Närmare tre miljoner Mists of Pandaria sålda

Robot
Närmare tre miljoner Mists of Pandaria sålda

De första rapporterna behövde ordentligt med salt och antalet prenumeranter är återigen ett tvåsiffrigt antal miljoner.

#nyhetstips, #world-of-warcraft-mists-of-pandaria, #blizzard, #world-of-warcraft


Medlem
Närmare tre miljoner Mists of Pandaria sålda

Ni borde verkligen lägga till i nyheten att inte alla av dessa 10 miljoner är betalande kunder.

Vissa kör på Scroll of Ressurection, vissa kör gratismånad, de räknar också med folk som har spelat inom de senaste 30 dagarna har jag för mig.

Denna siffra säger inte mycket om man nämner sådana saker.

"och antalet prenumeranter har återigen passerat tio miljoner"
och antalet spelare med en aktiv speltid inom 30 dagar har återigen passerat tio miljoner*

http://eu.blizzard.com/en-gb/company/press/pressreleases.html...
World of Warcraft subscribers include individuals who have paid a subscription fee or have an active prepaid card to play World of Warcraft, as well as those who have purchased the game and are within their free month of access. Internet Game Room players who have accessed the game over the last thirty days are also counted as subscribers. The above definition excludes all players under free promotional subscriptions, expired or cancelled subscriptions, and expired prepaid cards. Subscribers in licensees’ territories are defined along the same rules.

Medlem

Ja, spelat är ju inte dött iaf..

Medlem

Kan tänka mig att många som spelade i TBC kan spela igen när expansionen med Sargeras kommer och ska krossas, kanske då kan det uppnå 12miljoner igen.

Medlem

Fifa 13 slog Mists ganska rejält med andra ord

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

Ni borde verkligen lägga till i nyheten att inte alla av dessa 10 miljoner är betalande kunder.

Vissa kör på Scroll of Ressurection, vissa kör gratismånad, de räknar också med folk som har spelat inom de senaste 60 dagarna har jag för mig.

Denna siffra säger inte mycket om man nämner sådana saker.

"och antalet prenumeranter har återigen passerat tio miljoner"
och antalet spelare med en aktiv speltid inom 60 dagar är återigen passerat tio miljoner*

För att citera FAQ för Scroll of Resurrection;

To be eligible to receive a Scroll of Resurrection, your friend must have a full (non-Starter Edition) World of Warcraft license that was not active after March 4th, 2012. A license is considered active when it has game time, whether that time is a paid subscription or free game time.

Så visst är det en betalande kund, oavsett om det är betalad tid via själva expansionen eller månadskostnad.

Men det ska bli intressant och se hur det ser ut om en månad eller två...bara för att se om antalet sålda exemplar håller sig a jour med dagens nyhet.

Inaktiv

Jag spelar det och det tar väldigt lång tid nu att gå upp i level nu. Däremot är fortfarande skoj!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

2,7 var inte vad jag tänkte mig när det stod "tvåsiffriga miljoner". Då räknar man inte med rationella tal...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Försäljningssiffror får alltid folk att börja diskutera hej villt. Tja, bra för Blizzard och för de som faktiskt njuter av expansionet/spelet än!

Jag är dock en av de som fortfarande haltar av den tidigare speltiteln som släpptes innan Mists of Pandaria...

Medlem

"Det var ändå intressant att läsa resultatet i omröstningen, att närmare 75 procent av läsarna (av den nyheten) spelar eller har spelat World of Warcraft."

Jo, det är väl inte så konstigt att det är så många läsare av den nyheten som antingen spelar eller har spelat spelet. För det är väl nästan bara dom som är intresserade av nyheter om spelet.

I nästa nyhet om MineCraft kan ni fråga hur många som antingen har spelat eller spelar MineCraft.

Sorry för gnällspik-läge

// edit

Skrivet av Vincent_graymore:

2,7 var inte vad jag tänkte mig när det stod "tvåsiffriga miljoner". Då räknar man inte med rationella tal...

Vad fick du det ifrån, jag ser inte den texten ("tvåsiffriga miljoner") någonstans?

Föressten så är det är fortfarande tvåsiffriga milj. i antal spelare räknat, även om expansionen sålde i "bara" 2,7.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av Jozo:

Fifa 13 slog Mists ganska rejält med andra ord

Sitter Fifa spelarna och betalar cirka 100 kronor i månaden?

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Jag spelar det och det tar väldigt lång tid nu att gå upp i level nu. Däremot är fortfarande skoj!

