en djup suck när jag ser hur banorna EGENTLIGEN ska se ut, och inte den där gråblåaktiga blaskiga hinnan som de smetar ut på bilden som default.

Jag jobbar professionellt med grafisk design och har absolut inget emot color grading rent principiellt, men i BF3 har de helt enkelt klantat sig. Gör om, gör rätt, så behöver folk inte tvingas till mer eller mindre suspekta färghacks.

Dom kan ha/göra så att färgerna är normal igen, men med BF3 ville dom ha "filmstuk" färger, att det ska kännas som en film sa dom i en intervju minns jag

Jag har som sagt inget principiellt emot color grading, tvärtom. I varenda film och högbudget-TVserie så körs det med justerade färger för att förstärka effekten av en viss miljö och stämning.

Exempelvis de olika platserna i Game of Thrones är relativt kraftigt färgtintade. Men har ni tänkt på det när ni tittat? Nej troligtvis inte, därför att där har gjorts diskret och korrekt, och förstärker stämningen utan att ta över. BF3 blaskar däremot på med något som ser uppenbart dåligt och onaturligt ut även för otränade ögon.

Medlem

Tänk de stackarna som gjort alla texturer, ljussättning och leveldesignen i sig...

Spenderat tusentals timmar att göra det underbart vackert och i slutet av betan så kommer nån makthungrig idiot med högre rang och bestämmer att jahaja här ska vi ha blått.... tack för mig.

Med tanke på hur bra det ser ut med mer normala färger så är det uppenbart att texturerna var gjorda för detta till att börja med, annars hade det inte sett så bra ut.

Medlem

Med färgmodden känns allting lite mer tropiskt och vänligt, påminner om Battlefield Play 4 Free...
Men det var väl inte meningen att Battlefield 3 skulle se vänligt ut? Banorna representerar platser där strider pågår och det bittra sanningen är att det knappast ser så färgglatt och vänligt ut i sådana händelser.
Originalfärgen är mycket bättre eftersom det speglar händelserna och sammanhållningen på banorna, det ger även en lite mer hård och dyster känsla.


signatur

CAYDE-6: Do it for the loot they've taken from us, and most importantly: do it-
TITAN: FOR THE PUPPIES!!

Medlem

Själv var man alpha-testare, och då fanns det inget sådant där gräsligt blått filter.

Nej, jag vill verkligen att DICE bara implementerar ett val att kunna stänga av filtret så slipper man fiffla med tredje-parts mjukvara.

DOCK så vill jag tillägga att efter ha sett B2K banorna så ser dom flesta klart bättre ut med filtret.

Medlem

Alltid stört mig på färgkorrigeringen.
Stör mig mer på alla bloom och blur effekter.
Skulle gärna vilja kunna stänga av färg filtret och vissa knepiga effekter.
Kör även med färgblindhetsläget på då man helt enkelt ser vissa saker bättre samt att färgvalen när det gäller ikoner är bättre.

Medlem

Aa, vad skall man säga? Jag tycker givetvis att det ser färggladare och snyggare ut men varför Dice reagerar också är nog att folk som rör sig till ljus bakgrund förenklar mycket att bli upptäckt. Med lite mörkare "deppigare" färger försvårar det situationen. För mig som är närsynt har jag väldigt svårt att upptäcka folk på avstånd framför siktet som är mörk klädda och befinner sig till mörk bakgrund. Rök och liknande på banorna blir ljusare och troligtvis inte gör någon nytta till ljus bakgrund medan till mörk bakgrund gynnar det mer folk som gömmer sig eller springer förbi.

Medlem

Spelar inte B3 men utifrån filmen är ju orginalfärgerna mycket finare och mer passande, vem vill ha pastellfärger i ett spel som detta?

Medlem

Såg en annan video där de moddat bort solen! Fy fasen vad skönt det såg ut att spela. Solen förstör i stort sett spelet för min del med alla dess bländande filter osv...

Medlem

Vissa saker ser verkligen bättre ut. Dem klantade verkligen sig med den grå blåa skiten. Color grading borde användas men det borde användas korrekt. I öknen osv så ska det inte vara grå blått. Det speglar kallt och vinter då solen inte står som högst. Vissa banor borde ha en mer varmare känsla med lite starkare färger.

Fattar inte varför DICE ska envisas om att behålla skit. Communityn har ju fan motbevisat dom gång efter gång. Kanske dags o ta det lilla dem har kvar av sina hardcore fans och faktiskt lyssna på dem.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Inte bara fulare, för mig som är närsynt är det mer besvärande för ögonen då allt grötar ihop mer.

Medlem

Som ständig BF3 spelare och BF veteran måste jag säga att jag tycker bättre om orginalet. "Hacken" ser för pastellig ut, på tok för gröna löv på palmerna, gräset skulle aldrig vara så grönt i en krigszon. Färgkorrigeringen förhöjer känslan av en krigszon och dessutom så är det väldigt väldigt effektivt på att göra så folk syns mindre.

Jag skulle även få ont i ögonen av att stirra på dessa Tropico färger.

Medlem

Som att ta ett blood pack i DayZ och gå från 4000 Blood till 12000 Blood, yay jag kan se färger igen!

