Se första filmen från Notch nya – 0x10c

Robot
Se första filmen från Notch nya – 0x10c

I rymden kan ingen höra dina pixlar skrika. Film från ett väldigt tidigt testskede visar upp skjutande, fysik och ljussättning.

#mojang-specifications, #0x10c, #minecraft


Medlem
Se första filmen från Notch nya – 0x10c

DAY 1. Vart kan jag betala redan NU?

Medlem

Kan nog bli riktigt roligt! Är inte ett fan av Minecraft-grafikdesignen dock.

Medlem

Jag hoppas man inte måste kunna koda för att kunna njuta av spelet. Jag vill kunna bygga häftiga rymdskepp, kolonisera planeter och kriga utan att behöva lägga ner massvis med timmar innan för att lära mig koda.

Medlem

I don't get it


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Kul att han visar upp en så tidig version men kom igen, ljus och fysik... Inte speciellt mycket till tech och det är något som liknar några veckors studentarbete.

Medlem

Tech-demo från 1998!

Minnen!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Svenorvar:

Kul att han visar upp en så tidig version men kom igen, ljus och fysik... Inte speciellt mycket till tech och det är något som liknar några veckors studentarbete.

Man verkar bli mång-miljonär på detta, så varför göra något annat?

Medlem

Trodde faktiskt att spelet var längre kommet än såhär. Visst finns det kanske aspekter som inte visas upp, men det här ser ut som fps-spelens motsvarighet till Hello World.

Medlem

Påminner mycket om quake 2, vilket gör mig bara mer intresserad över detta spel

Medlem

Det är säkert mycket jobb bakom detta men det är för att han gjort det själv från grunden. Hade han istället valt en spelmotor och anpassat den så handlar det troligtvis om ett par timmars arbete för att få till detta. Fysik, skuggor m.m. är idag väldigt enkelt att göra om man baserar sig på en befintlig spelmotor.

Medlem
Skrivet av J0hAnN48:

Jag hoppas man inte måste kunna koda för att kunna njuta av spelet. Jag vill kunna bygga häftiga rymdskepp, kolonisera planeter och kriga utan att behöva lägga ner massvis med timmar innan för att lära mig koda.

Fast börjar du redan nu så har du ju koll när det släpps!

http://0x10c.com/doc/dcpu-16.txt

Fast å andra sidan så lär det nog dyka upp arkiv med olika bra program efter release så man klarar sig nog rätt bra ändå

/ LordDaimos

Medlem

Saknas bara en railgun sen är det klart!

Inaktiv

Ehh....fanns ju spel på tidigt 90-tal som fullständigt käkar upp det här. Men jag antar att folk köper det för att Notch står bakom.

Medlem
Skrivet av Segas:

Ehh....fanns ju spel på tidigt 90-tal som fullständigt käkar upp det här. Men jag antar att folk köper det för att Notch står bakom.

Men du har ju å andra sidan inte en aning om vad spelet går ut på egentligen.

Inaktiv

Är pojken torsk på nya idéer?

Medlem

görs i java som minecraft?

lite dåligt egentligen, hade hoppats på att filurenbgjorde en egen motor

Medlem
Medlem

haha inte min grej direkt detta minecraft har aldrig testat det

Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Svenorvar:

Kul att han visar upp en så tidig version men kom igen, ljus och fysik... Inte speciellt mycket till tech och det är något som liknar några veckors studentarbete.

Man verkar bli mång-miljonär på detta, så varför göra något annat?

Mojang-miljonär till och med! He he he.

Medlem

Ser ju rätt förfärligt ut.

Inaktiv

Jag vill inte vara negativ, jag har ingen aning om spelet is sig. men jag får lite "one hit wonder" vibbar av detta. En grupp/artist gör en låt som blir en super hit. När det är dax för en ny singel så låter den nästan precis likadant som den förra låten och floppar.

Notch borde väl för tusan ha råd med och anställa ordentliga 3d artist vid dethär laget tycker man. Ser ju bedrövligt ut...

Medlem

Detta är absolut inget att visa upp, han borde vänta tills han har något med substans att visa, detta var ju på intet sätt imponerande.

Medlem

Dags att lämna java snart kanske?

Även grafiken funkade riktigt bra i minecraft av en god anledning...

Skulle dock gärna sett att det var lite mer modernt til det nya.

Medlem

Jag råder alla som tror detta kommer bli ett minecraft2 eller som tycker det är fantasilöst att läsa på om vad spelet kommer innehålla.

Tanken bakom är definitivt i det mer orginella slaget och kan, även med denna grafik, bli ett av de mest nyskapande spelen på flera år.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av skauninG:

I don't get it

Inte jag heller... har dock aldrig vart ett fan av Notch


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Dags att lämna java snart kanske?

Även grafiken funkade riktigt bra i minecraft av en god anledning...

Skulle dock gärna sett att det var lite mer modernt til det nya.

Java har knappast något att göra med att grafiken ser ut som den gör. Fast nu var det ju inte det du sa rakt ut och kanske inte menade, så jag skriver ditt svar till mig själv redan nu..

Medlem

Ser ut som mitt första försök till ett spel på spelprogrammerings utbildningen! Tar väl ungefär 1 dag att göra i xna

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Allexz:

Dags att lämna java snart kanske?

Även grafiken funkade riktigt bra i minecraft av en god anledning...

Skulle dock gärna sett att det var lite mer modernt til det nya.

Java har knappast något att göra med att grafiken ser ut som den gör. Fast nu var det ju inte det du sa rakt ut och kanske inte menade, så jag skriver ditt svar till mig själv redan nu..

Tack för hjälpen =D

Medlem

80 talet .. igen. suck! Det går att hitta mer av detta från 80 talet men många yngre tror att Minecraft-grafikdesignen var en nyhet.

Notch gör det bara en gång till. visst han tjänar en bra slant på den nya spel generationen. Kul för er som gillar det men personligen ser jag inget nyskapande i detta.
Så grattis alla Notch fan. Bara o släppa brallorna och böja sig framåt.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

12
Skriv svar