Eh ok?
Definiera lång tid är du snäll...
Kompisen cappade ut bara 6-7 dagar efter lanseringen och då spelade han lugnt...till skillnad mot token han berättade om som cappade efter 4 dagar..(visst......knappast ensam men ändå)

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Ni borde verkligen lägga till i nyheten att inte alla av dessa 10 miljoner är betalande kunder.

Vissa kör på Scroll of Ressurection, vissa kör gratismånad, de räknar också med folk som har spelat inom de senaste 30 dagarna har jag för mig.

Denna siffra säger inte mycket om man nämner sådana saker.

"och antalet prenumeranter har återigen passerat tio miljoner"
och antalet spelare med en aktiv speltid inom 30 dagar har återigen passerat tio miljoner*

http://eu.blizzard.com/en-gb/company/press/pressreleases.html...
World of Warcraft subscribers include individuals who have paid a subscription fee or have an active prepaid card to play World of Warcraft, as well as those who have purchased the game and are within their free month of access. Internet Game Room players who have accessed the game over the last thirty days are also counted as subscribers. The above definition excludes all players under free promotional subscriptions, expired or cancelled subscriptions, and expired prepaid cards. Subscribers in licensees’ territories are defined along the same rules.

Ja definitionen på subscriber är ju lite tvetydlig, men är ju samma i alla MMO-spel.

"Gaming room player" är vissa asiater (prim. Kina) som kör en annan variant än oss i EU/US, dom betalar per timme istället för månadsvis, dessa mäter man genom att se om dom varit aktiva dom senaste 30 dagarna, den regeln är utesluten för vanliga subscribers.

Ja gratismånad räknas, men dom har ju köpt spelet i sig.
Vet inte säkert men tror inte dom räknar SoR före denna betalat för en månad.

Så teoretiskt sett är alla betalande, om man räknar ett köpt spel som en månads betalning vill säga.

Men 10 miljoner unika spelare... det är en helt annan fråga

Medlem

Sugen? Ja lite, kommer jag spela det? Nej. GW2 funkar än för mig och det är mer ekonomiskt + att man har alla kompisar som spelar samma spel :).

Kul dock för Blizzard och alla som fortfarande spelar WoW eller för en själv ifall man blir tok sugen att det finns folk kvar som spelar.

Medlem

Jo nu ser man att WoW är på väg nedåt, och det hårt!
BC och WOTLK var dom bästa expansionerna.


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Phobo:

Jo nu ser man att WoW är på väg nedåt, och det hårt!
BC och WOTLK var dom bästa expansionerna.

Påväg nedåt? Knappast, vänta till´s det börjar rycka lite mer i BC raidarnas fingrar när de får se Elgalon fighten på Heroic etc. Jag tror MoP kan vara en nytändning till WoW efter Cataclysm.


signatur

Nämen!

Inaktiv

Får faktiskt hålla med föregående, tror verkligen MoP blir en vändning.

Medlem

Skönt att vissa känner sig tvugna att skriva att det inte alls är 10 miljoner betalande kunder. Kom igen, nämn ett annat spel som ens har 8-9 miljoner kunder som månad efter månad betalar för det. Går ju inte att jämföra med p2p spel eller FIFA13 som någon nämnde.

Jag har iaf fått en nytändning, mysiga miljöer och en hel del nytänk. Sen att jag spelar för att ha skoj och inte raida som en tok är en annan sak. Jag ser helheten i spelet och jag är nöjd.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Ni borde verkligen lägga till i nyheten att inte alla av dessa 10 miljoner är betalande kunder.

Vissa kör på Scroll of Ressurection, vissa kör gratismånad, de räknar också med folk som har spelat inom de senaste 30 dagarna har jag för mig.

Denna siffra säger inte mycket om man nämner sådana saker.

"och antalet prenumeranter har återigen passerat tio miljoner"
och antalet spelare med en aktiv speltid inom 30 dagar har återigen passerat tio miljoner*

http://eu.blizzard.com/en-gb/company/press/pressreleases.html...
World of Warcraft subscribers include individuals who have paid a subscription fee or have an active prepaid card to play World of Warcraft, as well as those who have purchased the game and are within their free month of access. Internet Game Room players who have accessed the game over the last thirty days are also counted as subscribers. The above definition excludes all players under free promotional subscriptions, expired or cancelled subscriptions, and expired prepaid cards. Subscribers in licensees’ territories are defined along the same rules.

Nä det är sant, tar man bort dessa så har Blizzard tretton WoW-prenumeranter.