Medlem

Det förvånar mig att så många ogillar orginal filtret. Nu har jag ingen dator eller konsol för att kunna lira BF3 så jag får en känsla av att de flesta säger som de gör bara för att de har lirat mycket och har tröttnat. Är det så?

För mig ser inte orginal filtret "realistiskt" ut, man ser väl inte en lila blå dimma när man tittar ut heller som smälter ihop allt till ett, men det ser inte fult ut enligt mig. Men visst jag skulle definitivt rösta på fäger istället.

Medlem
Skrivet av highspeed:

Inte bara fulare, för mig som är närsynt är det mer besvärande för ögonen då allt grötar ihop mer.

Glasögon?


signatur

Welcome to the Manglerdome

What's this?
What's this?
There's colour everywhere! ^^
What's this? :3

PERMABAN MUTHAFUCKA!

Medlem

Det handlar tyvärr inte bara om suspekta färg hacks.
"Moddarna" hävdar att de vill ändra till mer ögongodis visst det är något jag gillar men sedan så har vi den andra delen.

Fog of war mm delarna tas bort de ändrar så de ser FI innan han har en chans att se dig genom att använda modden.

Så det handlar om omogna spelare som skyller på färgen men vill ha fusket/möjligheten att kunna ändra en massa inställningarna så de lugnt kan fuska. Är det så jäla svårt att inse att det är anledningen.

Alla feg spelare har låg färg upplösning för de ser bättre och slipper bländande sol mm ingame. Det räcker så det behövs inte fler fördelar till patetiska spelare som jagar en patetisk KD.

Var realister och väx upp och inse sanningen. Så om EA/DICE säger ok så säger de ok till fusk.
Bättre då att det finns ett färdigt mod som är /har ok från EA/DICE då spelar alla på samma villkor om installation av modet krävs.
Så det ska vara ban på all ändring ingame utan EA/DICE godkännande. Men tyvärr vill alla fegisar ändra i spelen..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Moddar du i BF3 = perma ban

Fuskar du i BF3 = nollställs dina stats

Medlem
Skrivet av chopper:

Alla feg spelare har låg färg upplösning för de ser bättre och slipper bländande sol mm ingame. Det räcker så det behövs inte fler fördelar till patetiska spelare som jagar en patetisk KD.

färg upplösning?

Medlem
Skrivet av Frux:

Jag drar bara en djup suck när jag ser hur banorna EGENTLIGEN ska se ut, och inte den där gråblåaktiga blaskiga hinnan som de smetar ut på bilden som default.
Jag jobbar professionellt med grafisk design och har absolut inget emot color grading rent principiellt, men i BF3 har de helt enkelt klantat sig. Gör om, gör rätt, så behöver folk inte tvingas till mer eller mindre suspekta färghacks.

Jag är beredd att fullständigt hålla med. Hade hellre spelat med färg modifikationen då jag upplever att BF3 är extremt melankoliskt och.. ja.. helt enkelt deprimerande. Tråkigt att Dice istället för att reagera positivt på kritiken kommer med ett hot, dom hade ju kunnat säga något i stil med "Ja alltså, uppenbarligen är det många som vill spela spelet med lite mer färg, så vi kommer ge er det alternativet i nästa patch"...

Koden är ju redan skriven, varför inte bara ta det tillfället och göra fler användare nöjda?

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Som ständig BF3 spelare och BF veteran måste jag säga att jag tycker bättre om orginalet. "Hacken" ser för pastellig ut, på tok för gröna löv på palmerna, gräset skulle aldrig vara så grönt i en krigszon. Färgkorrigeringen förhöjer känslan av en krigszon och dessutom så är det väldigt väldigt effektivt på att göra så folk syns mindre.

Jag skulle även få ont i ögonen av att stirra på dessa Tropico färger.

Färgerna är så starka pga att filtret är så himla starkt. Hade dem inte haft filter hade dem troligen tonat ner färgerna en hel del och gjort det lite mer realistiskt. Det är antagligen också varför dem inte kan ha andra färg filter än det sketna gråblåa tintet.


signatur

Idono. That's me!

Inaktiv

Att bli bannlyst för en sjukt förbättrad omgivning är helt fel, men sen det som håller på och pillar med andra inställningar ska bannlysas vilket som.. trodde bättre om DICE, men blir inte förvånad om det är EA som står bakom beslutet.

Medlem

Frågan är om de verkligen får banna dig för det, man kanske skulle sätta den teorin på test. Kan inte säg att jag bryr mig om Battlefield 3 längre så kan var värt det.

Medlem
Skrivet av Preed:

Jag antar att detta är för att man kan se andra spelare (läs: motståndare) osv bättre om man använder denna modden än om man inte gör det. Vilket onekligen låter lite fuskigt, don't you think?

Intressant kommentar.

Är det så? så kan man delvis förstå den hårda reaktionen.
Är det inte så, så är utvecklarna som bannar helt fel ute.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Devildoll:
Skrivet av chopper:

Alla feg spelare har låg färg upplösning för de ser bättre och slipper bländande sol mm ingame. Det räcker så det behövs inte fler fördelar till patetiska spelare som jagar en patetisk KD.

färg upplösning?

Tack för din kommentar. Det värmde verkligen för vad vore världen utan språk poliser för oss som inte har perfekt grammatik. TACK !


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skriv svar