Historien om Xcom

Medlem
Historien om Xcom

Skulle ni (FZ-crew) kunna göra en "historien om" video på Xcom spelserien?
Jag som har tänkt skaffa Enemy Unknown men inte har spelat något tidigare spel skulle gärna vilja ha en snabb uppdatering på Xcom/Ufo spelserien.

... Och jag tror inte jag är den enda?

Redaktör

Det är en bra idé. Samtidigt blir det lurigt med så gamla spel - få tag på dem, få dem att fungera, få filmerna att se anständiga ut, etc. Jag tror därför inte det blir någon Xcom-historielektion, i alla fall inte nu. Däremot har vi ett par andra godbitar på gång (nej, jag säger inte vilka).

Edit: såg nu att de finns på Steam. Men det blir ändå lite tajt med tanke på att det släpps nästa vecka.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Det är en bra idé. Samtidigt blir det lurigt med så gamla spel - få tag på dem, få dem att fungera, få filmerna att se anständiga ut, etc. Jag tror därför inte det blir någon Xcom-historielektion, i alla fall inte nu. Däremot har vi ett par andra godbitar på gång (nej, jag säger inte vilka).

Edit: såg nu att de finns på Steam. Men det blir ändå lite tajt med tanke på att det släpps nästa vecka.

Okaj, men still expecting a recension på releasedagen !

Redaktör
Skrivet av luftman:
Skrivet av Tompa:

Det är en bra idé. Samtidigt blir det lurigt med så gamla spel - få tag på dem, få dem att fungera, få filmerna att se anständiga ut, etc. Jag tror därför inte det blir någon Xcom-historielektion, i alla fall inte nu. Däremot har vi ett par andra godbitar på gång (nej, jag säger inte vilka).

Edit: såg nu att de finns på Steam. Men det blir ändå lite tajt med tanke på att det släpps nästa vecka.

Okaj, men still expecting a recension på releasedagen !

Det gör du rätt i - recensionen kommer innan releasedagen.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av luftman:
Skrivet av Tompa:

Det är en bra idé. Samtidigt blir det lurigt med så gamla spel - få tag på dem, få dem att fungera, få filmerna att se anständiga ut, etc. Jag tror därför inte det blir någon Xcom-historielektion, i alla fall inte nu. Däremot har vi ett par andra godbitar på gång (nej, jag säger inte vilka).

Edit: såg nu att de finns på Steam. Men det blir ändå lite tajt med tanke på att det släpps nästa vecka.

Okaj, men still expecting a recension på releasedagen !

Det gör du rätt i - recensionen kommer innan releasedagen.

Awesome!

Jag hade i och för sig kunnat bjuda på en voice-over där jag sitter och svär högljutt medan jag spelar det toksvåra originalet, men jag är osäker på hur informativt det hade blivit.

Redaktör

Om inte annat hade det blivit en trevlig kurs i småländska svordomar.


signatur
Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag hade i och för sig kunnat bjuda på en voice-over där jag sitter och svär högljutt medan jag spelar det toksvåra originalet, men jag är osäker på hur informativt det hade blivit.

Just do it.

Medlem

Tror jag är en av många som skaffat sig äldre Xcom/UFO spel via steam i samband med väntan på XCOM: Enemy Unkown.

Njutet totalt av UFO: Extraterrestrials gold i väntan, klarar av moderna datorer och upplösningar och innehåller en bunt med fan-gjorda fixar och mods.

Hade varit extremt trevligt med en överblick av serien samt hur den utvecklats över alla de olika spelen som släpps. Men med under en vecka till release så blir det svårt att hosta upp och det finns nog några redan på nätet om man letar lite.

1
Skriv svar