Medlem
Skrivet av Lonefox:
Skrivet av Tpiom:

Jag spelar det och det tar väldigt lång tid nu att gå upp i level nu. Däremot är fortfarande skoj!

Eh ok?
Definiera lång tid är du snäll...
Kompisen cappade ut bara 6-7 dagar efter lanseringen och då spelade han lugnt...till skillnad mot token han berättade om som cappade efter 4 dagar..(visst......knappast ensam men ändå)

Jag blev 90 den 26, det går fort bara man questar

Inaktiv

Det är inte i alla fall jag som är bland dom 3 miljoner spelare där längre

Medlem

Så Resident Evil 6 slog WoW? Kanon

Medlem

Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me.

Aldrig igen efter wotlk/cata


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Inaktiv

Vad trött jag blir på folk som blir glada när det skrivs något negativt om WoW eller klankar ner på det. Jag tyckte verkligen inte om Cata, men jag tyckte det var synd och inte bra att det blev så. Men måste hålla med andra om att MoP verkar ändå lovande än så länge.

Medlem

Vänta här nu
"Närmare tre miljoner Mists of Pandaria sålda"
så det är bara 3 miljoner av spelets tidigare prenumeranter+återkommande/nya spelare som köpt MoP...

Medlem

Alla dessa arga WoW-spelare som röstar ned meddelanden som är aningen WoW-kritiska...


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv
Skrivet av Segas:
Skrivet av Ztreek:

Ni borde verkligen lägga till i nyheten att inte alla av dessa 10 miljoner är betalande kunder.

Vissa kör på Scroll of Ressurection, vissa kör gratismånad, de räknar också med folk som har spelat inom de senaste 60 dagarna har jag för mig.

Denna siffra säger inte mycket om man nämner sådana saker.

"och antalet prenumeranter har återigen passerat tio miljoner"
och antalet spelare med en aktiv speltid inom 60 dagar är återigen passerat tio miljoner*

För att citera FAQ för Scroll of Resurrection;

To be eligible to receive a Scroll of Resurrection, your friend must have a full (non-Starter Edition) World of Warcraft license that was not active after March 4th, 2012. A license is considered active when it has game time, whether that time is a paid subscription or free game time.

Så visst är det en betalande kund, oavsett om det är betalad tid via själva expansionen eller månadskostnad.

Men det ska bli intressant och se hur det ser ut om en månad eller två...bara för att se om antalet sålda exemplar håller sig a jour med dagens nyhet.

Du borde nog läsa det själv.

A license is considered active when it has game time, whether that time is a paid subscription or free game time.

Whether that time is a paid subscription or free game time. DVS De kommer räkna med spelarna oavsett om de har betalat game tid eller har fått en månad gratis på köpet.

Inaktiv
Skrivet av Red_warning:

Alla dessa arga WoW-spelare som röstar ned meddelanden som är aningen WoW-kritiska...

Yepp, Welcome to the World of Fanboys!

Inaktiv
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Ztreek:

Ni borde verkligen lägga till i nyheten att inte alla av dessa 10 miljoner är betalande kunder.

Vissa kör på Scroll of Ressurection, vissa kör gratismånad, de räknar också med folk som har spelat inom de senaste 60 dagarna har jag för mig.

Denna siffra säger inte mycket om man nämner sådana saker.

"och antalet prenumeranter har återigen passerat tio miljoner"
och antalet spelare med en aktiv speltid inom 60 dagar är återigen passerat tio miljoner*

För att citera FAQ för Scroll of Resurrection;

To be eligible to receive a Scroll of Resurrection, your friend must have a full (non-Starter Edition) World of Warcraft license that was not active after March 4th, 2012. A license is considered active when it has game time, whether that time is a paid subscription or free game time.

Så visst är det en betalande kund, oavsett om det är betalad tid via själva expansionen eller månadskostnad.

Men det ska bli intressant och se hur det ser ut om en månad eller två...bara för att se om antalet sålda exemplar håller sig a jour med dagens nyhet.

Du borde nog läsa det själv.

A license is considered active when it has game time, whether that time is a paid subscription or free game time.

Whether that time is a paid subscription or free game time. DVS De kommer räkna med spelarna oavsett om de har betalat game tid eller har fått en månad gratis på köpet.

Spelet i sig måste ändå köpas in, därför skrev jag att det borde vara intressant och se hur det ser ut om en månad...

Medlem

Så 7 miljoner spelar Cataclysm fortfarande, jaha.

1
Skriv svar